Padł mi przepływomierz w JTD

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Padł mi przepływomierz w JTD

Postautor: Maciek-156 » 11-10-2007 18:12

Jak wyżej przy przebiegu 70tys km padł mi przepływomierz w 1.9JTD M-jet. Stało się to podczas jazdy – podczas przyspieszania jakby ktoś nacisnął hamulec, wcześniej nie było praktycznie żadnych objawów, prócz wyraźnie większego spalania (obserwowałem to już od jakiegoś czasu) pokazywanego przez komputer pokładowy. Silnik praktycznie nie reagował na pedał przyspieszenia i bardzo opornie wchodził na obroty. Zatrzymałem się odpiąłem wtyczkę i w miarę normalnie dojechałem do ASO/sklepu – silnik pracował wręcz rewelacyjnie po odpięciu przepływomierza. Koszt zakupu nowego 870zł i to pod warunkiem, że dostarczę uszkodzony (pan zgodził się poczekać kilka godzin na używany, aż go wymienię) – bez tego na podmianę, koszt ok. 1100zł. Teraz alfa jeździ już normalnie, a spalanie pokazywane przez komputer odbiega od rzeczywistego ok. 0.3l – wcześniej był to cały 1l
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004
AR156 1.6TS 2000

Awatar użytkownika
da_vinci
Posty: 2005
Rejestracja: 18-01-2006 09:48
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Padł mi przepływomierz w JTD

Postautor: da_vinci » 12-10-2007 07:01

Maciek-156 pisze: Koszt zakupu nowego 870zł i to pod warunkiem, że dostarczę uszkodzony (pan zgodził się poczekać kilka godzin na używany, aż go wymienię) – bez tego na podmianę, koszt ok. 1100zł. Teraz alfa jeździ już normalnie, a spalanie pokazywane przez komputer odbiega od rzeczywistego ok. 0.3l – wcześniej był to cały 1l

Dobrze, że autko odzyskało formę, tylko koszt części nie nastraja optymistycznie.
Linia jest piękna, logo też, chciałem ją mieć...
i mam Alfa Romeo 146 1,6 TS 1998 SILVER SHADOW :)

krzychuk
Posty: 1101
Rejestracja: 10-01-2005 20:36
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Padł mi przepływomierz w JTD

Postautor: krzychuk » 12-10-2007 08:51

Maciek-156 pisze:Jak wyżej przy przebiegu 70tys km padł mi przepływomierz w 1.9JTD M-jet. Stało się to podczas jazdy – podczas przyspieszania jakby ktoś nacisnął hamulec, wcześniej nie było praktycznie żadnych objawów, prócz wyraźnie większego spalania (obserwowałem to już od jakiegoś czasu) pokazywanego przez komputer pokładowy. Silnik praktycznie nie reagował na pedał przyspieszenia i bardzo opornie wchodził na obroty. Zatrzymałem się odpiąłem wtyczkę i w miarę normalnie dojechałem do ASO/sklepu – silnik pracował wręcz rewelacyjnie po odpięciu przepływomierza. Koszt zakupu nowego 870zł i to pod warunkiem, że dostarczę uszkodzony (pan zgodził się poczekać kilka godzin na używany, aż go wymienię) – bez tego na podmianę, koszt ok. 1100zł. Teraz alfa jeździ już normalnie, a spalanie pokazywane przez komputer odbiega od rzeczywistego ok. 0.3l – wcześniej był to cały 1l


miałem dokładnie to samo tylko, że przy przebiegu 80kkm, nagle bez rzadnych wcześniejszych objawów padła przepływka i to w czasie wyprzedzania peletonu tirow :?

jedyna różnica to to, że na przepływke boscha wydałem 300 zeta :D
2008 Fiat 500 1.2 Pop
2008 Subaru Legacy Kombi 2.0 Boxer Diesel

"Never worry about old troubles with your Alfa Romeo. Soon you will be facing new problems"

Awatar użytkownika
da_vinci
Posty: 2005
Rejestracja: 18-01-2006 09:48
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Padł mi przepływomierz w JTD

Postautor: da_vinci » 12-10-2007 09:23

krzychuk pisze:[

jedyna różnica to to, że na przepływke boscha wydałem 300 zeta :D

300PLN też dużo ale to już da się przeżyć.
Linia jest piękna, logo też, chciałem ją mieć...

i mam Alfa Romeo 146 1,6 TS 1998 SILVER SHADOW :)

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 12-10-2007 09:50

Nie miałem czasu na szukanie zamienników(zresztą po przygodach kolegi - zamiennik padł mu po 20kkm - wolałem kupic oryginał), bo następnego dnia miałem trasę 500km.
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

Awatar użytkownika
da_vinci
Posty: 2005
Rejestracja: 18-01-2006 09:48
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Postautor: da_vinci » 12-10-2007 10:39

Maciek-156 pisze:Nie miałem czasu na szukanie zamienników(zresztą po przygodach kolegi - zamiennik padł mu po 20kkm - wolałem kupic oryginał), bo następnego dnia miałem trasę 500km.

Jeżeli kasa była pod ręką to na pewno bezpieczniej jest wziąć oryginał.
Linia jest piękna, logo też, chciałem ją mieć...

i mam Alfa Romeo 146 1,6 TS 1998 SILVER SHADOW :)

Awatar użytkownika
Andrzejsr
Posty: 622
Rejestracja: 23-01-2006 16:19
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Padł mi przepływomierz w JTD

Postautor: Andrzejsr » 12-10-2007 11:10

Maciek-156 pisze:....ok. 1100zł. Teraz alfa jeździ już normalnie, a spalanie pokazywane przez komputer odbiega od rzeczywistego ok. 0.3l – wcześniej był to cały 1l


O, może to powszechne zjawisko (wzrost różnicy między spalaniem wg komputerka a rzeczywistym) i sposób na wczesną diagnostykę przepływomierza ? :) Ktoś jeszcze to zauważył ?
U mnie chyba przepływomierz działa ok, ale faktycznie na początku różnice w/w były 0,3-0,5, no czaasem 0,7l. A teraz od kilku mcy 1 i więcej litra. Poobserwuję pod tym kątem :)
A ta cena to standart w ASO czy do jtd jest droższy ?

Pozdrawiam
Andrzej
--
156SW 1.6TS 2004, 156SW 2.5V6 2004, 166 3.2V6 2004 - dobry rocznik :)

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 12-10-2007 12:47

Cena przepływomierza do TSa i JTD jest podobna. W oryginale przepływomierz nie występuje jako wkładka tylko jest sprzedawany z tą plastikowa puszką. Myslę że różnica w cenie między oferowanymi zamiennikami boscha, a oryginałem też boscha nie wynika tylko z narzutów ASO ale też z jakości zastosowanej elektroniki
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

Awatar użytkownika
voivod
Posty: 1304
Rejestracja: 26-04-2005 18:48
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Postautor: voivod » 12-10-2007 14:50

Maciek-156 pisze: Myslę że różnica w cenie między oferowanymi zamiennikami boscha, a oryginałem też boscha nie wynika tylko z narzutów ASO ale też z jakości zastosowanej elektroniki

Potwierdzam.
TS z zamiennikiem BOSCH-a odmówił współpracy. Od założenia oryginału nie ma problemów.
VoivoD
aARicia 156 1.8 TS granatula 2000 r.
Obrazek

Awatar użytkownika
nyknow
Posty: 862
Rejestracja: 20-07-2006 13:16
Lokalizacja: oklice St.Woli

Re: Padł mi przepływomierz w JTD

Postautor: nyknow » 12-10-2007 15:00

Maciek-156 pisze:Jak wyżej przy przebiegu 70tys km padł mi przepływomierz w 1.9JTD M-jet. ................Zatrzymałem się odpiąłem wtyczkę i w miarę normalnie dojechałem do ASO/sklepu ....


czyli niedlugo kolej na moja ;)
mam pytanie - gdzie znajduje sie wtyczna przepywomierza ?
napisales ze po odpieciu wtyczki silnik chodzil wrecz rewelacyjnie - w takim razie po co ten przeplywomierz wogole??

gk/
posiadałem:
Alfa Romeo 156 1,9 MJet
08'2005 - 90k.km.
Toyota Corolla 1,6
02'2005 - 68k.km.

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 12-10-2007 17:41

Po odpięciu wtyczki od uszkodzonego przepływomierza komputer wtrysku emuluje sobie brak sygnału z tego czujnika. Nie są to co prawda optymalne parametry (stosunek dawki paliwa do ilości zassanego powietrza) ale da się w miarę dynamicznie jechać, bo jak przepływka jest uszkodzona to auto ledwie jedzie....
Wtyczka jest jest wpięta w rurę wychodzącą z pokrywy filtra powietrza.
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

Awatar użytkownika
szpregel
Posty: 147
Rejestracja: 25-08-2005 17:13
Lokalizacja: okolice Mławy

Re: Padł mi przepływomierz w JTD

Postautor: szpregel » 12-10-2007 18:42

Andrzejsr pisze:
O, może to powszechne zjawisko (wzrost różnicy między spalaniem wg komputerka a rzeczywistym) i sposób na wczesną diagnostykę przepływomierza ? :) Ktoś jeszcze to zauważył ?
U mnie chyba przepływomierz działa ok, ale faktycznie na początku różnice w/w były 0,3-0,5, no czaasem 0,7l. A teraz od kilku mcy 1 i więcej litra. Poobserwuję pod tym kątem :)
A ta cena to standart w ASO czy do jtd jest droższy ?

Pozdrawiam
Andrzej

Chyba u mnie jest to samo. Przekłamanie kompa w granicach 1,3 litra.
Jakiś czas temu chipowałem swoją Alfę i nie chciała się dać podkręcić więcej niż 160 (miała niedobór 5KM, czyli 145) chłopacy powiedzieli że przepływka pada, nawet zaniepokoił ich pewien fragment wykresu.
Więc możliwe, że przekłamanie kompa to 1. objaw uszkodzonej przepływki
156 SW 1,9 JTDM 150KM '05
teraz 160KM i 355 Nm

LopEk97
Posty: 1
Rejestracja: 29-05-2017 02:09

Re: Padł mi przepływomierz w JTD

Postautor: LopEk97 » 29-05-2017 02:29

Witam.

Zaczynam dopiero przygode z AR156 1.9JTD
Co do przepływki to wtyczka jest taka sama jak i cala przeplywka z VW (passat V, V fl, golf) wystarczy tylko pilnikiem lekko zaokrąglić rogi i zmiejszysc wysokosc gniazda od wtyczki o 3mm i bedzie dzialac.
Zrobilem to w swojej 156 i jestem zadowolony.
Spalanie 5l/100 i ma moc. :D





_______________________________________________

A4 B5 2000r 1.9TDI 116HP---------------------- BYŁO
ACCORD 1999R 1.8ES 136HP-------------------BYŁO
GOLF IV 2002R 1.9TDI 110HP ->150HP----BYŁO
ASTRA BERTONE 2000 1.8i 116GP-----------BYŁO
E39 520 1997 2.0i 150HP--------------------------BYŁO
AR 156 2004R 1.9JTD 116HP-140HP--------OBECNIE :twisted: :wink:


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości