Kobieta za kierownicą

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
demmonn
Posty: 216
Rejestracja: 31-10-2007 13:11

Kobieta za kierownicą

Postautor: demmonn » 27-05-2008 21:51

No i stało się, żonka wywaliła dziurę w misce olejowej, przy okazji upaprała całą kostkę pod firmą. Jutro zdejmuję miskę i sprawdzę, czy da się pospawać, jeżeli nie, to może znacie przybliżoną cenę miski do 166 2,4 JTD?
Pozdrawiam. :twisted:

MARCINS737
Posty: 1168
Rejestracja: 27-12-2006 20:06

Postautor: MARCINS737 » 27-05-2008 22:12

miska ma dziurę czy tylko pęknięcie ? bo jeśli tylko pęknięcie to spuść resztki oleju o ile takie są , oczyść metal do białego , odtłuść i zaklej pęknięcie poxipolem elastycznym bezbarwnym - po 24 h możesz zalać olejem (sposób sprawdzony , klej jest twardszy niż sam spaw)

co do spawania miski - czasami się udaje a czasami nie - miska pod wpływem temperatury przy spawaniu potrafi się tak odkształcić że jej przykręcenie jest niemożliwe

elveera
Posty: 26
Rejestracja: 18-02-2007 17:47
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: elveera » 28-05-2008 08:27

A skąd taki temat wątku?

Awatar użytkownika
demmonn
Posty: 216
Rejestracja: 31-10-2007 13:11

Postautor: demmonn » 28-05-2008 11:51

Witam, odkształci się przy spawaniu, jeżeli nie jest do niczego przymocowana, mam znajomego, który spawa głowice, ma ja przykręcić do czegoś, by nie zmieniła kształtu i po spawaniu na tym ma stygnąć.
Pozdrawiam. :twisted:

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 28-05-2008 13:41

Sa takie kleje firmy loctite - używane do naprawy form wtryskowych - mają wytrzymałość mechaniczną stali i są odporne na temperaturę i olej
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004
AR156 1.6TS 2000

MARCINS737
Posty: 1168
Rejestracja: 27-12-2006 20:06

Postautor: MARCINS737 » 28-05-2008 18:43

demmonn pisze:Witam, odkształci się przy spawaniu, jeżeli nie jest do niczego przymocowana, mam znajomego, który spawa głowice, ma ja przykręcić do czegoś, by nie zmieniła kształtu i po spawaniu na tym ma stygnąć.
Pozdrawiam. :twisted:


jeżeli miska jest płaska od strony śrub to może ją przykręcić , gorzej jeśli nie jest...

Awatar użytkownika
demmonn
Posty: 216
Rejestracja: 31-10-2007 13:11

Postautor: demmonn » 28-05-2008 22:25

Witam, dziursko ma 1,5 cm i znajomy będzie spawał tigiem. Pomysł z klejem jest dobry, ale przy następnym uderzeniu w to samo miejsce, materia się rozwarstwi. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że trzeba albo zdjąć wózek, albo targać silnik do góry by zdjąć miskę olejową. Sprawa przeciągnie się do soboty. Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło, przy okazji zmienię wszystkie filtry i zaleję nówką olejem. Tak korzystając z okazji, nie ma ktoś z was koła pasowego, tego z wału?
Pozdrawiam. :twisted:

Awatar użytkownika
demmonn
Posty: 216
Rejestracja: 31-10-2007 13:11

Postautor: demmonn » 28-05-2008 22:29

elveera pisze:A skąd taki temat wątku?


Każda reguła ma swój wyjątek :twisted:

Awatar użytkownika
tatanka156
Posty: 626
Rejestracja: 03-09-2004 11:13
Lokalizacja: Puławy

Postautor: tatanka156 » 28-05-2008 23:47

takie koło pasowe tylko w oryginale. Ja kupowałem w łodzi w motomarket. koszt jakieś 370 zł
2,5 V6; 1999 - Ale to było auto.....
2,4 JTD; 2002
2,4 JTD SW; 2002
1,9 MJet SW; 2004
156 V6 Ti 2004 - teraz

MARCINS737
Posty: 1168
Rejestracja: 27-12-2006 20:06

Postautor: MARCINS737 » 29-05-2008 13:21

jak pech to pech :(

u mnie obyło się bez spawania ale nie miałem dziury tylko pęknięcie , klej załatwił sprawę (bez zdejmowania miski , spuszczony olej , mechaniczne oczyszczenie do białego metalu , odtłuszczenie , klej + 24h na pełne stwardnienie)

elveera
Posty: 26
Rejestracja: 18-02-2007 17:47
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: elveera » 29-05-2008 14:37

demmonn pisze:
elveera pisze:A skąd taki temat wątku?


Każda reguła ma swój wyjątek :twisted:


Jakie reguły?
Ale! Wyjatkowe są Alfy i kobiety.... Tu masz rację.

elveera
Posty: 26
Rejestracja: 18-02-2007 17:47
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: elveera » 29-05-2008 14:37

demmonn pisze:
elveera pisze:A skąd taki temat wątku?


Każda reguła ma swój wyjątek :twisted:


Jakie reguły?
Ale! Wyjatkowe są Alfy i kobiety.... Tu masz rację.

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 29-05-2008 17:44

demmonn pisze: Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło, przy okazji zmienię wszystkie filtry i zaleję nówką olejem. Tak korzystając z okazji, nie ma ktoś z was koła pasowego, tego z wału?
Pozdrawiam. :twisted:


Nówką olejem - starego nie dało sie odzyskać ?? np gąbką z asfaltu :lol: :lol: :D
Mam takie koło - niestety jest ono wyjęte z mojej 166 bo już dzwoniło czasami więc raczej poszukaj nowego - oryginał to chyba Valeo jak pamiętam
Pozdrawiam

Bedboys

Kiedyś :
AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---

Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
demmonn
Posty: 216
Rejestracja: 31-10-2007 13:11

Postautor: demmonn » 29-05-2008 21:26

Troszkę szarpaniny i po sprawie, 8 cm spawu 100 pln, opuszczenie wózka i zdjęcie miski, potem montaż 250 pln. Nowy olej 300 pln i żona na waciki nie będzie miała. Koło muszę kupić nowe, to może wytrzyma jeszcze 10 000, wymienię je razem z rozrządem. Muszę jeszcze kupić nową osłonę pod silnik, bo tamta się już do niczego nie nadaje.
Pozdrawiam.
:twisted:


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości