Koniec sciemy ! MICHAŁ proszę się pochwalić tą śliczną GTA

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 13-07-2009 11:54

Michal pisze: jak rozumiem różnica w cenie wynika tylko i wyłącznie z czasu oczekiwania na dostawę :?:


Tak napisali...

Michal pisze:... o zimówki się nie boję ... tutaj nie mam szczególnych wymagań, oby tylko się nie rozleciały w trasie i jako tako trzymały gleby ... ja sobie w zimie odpuszczam szaleństwa :)


Mi chodziło o ceny zimówek w tym rozmiarze...
A są sporo wyższe od letnich...
Na półce też pewnie nie leżą, więc warto się wcześniej zainteresować.
Albo zejść ze dwa rozmiary w dół na 215/55/17, jeśli tarcze pozwolą...
Takie porządne opony 17" kosztuja nawet tylko 40% (Pirelli W210 SottoZero - nie biorę pod uwagę indeksu prędkości i nośności) tego co 19", więc nawet z nówkami felgami 17" wyjdą taniej niż opony 235/40/19.
Przy 18" już się może nie kalkulować, nawet przy używanych felgach.

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 13-07-2009 12:18

na razie mam drugi komplet felg i zimówek (nawet nie wiem w jakim rozmiarze :? ) ale faktycznie tym też muszę się zainteresować ....
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 07-08-2009 22:59

na '3 leciałem dzisiaj 170km/h i wtrysk nadal się nie zamykał :shock: ... prawdę mówiąc wygladało to tak, że nie zauważyłem że przeszarżowałem i po czasie spojrzałem na prędkościomierz ... tak czy owak silnik nadal ciągnął ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 08-08-2009 11:39

a obrotomierza w tym wynalazku nie masz? :)

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 08-08-2009 11:44

wiem o co Ci chodzi :) ale nie jest tak jak myślisz. Tutaj odcięcie wtrysku na różnych biegach następuje przy różnych obrotach ... innymi słowy nie ma ustalonej dla wszystkich biegów tej samej granicy ocięcia ...

technika Panie :)
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 08-08-2009 12:24

no ale ja pytam z czystej ciekawości, na ile się wkręcił że Ci się tak gałki oczne powiększyły? :)

Michal pisze:technika Panie :)


prawie jak Vorsprung durch Technik ? :D

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 08-08-2009 15:03

powiem szczerze, że nie spojrzałem na obrotomierz (choć faktyczie ciekawe ile było i ile jeszcze można) ... akurat wyprzedzałem i przyzwyczajony do '3 w GTA byłem pewien, że dalej jak 150km/h nie zajadę ... chwila nieuwagi i 170km/h na zegarku ... odpuściłem od razu, bo ciągnięcie dalej, nie było najbezpieczniejszym wyjściem w tym konkretnym przypadku ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 08-08-2009 20:59

wot technika :D dawniej/za moich czasów/za starych dobrych czasów* to tylko obrotomierz był, prędkościomierz niepotrzebny :D

*niepotrzebne skreślić :D

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 08-08-2009 21:56

Panie :) ... sie porobiło teraz :)
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 16-10-2009 19:41

... tak jeszcze kwoli dopowiedzenia i przy okazji ożywienia innego topiku związanego z silnikami, jakie są i jakie będą montowane w Alfach. Mam już zrobione dobrych 15k km w 159 i muszę się przyznać, że jestem dość zniesmaczony nowym silnikiem. Jego osiągi vs masa to przygnębiająca sprawa. Silnik jest nieelastyczny, mało ekonomiczny (wg katalogu pali mniej od GTA, faktycznie - więcej) i kiepsko zestopniowany (tutaj to już raczej ustawiony) ze skrzynią biegów. W GTA mogłem spokojnie, bez najmniejszych problemów przeskoczyć z "jedynki" na "piątkę" i silnik nie protestował. Tutaj pierwszy bieg jest za krótki a kolejne trochę za długie. Odnosi sie wrażenie, że jest to powtórka ze 156 2,5V6 a nawet powiedziałbym jest jeszcze gorzej. Czuje się niedosyt z jazdy. Niby wszystko ok ale ... wystarczyłoby tych 40 - 60kM więcej i niewątpliwie już by grało ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
valdek
Posty: 1994
Rejestracja: 11-01-2005 13:34
Lokalizacja: Lublin-Nałęczów-Puławy
Kontaktowanie:

Postautor: valdek » 17-10-2009 09:38

Michal pisze:... tak jeszcze kwoli dopowiedzenia i przy okazji ożywienia innego topiku związanego z silnikami, jakie są i jakie będą montowane w Alfach. Mam już zrobione dobrych 15k km w 159 i muszę się przyznać, że jestem dość zniesmaczony nowym silnikiem. Jego osiągi vs masa to przygnębiająca sprawa. Silnik jest nieelastyczny, mało ekonomiczny (wg katalogu pali mniej od GTA, faktycznie - więcej) i kiepsko zestopniowany (tutaj to już raczej ustawiony) ze skrzynią biegów. W GTA mogłem spokojnie, bez najmniejszych problemów przeskoczyć z "jedynki" na "piątkę" i silnik nie protestował. Tutaj pierwszy bieg jest za krótki a kolejne trochę za długie. Odnosi sie wrażenie, że jest to powtórka ze 156 2,5V6 a nawet powiedziałbym jest jeszcze gorzej. Czuje się niedosyt z jazdy. Niby wszystko ok ale ... wystarczyłoby tych 40 - 60kM więcej i niewątpliwie już by grało ...


Michale,

Dla Ciebie widzę ratunek już tylko w ...Quatroporte :)

A swoją drogą jestem ciekaw jak w budzie Twojej 159 Q4 TI dawał by sobie radę stary V6 ze 156GTA?
Ja mimo wszystko wolałbym tę konfigurację.
Niedługo przejadę 200 tys. km na 2.5V6 i ciągle ten motor mi się podoba.

Pozdr.
AR 166 2.5V6 2000 r. - po latach powrót do Busso :D
AR 156 2.4 JTD 175 PS Ti 2004r.
Yamaha Virago 1000 1986r.
15 lat w AR156 (poprzednio 2x156V6), niezapomniane Busso poniżej:
http://valdek.alfa156.w.interia.pl/

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 17-10-2009 13:08

mając na uwadze masę samochodu, zbliżoną do włoskich czołgów z II Wojny Światowej, to zapewne stara V-ka radziłaby sobie jeszcze gorzej. Jak sądzę silnik pali dość dużo benzyny, bo jest za mały jak na tę masę i niedostatecznie zsynchronizowany ze skrzynią. Myślę, że po wstawieniu mocniejszego (większego) silnika sytuacja byłaby analogiczna do 156 1.6L vs 1.8L

a o Quattroporte (pieszczotliwie nazywanego przez niektórych stratopolonezem) mogę sobie jedynie pomarzyć ... niedawno zmieniłem mieszkanie na większe - nowa skarbonka bez dna :) :?
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
paolo1
Posty: 36
Rejestracja: 07-03-2008 19:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: paolo1 » 23-11-2009 12:43

Michał ,czy mógłbyś napisać coś na temat realnego spalania w różnych warunkach swojej 159 3,2 V6 ,wiem że jest duże ale ciekaw jestem jak to się rozkłada w poszczególnych trybach podróżowania. Z góry dziękuję za odpowiedż.

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 24-11-2009 13:34

w mieście - realnie okolo 17 - 18 litrów na 100 km ... poza miastem okolo 8 - 9 litrów ... no chyba że wjeżdżasz na autostradę ... wtedy spalanie wzrasta do 11 - 13 litrów (prędkość około 140km/h)... tak sie to kształtuje przy jeździe średniej (trochę spokojnej dupowozówki, trochę ostrzejszego wyprzedzania)
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 09-12-2009 22:46

odkryłem tajemnicę katalogu :? minimalne spalanie katalogowe jednak jest możliwe do osiągnięcia ... tyle że na V biegu i przy prędkości 70 km/h :? ... to jakaś kompletna pomyłka :?
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości