Skrzypienie ,tarcie.?

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

marcinel
Posty: 843
Rejestracja: 24-11-2008 11:15
Lokalizacja: Łódź

Skrzypienie ,tarcie.?

Postautor: marcinel » 13-11-2006 15:53

Witam.Mam pytanie ,skręcając na postoju i w czasie jazdy kierownicą (tylko w prawo) coś skrzypi (trze) ,mieliście taki objaw w swoich autach?.Wahacz,pompa wsp.czy może coś jeszcze innego ? :x
Pozdrawiam.
Były AR 2.0 TS i dwie fałki.
Jest Hanka cl7 2.0 (co prawda z 2 świecami
i łańcuchem ale za to z wariatorem )

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 13-11-2006 16:05

To tuleje przedniego wahacza górnego. Mozesz wymienic same tuleje (nie zalecane ale za to tansze) jak caly wahacz.
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 13-11-2006 16:13

Michal pisze:To tuleje przedniego wahacza górnego. Mozesz wymienic same tuleje (nie zalecane ale za to tansze) jak caly wahacz.


Wydaje mi się że to nie tulje ponieważ na postoju podczas skręcania one nie pracują, takie objawy bardziej wskazują na jakiś zapieczony swożeń np dolnego wachacza a być może i górnego ?? ale raczej nie tuleje.
Pozdrawiam

Bedboys

Kiedyś :
AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---

Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

marcinel
Posty: 843
Rejestracja: 24-11-2008 11:15
Lokalizacja: Łódź

Postautor: marcinel » 13-11-2006 16:34

Bedboys pisze:
Michal pisze:To tuleje przedniego wahacza górnego. Mozesz wymienic same tuleje (nie zalecane ale za to tansze) jak caly wahacz.


Wydaje mi się że to nie tulje ponieważ na postoju podczas skręcania one nie pracują, takie objawy bardziej wskazują na jakiś zapieczony swożeń np dolnego wachacza a być może i górnego ?? ale raczej nie tuleje.


Czyli generalnie coś z zawieszeniem ?
Były AR 2.0 TS i dwie fałki.

Jest Hanka cl7 2.0 (co prawda z 2 świecami

i łańcuchem ale za to z wariatorem )

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 13-11-2006 16:48

marcinel pisze:Czyli generalnie coś z zawieszeniem ?


Jeżeli to jest skrzypienie lub tarcie to tak jeżeli wycie to coś ze wspomaganiem.
Pozdrawiam



Bedboys



Kiedyś :

AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---



Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...

Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...

Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

marcinel
Posty: 843
Rejestracja: 24-11-2008 11:15
Lokalizacja: Łódź

Postautor: marcinel » 13-11-2006 16:56

Bedboys pisze:
marcinel pisze:Czyli generalnie coś z zawieszeniem ?


Jeżeli to jest skrzypienie lub tarcie to tak jeżeli wycie to coś ze wspomaganiem.


Wycia nie ma :lol: Dzięki Pozdrawiam.
Były AR 2.0 TS i dwie fałki.

Jest Hanka cl7 2.0 (co prawda z 2 świecami

i łańcuchem ale za to z wariatorem )

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 13-11-2006 17:03

tak, cos z zawieszeniem a konkretnie tuleje ... niegdys tu na forum bylo pospolite ruszenie bo nijaki "marines" dorwal teflonowe zamienniki produkowane w Anglii. Po trzech miesiacach uzytkowania okazalo sie, ze skrzypia one tak samo jak fabryczne ... wiec najtaniej kupic fabryczne wahacze albo nabic nowe tuleje.

Przed podjeciem dzialan upewnij sie ze to jest na 100% to o czym mowie, bo wiadomo, nie jestem jasnowidzem :D
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 13-11-2006 17:23

Michal pisze:tak, cos z zawieszeniem a konkretnie tuleje ... niegdys tu na forum bylo pospolite ruszenie bo nijaki "marines" dorwal teflonowe zamienniki produkowane w Anglii. Po trzech miesiacach uzytkowania okazalo sie, ze skrzypia one tak samo jak fabryczne ... wiec najtaniej kupic fabryczne wahacze albo nabic nowe tuleje.


1. teflon a poliuretan to jednak (mimo to ze to polimery) coś innego
2. A jestes pewny ze Marines założył w koncu tego powerflexa? bo ja długo po sprzedaniu 147 widziałem Jego aukcje z tym PU

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 13-11-2006 17:40

Michal pisze:tak, cos z zawieszeniem a konkretnie tuleje ...


To w takim razie wytłumacz mi jaką pracę wykonują tuleje w czasie skrętu na postoju bo ja jakoś nie potrafie sobie tego wyobrazić. Tuleje pracują jedynie przy uginaniu się zawieszenia a skręcanie kół na postoju nie powoduje ugięcia zawieszenia. Skrzypienie tulei w górnym wachaczu jest bardzo często spotykane w AR ale ma miejsce tylko przy ugięciu zawieszenia czyli przy przejeżdżaniu przez nierówności głównie w chłodne i suche poranki.
Pozdrawiam



Bedboys



Kiedyś :

AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---



Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...

Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...

Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
Szef22
Posty: 266
Rejestracja: 22-08-2006 10:36
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Szef22 » 13-11-2006 20:35

Tez mialem takie same objawy z tym ze w Lagunie
POdczas jazdy bylo cichutko ale na postoju zarowno przy wlaczonym jak i wylaczonym silniku cos niemilosiernie skrzypialo
Obstawialem zuzyte lozyska lub poduszki w kolumnie McPhersona ale po wnikliwej obserwacji winowajca okazala sie wybita i zardzewiala koncowka drazka stabilizatora Co prawda w Lagunie wyglada on zupelnie inaczej niz w Alfie ale zawsze to jakis trop
Renault Laguna Powered by 1.6 16v Morskie Oko
Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. DISTINCTIVE Grigio Sterling V6pipe
Obrazek

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 13-11-2006 21:14

marekm pisze:2. A jestes pewny ze Marines założył w koncu tego powerflexa? bo ja długo po sprzedaniu 147 widziałem Jego aukcje z tym PU


Pewien nie jestem ale wiem, że kupil tego wiecej. Nie wiem czy wszyscy ktorzy sie zadeklarowali odkupili od niego te powerflexy. Może to wlasnie te wystawil na aukcje.

Bedboys: Nie wiem jakim cudem one sie poruszaja gdy samochód stoi, ale to jest to, sam tego doswiadczylem. Moze Marek to przyblizy.

o porażce tej technologii XXII wieku dowiedziałem się od kolegi z Lublina
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 13-11-2006 21:56

Michal pisze:
marekm pisze:2. A jestes pewny ze Marines założył w koncu tego powerflexa? bo ja długo po sprzedaniu 147 widziałem Jego aukcje z tym PU


Pewien nie jestem ale wiem, że kupil tego wiecej. Nie wiem czy wszyscy ktorzy sie zadeklarowali odkupili od niego te powerflexy. Może to wlasnie te wystawil na aukcje.


ja byłem przekonany ze nie założył bo wczesniej sprzedał auto, a samo założenie to tez nie taka szybka i prosta sprawa :)

Michal pisze:o porażce tej technologii XXII wieku dowiedziałem się od kolegi z Lublina


tzn o PU? Zbyszek jezdzi w 156 i nie narzeka, u nas chłopaki mają to w paru 155 i też złego słowa nie słyszałem.

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 13-11-2006 22:04

tak, o tym mowa. Mój znajomy miał z kolei bardzo złe doświadczenia z nimi. Jak już wspomniałem po 3 miesiącach zaczęło skrzypieć od nowa więc skończyło się na wymianie całych wahaczy ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 13-11-2006 22:18

no to Twój jeden do moich czterech zadowolonych :D moze kwestia poprawnego montażu :) (ja słyszałem o jakichś magiach z wypalaniem itp)

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 13-11-2006 22:32

Oki a jak się ma cena powerflexów w stosunku do nowego wahacza :?: ja założyłem od razu oryginał ... nie bawiłem się w tą gimnastykę ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 13-11-2006 22:35

ja tez :) a ostatnio nawet można było kupić oryginały trw (dolne) za 365 zł (-10% rabatu), więc wziąłem na zapas :)

marcinel
Posty: 843
Rejestracja: 24-11-2008 11:15
Lokalizacja: Łódź

Postautor: marcinel » 14-11-2006 10:28

marekm pisze:ja tez :) a ostatnio nawet można było kupić oryginały trw (dolne) za 365 zł (-10% rabatu), więc wziąłem na zapas :)


W Łodzi mają też dobre ceny :lol: (rabat tez dają jak bierzesz bez faktury) .Jakby ktoś potrzebował podaje link

http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... &country=1

i http://www.mmarket.com.pl/.

Pozdrawiam.
Były AR 2.0 TS i dwie fałki.

Jest Hanka cl7 2.0 (co prawda z 2 świecami

i łańcuchem ale za to z wariatorem )

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 14-11-2006 10:39

ja własnie o tym :) a rabat miałem z fakturą :) ale prawda jest taka ze brałem części za prawie 2 kzł :)

Awatar użytkownika
marqus1k
Posty: 1
Rejestracja: 24-02-2016 15:25

Re: Skrzypienie ,tarcie.?

Postautor: marqus1k » 24-02-2016 15:35

U mnie skrzypiało podczas kręcenia kierownicą. Okazało się że to łożysko mocowania amortyzatora. Po wymianie skrzypiało dalej, po powrocie do mechanika okazało się, że za pierwszym razem "coś tam się źle ułożyło" złożyli jeszcze raz i ustało. Na jeden dzień. Chyba trzeba się przyjrzeć wahaczowi.
Alfa Romeo MiTo 1.4 16v 95hp


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 18 gości