Alfa 166 pytania i porady.

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 30-06-2009 21:17

Roni1988 pisze:Witam jestem nowy na tym forum czy do modelu 166 do GPS jest mapa polski ? A jak niema to co mam zrobić żeby mieć GPS z mapą polski ?


Mapy polski nie ma. Na innych forach czytałem że ktoś tam znalazł sposób zastępując oryginalny czytnik jakimś innym ale szczegółów nie znam.
Pozdrawiam

Bedboys

Kiedyś :
AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---

Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Roni1988
Posty: 3
Rejestracja: 30-06-2009 19:44

Postautor: Roni1988 » 03-07-2009 20:06

A podasz linka na tą stronę ?

Roni1988
Posty: 3
Rejestracja: 30-06-2009 19:44

Postautor: Roni1988 » 05-07-2009 20:32

Mam mały problem zabrakło mi paliwa na trasie (wskazówka pokazywała że jest okazało się ze się zawiesiła) zgasł mi silnik i zapaliła się czerwona kontrolka wtrysków czy coś się zepsuło auto jeździ ale kontrolka się cały czas świeci ?

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 06-07-2009 10:27

Sytuacja gdy brakuje paliwa jest wielce nie korzystna dla układu paliwowego, podejrzewam jednak że nic się nie stało a czerwona kontrolka to błąd zanotowany podczas pracy z niedoborem paliwa a co za tym idzie z niskim ciśnieniem w układzie, jak pojedziesz na komputer i ją skasujesz powinno być OK przy okazji dowiesz się co ją zapaliło - sama nie zgaśnie.
Pozdrawiam



Bedboys



Kiedyś :

AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---



Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...

Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...

Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

trk1984
Posty: 39
Rejestracja: 19-04-2009 11:24

Postautor: trk1984 » 10-08-2009 20:54

witam po dluzszej nieobecnosci. i od razu podziele sie swoimi spostrzezeniami. ostatnio siedzac przy piwku z kumplami przescigalismy sie w opowiadaniu o swoich samochodach. i padl temat ile kto jechal najwiecej. jeden mowi ze swoja renata 19 z silnikiem 1.4 B+G rozpedzil ja do 170 km, inny ze swoim polo 1.6 (chyba) pedzil 180 i obroty mial na 5tys. i w calej tej rozmowie sie nie chcialem udzielac, bo niedawno jechalem na trasie i swoja 166 2.0B+G rozpedzilem sie do 170km i mialem 5 tys obrotow.
troche mnie dziwi, ze oni przy takich malych pojemnosciach wycisnkali ze swoich aut tyle co ja z pojemnoscia 2.0!!!
i pytanie, czy to normalne czy nalezy cos sprawdzic albo poprawic?!?
pozdrawiam wszystkich.

Awatar użytkownika
paolo1
Posty: 36
Rejestracja: 07-03-2008 19:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: paolo1 » 11-08-2009 10:02

Nie napisałeś dokładnie jaki to silnik i który rocznik ale podejrzewam ,że to 150 konny 2.0 TS . Katalog podaje V max ok. 210 km/h . Duża różnica miedzy faktycznymi osiągami a katalogiem. :?

trk1984
Posty: 39
Rejestracja: 19-04-2009 11:24

Postautor: trk1984 » 11-08-2009 18:02

dokladnie tak jak piszesz 2.0 TS wedlug danych z instrukcj ma jakies 150 koni.
rozumiem ze samochod jest ciezki i wogole, ale na trasie jak juz jest rozpedzony to powinien tak okolo 180 poleciec chyba bez przeszkod, szczegolnie ze obrotomierz ma wyskalowany do 8tys obrotow. i pozatym to ze 1.4 idzie jak by nie patrzec lepiej niz to 2.0
pozatym ogladalem na TVN turbo ten niemiecki program samochodowy o tym grubasie i chudzielcu i jeden z nich w jakims wyscigu z serii kto pierwszy jak najtaniej, kupil "pande" bardzo stara i z tego co pamietam mowili ze ma moc okolo 34 koni czy cos takiegoi i pokazywali ze po niemieckich autostradach rozbujala sie do 150 km. to gdzie tu porownanie 150 koni do trdzydziestu paru?!?
chyba trzeba bedzie zrobic jakis tuning zeby wyrwac z niego pare koni wiecej...

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 11-08-2009 20:15

Co ?? ile ?? 170 km/h i to wszystko ?? mój diesel ( słabszy od twojego TS-a o 14 KM) więcej idzie na piątym biegu ( a gdzie jeszcze 6 w zapasie ) - spokojnie jechałem nim 210 km/h wskazanych przez GPS. Wcześniej miałem 156 1,6 - miała tylko 120 KM i spokojnie dochodziła do 200km/h.
To co podaje katalog ( czyli 210 km/h) spokojnie powinna pojechać. Jechłaeś na benzynie czy na gazie ?? może masz coś nie tak z gazem ??
Pozdrawiam



Bedboys



Kiedyś :

AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---



Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...

Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...

Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

trk1984
Posty: 39
Rejestracja: 19-04-2009 11:24

Postautor: trk1984 » 12-08-2009 21:11

jechalem na gazie. gosc od ktorego ja kupilem mowi, ze tuz przed kupnem byl u jakiegos gazownika ktory cos tam mu wymienil (przelaczal sie na benzyne po przekroczeniu 3tys obrotow). gaz jest zalozony chya sekwencyjny (ustawienie jest tylko albo benzyna albo gaz, ktory przy odpalaniu sinika odpala sie na benzynie). wiecej nic nie potrafie powiedziec, bo sie nie znam. nie widze nigdzie parownika ani nic takiego. na przelaczniku jest skrot "BRC".
a co do pracy silnika, to nie widze nic niepokojacego, oprocz tego, ze jak jest zimny, to jakos tak niechce mu sie przyspieszac. np rano wsiadam i odpala normalnie ale gdy ruszam, to wciskam gaz i tak niechcetnie sie rozpedza, jak sie zrobi cieply to jest wszystko OK. i wydech mi żęzi takim metlicznym odglosem przy okolo 3tys obrotow i potem przy okolo 5 tys. ale to chyba jest wina urwanego(?!?) mocowania, chociaz bylem na kanale i nie widzialem zadnego takiego.

Awatar użytkownika
robalgis
Posty: 808
Rejestracja: 24-08-2005 21:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: robalgis » 13-08-2009 19:10

U mnie kiedyś mój 1.4 tez "stawał" na 5 biegu na 5 tys. przy 160 km/h. Czego ja nie sprawdzałem, czego nie podejrzewałem a winna okazała się załamana rura doprowadzająca powietrze do filtra powietrza. Po demontażu Alfiszon pociągnął 196 km/h.
Pozdrawiam

Bartłomiej 'Robal'
AR 159 SW 1.9 16v JTD M-jet 2006
Fiat 126p 1988
Ducati Monster 695 2007
była:
AR 145 1.4 TS 1998 (2005-2010)

RIP IK@R #3437

trk1984
Posty: 39
Rejestracja: 19-04-2009 11:24

Postautor: trk1984 » 01-09-2009 11:52

witam ponownie i od razu pytanie. znalazlem cos takiego w internecie i bardzo jestem ciekawy jak i czy da sie tak zrobic. moze ktos cos takiego ma u siebie?
http://www.youtube.com/watch?v=9fYZybdN ... re=related

a pozatym wszystko OK :)

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 01-09-2009 19:02

Oczywiście że się da trzeba tylko kupić kilka części i mieć umiejętności elektronika, minusem jest to że dźwięk jest w mono. Sporo jest o tym napisane na Alfaholikach
Pozdrawiam



Bedboys



Kiedyś :

AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---



Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...

Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...

Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
demmonn
Posty: 216
Rejestracja: 31-10-2007 13:11

Postautor: demmonn » 01-09-2009 20:54

Witam, szkoda czasu na takie przeróbki, pomyśl sobie, wieziesz dziecko w foteliku, który jest za tobą, jak ono będzie oglądać film w takim małym ekraniku, który jest metr od niego. Jak chcesz słuchać mp3, kupujesz urządzenie z czytnikiem usb i kart sd, wtykasz je w gniazdo zapalniczki i wybierasz falę fm na której ma nadawać i słuchasz sobie w 10 głośnikach czystego dźwięku (koszt tego to ok 50 zeta) i żadnej dłubaniny i dziwnych przełączników. Do filmu można kupić ekran z odtwarzaczem dvd, divx itp. montowany do podsufitki i dzieciaki są zadowolone. Wydasz może na całość ok 5 8 setek i masz z bani przeróbki. Jedyne na co bym się skusił, to przeróbka nawigacji.

Pozdrawiam. :twisted:
Kiedyś AR Spider 2.0 1987

Aktualnie: AR 166 2,4 JTD 2002

trk1984
Posty: 39
Rejestracja: 19-04-2009 11:24

Postautor: trk1984 » 06-09-2009 20:22

witam. kupilem to genialne urzadzenie i musze przyznac, ze calkiem fajna rzecz. tylko jak podlanczam do gniazda z przodu, to lewarek zmiany biegow przy wrzucaniu wstecznego i piatki zaczepia o to cudo. a jak podlanczam do wtyczki z tylu, to pilot nie dziala, bo podczerwien nie trafia na czujnki. ale ogolnie dobra rzecz takie cos. na obecna chwile bedzie. najblizsze co zrobie, to przyciemnienie szyb, kupno ladnych duzych felg i po tym wszystkiem pomysle nad audio i video. tez mysle nad ta nawigacja. ale w moim przypadku bede musial dokupic czytnik plyt do nawigacji (bo u mnie tylko zmieniara jest) i cala ta konsole z ekranikiem (bo chyba bede musial skoro fabrycznie nie ma naiwigacji?!? pozatym telefon tez by sie przydal) :)

Awatar użytkownika
demmonn
Posty: 216
Rejestracja: 31-10-2007 13:11

Postautor: demmonn » 08-09-2009 09:31

Ics nie kupuj, wszystkie są takie same. Musisz kupić czytnik, który jest w zasadzie nawigacją. Sprawdź czy masz nad zmieniarka miejsce mocowania czytnika (taka blaszana puszka), czy masz instalację (jeden kabel z kostką na ok 20 kabli oraz wtyczka od anteny 1 kabel (szara jedna i druga). Jeżeli to masz, to druga rzecz jaką musisz sprawdzić to czy masz antenę do GPS, mała czarna zaraz przed tylną szybą. Pod lewym boczkiem tylnej szyby, masz łącznik anteny GPS, pod prawym łącznik anteny od radia.
Jeżeli tych rzeczy nie masz, to musisz kupić:
Czytnik nawigacji razem z metalowym mocowaniem
Wiązki od nawigacji
Antenę do nawigacji
Kable antenowe do nawigacji.

i oczywiście boczek lewy bagażnika, który w tym przypadku będzie miał spory otwór na zmieniarkę i czytnik oraz plastikowa maskownicę (ramkę)

Pozdrawiam.


:twisted:
Kiedyś AR Spider 2.0 1987



Aktualnie: AR 166 2,4 JTD 2002

trk1984
Posty: 39
Rejestracja: 19-04-2009 11:24

Postautor: trk1984 » 08-09-2009 12:50

miejsce na nawigacje nad zmieniarka jest (zamiast czytnika jest plastikowa zaslepka). anteny na dachu niema pospawdzam jeszcze tylko czy sa te przewody co o nich pisales.

trk1984
Posty: 39
Rejestracja: 19-04-2009 11:24

Postautor: trk1984 » 27-09-2009 15:03

witam wszystkich. zbliza sie zima i musze sie sprezyc z malowaniem (mam pare odpryskow gdzie pojawila sie rdza, pozatym drzwi z prawej strony roznia sie od reszty samochodu). ale zeby nie bylo na samochodzie kilkunastu kolorow postanowilem pomalowac caly samochod. mam pytanie w sprawie tego malowania, czy ktos wie ile bedzie potrzeba farby, i czy latwo dostac odcienie takie jak na tabliczce w samochodzie? mysle ze dwie warstwy spokojnie starcza i na to jeszcze ze dwie lakieru?

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 28-09-2009 13:30

Myślę że powinieneś oddać auto do warsztatu i przestać się tym przejmować ile farby pójdzie i jakiej. Sam tego i tak nie pomalujesz więc po co masz kupować farbę jak coś wyjdzie nie tak to będzie na ciebie.
Pozdrawiam



Bedboys



Kiedyś :

AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---



Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...

Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...

Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
demmonn
Posty: 216
Rejestracja: 31-10-2007 13:11

Postautor: demmonn » 29-09-2009 09:19

Jak się czujesz na siłach i wiesz co to jest pistolet lakierniczy i jak ustawić dyszę, to lakieruj. Lakier kupisz taki jaki masz numer, po roczniku dobiorą tobie odcień oryginału. Farby są teraz wodne, bazę lakierujesz raz lub dwa, w zależności od tego jaki kolor jest pod spodem. W twoim przypadku wystarczy raz. Tam gdzie uzupełnisz ubytki, musisz trysnąć podkładem (będzie wtedy widać niedoróbki) następnie baza, a na sam koniec bezbarwny. Pamiętaj o tym, że musisz mieć wentylowane pomieszczenie, by odkurz lakieru nie osiadał na pomalowanych elementach.

Kiedyś polakierowałem swoją pierwszą Alfę, to był Spider, więc odpadł mi dach do lakierowania. Wtedy nakładałem lakier poliuretanowy metalik.
Metalik przy nakładaniu jest trudny, chwila nieuwagi i masz plamę, która rzuca się w oczy.

Ilość lakieru?
Trudno powiedzieć, myślę, że 6kg powinno wystarczyć.


Powodzenia.

:twisted:
Kiedyś AR Spider 2.0 1987



Aktualnie: AR 166 2,4 JTD 2002

trk1984
Posty: 39
Rejestracja: 19-04-2009 11:24

Postautor: trk1984 » 14-10-2009 21:39

myśle z dalbym rade go sam pomalowac, tylko niemam miejsca gdzie i jak. dlatego zostawie go komus do zrobienia. a pytam o ilosc bo niechce zeby mnie ktos przekrecil na farbe, tj powie mi wiecej i wezmie sobie np drugie tyle.
a tak apropo, dzis ladnie sypnelo w kraju. jeszcze niema przymrozkow a ja zauwazylem u swojej "niuni" dwa problemy. pierwszy to gdy rano odpalalem, to musialem nieco dluzej pokrecic zeby odpalil (chyba musze akumulator podladowac na zime), a drugi to gdy ruszalem to jakos go tak mulilo, tj niechcial sie wkrecic na obroty dopoki sie nie zagrzal. i stojac na skrzyzowaniu obroty falowaly. jak myslicie to moze byc cos powazniejszego? pozniej sie zagrzal i bylo w miare OK, tj. juz nie zauwazylem takich wachan obrotow. niestety nie zwrocilem uwagi czy jechalem na benzynie czy na gazie.


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości