Czy da sie zwiekszyc moc?

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Czy da sie zwiekszyc moc?

Postautor: AR Dave » 02-10-2007 17:07

Koledzy ostatnio nosze sie z zamiarem podlubania silnika, rozeslalem zapytanie do kilku firm ktore sie tym zajmuja ale nic szczegolnego w odpowiedzi nie otrymalem.
Co mozna zrobic dla zwiekszenia mocy lub co przewaznie robia, bo pewnie polerowanie kanałow głowicy?

Pozdro
Alfa 156 2,0 '99 selesped
AR Dave
 
Posty: 74
Rejestracja: 24-06-2007 12:02
Lokalizacja: Gorzow wlkp / Poznan

Postautor: voivod » 02-10-2007 17:48

VoivoD
aARicia 156 1.8 TS granatula 2000 r.
Obrazek
Awatar użytkownika
voivod
 
Posty: 1304
Rejestracja: 26-04-2005 18:48
Lokalizacja: Katowice

Postautor: AR Dave » 02-10-2007 18:18

O dzieki wielkie, jutro se dryndne i dowiem co i jak mozna zrobić:)
Alfa 156 2,0 '99 selesped
AR Dave
 
Posty: 74
Rejestracja: 24-06-2007 12:02
Lokalizacja: Gorzow wlkp / Poznan

Postautor: voivod » 02-10-2007 23:10

AR Dave pisze:O dzieki wielkie, jutro se dryndne i dowiem co i jak mozna zrobić:)

I daj znać co i jak :D
VoivoD
aARicia 156 1.8 TS granatula 2000 r.
Obrazek
Awatar użytkownika
voivod
 
Posty: 1304
Rejestracja: 26-04-2005 18:48
Lokalizacja: Katowice

Postautor: AR Dave » 03-10-2007 10:15

O!!! K%&*(^%$#... Masakra, zadzwoniłem do tej firmy i Pan Ktróry przedstawil sie jako Chojnacki powiedział mi ze alfa z 2,0 na GT to koszt pod klucz do 3000PLN a wersja GTX z montowaniem turbo i przebudowaniem elektroniki 10,000 PLN... ale najgorsze to jest to ze dowiedziałem sie ze w alfie mozna to robic ale efektow spektakularnych nie bedzie poniewaz alfy scigajace sie w pucharze mieały najmocniejsze wersje po 165KM a 2,0 ponoc ma katalogowo 155Km?

Kurde, jakos tak zniesmaczony sie poczulem:(
Alfa 156 2,0 '99 selesped
AR Dave
 
Posty: 74
Rejestracja: 24-06-2007 12:02
Lokalizacja: Gorzow wlkp / Poznan

Postautor: Andrzejsr » 03-10-2007 10:22

AR Dave pisze:O!!! K%&*(^%$#... Masakra, zadzwoniłem do tej firmy i Pan Ktróry przedstawil sie jako Chojnacki powiedział mi ze alfa z 2,0 na GT to koszt pod klucz do 3000PLN a wersja GTX z montowaniem turbo i przebudowaniem elektroniki 10,000 PLN... ale najgorsze to jest to ze dowiedziałem sie ze w alfie mozna to robic ale efektow spektakularnych nie bedzie poniewaz alfy scigajace sie w pucharze mieały najmocniejsze wersje po 165KM a 2,0 ponoc ma katalogowo 155Km?

Kurde, jakos tak zniesmaczony sie poczulem:(


ee tam, wręcz przeciwnie - masz fabrycznie "ztjuningowany" silnik, tzn fabrycznie zrobiony tak, że już niewiele można bez sporych modyfikacji poprawić. W zasadzie to powód do zadowolenia, a nie marudzenia ;)

Pzodrawiam
Andrzej
--
156SW 1.6TS 2004, 156SW 2.5V6 2004, 166 3.2V6 2004 - dobry rocznik :)
Awatar użytkownika
Andrzejsr
 
Posty: 622
Rejestracja: 23-01-2006 16:19
Lokalizacja: Rzeszów

Postautor: robalgis » 03-10-2007 11:04

Andrzejsr pisze: masz fabrycznie "ztjuningowany" silnik, tzn fabrycznie zrobiony tak, że już niewiele można bez sporych modyfikacji poprawić. W zasadzie to powód do zadowolenia, a nie marudzenia ;)


ja rowniez tak uwazam. Trzeba sie cieszyc.
Pozdrawiam

Bartłomiej 'Robal'
AR 159 SW 1.9 16v JTD M-jet 2006
Fiat 126p 1988 (2013- )
była:
AR 145 1.4 TS 1998 (2005-2010)

IK@R #3437
Awatar użytkownika
robalgis
 
Posty: 807
Rejestracja: 24-08-2005 21:54
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: marekm » 03-10-2007 12:15

AR Dave pisze: Kurde, jakos tak zniesmaczony sie poczulem:(


może rezystor z allegro podnoszący moc o 20%? :) dużo taniej i od razu sie lepiej poczujesz :D
Awatar użytkownika
marekm
 
Posty: 1494
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Maciej Loret » 03-10-2007 12:16

AR Dave pisze:O!!! K%&*(^%$#... Masakra, zadzwoniłem do tej firmy i Pan Ktróry przedstawil sie jako Chojnacki powiedział mi ze alfa z 2,0 na GT to koszt pod klucz do 3000PLN a wersja GTX z montowaniem turbo i przebudowaniem elektroniki 10,000 PLN... ale najgorsze to jest to ze dowiedziałem sie ze w alfie mozna to robic ale efektow spektakularnych nie bedzie poniewaz alfy scigajace sie w pucharze mieały najmocniejsze wersje po 165KM a 2,0 ponoc ma katalogowo 155Km?


Te 3kPLN, to nie ma sensu wydawać, bo przyrost będzie w okolicach kilku KM. Ale już 10kPLN, to jest OK, bo moc wzrośnie znacznie (pewnie ze 40-50KM). Choć 10kPLN, to chyba trochę mało jak za takie przeróbki??
Tak będzie w każdym wolnossącym silniku, nie tylko w Alfie...
Awatar użytkownika
Maciej Loret
 
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec

Postautor: Andrzejsr » 03-10-2007 15:43

Maciej Loret pisze:Te 3kPLN, to nie ma sensu wydawać, bo przyrost będzie w okolicach kilku KM. Ale już 10kPLN, to jest OK, bo moc wzrośnie znacznie (pewnie ze 40-50KM). Choć 10kPLN, to chyba trochę mało jak za takie przeróbki??
Tak będzie w każdym wolnossącym silniku, nie tylko w Alfie...


No w AT2000 kiedyś rozmawiałem na ten temat, oni trochę się zajmują podnoszeniem parametrów i stwierdzili, że np. jeśli chodzi o dolot powietrza do silnika to w AR jest on b dobrze fabrycznie obliczony, co właśnie nie zawsze w innych markach się spotyka i np w oplach czy daewoo mieli z jego poprawy efekty a w Alfach nie bardzo. Jedno co stwierdził że może stosunkowo tanio zrobić to dobrać jak najlepszy egzemplarz przepływomierza - spośród kilku fabrycznych , nówek bo mają spory rozrzut jakości/parametrów i zastosowanie najlepszego daje spory (stosunkowo do kosztu oczywiście) przyrost mocy .
Przy mnie zmieniali wydech w 626 i przyrost mocy był 5KM raptem (nie wiem ile kosztował , ale ile by to nie było, chyba nie warto ;) . Natomiast właściciel się cieszył zmienionym dźwiękiem przede wszystkim.

Pozdrawiam
Andrzej
--
156SW 1.6TS 2004, 156SW 2.5V6 2004, 166 3.2V6 2004 - dobry rocznik :)
Awatar użytkownika
Andrzejsr
 
Posty: 622
Rejestracja: 23-01-2006 16:19
Lokalizacja: Rzeszów

Postautor: AR Dave » 03-10-2007 18:52

A do tej firmy tez uderzyłem ale odpowiedzi nie moge sie doczekac a pytałem o zestaw nawiercanych tarcz z odpowiednimi przewodami i zaciskami do alfy ale echo!!... A moje tarcze wtrasie skopciłem i kicha... ale widzialem ze do 156 wstawili 6 biegowa skrzynke. Kurde kozacko musi byc na 6 biegowej. :)
Alfa 156 2,0 '99 selesped
AR Dave
 
Posty: 74
Rejestracja: 24-06-2007 12:02
Lokalizacja: Gorzow wlkp / Poznan

Postautor: valdek » 03-10-2007 23:38

AR Dave pisze:... ale widzialem ze do 156 wstawili 6 biegowa skrzynke. Kurde kozacko musi byc na 6 biegowej. :)


Coś mi tu nie pasuje. Chcesz większą moc i 6-biegową skrzynkę? I najlepiej nie dokładając gotówki?
Sprzedaj 2.0TS i kup 2.5V6. Chodzą w tych samych pieniądzach.
To pewniejsze i bezpieczniejsze rozwiązanie niż "dłubanko" :)

Masz samochód podwyższonego ryzyka (Selespeed) i narażasz się, że zainwestujesz duże pieniądze w tuning a zaczniesz mieć problemy ze skrzynką (w związku czy bez związku z tuningiem- nieważne).
Przemyśl to jeszcze raz :wink:

Pozdrawiam
AR 156 2.5V6 2000 r. (fl na model 2003; NERO)
Yamaha Virago 1000 1986r.
11 lat w 156V6 (przejechane 280 tys. km z tego 170 tys. km na LPG)
http://valdek.alfa156.w.interia.pl/
Awatar użytkownika
valdek
 
Posty: 1983
Rejestracja: 11-01-2005 13:34
Lokalizacja: Lublin, Nałęczów

Postautor: chunkpunk » 04-10-2007 09:19

Z a darmo "kuni" Ci nikt nie napedzi.
W 2.0 turbo odradzane, kompresor jak najbardziej tyle ze przyrost do 200 kuni za ogormna kase.

Ogolnie jak nie masz kasy to gra nie warta swieczki lepiej sprzedaj padake i kup cos wiekszego (lub w klekocie bedziesz mial kopa do 4 tysiecy lobrotow :)))))))))))).
159 2.4 240/460
AR 156 3.2GTA (LokiecStyle)
Bravka 1.2 zielonka(Po pietruszke)
Ghibli 2.8 Bi-Turbo(Panzerwagen Killer)
(156 2.4 Grafittowy klekot 180/380) sprzedana
Awatar użytkownika
chunkpunk
 
Posty: 533
Rejestracja: 07-05-2005 12:19
Lokalizacja: z okolic gorzowa wlkp

Postautor: AR Dave » 04-10-2007 13:16

Małe sprostowanie, kase i poparcie mojej pieknej połowy też:):):)

Chodziło mi o to ze moja 2,0 selespped daje rade i zawsze widze zdiwienie gosci w bmkach jak im siedze na zderzaku ale w okoicach 180-200 to moge im pomachac bo sie oddalaja i tyle ich widzialem.
I dlatego poruszony tym co pisza w gazetach o tuningu ze to i owo zawsze sie dlubnie zaczelem sledzic temat co tu mozna dlubnac bo np laguna 2.0 ma 115 KM a alfa 155KM wiec dlatego fachowiec mi powiedział to co wiekszosc z was ze alfa jest juz w fabryce podkrecona.
No i do tego dochodzi ze 156-ka nie wyglada jak golf III i gdy jest dlubniety robi wrazeie na innych kierowcach ze ich padaka porobila.
A sadze ze 156 jak juz sie trafila i sinik juz mialem rozbierany do ostatniej srubki to mozna troszke zainwestowac.

Oczywiscie lepszym rozwiazaniem jesli wogolle nie najlepszym było by kupienie szybszej fury.

A sie nagadałem:)

Pozdro
Alfa 156 2,0 '99 selesped
AR Dave
 
Posty: 74
Rejestracja: 24-06-2007 12:02
Lokalizacja: Gorzow wlkp / Poznan

Postautor: nyknow » 04-10-2007 13:30

AR Dave pisze:Chodziło mi o to ze moja 2,0 selespped daje rade i zawsze widze zdiwienie gosci w bmkach jak im siedze na zderzaku ale w okoicach 180-200 to moge im pomachac bo sie oddalaja i tyle ich widzialem.


moja rada jest taka: jak do 180-200 km/h jest w miare ok :lol: to nic nie zmieniaj. szkoda zycia przy takich predkosciach na polskich drogach. chyba ze Twoja piekna polowa ma jakis niecny plan wobec Ciebie - oj podpadles cos :lol: :lol: :lol:
posiadałem:
Alfa Romeo 156 1,9 MJet
08'2005 - 90k.km.
Toyota Corolla 1,6
02'2005 - 68k.km.
Awatar użytkownika
nyknow
 
Posty: 862
Rejestracja: 20-07-2006 13:16
Lokalizacja: oklice St.Woli

Postautor: Andrzejsr » 04-10-2007 14:50

AR Dave pisze:Małe sprostowanie, kase i poparcie mojej pieknej połowy też:):):)

Chodziło mi o to ze moja 2,0 selespped daje rade i zawsze widze zdiwienie gosci w bmkach jak im siedze na zderzaku ale w okoicach 180-200 to moge im pomachac bo sie oddalaja i tyle ich widzialem.....


a gdzież to tak sobie zawsze jeżdzisz te 180-200, a koledzy w bemkach więcej w PL ? powiedz, będę omijał.

Pozdrawiam
Andrzej
--
156SW 1.6TS 2004, 156SW 2.5V6 2004, 166 3.2V6 2004 - dobry rocznik :)
Awatar użytkownika
Andrzejsr
 
Posty: 622
Rejestracja: 23-01-2006 16:19
Lokalizacja: Rzeszów

Postautor: filip13 » 05-10-2007 16:33

mocy moze nie zwiekszysz ale robiac pare rzeczy mozna zrobic dla poprawy jego pracy i wkrecania sie w obroty sa takie 4 rzeczy:
wiekszy akumulator
bardziej wydajna pompa paliwa
przeplywka od 2.5
i likwidacja katakizatora
nie drogo oprucz przepływki troche go poprawisz i juz bedzie ci lizej ze pracuje duzo lepiej :roll:
filip13
 
Posty: 601
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa

Postautor: ricambi » 05-10-2007 17:00

wywalenie katalizatora da odwrotny efekt . sprwdziłem moje auto w chwili zakupu miało strumienice. za duże opróżnianie,jedyne co to kompleksowo cały wydech i dolot . natomiast z tą przepływką od 2.5 to dziwne. co zmieni sam przepływomierz ? podciśnienie w kolektorze będzie to samo więc ilość powietrza nie zmieni się .dodatkowo wydajniejsza pompa sama nic nie zrobi co najwyżej więcej pójdzie na przelew ?może zmiana wtrysków i pompy ? ale wtedy trzeba upchać więcej powietrza żeby skład miesznki był stechiometryczny :roll:
156 1,9 16 v M-JET SW
ricambi
 
Posty: 1071
Rejestracja: 09-06-2005 14:50
Lokalizacja: wielkopolska

Postautor: AR Dave » 06-10-2007 08:02

Andrzejsr pisze:
a gdzież to tak sobie zawsze jeżdzisz te 180-200, a koledzy w bemkach więcej w PL ? powiedz, będę omijał.

Pozdrawiam
Andrzej


Oczywiscie ze jezdze, np autostrada wlkp Nowy tomysl - strykow, a najczesciej to gorzow - poznan okolice Kwilcza i Gorzynia lub wylot z poznania na gorzow. Efektem sa przegrzane tarcze bo na tej drodze to trzeba czesto uzywac hamulca.

A taką odpowiedz dostalem z AT2000:


Witam,
Zestawy hamulcowe z tarczami nawiercanymi i nacinanymi EBC 468,00 pln /szt
tarczami nacinanymi x 48 i obr. cieplnie 649,00 pln
/szt

zestawy MAXI tarcze 320 mm / zaciski 10-tłoczkowe/ jarzma/ klocki racing/
przewody 9900,00 pln / kpl.
pzdr
at2000


Wow... 9900 niezła cena


Pozdro
Alfa 156 2,0 '99 selesped
AR Dave
 
Posty: 74
Rejestracja: 24-06-2007 12:02
Lokalizacja: Gorzow wlkp / Poznan

Postautor: AR Dave » 06-10-2007 08:03

Andrzejsr pisze:
a gdzież to tak sobie zawsze jeżdzisz te 180-200, a koledzy w bemkach więcej w PL ? powiedz, będę omijał.

Pozdrawiam
Andrzej


Oczywiscie ze jezdze, np autostrada wlkp Nowy tomysl - strykow, a najczesciej to gorzow - poznan okolice Kwilcza i Gorzynia lub wylot z poznania na gorzow. Efektem sa przegrzane tarcze bo na tej drodze to trzeba czesto uzywac hamulca.

A taką odpowiedz dostalem z AT2000:


Witam,
Zestawy hamulcowe z tarczami nawiercanymi i nacinanymi EBC 468,00 pln /szt
tarczami nacinanymi x 48 i obr. cieplnie 649,00 pln
/szt

zestawy MAXI tarcze 320 mm / zaciski 10-tłoczkowe/ jarzma/ klocki racing/
przewody 9900,00 pln / kpl.
pzdr
at2000


Wow... 9900 niezła cena


Pozdro
Alfa 156 2,0 '99 selesped
AR Dave
 
Posty: 74
Rejestracja: 24-06-2007 12:02
Lokalizacja: Gorzow wlkp / Poznan

Następna

Wróć do Porozmawiajmy o Alfie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron