klimatyzacja - ile czynnika i oleju w układzie

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

michalsiak
Posty: 229
Rejestracja: 21-07-2005 16:12
Lokalizacja: Zbąszynek - woj. Lubuskie
Kontaktowanie:

klimatyzacja - ile czynnika i oleju w układzie

Postautor: michalsiak » 23-05-2006 17:14

Witajcie

Same pytania ostatnio no ale cóz:-)

Może ktoś wie bezspornie ile czynnika powinno się zapakować do klimatyzacji w 156 2.4 JTD ? Musze jechać dopelnic i nie chce zeby mi ktos spieprzył.
Czy przy dobijaniu czynnika nalezy takze dołozyc oleju??

michalsiak
Alfa 156 2.4 JTD

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 23-05-2006 17:33

Do mojej 156 wchodzi 0,65 kg czynnika, ale jak chcesz tylko dobić klimę to powinni to zrobić sprawdzając ciśnienie na tłoczeniu - niestety nie wiem jakie powinno być. Jak uzupełniali mi czynnik w tym roku to weszło niecałe 0,1 kg a maszyna która ładuje czynnik sama dozuje olej.
Pozdrawiam

Bedboys

Kiedyś :
AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---

Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
Maciek1972
Posty: 449
Rejestracja: 27-10-2005 20:27
Lokalizacja: Rzeszów

Postautor: Maciek1972 » 23-05-2006 17:59

Oleju powinno być 145 ml .
Pozdrawiam
Maciek
AR 156 1.8 TS '99

Awatar użytkownika
vlodzimierz
Posty: 305
Rejestracja: 06-09-2005 13:13
Lokalizacja: Skierniewice D.C.
Kontaktowanie:

Postautor: vlodzimierz » 24-05-2006 14:56

co to za olej i czy samemu można go uzupełnic?

warsztat, w którym dopełniają czynnik chłodniczy nie świaczy żadnych innych usług związanych z samochodowymi klimatyzacjami
poza tym twierdzą tam, że to niby odgrzybianie to pic na wodę i naciąganie klientów
a wszystko uzależnione jest od odpowiedniego uzytkowania klimy cokolwiek by to znaczyło :? :D

przy okazji wymieniam filtr kabinowy magneti marelli za 38zł 8)
była Alfa Romeo 156 2,0 16V TS

Awatar użytkownika
BladeRunner
Posty: 88
Rejestracja: 06-06-2005 16:48
Lokalizacja: Skierniewice / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: BladeRunner » 24-05-2006 15:26

vlodzimierz pisze:przy okazji wymieniam filtr kabinowy magneti marelli za 38zł 8)


BTW- masz moze dla mnie?
Pozdrawiam
Marcin
156SW Blu Cosmo 1,9 JTD 2005r
Współzałożyciel ForzaItalia.pl

Awatar użytkownika
Maciek1972
Posty: 449
Rejestracja: 27-10-2005 20:27
Lokalizacja: Rzeszów

Postautor: Maciek1972 » 24-05-2006 15:30

vlodzimierz pisze:co to za olej i czy samemu można go uzupełnic?

warsztat, w którym dopełniają czynnik chłodniczy nie świaczy żadnych innych usług związanych z samochodowymi klimatyzacjami
poza tym twierdzą tam, że to niby odgrzybianie to pic na wodę i naciąganie klientów
a wszystko uzależnione jest od odpowiedniego uzytkowania klimy cokolwiek by to znaczyło :? :D

przy okazji wymieniam filtr kabinowy magneti marelli za 38zł 8)


To dziwne :? bo filtracją, dopełnieniem czynnika chłodniczego i oleju zajmuje się agregat. Facet podpina tylko wszystko pod samochód - wprowadza parametry do komputerka i ponad godzinę to się wszystko pakuje-filtruje do samochodu. Oleju sam nie uzupełnisz.
Odgrzybianie nie jest picem tylko koniecznością. Jest picem jak robią to tandetnym środkiem.
Pozdrawiam

Maciek

AR 156 1.8 TS '99

Awatar użytkownika
jerry.s
Posty: 343
Rejestracja: 05-09-2005 19:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: jerry.s » 24-05-2006 15:48

vlodzimierz pisze:warsztat, w którym dopełniają czynnik chłodniczy nie świaczy żadnych innych usług związanych z samochodowymi klimatyzacjami
poza tym twierdzą tam, że to niby odgrzybianie to pic na wodę i naciąganie klientów


moze czas zmienic warsztat? nie pozwolilbym dobic klimy bez uzupelnienia oleju ...

a w kesti odgrzybiania to ciekawa teoria ... szkoda tylko ze malo prawdziwa ... to co sie dzieje w ukladzie klimatyzacji, ktory nie jest odpowiednio traktowany to jedna wielka masakra ... robactwa od cholery i jeszcze wiecej
short story:

VW Vento 1.8 '93 - 2004-2005
AR 156 2.4JTD '98 - 2005-2006
Opel Vectra 2.0DTI '00 - 2006-2007
Citroen C5 2.0HDi '07 - 2007-...

Awatar użytkownika
Maciek1972
Posty: 449
Rejestracja: 27-10-2005 20:27
Lokalizacja: Rzeszów

Postautor: Maciek1972 » 24-05-2006 17:41

jerry.s pisze:


a w kesti odgrzybiania to ciekawa teoria ... szkoda tylko ze malo prawdziwa ... to co sie dzieje w ukladzie klimatyzacji, ktory nie jest odpowiednio traktowany to jedna wielka masakra ... robactwa od cholery i jeszcze wiecej


Robactwo to jeszcze nie taki problem - można wybić packą :D w serwisie ...
Natomiast grzyby i ich zarodniki uu to :shock:
Każda klimatyzacja, zwłaszcza w samochodzie bezwzględnie wymaga okresowego czyszczenia.
Pozdrawiam

Maciek

AR 156 1.8 TS '99

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 24-05-2006 19:40

Maciek1972 pisze:To dziwne :? bo filtracją, dopełnieniem czynnika chłodniczego i oleju zajmuje się agregat. Facet podpina tylko wszystko pod samochód - wprowadza parametry do komputerka

Bo tak to ma wyglądać agregat sam załaduje wpisaną ilość czynnika oraz dozuje olej

Maciek1972 pisze:i ponad godzinę to się wszystko pakuje-filtruje do samochodu.

Ostatnio jak dobijałem czynnika po zimie to trwało to może 5 min a obok nabijali mesia od zera to wyjechał jeszcze przedemną bo mi robili odgrzybianie, napełniali go jakieś moze 10 min.
Maciek1972 pisze:Odgrzybianie nie jest picem tylko koniecznością. Jest picem jak robią to tandetnym środkiem.
słusznie to konieczność ja robię to co wiosnę i zlecam to zawsze warsztatowi który dobije czynnika ( naturalny ubytek to nawet 20% rocznie) i zrobi odgrzybianie, potym zabiegu cały rok złowy :)
Pozdrawiam



Bedboys



Kiedyś :

AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---



Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...

Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...

Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

michalsiak
Posty: 229
Rejestracja: 21-07-2005 16:12
Lokalizacja: Zbąszynek - woj. Lubuskie
Kontaktowanie:

Postautor: michalsiak » 24-05-2006 20:39

dzieki bardzo za odpowiedzi mam tylko cicha nadzieje ze mi nic nie spieprzą :-)

Jeszcze jedna prosba do Was, mozecie spradzic czy jak odpalicie wozy to po wlaczeniu klimatyzacji na wolnych obrotach leci normalne zimne powietrze takie jak powinno byc?? Czy dopiero podczas jazdy klima pracuje z pelna wydajnoscia.

W dokumentacji technicznej DTE poczytałem ze test klimatyzacji w alfie polega na odpaleniu i mierszeniu temp. na wylocie prze 2- 4 minut przy obrotach ok 1300 - powinno byc 8 - 12 stopni i wtedy jest OK.
Mnie sie wydaje ze to troche mało bo ostatnio zmierzylem w jakims mondeo i było 3 stopnie !

michalsiak
Alfa 156 2.4 JTD

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 24-05-2006 20:47

klima w Alfach nie należy to szeregu "zamrażarek" i nie jest tak mocna jak niemieckie odpowiedniki

Awatar użytkownika
Maciek1972
Posty: 449
Rejestracja: 27-10-2005 20:27
Lokalizacja: Rzeszów

Postautor: Maciek1972 » 24-05-2006 20:56

Bedboys pisze:
Maciek1972 pisze:i ponad godzinę to się wszystko pakuje-filtruje do samochodu.

Ostatnio jak dobijałem czynnika po zimie to trwało to może 5 min a obok nabijali mesia od zera to wyjechał jeszcze przedemną bo mi robili odgrzybianie, napełniali go jakieś moze 10 min.


U mnie wyszło całość około godziny wraz z próbą szczelności. Oprócz samego dobicia czynnika chłodzącego dochodzi przefiltrowanie czynnika wraz z olejem, potem odseparowanie oleju od czynnika a potem załadowanie z powrotem całości do klimy i tak to powinno wyglądać. :D . Nie wiem ile trwa samo dobicie czynnika - pewnie mniej.
Pozdrawiam

Maciek

AR 156 1.8 TS '99

Advisor
Posty: 1334
Rejestracja: 23-02-2006 09:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Advisor » 24-05-2006 21:07

Maciek1972 pisze:...ponad godzinę to się wszystko pakuje-filtruje do samochodu


Bedboys pisze:...trwało to może 5 min... ...napełniali go jakieś moze 10 min... ...bo mi robili odgrzybianie...


Maciek1972 pisze:U mnie wyszło całość około godziny wraz z próbą szczelności.


...to dlaczego u mnie 'to' trwało aż 2g... :?
*156 SportWagon 2.5l V6 '02 Distinctive, Grigio Sterling*
Alfista od 03/2006*
Obrazek

Awatar użytkownika
vlodzimierz
Posty: 305
Rejestracja: 06-09-2005 13:13
Lokalizacja: Skierniewice D.C.
Kontaktowanie:

Postautor: vlodzimierz » 25-05-2006 08:43

a jakże :D zmieniłem warsztat 8)
mam nadzieję, że niejaki Maciej Wisławski sobie z klimą poradzi a właściwie automat w jego warsztacie
jaki polecacie środek do czyszczenia ?
była Alfa Romeo 156 2,0 16V TS

Awatar użytkownika
amargro
Posty: 1839
Rejestracja: 11-03-2005 15:15
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy

Postautor: amargro » 25-05-2006 10:16

vlodzimierz pisze:jaki polecacie środek do czyszczenia ?


Jeśli chodzi ci o odgrzybianie to używałem trzech:
1. Wurth
2. Xeramic
3. Plak

Pierwsze dwa są renomowane/znane/polecane do ogrzybiania, więc ich użyłem, ale IMHO najlepiej podziałał tani preparat Plak'a (duży pojemnik 400ml) ponieważ tworzy on naprawdę dużą ilość aktywnej piany, która utrzymuje się ok. 15 minut i dzięki temu naprawdę oczyszcza parownik. Pierwsze dwa preparaty praktycznie natychmiast po zaaplikowaniu znajdowały się pod autem - spływały przez odpływ z parownika.

Awatar użytkownika
vlodzimierz
Posty: 305
Rejestracja: 06-09-2005 13:13
Lokalizacja: Skierniewice D.C.
Kontaktowanie:

Postautor: vlodzimierz » 25-05-2006 11:27

kosztuje w sklepie 14 zł i taki właśnie kupiłem
Obrazek
była Alfa Romeo 156 2,0 16V TS

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 25-05-2006 11:59

vlodzimierz pisze:kosztuje w sklepie 14 zł i taki właśnie kupiłem


Widać napis "odświeża i czyści", a co z odgrzybianiem???
I gdzie tym sie psika???

Awatar użytkownika
vlodzimierz
Posty: 305
Rejestracja: 06-09-2005 13:13
Lokalizacja: Skierniewice D.C.
Kontaktowanie:

Postautor: vlodzimierz » 25-05-2006 13:45

Odkaża przewody wentylacyjne w samochodach, zabija bakterie i drobnoustroje przeciwdziałając ich rozwojowi. Pozostawia przyjemny zapach.


przez dołączoną rurkę można się dostać we wszystkie kanały wentylacyjne
mam też zamiar wyjąć filtr i spryskać od tej strony dolot i parownik
była Alfa Romeo 156 2,0 16V TS

Awatar użytkownika
amargro
Posty: 1839
Rejestracja: 11-03-2005 15:15
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy

Postautor: amargro » 25-05-2006 22:28

vlodzimierz pisze:mam też zamiar wyjąć filtr i spryskać od tej strony dolot i parownik


Słusznie, bo właśnie na parowniku najbardziej rozwijają się grzyby itp., ale ponieważ opakowanie jest duże wystarczy Ci również do nawiewów.

Awatar użytkownika
tatanka156
Posty: 626
Rejestracja: 03-09-2004 11:13
Lokalizacja: Puławy

Postautor: tatanka156 » 27-07-2008 11:06

zrobiłem i ja swojej klimatyzacji dobrze. Okazało się że według mądrego urządzenia znajdowało się tylko 345g czynnika zamiast 500g. Cały proces trwał niecałą godzinę . Po skończonej operacji sprawdziłem spec termometrem temperaturę powietrza ze środkowej kratki.
Na obiegu otwartym raczej nie schodzi poniżej 16 stopni :shock:
Po zamknięciu obiegu temperatura zaczęła spadać i nawet zobaczyłem 12 stopni.

Jak widać klimatyzacja w naszych pojazdach jest bardzo słabo wydajna, tym bardziej że temp. w kratkach bocznych przy drzwiach była o kilka stopni wyższa
Dodatkowo wymieniłem filtr węglowy i spsikałem parownik preparatem wurth
2,5 V6; 1999 - Ale to było auto.....
2,4 JTD; 2002
2,4 JTD SW; 2002
1,9 MJet SW; 2004
156 V6 Ti 2004 - teraz


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości