Czarna chmura

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
demmonn
Posty: 216
Rejestracja: 31-10-2007 13:11

Czarna chmura

Postautor: demmonn » 24-02-2008 22:33

Witam, zauważyłem dziś dziwne zjawisko, mam AR 166 2,4 JTD, przy temperaturze silnika ok 90 stoni, przy strzale ze sprzęgła z 2 na 3 bieg, w lusterku zobaczyłem czarny obłok. Silnik oleju nie bierze, turbina sprawna. Czy ktoś miał podobne zjawisko? Może jestem przewrażliwiony, ale raczej takie efekty nie powinny występować ( mogę się mylić ). Czy ktoś wie coś na ten temat?
Pozdrawiam. :twisted:

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 25-02-2008 09:51

EGR się niedomyka
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004
AR156 1.6TS 2000

sliniak1
Posty: 66
Rejestracja: 06-11-2006 17:34
Lokalizacja: Siemianowice ŚL.

Postautor: sliniak1 » 25-02-2008 09:58

Maciek-156 pisze:EGR się niedomyka


czy przy tej okazji tracisz na mocy? Pytam bo jak dam "rure" to widze w lusterku małą zadymę. Do tej pory myślałem że diesle tak maja i to normalne ale .........
AR 156 SW 1,9JTD 2002r AZZURO GABIANO

sliniak1
Posty: 66
Rejestracja: 06-11-2006 17:34
Lokalizacja: Siemianowice ŚL.

Postautor: sliniak1 » 25-02-2008 09:59

Maciek-156 pisze:EGR się niedomyka


czy przy tej okazji tracisz na mocy? Pytam bo jak dam "rure" to widze w lusterku małą zadymę. Do tej pory myślałem że diesle tak maja i to normalne ale .........
AR 156 SW 1,9JTD 2002r AZZURO GABIANO

Awatar użytkownika
wbialek
Posty: 176
Rejestracja: 29-06-2005 19:50
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: wbialek » 25-02-2008 11:01

Mój też w pewnych warunkach puszcza dymy - zwykle przy mocnym odejściu przy ciepłym silniku (np. gaz do dechy od 2000rpm na trójce). Zgłaszałem do ASO - ponoć badali i wszystko ok. Jak jadę za żoną innym autem, to nie widzę żadnych dymów, ale przy wciśnięciu gazu do oporu robi się buro - żona nie wciska do oporu :).
Dziesiąty rok w Alfie

Awatar użytkownika
demmonn
Posty: 216
Rejestracja: 31-10-2007 13:11

Postautor: demmonn » 25-02-2008 11:58

sliniak1 pisze:
Maciek-156 pisze:EGR się niedomyka


czy przy tej okazji tracisz na mocy? Pytam bo jak dam "rure" to widze w lusterku małą zadymę. Do tej pory myślałem że diesle tak maja i to normalne ale .........


Witam, EGR sprawdzę, a mocy przy tym nie tracę, przynajmniej nie jest to na tyle odczuwalne. :twisted:

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 25-02-2008 12:03

Mój silnik też puszczał czarne bączki - po wymyciu zaworu EGR przestał. Niestety w 1,9 16v M-jet nie mozna go zaslepic bo komputer wywala komunikat Motor control system failure
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

sebszkud
Posty: 100
Rejestracja: 08-02-2007 00:42
Lokalizacja: Katowice

Postautor: sebszkud » 26-02-2008 22:41

Witam!

Miałem podobny problem z tym, że mi dymił przy każdym wciśnięciu gazu i to tak jak stary Ikarus.
Okazało się, że na wysokości kolektora dolotowego zrobiła się dziura w rurze dolotowej. Powietrze zamiast do kolektora uciekało pod maskę. Przy dobrym przy gazowaniu słychać było jak syczy.
Zobacz czy nie masz mokro od oleju pod ta rurą (sprężarka zawsze coś popchnie oleju do kolektora)
Po wymianie rury wszystko ustąpiło. Teraz rzadko kiedy coś zadymi.
Niestety kawał gumy kosztuje ponad 150 zł...
bo ponoć to ciśnieniowy przewód :wink:
Czarna 156 SW 2,4 JTD
15-to calowa stalowa zima

Awatar użytkownika
demmonn
Posty: 216
Rejestracja: 31-10-2007 13:11

Postautor: demmonn » 27-02-2008 20:52

sebszkud pisze:Witam!

Miałem podobny problem z tym, że mi dymił przy każdym wciśnięciu gazu i to tak jak stary Ikarus.
Okazało się, że na wysokości kolektora dolotowego zrobiła się dziura w rurze dolotowej. Powietrze zamiast do kolektora uciekało pod maskę. Przy dobrym przy gazowaniu słychać było jak syczy.
Zobacz czy nie masz mokro od oleju pod ta rurą (sprężarka zawsze coś popchnie oleju do kolektora)
Po wymianie rury wszystko ustąpiło. Teraz rzadko kiedy coś zadymi.
Niestety kawał gumy kosztuje ponad 150 zł...
bo ponoć to ciśnieniowy przewód :wink:

Zgadza się, jest to ciśnieniowy przewód, gorące powietrze z turbiny, trafia nim do chłodnicy powietrza. U mnie wszystko jest OK, jak bym miał dziursko, to brakowało by mocy. Jeszcze nie sprawdzałem EGR, ale tak jak mówią koledzy, stawiam też na to.


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 32 gości