2,4 JTD gasnie po 20 sekundach

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

sebszkud
Posty: 100
Rejestracja: 08-02-2007 00:42
Lokalizacja: Katowice

2,4 JTD gasnie po 20 sekundach

Postautor: sebszkud » 05-01-2009 22:15

No jak już sobie popłakałem we wcześniejszych postach teraz prosze o pomoc

W sylwestra wyjechałem samochodem bez problemu, jakieś 600m po czym zaczął się dusić i klapa
nie odpala a jak już to tak na dwa trzy razy i koniec

teraz dwa dni stoi w warsztacie, ponoć zapala tak na 15-20 sekund normalnie pracuje po czym gaśnie
mechanik przejrzał , jeden elektryk, potem drugi i nic.. zero błędów na kompie..
Podejrzewają immobiliser ale to by przecież wcale nie odpalał a antynapadów nie mam żadnych..

Ma ktoś pomysł co to?

(aha.. paliwo jest )
Czarna 156 SW 2,4 JTD
15-to calowa stalowa zima

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 06-01-2009 09:49

Odkręc rurę od kolektora ssącego i zobacz czy przepustnica tłumiaca nie zacięła ci się w położeniu zamknięte
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004
AR156 1.6TS 2000

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 06-01-2009 10:28

A skontrolowali wysokie ciśnienie paliwa ??? bo może pompa nie wyrabia i silnik gaśnie ?? Ostatnio podobna sytuacja miała miejsce w lagunie mojego kolegi i okazało się że pompa startowała dobrze a po kilku sekundach ciśnienie malało i silnik się dławił aż do zgaśnięcia.
Pozdrawiam

Bedboys

Kiedyś :
AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---

Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
demmonn
Posty: 216
Rejestracja: 31-10-2007 13:11

Postautor: demmonn » 06-01-2009 12:41

Witam, sprawdź pompę wysokiego ciśnienia, u mnie przy niskich temperaturach rozszczelnia się i łapie powietrze, i nie pali. Komplet uszczelek naprawczych kupiłem dzisiaj za 53 zeta, w czwartek rozkładam i wymieniam.

Pozdrawiam. :twisted:
Kiedyś AR Spider 2.0 1987

Aktualnie: AR 166 2,4 JTD 2002

sebszkud
Posty: 100
Rejestracja: 08-02-2007 00:42
Lokalizacja: Katowice

Postautor: sebszkud » 06-01-2009 16:08

Ponoć na 90% to immobilizer bo we fiatach podobnie się ponoć zachowuje..
nie wiem.... podpowiadałem Wasze sugestie i zobaczymy
Problem w tym, że nie mam karty kodowej.. i nie mogą obejść immo..
chyba będę musiał zdobyć nową..
no chyba, że znajda inny sposób
Bardzo dziękuję za pomoc
Czarna 156 SW 2,4 JTD

15-to calowa stalowa zima

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 06-01-2009 16:18

A pali ci się lapka CODE?
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 06-01-2009 16:21

Zazwyczaj w takich sytuacjach skutkuje reset kluczykiem. Spróbuj przekręcić kluczyk w stacyjce 6 razy z pozycji 0 do pozycji I (raz za razem) to kasuje immobilizer do ustawień podstawowych. Po tym uruchom samochód - nie powinien gasnąć ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 06-01-2009 17:25

to prawdopodobnie pompa w baku w tym miesiącu wymieniłem już 2 w jtd był ten sam objaw w jednej a w drugiej chodził ale nie wkręcał sie wogóle na obroty i gasł a potem nie chciał odpalić i tak w kółko A wiec pompa w baku.

sebszkud
Posty: 100
Rejestracja: 08-02-2007 00:42
Lokalizacja: Katowice

Postautor: sebszkud » 06-01-2009 19:45

Wielkie dzięki chłopaki!

Będę męczył tych mechaników ile się da. Nie chce ściągać od nich samochodów bo to dość solidna firma i nigdy jakoś nie naciągali na nic i zawsze podchodzą rzeczowo do sprawy.
Filip mnie jakoś bardzo przekonuje z ta pompą..
Mechanicy jednak twierdzą, że już tak mieli z immo. Problem w tym, ż enie ma karty więc trudno to wyeliminować
Ja tam specjalistą od samochodów nie jestem ale jak na mój inżynierski łeb to ten immobiliser jakoś tak nie pasuje.
Bo niby dlaczego nie świeci się kontrolka i dlaczego w tak regularnych odstępach czasu działa jak anty-napad?
jakby szwankował to by różnie ten silnik gasił i chyba raczej nie dopuszczał do odpalenia silnika.

Pozdrawiam
dam znac co to ale jutro jeszcze raz telefon do serwisu z ta pompą
:wink:
Czarna 156 SW 2,4 JTD

15-to calowa stalowa zima

sebszkud
Posty: 100
Rejestracja: 08-02-2007 00:42
Lokalizacja: Katowice

Postautor: sebszkud » 06-01-2009 20:21

No a teraz mi się przypomniała jeszcze jedna rzecz..
Jak dawałem gazu (tak 3-4 dni przed awarią)
To z tyłu auta dało sie słyszeć jakiś syk.. jakby gdzieś powietrze przepuszczało albo jakby się piasek sypał z kól na tylne nadkola

Czy to pasuje do tej pompy?
Czarna 156 SW 2,4 JTD

15-to calowa stalowa zima

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 06-01-2009 23:05

Brawo !!! brawisimo Fajnie ze dopiero teraz piszesz o tym. :wink:

Awatar użytkownika
demmonn
Posty: 216
Rejestracja: 31-10-2007 13:11

Postautor: demmonn » 10-01-2009 01:03

Witam, chciałem w czwartek, a wyszło w piątek. Pompa wyjęta, wszystkie oringi i jeden zimering wymieniony, nastąpiło złożenie, na wszelki wypadek sprawdzony rozrząd i wymiana pompy wodnej. Miałem robić fotki, ale jest to tak prosta czynność, że dałem sobie spokój z dokumentacją. W całości, naprawa wyniosła 53 zeta + 120 pompa i własny wkład pracy, do zmiany pompy, nie używałem żadnych blokad rozrządu. Wszystko hula jak należy :lol:

Pozdrawiam. :twisted:
Kiedyś AR Spider 2.0 1987



Aktualnie: AR 166 2,4 JTD 2002

sebszkud
Posty: 100
Rejestracja: 08-02-2007 00:42
Lokalizacja: Katowice

Postautor: sebszkud » 20-01-2009 20:52

No i po dwóch tygodniach sprawa się wyjaśniła.
Okazało się, że padła instalacja. Pooczyszczali co się dało, polutowali kable, poizolowali.. i teraz hula jak burza.
Sprawdzone wszystkie pompy i wszystko oki.
Ciekawi mnie jednak skąd słychac ten syk jak daję gazu.. hhhmm
Czarna 156 SW 2,4 JTD

15-to calowa stalowa zima

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 21-01-2009 09:59

Z nieszczelności między turbiną a kolektorem ssącym - dwie rury gumowe i intercooler do sprawdzenia
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości