[156] Nagrzewnica powietrza/klimatyzacja

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

fotogalleria
Posty: 54
Rejestracja: 13-09-2006 14:25
Lokalizacja: St Albans (UK)
Kontaktowanie:

[156] Nagrzewnica powietrza/klimatyzacja

Postautor: fotogalleria » 07-05-2008 15:00

Witam,

mam problem z nagrzewnica/klimatyzacja w mojej AR 156 1.8 TS z 2000r. Jest to wersja sprzed liftingu.

Problem zaczal jakis czas temu, bo wysiadlo mi ogrzewanie w aucie. Nagrzewnica nie reagowala na pokretlo zmiany temperatury. Nie wazne czy czylo w pozycji 18 czy 24 zawsze wialo ta sama temperatura (letnie powietrze), bylo to nie zalezne czy silnik byl nagrzany czy nie. Owszem, jak temperatura w aucie byla ponad nastawiona to klima sie wlaczala automatycznie. Pozostale pokretla sterujace dzialaly bez zarzutu (pokretlo predkosci obrotowej nawiewu - pozycja AUTO dziala prawidlowo, sterowanie nawiewem tez, funkcja odmrazania tez wlaczala klime i ogrzewanie tylnej szyby).

Moja diagnoza byl padniety panel klimatyzacji i kupilem inny uzywany. Poswiecilem 3h aby wymontowac radio (ktore sam montowalem tak aby nikt go juz nie wymontowal), rozebralem cala konsole srodkowa, zapialem "nowy" panel, sprawdzilem czy wszystkim steruje i pojechalem nagrzac silnik aby sprawdzic czy dziala regulacja temperatury.

No i nie dziala. Owszem jak wlacze klime to jest zimniejsze powietrze ALE miesza sie tym czesciowo podgrzanym przez nagrzewnice. W rezultacie mam stale lekko podgrzane powietrze z nagrzewnicy.

Moze drugi panel tez jest walniety, bo w koncu to uzywany (ten sam rok produkcji co poprzedni).

A moze ktos mial juz podobny problem i wie jak go rozwiac?
Czy jest tam jakis elektrozawor albo co innego odcianajacego obieg cieplego powietrza/wody?
A moze to tez ma cos wspolnego z termostatem lub z czujnikiem temperatury cieczy chlodzacej silnik?

Pozdrawiam
Klaudiusz
AR 156 1.8 TS - srebrna - dawne czasy
AR 156 1.8 TS - czerwona - nie tak dawne czasy (http://fotogalleria.info/alfa)
AR Gtv 2.0 TS - srebrna - czasy obecne

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 07-05-2008 17:23

Nie tam szukasz gdzie trzeba :!: , według mnie to nie wina sterowania a wykonywania poleceń, nagrzewnica jest ciepła cały czas ( jeżeli oczywiście silnik jest ciepły) a sterowanie ciepło zimno odbywa się poprzez kierowanie strumienia powietrza przez nagrzewnicę lub pomijając ją odpowiedzialna za to jest klapka poruszana siłownikiem i chyba właśnie tam masz problem klapaka sie nie rusza pomimo tego iż dostaje prawidłowy sygnał - może siłownik wysiadł lub klapa się zacięła.
Pozdrawiam

Bedboys

Kiedyś :
AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---

Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
Andrzejsr
Posty: 622
Rejestracja: 23-01-2006 16:19
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Postautor: Andrzejsr » 07-05-2008 18:09

ale są w ogóle jakieś warunki w których leci gorące powietrze z nawiewów ?
Mi zmieniali panel klimatyzacji (2004) bo sama na dziurach , albo sama z siebie zmieniała temperatury - i po wymianie elektryk w ASO podłączał pod examiner - jak twierdził bez tego nowy panel by nie działał prawidłowo . Może tego Twój nowy panel potrzebuje ?

A z innych doświadczeń co do braku grzania - to przez pół roku w bravie mi słabła aż przestała grzać - pod koniec za to bulgotało z nagrzewnicy i rosła temperatura silnika - okazało się że był zapowietrzony układ chłodzenia (a mechanik wymieniający płyn chłodzący zbagatelizował to że weszło płynu mniej niż podaje instrukcja). I przepaliła (?) w każdym raziwe uszkodziła się uszczelka pod głowicą. W zasadzie po tym braku grzania powietrza, grzaniu się silnika i bulgotaniu " w wywiadzie" machnik 2 rzeczy podejrzewał - pompę wody i tą uszczelkę .

Pozdrawiam
Andrzej
--
156SW 1.6TS 2004, 156SW 2.5V6 2004, 166 3.2V6 2004 - dobry rocznik :)

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 07-05-2008 19:25

Andrzejsr pisze:ale są w ogóle jakieś warunki w których leci gorące powietrze z nawiewów ?


zależy co nazwiesz nawiewami - jeżeli te dysze które wieją w twarz i ten po środku deski to masz rację nie ma takiej możliwości aby leciało tam ciepłe powietrze ale, nawiewy to też wylot na szybę i nogi a tam może lecieć zarówno ciepłe jak i zimne powietrze.

Co do podłączenia pod kompa po włożeniu nowego panelu to pewnie masz rację ale zauważ dwie sprawy - miałeś nowy panel a tu panel był używany i już zaprogramowany - masz AR po fl a tu mamy do czynienia ze starszym modelem panelu ( jeszcze bez wyświetlacza) jeszcze z przed pierwszego liftingu.
Pozdrawiam



Bedboys



Kiedyś :

AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---



Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...

Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...

Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

fotogalleria
Posty: 54
Rejestracja: 13-09-2006 14:25
Lokalizacja: St Albans (UK)
Kontaktowanie:

Postautor: fotogalleria » 07-05-2008 21:13

Pompa wody byla wymieniana na nowa przy wymianie rozrzadu na poczatku tego roku, wiec raczej odpada.

Uklad jest odpowietrzony, bo w AR 156 sam to robi. W Marei znam ten bol i bulgotanie nagrzewnicy.

U mnie nie zmienia sie wogole temperatura z nawiewow, poprostu ma stala temperature.

Gdzie tego cholernego silownika szukac?

Dzieki za rady i pozdrawiam
Klaudiusz
AR 156 1.8 TS - srebrna - dawne czasy

AR 156 1.8 TS - czerwona - nie tak dawne czasy (http://fotogalleria.info/alfa)

AR Gtv 2.0 TS - srebrna - czasy obecne

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 08-05-2008 13:28

jak wyjmiesz panel to widzisz wileki klimatyzator, po prawej stronie są płaskie "klimatyzatorki" czyli silniczki krokowe "machające" właśnie klapami. na allegro widziałem takei po 50 zł używki.
Ja mam problem podobnej natury, tyl eże u meni albo lodowato albo ukrop, sprawdzałem mam wgrany nieprawidłowy program sterujący klimą.... żadne aso warszawskie nie odpowaida na moje maile, a w lublinie w moim "fiacie" nie mają tego oprogramowania...
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

fotogalleria
Posty: 54
Rejestracja: 13-09-2006 14:25
Lokalizacja: St Albans (UK)
Kontaktowanie:

Postautor: fotogalleria » 11-05-2008 13:11

Ooo nie, nie bede rozbieral pol auta. Przynajmniej na razie.
AR 156 1.8 TS - srebrna - dawne czasy

AR 156 1.8 TS - czerwona - nie tak dawne czasy (http://fotogalleria.info/alfa)

AR Gtv 2.0 TS - srebrna - czasy obecne

mptasins
Posty: 90
Rejestracja: 12-01-2005 08:03
Lokalizacja: Płock

Postautor: mptasins » 26-09-2008 14:11

Bedboys pisze:Nie tam szukasz gdzie trzeba :!: , według mnie to nie wina sterowania a wykonywania poleceń, nagrzewnica jest ciepła cały czas ( jeżeli oczywiście silnik jest ciepły) a sterowanie ciepło zimno odbywa się poprzez kierowanie strumienia powietrza przez nagrzewnicę lub pomijając ją odpowiedzialna za to jest klapka poruszana siłownikiem i chyba właśnie tam masz problem klapaka sie nie rusza pomimo tego iż dostaje prawidłowy sygnał - może siłownik wysiadł lub klapa się zacięła.

Witam
Miałem ten sam problem. Brak ogrzewania ! Okazało się że uległ uszkodzniu siłownik pozycjonujący klapę ciepło/zimno (mixer actuator). Diagnoza była dosyć szybka. Widać usterkę już na egzminerze. Wymieniłem pzycjoner na nowy (330 zeta) i teraz jest OK. Nawet mam odczucie , że teraz wyśmienicie grzeje. Stary siłownik wziąłem na warsztat. Wstępna diagnoza to uszkodzenie potencjometru który przekazuje informacje na temat pozycji klapy do wzmacniaczy operacyjnych układ L2722 który steruje pracą silniczka elektrycznego. Pozycjoner sterowany jest napięciowo: sygnał 2.5 V oznacza STOP, 0 V ruch w kierunku zgodnym ze wskazówkami zegara, 5V ruch w kierunku przeciwnym. Potencjometr 10 kOhm, jest nietypowy zintegrowany z kółkiem zębatym, porusza się w zakresie 0-360 stopni (pełen obrót). Gdyby zdobył na wymianę taki sam potencjometr, to nie trzeba by kupować nowego pozycjoner. Dostęp do niego dogodny, znajduje się po stronie pasażera, po zdjęciu bocznej osłony widoczny.
Pozycjoner o identycznej budowie i zasadzie działania, znajduje się na sterowniu dystrybucją powietrza (szyba, nogi, front itdd...). Nieco inny pozycjoner steruje zamknięciem dopływu powietrza do kabiny. Ten ma tylko dwie pozycje, zamkniety lub w pełni otwarty, więc nie potrzebny jest sygnał zwrotny do steronika układu klimatyzacji.
Poszukam podobnego potencjometru i opisze dalsze moje zmagania!
Alfa 156 SW 2.4 JTD '02

mati91lbn
Posty: 1
Rejestracja: 04-03-2012 15:55

Postautor: mati91lbn » 04-03-2012 15:56

wyjąłem konsole z porętłami i nie widziałem zadnych klapek , moze ktos jakies zdj wrzucic która klapka zamyka to cieple powietrze . albo przynajmniej w ktorym miejscu sie znajduje


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 11 gości