Temperatura chłodzenia

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

gulipen
Posty: 48
Rejestracja: 08-05-2006 11:21
Lokalizacja: Poznań

Temperatura chłodzenia

Postautor: gulipen » 26-11-2006 15:24

Poczytałem sobie w archiwum o temperaturkach i zauważyłem, że u większości z nas podczas jazdy w chłodne dni temperatura oscyluje od 50 do 80 stopni (ostatnio przy +6 miałem 60 stopni). I teraz mam pytanie: czy taka temperatura jest odpowiednia bo gdzieś mi po głowie chodzi, że najlepiej jakby była ok. 90 stopni? Wtedy chyba jest optymalne spalanie czy jakoś tak. I czy jeśli mam rację to wskazane jest przysłanianie wlotów powietrza jakąś paskudną tekturą?
AR 156 2.0 TS '99

Awatar użytkownika
Quadrifoglio
Posty: 526
Rejestracja: 03-02-2005 18:14
Lokalizacja: W-wa
Kontaktowanie:

Postautor: Quadrifoglio » 26-11-2006 15:26

Tekturą to się w Żukach przysłaniało i nie przy plus 6 tylko minus 20. Coś masz nie tak z autem, jeśli się utrzymuje te 60 stopni.
Oryginalne emblematy, napisy, znaczki, logo do aut włoskich] AR since '99. http://www.uploader.pl/file/7659/upload.rar.html

Awatar użytkownika
p.maiki
Posty: 666
Rejestracja: 13-09-2006 11:41
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Kontaktowanie:

Postautor: p.maiki » 26-11-2006 16:03

Tak niska temp może być spowodowane uszkodzonym termostatem. Ja bym od jego sprawdzenia rozpoczął.
Pozdrawiam
Michał (p.maiki)
146 1.4 TS 97r 2006-2008
147 1.6 TS 02r 2008-2009
156 FL 1.9 JTDM 03r 2009-

gulipen
Posty: 48
Rejestracja: 08-05-2006 11:21
Lokalizacja: Poznań

Postautor: gulipen » 27-11-2006 08:57

Nie wydaje mi się żeby to był termostat bo podczas jazdy po mieście jest 90 stopni. To tylko podczas jazdy na trasach spada do 60. Zatrzymam się na chwilę i temperatura rośnie do 90.
AR 156 2.0 TS '99

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 27-11-2006 10:34

Podlaczenie do komputera nie kosztuje tak wiele a sprawdzic warto ... moze to byc klasyczne przeskalowanie zegarka a raczej niewlasciwe umieszczenie czujnika temperatury chlodziwa co daje wlasnie takie efekty ale rownie dobrze moze to byc cos z ukladem chlodzacym a ignorowanie problemu nikomu (lacznie ze mna :( ) na dobre nie wyszlo.
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
bartaz156
Posty: 289
Rejestracja: 30-08-2006 19:28
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Postautor: bartaz156 » 27-11-2006 10:48

U mnie temp. na trasie soadała poniżej 70 stopni a w mieście czasami po długich przestojach w korkach potrafiła podnieśc się do 80 a nawet 90. Po wymianie termostatu nie ma problemu temp. zawsze nie zalężenie od sytuacji oscyluje w granicach 80-90 stopni. Radzę porządnie sprawdzić w czym rzecz zanim nie ma mrozów (jeżeli w ogóle takowe będą :wink: ) bo później auto będzie porządnie niedogrzane.
Alfa Romeo 156 2.4 JTD - Azzurro Fantasia

Awatar użytkownika
amargro
Posty: 1839
Rejestracja: 11-03-2005 15:15
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy

Postautor: amargro » 27-11-2006 11:34

gulipen pisze:Nie wydaje mi się żeby to był termostat bo podczas jazdy po mieście jest 90 stopni. To tylko podczas jazdy na trasach spada do 60. Zatrzymam się na chwilę i temperatura rośnie do 90.


No właśnie takie objawy mogą sugerować, że termostat się nie zamyka/nie domyka - cały czas płyn chłodzący idzie na duży obieg a wtedy w trasie następuje wychłodzenie w chłodnicy przez pęd powietrza.

Awatar użytkownika
voivod
Posty: 1304
Rejestracja: 26-04-2005 18:48
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Postautor: voivod » 27-11-2006 12:32

VoivoD
aARicia 156 1.8 TS granatula 2000 r.
Obrazek

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 27-11-2006 14:47

OT: voivod, to ty :wink: ... przyznaj sie ... :D
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
voivod
Posty: 1304
Rejestracja: 26-04-2005 18:48
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Postautor: voivod » 27-11-2006 20:09

Michal pisze:OT: voivod, to ty :wink: ... przyznaj sie ... :D

OK przyznaję się. Ale proszę więcej mnie w tak mocno nie naciskać. :D
VoivoD

aARicia 156 1.8 TS granatula 2000 r.

Obrazek

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 27-11-2006 20:31

wiedziałem :D ... spoko ... można tam od czasu do czasu zagrzać miejsce ... :D 8)
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
marcin_145
Posty: 2210
Rejestracja: 28-08-2004 12:26
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marcin_145 » 27-11-2006 21:23


:lol: :lol: :lol:
Nawet zdjęcie serduszka mojej byłej 145 znalazłem :D
Aż mnie nutka nostalgii chwyciła... :)

pozdrawiam
Kiedyś:
Alfa Romeo 145 Junior 1,4 TS - 3 lata razem
http://img18.imageshack.us/my.php?image=p73100545ch.jpg
Teraz:
AR 156 SW 1,9 JTD 2001 124 kkm na karku :)
http://img61.imageshack.us/my.php?image=p1010055rn8.jpg

tomasz.kiermut
Posty: 3
Rejestracja: 28-11-2006 13:46
Lokalizacja: PŁOCK
Kontaktowanie:

Postautor: tomasz.kiermut » 28-11-2006 16:37

Zbyt niska temp nie wplywa dobrze na silnik. Ja bym to sprawdził. Kiedys mialem problem w Alfie 75 tylko ze w drugą stronę. Skończyło się wymianą uszczelki pod głowicą...
GT 2,0 JTS
"Nie wystarczy być żywym aby wypełnić swoje życie"

gulipen
Posty: 48
Rejestracja: 08-05-2006 11:21
Lokalizacja: Poznań

Postautor: gulipen » 04-12-2006 16:35

Istotnie - przyczyną było uszczkodzenie termostatu. Po wymienianie wszystko jest OK. Temperaturka dochodzi do 90 C, termostat otwiera chłodzenie i temperaturka spada do ok. 85 po czym przestaje chłodzić. I tak chyba powinno być! :D
Dziękuję za porady i sugestie.
AR 156 2.0 TS '99

gulipen
Posty: 48
Rejestracja: 08-05-2006 11:21
Lokalizacja: Poznań

Postautor: gulipen » 04-12-2006 18:58

Aaaa, jeszcze jedno pytanie. Czy te blaszki na chłodnicy nazywają się lamelki czy może mylę tę nazwę z czymś innym? :)
AR 156 2.0 TS '99

coachu
Posty: 120
Rejestracja: 12-10-2006 21:19
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: coachu » 04-12-2006 19:02

lamele są na pewno w oponach, a jak to się ma do chłodnic to nie wiem przyznam szczerze
Alfa 146 1.4 TS 98r.
455 tysiaczków na karku; była

Citroen C4 1.6 HDI jest
AR 159 jest

Yamaha YZF 600R Thundercat jest

Awatar użytkownika
p.maiki
Posty: 666
Rejestracja: 13-09-2006 11:41
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Kontaktowanie:

Postautor: p.maiki » 05-12-2006 09:59

WIKIPEDIA
Lamele to:

W biologii - regularne struktury tkankowe, tworzące warstwy, między którymi występują obszary puste, lub złożone z innej tkanki. Przykładem tkanek i organów o lamelarnej strukturze są mięśnie ryb, skrzela, kości.
U niektórych gekonów jest to podszycie palców, składające się z setek tysięcy włosków dzielących się na jeszcze mniejszcze setki wypustek ( szpatułki ). Są one tak małe, że wykorzystują siłę oddziaływania międzycząsteczkowego, które przy takiej ilości szpatułek ( do 2 milionów ) pozwala gekonom poruszać się nawet po gładkich, pionowych powierzchniach takich jak szkło.

W fizyce i chemii - regularne struktury warstwowe powstające spontacznie lub tworzone celowo w częściowo krystalicznych - częściowo amorficznych ciałach stałych. Posiadają one duże znacznie technologiczne, gdyż regularna struktura lamelarna materiałów powoduje porządaną anizotropię ich własności mechanicznych, optycznych i elektrycznych.
W wielu produktach przemysłowych lamelami nazywa się rozmiate regularne konstrukcje, np:
drobne, równoległe do siebie nacięcia na bieżniku opon zimowych, które pomagają lepiej zahaczać się o gładkie ośnieżone lub oblodzone powierzchnie, zwiększjąc niestety jednak zużycie opony i pogarszając przyczepność na zarówno suchym, jak i mokrym asfalcie
konstrukcje z ustawionych pod kątem do siebie wąskich i długich desek, stosowane w meblarstwie i budownictwie - np: lamelkowe żaluzje, przegrody lamelkowe itp.
prążkowane wykończenie urządzeń mechanicznych zwiększające ich powierzchnię, zwane radiatorami lamelkowymi, co ułatwia wymianę ciepła z otoczeniem
i wiele innych...
Pozdrawiam

Michał (p.maiki)

146 1.4 TS 97r 2006-2008

147 1.6 TS 02r 2008-2009

156 FL 1.9 JTDM 03r 2009-


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości