V10 by Alfa Romeo...

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
valdek
Posty: 1995
Rejestracja: 11-01-2005 13:34
Lokalizacja: Lublin-Nałęczów-Puławy
Kontaktowanie:

V10 by Alfa Romeo...

Postautor: valdek » 17-01-2009 17:33

http://fierglu.blog.interia.pl/?id=1637869

http://www.youtube.com/watch?v=p36U-ReVQO4

PS. Michał napisz do nich aby ci zrobili egzemplarz 159Q4 z tym motorem :D
AR 166 2.5V6 2000 r. - po latach powrót do Busso :D
AR 156 2.4 JTD 175 PS Ti 2004r.
Yamaha Virago 1000 1986r.
15 lat w AR156 (poprzednio 2x156V6), niezapomniane Busso poniżej:
http://valdek.alfa156.w.interia.pl/

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 17-01-2009 17:40

kolega ostatnio nabył 164 3,0 12V fajny samochód
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

Awatar użytkownika
Damian156
Posty: 89
Rejestracja: 12-09-2004 21:29
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: V10 by Alfa Romeo...

Postautor: Damian156 » 18-01-2009 11:29

valdek pisze:http://fierglu.blog.interia.pl/?id=1637869

http://www.youtube.com/watch?v=p36U-ReVQO4

PS. Michał napisz do nich aby ci zrobili egzemplarz 159Q4 z tym motorem :D


A już nie napisałeś kto Ci podesłał te linki... :wink:
Alfa Romeo GTV 1.8 TS, 2000r.

Awatar użytkownika
valdek
Posty: 1995
Rejestracja: 11-01-2005 13:34
Lokalizacja: Lublin-Nałęczów-Puławy
Kontaktowanie:

Re: V10 by Alfa Romeo...

Postautor: valdek » 18-01-2009 12:20

Damian156 pisze:
valdek pisze:http://fierglu.blog.interia.pl/?id=1637869

http://www.youtube.com/watch?v=p36U-ReVQO4

PS. Michał napisz do nich aby ci zrobili egzemplarz 159Q4 z tym motorem :D


A już nie napisałeś kto Ci podesłał te linki... :wink:


...jakiś koleś z GTV-ki na niezłych szprychówkach... :wink:

Pozdr.
AR 166 2.5V6 2000 r. - po latach powrót do Busso :D
AR 156 2.4 JTD 175 PS Ti 2004r.
Yamaha Virago 1000 1986r.
15 lat w AR156 (poprzednio 2x156V6), niezapomniane Busso poniżej:
http://valdek.alfa156.w.interia.pl/

Awatar użytkownika
Damian156
Posty: 89
Rejestracja: 12-09-2004 21:29
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: V10 by Alfa Romeo...

Postautor: Damian156 » 18-01-2009 23:29

valdek pisze:
Damian156 pisze:
valdek pisze:http://fierglu.blog.interia.pl/?id=1637869

http://www.youtube.com/watch?v=p36U-ReVQO4

PS. Michał napisz do nich aby ci zrobili egzemplarz 159Q4 z tym motorem :D


A już nie napisałeś kto Ci podesłał te linki... :wink:


...jakiś koleś z GTV-ki na niezłych szprychówkach... :wink:

Pozdr.


To ja! :D

A filmik z youtube polecam- dzwięk silnika obłędny. F1 zamknięte w kredensie ;)
Alfa Romeo GTV 1.8 TS, 2000r.

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: V10 by Alfa Romeo...

Postautor: tomass » 19-01-2009 10:10

valdek pisze:...jakiś koleś z GTV-ki na niezłych szprychówkach... :wink:

Pozdr.
do tej pory nikt go nie zauważył w lublinie
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: V10 by Alfa Romeo...

Postautor: Michal » 19-01-2009 13:04

tomass pisze:
valdek pisze:...jakiś koleś z GTV-ki na niezłych szprychówkach... :wink:

Pozdr.
do tej pory nikt go nie zauważył w lublinie



ja go widziałem :)

no cóż ... rozmawiałem z Autodeltą o możliwości rozwiercenia nowego 3,2V6 do pojemności 3,7 lub 3,8 ... teoretycznie istnieje taka możliwość ale chłopaki się do tego nie palą. Rozmawiali o tym i po prau dniach powiedzieli że owszem ale to by kosztowało, bo byłbym pierwszym klientem. Mówili o okolo 20tys GPB ... a raczej nie chcą rozłożyć kosztów wdrożenia na kilku klientów ... doładowanie sprzedaje się ledwo co więc ryzyko porażki finansowej jest wysokie ...

jednym słowem, gdzie się nie odwrócisz tam doopa :?
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: V10 by Alfa Romeo...

Postautor: marekm » 19-01-2009 14:00

Michal pisze:no cóż ... rozmawiałem z Autodeltą o możliwości rozwiercenia nowego 3,2V6 do pojemności 3,7 lub 3,8 ... teoretycznie istnieje taka możliwość ale chłopaki się do tego nie palą. Rozmawiali o tym i po prau dniach powiedzieli że owszem ale to by kosztowało, bo byłbym pierwszym klientem. Mówili o okolo 20tys GPB ... a raczej nie chcą rozłożyć kosztów wdrożenia na kilku klientów ... doładowanie sprzedaje się ledwo co więc ryzyko porażki finansowej jest wysokie ...

jednym słowem, gdzie się nie odwrócisz tam doopa :?


jak już chcesz koniecznie podnosić moc, to nie lepiej iść w doładowanie? ja się nie znam, ale silnik prawie 4 litrowy o 6 cylindrach w fałce to prawie jak 100tysięcznik :D
Ja bym się bardziej martwił jak skręcać i hamować tą potencjalną 2 tonową, 350-400 konną krową.

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 19-01-2009 18:03

nie bardzo rozumiem, co masz na myśli pisząc 100tysięcznik ... poza tym takie auto waży 1,7 tony i z tego co wiem to w zakrętach prowadzi się tylko odrobinę gorzej od Imprezy ... po rozwierceniu silnika waga samochodu by nie wzrosła ... z całą pewnością nie o 300kg ...

obawiam się, że doładowanie może znacznie przyspieszyć niszczenie silnika, poza tym wzrost spalania może być moim zdaniem nieadekwatny do oczekiwań (turbodziura, oczekiwanie na wkręcenie się sprężarki ... itp)

poza tym nie chcę podnościć mocy o 100kM, wolałbym 50-60kM i przyspieszenie rzędu 6s do "setki" ... takie rozwiązanie bardziej cywilizowane
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 19-01-2009 18:38

Michal pisze:nie bardzo rozumiem, co masz na myśli pisząc 100tysięcznik


stutysięcznik, taki statek, który napędza silnik z wielkim tłokiem :D nie jest szybki, ale jaki skuteczny :D

Michal pisze:poza tym takie auto waży 1,7 tony i z tego co wiem to w zakrętach prowadzi się tylko odrobinę gorzej od Imprezy


Oczywiście, w końcu to chyba ja napisałem :) a 2 tony robią się z 2-3 pasażerami. I musisz wziąć pod uwagę to, że mając więcej mocy będziesz jeździł szybciej. To tak jak ze 156 1.8 i 2.5. Podobny zawias, podobne hamulce, a tak jakby 1.8 się lepiej prowadziło i lepiej hamowało (takie przynajmniej miałem uczucie) :D

Michal pisze:obawiam się, że doładowanie może znacznie przyspieszyć niszczenie silnika, poza tym wzrost spalania może być moim zdaniem nieadekwatny do oczekiwań (turbodziura, oczekiwanie na wkręcenie się sprężarki ... itp)


kompresor?

Michal pisze:poza tym nie chcę podnościć mocy o 100kM, wolałbym 50-60kM i przyspieszenie rzędu 6s do "setki" ... takie rozwiązanie bardziej cywilizowane


jaja sobie robisz :D dla 50 koni takie cyrki z wierceniem? może w maluchu albo w seicento by się opłacało. Ciekaw jest jak wygląda przy tym silniku sprawa porządnego wydechu, lepszego dolotu (może z kolektorem dolotowym), siakiejś elektroniki.

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 19-01-2009 22:15

marek marek marek ... w Autodelcie poweidzieli mi że wersja Q4 była specjalnie zaprojektowana przyszłościowo pod GTA więc zapas w budzie jest ...

... po drugie, tak oni sami niechętnie mówili o trwałości rozwiązania 3,2 z kompresorem. Odpowiedź brzmiała: zawsze można go na koniec zdemontować (czyli odpowiedzieli tyle co nic) ...

... omawiane (kompleksowe) rozwiązanie sprawdziło się we włoskiej V-ce i całkiem nieźle hulało ... o ile wiem GM 3,2L V6 ma spory zapas na przeróbki ... więc nie wiem czemu tak biadolisz :)

ale tekst o stutysięczniku jest dobry :D
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 19-01-2009 22:53

Michal pisze:marek marek marek ... w Autodelcie poweidzieli mi że wersja Q4 była specjalnie zaprojektowana przyszłościowo pod GTA więc zapas w budzie jest ...


ja się nie znam, oni napewno lepiej wiedzą (chociaż z tego co piszesz to niewiele więcej :D ). Zrobisz jak uważasz, ale ja bym się nie pieprzył w wiercenie w silniku dla podwyższenia mocy o jakieś marne 20%.

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 20-01-2009 02:56

z całą pewnością nie zdecyduję się na wiercenie silnika przy cenie 20k GPB za całość. Akceptowalny poziom to 5k GPB i ani funta więcej ... mając na uwadze kryzys w Anglii szalejący w najlepsze nie sądzę żeby chłopaki palili się do wstawienia takiej opcji do swojej oferty ...

... pozostają czipy, z tego co wiem mocno poprawiające ... humor
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

porter
Posty: 101
Rejestracja: 27-05-2007 17:28
Lokalizacja: Kraków

Postautor: porter » 20-01-2009 12:21

Witam.
W mojej alfie silnik ma chip tuning i ze 175 moc podbilo na 200 koni i 445 Nm. Silnik jest dosc ciezki i przy naprawde ostrej jezdzie na zakretach trzeba zdjac noge z gazu zeby nie wyleciec (urok przedniego napedu). Zastanawiam sie nad sensem posiadania wiekszej mocy w takim samochodzie jak nie ma sie napedu na cztery kola.
Kontrola trakcji, za posrednictwem komputera, zdejmuje moc z kol zeby uniknac poslizgu, a o zerwanie przyczepnosci nie jest trudno. Trudno wiec wykorzystac cala moc.
Mysle ze wyciskanie wiecej jak 200 koni przy samochodach przednionapedowych jest tylko sztuka dla sztuki.
AR 156 2.4 JTD 04'
AR 156 S-Wagon - 2.4 JTD 01'

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 20-01-2009 12:48

porter pisze:Witam.
Mysle ze wyciskanie wiecej jak 200 koni przy samochodach przednionapedowych jest tylko sztuka dla sztuki.


super, tylko tu nie jest mowa ani o dieslu, ani o 200 koniach, ani o przednionapędówce :D ale doceniam, szczególnie to:

porter pisze:przy naprawde ostrej jezdzie na zakretach trzeba zdjac noge z gazu zeby nie wyleciec (urok przedniego napedu)


ostra jazda prawie bez trzymanki :D

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 20-01-2009 13:32

porter pisze:przy naprawde ostrej jezdzie na zakretach trzeba zdjac noge z gazu zeby nie wyleciec (urok przedniego napedu)


ciekawa teoria
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

marcinel
Posty: 843
Rejestracja: 24-11-2008 11:15
Lokalizacja: Łódź

Postautor: marcinel » 20-01-2009 13:43

porter pisze:Witam.

Mysle ze wyciskanie wiecej jak 200 koni przy samochodach przednionapedowych jest tylko sztuka dla sztuki.


Myślę podobnie .Za dużo pary w gwizdek .
Poniżej czasy z Nordschleife (bmw 130i przy podobnej mocy jak GTA miażdży je)A sporo aut słabszych o 40-50 KM ma podobne albo lepsze czasy.

http://www.supercars.net/PitLane?fID=0& ... ewThread=y

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 20-01-2009 14:00

marcinel pisze:Myślę podobnie .Za dużo pary w gwizdek .
Poniżej czasy z Nordschleife (bmw 130i przy podobnej mocy jak GTA miażdży je)A sporo aut słabszych o 40-50 KM ma podobne albo lepsze czasy.

http://www.supercars.net/PitLane?fID=0& ... ewThread=y


zapewne GTA jest wolniejszym autem od 130, ale na podstawie tylko tych danych (nie znając kierowców, warunków na torze, specyfikacji samochodów itd) to sobie jaja robisz wyciągając wnioski nt przewagi rwd nad fwd, prawda?

porter
Posty: 101
Rejestracja: 27-05-2007 17:28
Lokalizacja: Kraków

Postautor: porter » 20-01-2009 16:41

Michal pisze:
porter pisze:przy naprawde ostrej jezdzie na zakretach trzeba zdjac noge z gazu zeby nie wyleciec (urok przedniego napedu)


ciekawa teoria


Dodaj gazu na zakrecie w przednio napedowce to zwiekszenie prawdopodobienstwa uslizgu opon i wymuszanie podsterownosci. Przy napedzie na tyl dodanie gazu na zakrecie to wymuszenie nadsterownosci. Co w tym "nadzwyczajnego"?
AR 156 2.4 JTD 04'

AR 156 S-Wagon - 2.4 JTD 01'

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 20-01-2009 17:11

porter pisze:
Michal pisze:
porter pisze:przy naprawde ostrej jezdzie na zakretach trzeba zdjac noge z gazu zeby nie wyleciec (urok przedniego napedu)


ciekawa teoria


Dodaj gazu na zakrecie w przednio napedowce to zwiekszenie prawdopodobienstwa uslizgu opon i wymuszanie podsterownosci. Przy napedzie na tyl dodanie gazu na zakrecie to wymuszenie nadsterownosci. Co w tym "nadzwyczajnego"?


Piszesz tak ogólnikowo że strach. W dobrym silniku benzynowym ujęcie gazu, powoduje transfer środka ciężkości do przodu, odciążając tył. Jak się zachowa wtedy auto "na zakręcie" na granicy przyczepności, to chyba wiadomo.


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości