Zarowka i zagadka :)

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

porter
Posty: 101
Rejestracja: 27-05-2007 17:28
Lokalizacja: Kraków

Zarowka i zagadka :)

Postautor: porter » 14-09-2008 23:01

Witam.
Spalila mi sie zarowka postojowa z przodu. Przy probie wymiany tej zarowki zmieklem. Nie ma tam miejsca zebym wlozyl reke i siegna po ta zarowke. Czy ktos moze mi powiedziec jak wymienic to ustrojstwo?
Dodam, ze mam reflektory ksenonowe, ktorych mechanizm poziomujacy uniemozliwia mi dosiegniecie zarowki.
Sprawa dotyczy reflektoru lewego, przod w AR 156 04'.

freeco
Posty: 564
Rejestracja: 20-01-2005 15:38
Lokalizacja: Wieś koło stolicy
Kontaktowanie:

Postautor: freeco » 15-09-2008 08:28

Demontaż lampy z samochodu.
Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

ItalianGaraz.pl - części i akcesoria do Alfa Romeo

Awatar użytkownika
demmonn
Posty: 216
Rejestracja: 31-10-2007 13:11

Postautor: demmonn » 15-09-2008 10:53

freeco pisze:Demontaż lampy z samochodu.


Witam, podobnie jest w 166 przed FL, by wymienić żarówkę, muszę zdemontować reflektor. :lol:

Pozdrawiam :twisted:
Kiedyś AR Spider 2.0 1987

Aktualnie: AR 166 2,4 JTD 2002

Awatar użytkownika
najbor.w
Posty: 394
Rejestracja: 05-12-2004 20:53
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Postautor: najbor.w » 15-09-2008 14:38

demmonn pisze:
freeco pisze:Demontaż lampy z samochodu.


Witam, podobnie jest w 166 przed FL, by wymienić żarówkę, muszę zdemontować reflektor. :lol:

Pozdrawiam :twisted:


jak w swojej wymieniam bez żadnych problemów, wiadomo nie jest to łatwe i przyjemne, ale spokojnie bez demontażu lampy sprawa załatwiona. Chodzi oczywiście o 166

superglide
Posty: 30
Rejestracja: 10-06-2007 18:01

Re: Zarowka i zagadka :)

Postautor: superglide » 15-09-2008 19:46

porter pisze:Witam.
Spalila mi sie zarowka postojowa z przodu. Przy probie wymiany tej zarowki zmieklem. Nie ma tam miejsca zebym wlozyl reke i siegna po ta zarowke. Czy ktos moze mi powiedziec jak wymienic to ustrojstwo?
Dodam, ze mam reflektory ksenonowe, ktorych mechanizm poziomujacy uniemozliwia mi dosiegniecie zarowki.
Sprawa dotyczy reflektoru lewego, przod w AR 156 04'.

Moze to zalezy od rodzaju silnika i roznicy w jego upakowaniu pod maska, ale u mnie wymiana jest banalna. Zostawiasz w spokoju ksenon, a musisz odkrecic plastikowa oslone za zarowka swiatel dlugich. W 156 nie ma biksenonow. Siegasz dlonia i szukasz takiego plastikowego "dzyngla", ktory jest dlugi i wystaje wlasnie po to, zeby go mozna bylo chwycic. W tym plastiku umieszczona jest zarowka H6W, jak go wyciagniesz z lampy, wymiana jest bezproblemowa. Plastikowy wysiegniczek jest umieszczony w lampie na wcisk.
pozdrawiam
Superglide
CW Q4
159ti Q4

superglide
Posty: 30
Rejestracja: 10-06-2007 18:01

Re: Zarowka i zagadka :)

Postautor: superglide » 15-09-2008 19:50

superglide pisze:

Moze to zalezy od rodzaju silnika i roznicy w jego upakowaniu pod maska, ale u mnie wymiana jest banalna. Zostawiasz w spokoju ksenon, a musisz odkrecic plastikowa oslone za zarowka swiatel dlugich. W 156 nie ma biksenonow. Siegasz dlonia i szukasz takiego plastikowego "dzyngla", ktory jest dlugi i wystaje wlasnie po to, zeby go mozna bylo chwycic. W tym plastiku umieszczona jest zarowka H6W, jak go wyciagniesz z lampy, wymiana jest bezproblemowa. Plastikowy wysiegniczek jest umieszczony w lampie na wcisk.[/quote]
Dodam jeszcze, ze nie trzeba odlaczac zadnych kostek i kabli ani ruszac zarowki od dlugich. Wymiana zajmuje 60 sekund, niezaleznie od strony, mnie sie akurat te zaroweczki pala dosyc czesto.
pozdrawiam

Superglide

CW Q4

159ti Q4

MARCINS737
Posty: 1168
Rejestracja: 27-12-2006 20:06

Postautor: MARCINS737 » 15-09-2008 20:37

w GT wymiana pozycji teoretycznie po wyjęciu lampy , w praktyce w jednej daje radę mając do dyspozycji śrubokręt z przegubem , w drugiej jest neico trudniej bo oprócz przegubu potrzebuję kanał i zdjętą osłonę pod silnikiem

dodam że klapka osłaniająca żarówki jest jedna wspólna dla wszystkich żarówek i jest przykręcana do reflektora na 4 śrubki - generalnie dlatego żeby przeciętny użytkownik nie grzebał przy reflektorach i nie narażał się na spotkanie z prądem z przetwornicy (jakies 30kv) a producenta samochodu na ewentualny proces

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Zarowka i zagadka :)

Postautor: tomass » 15-09-2008 20:47

superglide pisze:... Siegasz dlonia i szukasz takiego plastikowego "dzyngla", ktory jest dlugi i wystaje wlasnie po to, zeby go mozna bylo chwycic. W tym plastiku umieszczona jest zarowka H6W, jak go wyciagniesz z lampy, wymiana jest bezproblemowa. Plastikowy wysiegniczek jest umieszczony w lampie na wcisk.
jest to taka płetwa na "mocny" wcisk...
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 16-09-2008 09:52

demmonn pisze:Witam, podobnie jest w 166 przed FL, by wymienić żarówkę, muszę zdemontować reflektor. :lol:


Powiedz że to żart - wymieniałem już wszystkie żarówki w swojej 166 i nigdy nie musiałem nic demontować idzie łatwo i bezproblemowo.
Pozdrawiam

Bedboys

Kiedyś :
AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---

Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
demmonn
Posty: 216
Rejestracja: 31-10-2007 13:11

Postautor: demmonn » 16-09-2008 12:42

Bedboys pisze:
demmonn pisze:Witam, podobnie jest w 166 przed FL, by wymienić żarówkę, muszę zdemontować reflektor. :lol:


Powiedz że to żart - wymieniałem już wszystkie żarówki w swojej 166 i nigdy nie musiałem nic demontować idzie łatwo i bezproblemowo.


To nie żart, by wyjąć pozycję, muszę zdemontować silnik do poziomowania xenona, potem odkręcić 3 wkręty od powielacza napięcia do xenona, i było by ok gdyby nie fakt iż trzeci wkręt jest z dołu lampy i nie ma do niego podejścia, ale nawet jak bym go odkręcił, to nie mam manewru by wszystko rozczłonkować i wyjąć plastikową prowadnicę do postojówki.

Pozdrawiam :twisted:
Kiedyś AR Spider 2.0 1987



Aktualnie: AR 166 2,4 JTD 2002

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 16-09-2008 20:07

w serwisie wymieniaja pozycje odpowiednio wyprofilowanymi kombinerkami. Najwyrazniej zakladaja, ze plastykowe motylki - uchwyty do zarowki postojowego, sa juz polamane (czesta przypadlosc). Od biedy mozesz sprobowac samemu wymienic ale w 2.0 oraz w V-kach (2,5 oraz 3,2) jest to rownowazne z masochizmem :)

pozdrawiam,
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 17-09-2008 10:10

porter pisze o wersji poFL, my o wersji przedFL :) ale...

Michal pisze:Od biedy mozesz sprobowac samemu wymienic ale w 2.0 oraz w V-kach (2,5 oraz 3,2) jest to rownowazne z masochizmem :)


przesadzasz :) wczoraj wymieniałem obie postojówki i nie zajęło mi to więcej niż 10 min :) ale ja szczupły jestem :D

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 17-09-2008 10:16

nie zaprzeczam ale ja zawsze wychodze po tej operacji z pocietymi rekami (od ostrych krawedzi) - to mialem na mysli
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 17-09-2008 11:56

marekm pisze:przesadzasz :) wczoraj wymieniałem obie postojówki i nie zajęło mi to więcej niż 10 min :) ale ja szczupły jestem :D


Ginekolog amator? :wink:

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 17-09-2008 11:59

Maciej Loret pisze:
marekm pisze:przesadzasz :) wczoraj wymieniałem obie postojówki i nie zajęło mi to więcej niż 10 min :) ale ja szczupły jestem :D


Ginekolog amator? :wink:


tak, profesjonał zrobiłby to od strony tłumika końcowego, ja niestety tylko od kolektora dolotowego :D

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 17-09-2008 16:25

demmonn pisze:To nie żart, by wyjąć pozycję, muszę zdemontować silnik do poziomowania xenona, potem odkręcić 3 wkręty od powielacza napięcia do xenona, i było by ok gdyby nie fakt iż trzeci wkręt jest z dołu lampy i nie ma do niego podejścia, ale nawet jak bym go odkręcił, to nie mam manewru by wszystko rozczłonkować i wyjąć plastikową prowadnicę do postojówki.


Wszystko jasne - ja nie mam xenonów i wszystko idzie łatwiej bo jest więcej miejsca.
Pozdrawiam



Bedboys



Kiedyś :

AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---



Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...

Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...

Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

MARCINS737
Posty: 1168
Rejestracja: 27-12-2006 20:06

Postautor: MARCINS737 » 17-09-2008 17:04

obudowa lampy ksenonowej jest inna niż lampy na zwykłe żarówki

jest to zabieg celowy , klapka w ksenonie jest przykręcana na śruby

w poprzedniej AR czyli 156SW 2.0TS przed liftem wymiana żarówek nie stanowiła jakigokolwiek problemu

Awatar użytkownika
demmonn
Posty: 216
Rejestracja: 31-10-2007 13:11

Postautor: demmonn » 17-09-2008 20:37

Bedboys pisze:
Wszystko jasne - ja nie mam xenonów i wszystko idzie łatwiej bo jest więcej miejsca.


Tylko te ksenony świecą gorzej niż lampy w maluchu :cry:
Kiedyś AR Spider 2.0 1987



Aktualnie: AR 166 2,4 JTD 2002

MARCINS737
Posty: 1168
Rejestracja: 27-12-2006 20:06

Postautor: MARCINS737 » 17-09-2008 21:47

hmmm co prawda nie miałem nigdy 126p ale miałem nieprzyjemność jechać i wydawało mi się że jednak ksenon w AR świeci ciut lepiej :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

porter
Posty: 101
Rejestracja: 27-05-2007 17:28
Lokalizacja: Kraków

Postautor: porter » 18-09-2008 08:11

Witam
marekm - ja tez jestem z krakowa :) Jakbys mial czas to moze pokazalbys mi jak wymienic te zerowki bez zdejmowania reflektora?
Mam pod maska 2,4 JTD i jest tam tak ciasno ze nie mam jak reki wlozyc. W drogiej alfie, ktora jezdzi zona, sa tradycyjne reflaktory a i tak nie moglem wcisnac reki zeby wyjac zarowke. Kolega o mniejszych gabarytach pomagal mi to zrobic :P

Jak masz czas i checi zeby pomoc to daj znac.

Pozdrawiam
AR 156 2.4 JTD 04'
AR 156 S-Wagon - 2.4 JTD 01'


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości