Co jest z tymi weintylatorami ??

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Co jest z tymi weintylatorami ??

Postautor: Bedboys » 09-05-2008 21:00

Nie włączają się :? tzn jak włączę klimę to wszystko jest OK działają jak należy i to na obydwu biegach a silnik nawet po długim postoju na wolnych nie nagrzewa się (jest 90 st) natomiast przy wyłączonej klimie wentylatory się nie włączają - dzisiaj na postoju kreska doszła aż na drugą zieloną po 90 st i wentylatory się nie włączyły - chyba że mają się włączyć jeszcze później - ale nie sądzę. Może ktoś już się spotkał z taką sprawą ?? luba ma jakieś sugestie to bardzo proszę o radę zanim zmienię połowę czujników w silniku.
Pozdrawiam

Bedboys

Kiedyś :
AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---

Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 10-05-2008 11:00

Wentylatory sterowane są albo presostatem (jeśli ciśnienie w układzie klimatyzacji wzrośnie nadmiernie) albo ECU włącza je na podstawie odczytu temperatury z czujnika znajdującego się w termostacie. Są dwie możliwości walnięty czujnik albo przekaźnik (ten przy aku) ma zaśniedziałe stylki
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004
AR156 1.6TS 2000

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 10-05-2008 12:43

Przekaźnik raczej odpada bo wentylatory z klimą działają a to przecież ten sam przekaźnik - podejrzewam że winę ponosi czujnik - tylko zastanawia mnie jedno czy czujnik mierzy tylko temperaturę i na podstawie jej analizy ECU włącza wentylatory czy czujnik wysyła oddzielny sygnał na włączenie wentylatorów ?? - bo wiem że ECU w moim aucie " widzi" poprawnie temperaturę silnika a to by świadczyło że albo nie reaguje na wysoką temperaturę ( błąd ECU) w co wątpię albo jest błąd w przesyłaniu sygnału ECU-przekaźnik, albo właśnie sam czujnik podaje osobny sygnał na włączenie wentylatorów i czujnik "zdechł" - tylko jak to pomierzyć ??
Pozdrawiam



Bedboys



Kiedyś :

AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---



Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...

Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...

Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 10-05-2008 14:25

ECU daje sygnał włączenia wentylatora, a nie sam czujnik, ale w 156 są dwa czujniki temperatury
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

fotogalleria
Posty: 54
Rejestracja: 13-09-2006 14:25
Lokalizacja: St Albans (UK)
Kontaktowanie:

Postautor: fotogalleria » 11-05-2008 13:10

Mam podobny problem.
Mam AR 156 1.8 TS z 2000 z klima.

Czy wentylator chlodnicy ma dwa biegi? U mnie tylko wlacza sie jak silnik jest baaardzo goracy i chyba na drugi bieg, bo taki huragan robi, ze leb chce urwac. Kiedy pownien sie wlaczac 1 bieg?
I czy przy goracym silniku i zgaszeniu motoru to nie powinien chodzic wentylator jeszcze przez chwile (tak mialem w Marei)? Teraz gasze silnik i wentylator staje.

W ECU zero bledow (wczoraj robilem odczyt).

Pzdr
Klaudiusz
AR 156 1.8 TS - srebrna - dawne czasy
AR 156 1.8 TS - czerwona - nie tak dawne czasy (http://fotogalleria.info/alfa)
AR Gtv 2.0 TS - srebrna - czasy obecne

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 11-05-2008 22:04

Wentylator na pierwszy bieg włącza się (przynajmniej tak było w mojej poprzedniej 156) zaraz po przekroczeniu kreski 90 st. A jak włączyło a jak włączy się klimę to w zasadzie od razu załącza się 1 bieg. problemem u Ciebie może być przekaźnik ( przy akumulatorze ) lub opornik - na chłodnicy.
Pozdrawiam



Bedboys



Kiedyś :

AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---



Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...

Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...

Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
p.maiki
Posty: 666
Rejestracja: 13-09-2006 11:41
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Kontaktowanie:

Postautor: p.maiki » 12-05-2008 08:18

fotogalleria pisze:Mam podobny problem.
Mam AR 156 1.8 TS z 2000 z klima.

Czy wentylator chlodnicy ma dwa biegi? U mnie tylko wlacza sie jak silnik jest baaardzo goracy i chyba na drugi bieg, bo taki huragan robi, ze leb chce urwac. Kiedy pownien sie wlaczac 1 bieg?
I czy przy goracym silniku i zgaszeniu motoru to nie powinien chodzic wentylator jeszcze przez chwile (tak mialem w Marei)? Teraz gasze silnik i wentylator staje.

W ECU zero bledow (wczoraj robilem odczyt).

Pzdr
Klaudiusz

Miałem podobnie, u mnie padł opornik na chłodnicy
Pozdrawiam
Michał (p.maiki)
146 1.4 TS 97r 2006-2008
147 1.6 TS 02r 2008-2009
156 FL 1.9 JTDM 03r 2009-

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 12-05-2008 09:34

Pierszy bieg jest sterowany termistorem znajdującym się na chłodnicy - jeśli jest on uszkodzony to działa tylko bieg drugi
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

fotogalleria
Posty: 54
Rejestracja: 13-09-2006 14:25
Lokalizacja: St Albans (UK)
Kontaktowanie:

Postautor: fotogalleria » 12-05-2008 14:37

Sluchajcie. Jak zewre termistor na krotko to bede mial tylko drugi bieg?

Potrzebuje rozwiazanie dorazne na gora tydzien. Bo mam pare wyjazdow a upal na dworze.
AR 156 1.8 TS - srebrna - dawne czasy

AR 156 1.8 TS - czerwona - nie tak dawne czasy (http://fotogalleria.info/alfa)

AR Gtv 2.0 TS - srebrna - czasy obecne

Awatar użytkownika
p.maiki
Posty: 666
Rejestracja: 13-09-2006 11:41
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Kontaktowanie:

Postautor: p.maiki » 12-05-2008 15:00

fotogalleria pisze:Sluchajcie. Jak zewre termistor na krotko to bede mial tylko drugi bieg?

Potrzebuje rozwiazanie dorazne na gora tydzien. Bo mam pare wyjazdow a upal na dworze.

Ja u siebie tak zrobiłem jak czekałem na nowy termistor. Moim zdaniem wtedy w miejsce pierwszego leci drugi i nic się nie grzało więc nie wiem czy drugi faktycznie już się włączał czy nie
Pozdrawiam

Michał (p.maiki)

146 1.4 TS 97r 2006-2008

147 1.6 TS 02r 2008-2009

156 FL 1.9 JTDM 03r 2009-

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 12-05-2008 15:12

juz sie z tym spotykam teraz coraz wiecej osób ma 100stopni. Ale co do tego ze sie przegrzewa to mysle ze to może być czas na mycie chłodnicy, bo z czujnika temp jest sygnał na włączenie ale zatkanej chłodnicy nic nie schłodzi. Mycie płukanie. W 166 łatwo ją umyć na aucie po odkręceniu belki z góry odpowiednie srodki i umyje porządnie, w 156 należało by wyjąć. Po wentylatorach bedzie spadać mocniej. U niekturych osób niektóre prety w chłodnicy są przytkane i można chłodnice odpowietrzyc i wogóle ale chłodnica nie chłodzi całą swoją powierzchnią wiec jej wydajność spada. Chłodnice klimy też myje sie zeby była przewiewna bo ona idzie między wentylatorami a naszą chłodnicą silnika.

fotogalleria
Posty: 54
Rejestracja: 13-09-2006 14:25
Lokalizacja: St Albans (UK)
Kontaktowanie:

Postautor: fotogalleria » 13-05-2008 13:50

Wczoraj z ciekawosci zwarlem rezystor na stale, wentylator wlaczal sie z pelna moca zaraz po przekroczeniu 90°C.

Dzis zamowilem nowy rezystor u dealera AR w UK. bo mam troche jezdzenia w tym i przyszlym tygodniu a zrobilo sie dosc cieplo.

Taka mala ciekawostka, zaplace za niego 28 funtow brutto (24funtow + 17.5% VAT) z dostawa pod same drzwi (co przy obecnym kursie daje jakies 125zl). Dzwonilem tez do PL sprawdzic jaka ma cene ... zaspiewano mi 130zl + VAT i jeszcze musze potwierdzic zamowienie faxem a najlepiej osobiscie, czas oczekiwania do 3 dni.
AR 156 1.8 TS - srebrna - dawne czasy

AR 156 1.8 TS - czerwona - nie tak dawne czasy (http://fotogalleria.info/alfa)

AR Gtv 2.0 TS - srebrna - czasy obecne

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 13-05-2008 14:18

fotogalleria pisze:Mam podobny problem.
Mam AR 156 1.8 TS z 2000 z klima.

Czy wentylator chlodnicy ma dwa biegi? U mnie tylko wlacza sie jak silnik jest baaardzo goracy i chyba na drugi bieg, bo taki huragan robi, ze leb chce urwac. Kiedy pownien sie wlaczac 1 bieg?
I czy przy goracym silniku i zgaszeniu motoru to nie powinien chodzic wentylator jeszcze przez chwile (tak mialem w Marei)? Teraz gasze silnik i wentylator staje.

W ECU zero bledow (wczoraj robilem odczyt).

Pzdr
Klaudiusz

podczepie się pod temat, w zimie miałem zmieniana chłodnicę, w zakładzie który zajmuje się tylko chłodnicami. Obecnie nie zaobserwowałem u siebie "dwóch biegów"... gdzie znajduje się ten termistor??czy jak wiatrak z wymuszenia klimy się włącza to znaczy że jest pierwszy bieg??
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 13-05-2008 15:35

Prędkość wiatraka zależy tylko i wyłącznie od termistora - niezależnie co go włączy.
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 13-05-2008 19:07

tomass pisze:
fotogalleria pisze:Mam podobny problem.
Mam AR 156 1.8 TS z 2000 z klima.

Czy wentylator chlodnicy ma dwa biegi? U mnie tylko wlacza sie jak silnik jest baaardzo goracy i chyba na drugi bieg, bo taki huragan robi, ze leb chce urwac. Kiedy pownien sie wlaczac 1 bieg?
I czy przy goracym silniku i zgaszeniu motoru to nie powinien chodzic wentylator jeszcze przez chwile (tak mialem w Marei)? Teraz gasze silnik i wentylator staje.

W ECU zero bledow (wczoraj robilem odczyt).

Pzdr
Klaudiusz

podczepie się pod temat, w zimie miałem zmieniana chłodnicę, w zakładzie który zajmuje się tylko chłodnicami. Obecnie nie zaobserwowałem u siebie "dwóch biegów"... gdzie znajduje się ten termistor??czy jak wiatrak z wymuszenia klimy się włącza to znaczy że jest pierwszy bieg??


znajduje się w obudowie wentylatorów

fotogalleria
Posty: 54
Rejestracja: 13-09-2006 14:25
Lokalizacja: St Albans (UK)
Kontaktowanie:

Postautor: fotogalleria » 13-05-2008 22:46

W AR 156 1.8 jest patrzac od mordy auta, po prawej stronie pod wezem od termotatu do chlodnicy. W chlodnice wchodza dwa kable.

Pzdr
Klaudiusz
AR 156 1.8 TS - srebrna - dawne czasy

AR 156 1.8 TS - czerwona - nie tak dawne czasy (http://fotogalleria.info/alfa)

AR Gtv 2.0 TS - srebrna - czasy obecne

Awatar użytkownika
p.maiki
Posty: 666
Rejestracja: 13-09-2006 11:41
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Kontaktowanie:

Postautor: p.maiki » 13-05-2008 23:27

fotogalleria pisze:Wczoraj z ciekawosci zwarlem rezystor na stale, wentylator wlaczal sie z pelna moca zaraz po przekroczeniu 90°C.

Dzis zamowilem nowy rezystor u dealera AR w UK. bo mam troche jezdzenia w tym i przyszlym tygodniu a zrobilo sie dosc cieplo.

Taka mala ciekawostka, zaplace za niego 28 funtow brutto (24funtow + 17.5% VAT) z dostawa pod same drzwi (co przy obecnym kursie daje jakies 125zl). Dzwonilem tez do PL sprawdzic jaka ma cene ... zaspiewano mi 130zl + VAT i jeszcze musze potwierdzic zamowienie faxem a najlepiej osobiscie, czas oczekiwania do 3 dni.

Ja zapłaciłem ok 80 zł
Pozdrawiam

Michał (p.maiki)

146 1.4 TS 97r 2006-2008

147 1.6 TS 02r 2008-2009

156 FL 1.9 JTDM 03r 2009-

fotogalleria
Posty: 54
Rejestracja: 13-09-2006 14:25
Lokalizacja: St Albans (UK)
Kontaktowanie:

Postautor: fotogalleria » 14-05-2008 21:45

Juz zamontowalem i sa dwa biegi w wentylatorku. Jutro test generalny, bo jade w trase (jakies 200km), ale wyglada wszystko na OK.
AR 156 1.8 TS - srebrna - dawne czasy

AR 156 1.8 TS - czerwona - nie tak dawne czasy (http://fotogalleria.info/alfa)

AR Gtv 2.0 TS - srebrna - czasy obecne

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 14-05-2008 22:39

Dzisiaj byłem przetestować układ wentylatorów - po podłączeniu do examinera i zadania testu wentylatorów, włączają się a więc cały układ jest sprawny - w związku z tym mam pytanko czy ktoś jest w posiadaniu wiarygodnych danych przy jakich temperaturach powinny się włączać poszczególne biegi wiatraków w AR 166 2,4 jtd, bo to do czego ja się dokopałem nie pasuje do mojego auta a mianowicie 1 bieg włączenie 100 st ( +/- 2 st ) wyłączenie 92 st, 2 bieg 110 st ( +/- 2 st) wyłączenie 100 st, ale jakoś w to nie wierzę bo moje przy tych temperaturach milczą a wydają się sprawne
Pozdrawiam



Bedboys



Kiedyś :

AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---



Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...

Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...

Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 15-05-2008 13:42

Wskaźnik kabinowy może przekłamywać nawet 10stopni - najlepiej podpiąc silnik pod egzaminer i wtedy sprawdzac przy jakiej temperaturze załączaja się wiatraki.
W JTD
1-sza prędkość wentylatora włączana jest za pomocą przekaźnika FAN1 poprzez termistor po osiągnięciu przez płyn chłodzący silnika pierwszego poziomu temperatury(92C+/-2 ) lub po osiągnięciu określonego ciśnienia czynnika chłodzącego w układzie klimatyzacji - sygnał przekazywany jest z tego czujnika (presostatu) do centralki wtrysku po włączeniu klimatyzacji - prędkość wolna
2-ga prędkość wentylatora włączana jest za pomocą przekaźnika FAN2 bezpośrednio (z pominięciem termistora) przy temperaturze 95-99C - prędkość maksymalna.
Ostatnio zmieniony 15-05-2008 19:27 przez Maciek-156, łącznie zmieniany 1 raz.
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości