Alfa 166 pytania i porady.

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

trk1984
Posty: 39
Rejestracja: 19-04-2009 11:24

Postautor: trk1984 » 30-05-2009 22:35

niestety ale tyl. nie wiem nawet jak to wyglada. jeszcze sie nie rozgladalem za tym, ale na allegro to prawie wogole tego niema. tzn. nie wiem czy te czujniki beda pasowaly np. od alfy 156 lub innych, ale do 166 znalalzlem jeden za okolo 100 zlotych.
zastanawia mnie jednak to, ze nie zaswiecila sie zadna kontrolka. chyba trzeba bedzie podjechac na jakis komputer, zeby mi gosc powiedzial cos o samochodzie, co tam w tym komputerze wyczyta.

trk1984
Posty: 39
Rejestracja: 19-04-2009 11:24

Postautor: trk1984 » 13-06-2009 11:38

witam ponownie po dluzszej przerwie. mam dwa pytania. pierwsze: ostatnio przy wlaczaniu alarmu pilotem zauwazylem, ze dioda w pilocie sie zapalila na krotko i ta dioda w samochodzie od stanu alarmu (właczony/wyłaczony) tez sie swiecila swiatlem ciaglym az do momentu przekrecenia kluczyka w pozycje zaplon. nie pamietam, czy bylo tak od samego poczatku, czy moze cos mi to sygnalizuje?!? wymienilem baterie w obu pilotach ale nic sie nie zmienilo. alram wlacza i wylacza sie normalnie (dziala).
a drugie dotyczy klimatyzacji. nie wiem moze nie umiem sie nia obchodzic (bo to moj pierwszy samochod z klima), ale mam problem z jej funkcjonowaniem. wciskam klawisz "econ" i powinno powiac chłodem (tzn taka temperatura jaka ustawilem) a dmucha cieplym powietrzem, nawet cieplejszym niz na zewnatrz i w samochodzie nie da sie wysiedziec bez uchylonych szyb. pozatym czasem wyskakuje jakis komunikat zeby zglosic sie do serwisu, a zaraz potem znika i wszysko jest OK.

Awatar użytkownika
demmonn
Posty: 216
Rejestracja: 31-10-2007 13:11

Postautor: demmonn » 13-06-2009 15:30

Witam, co do alarmu, to nie pomogę, nie mam.

Klima tobie nie działa, prawdopodobnie nie masz gazu w instalacji, lub uszkodzona jest sprężarka. :cry:

Zanim zacznie chłodzić, chwilkę to potrwa (auto musi popracować), ale jest to krótka chwila.

Pozdrawiam. :twisted:
Kiedyś AR Spider 2.0 1987

Aktualnie: AR 166 2,4 JTD 2002

trk1984
Posty: 39
Rejestracja: 19-04-2009 11:24

Postautor: trk1984 » 13-06-2009 20:44

dobra z klima narazie sobie odpuszczam, bo dzieje sie cos powazniejszego. dzis w taka pogode (pada non stop) wyjechalem na zakupy, szyby zaczely mi momentalnie parowac, wiec wlaczylem nawiew na szybe (nawiew bez guzika "econ") i co.... nic z kratek nic nie wialo. dojechalem do domu i zaczalem przy tym grzebac. wlaczalem funkcje econ wylaczlaem dawalem max dmuchawy i nic, zadnego powiewu z jakiejkolwiek kratki. pomyslalem moze spalil sie bezpiecznik od wiatraka wentylatora, ale przeszukalem caly samochod i wszystkie bezpieczniki OK. sprawdzalem pozim plynow (chlodzenia, odkrecilem i zakrecilem mocniej a reszte tylko popatrzylem na stan. wsiadam do samochodu i nawiew zaczal dzialac, dmuchalo z kazdej kratki na jaka wlaczylem. cieple i zimne. wlaczylem econ i tez wialo, szyby momentalnie odparowaly. wylaczylem silnik pobawilem sie jeszcze troche ustawieniami radia i na odchodne chcialem jeszcze sprawdzic czy wszystko dziala i ....znowu to samo, tylko ze zamiast napisu: "air conditioner faulty please contact workshop" wyskoczyl napis"momentary connection to air conditioner faulty" i jest tylko on i z nawiewm nic sie juz nie da kombinowac. otworzylem maske i znowu odkrecilem zbiorniczek wyrownawczy i uslyszalem sykniecie i boje sie ze zapowietrzylem uklad chlodzenia. i juz nic nie grzebalem.
moze ma ktos pomysl co moze byc nie tak z ta dmuchawa? juz nie chodzi mi o klime, ale chociaz zwykly nawiew na szybe co by nie parowaly.

trk1984
Posty: 39
Rejestracja: 19-04-2009 11:24

Postautor: trk1984 » 14-06-2009 17:33

dzis myslalem nad tym co to moze byc i doszedlem do wniosku, ze padl chyba wentylator, bo nie slychac go zeby sie krecil i pracowal. teraz mam pytanie, gdzie on sie znajduje? pozatym, przy pracujacym silniku i probie wlaczenia nawiewu ewentualnie klimy slychac z komory silnika, ze cos sie chce wlaczyc, ale sie nie wlacza. jutro rano podjae na komputer , oby cos wykazal.
tak wiec ponawiam swoja prosbe, jesli ktos wie gdzie trzeba szukac tego wiatraka od nadmuchu to prosze o podpowiedz. sprawdzilem podszybie od komory silnika, ale tam niema. mysle ze jest pewnie ukryty w srodku gdzies za schowkiem.

Awatar użytkownika
demmonn
Posty: 216
Rejestracja: 31-10-2007 13:11

Postautor: demmonn » 14-06-2009 19:50

Witam, jak to wentylator, to czeka ciebie rozbiórka deski rozdzielczej, ale myślę, że jest tu problem komunikacji sterownika z silnikiem wentylatora.

Pozdrawiam. :twisted:
Kiedyś AR Spider 2.0 1987



Aktualnie: AR 166 2,4 JTD 2002

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 15-06-2009 12:54

Po pierwsze jeżeli jest włączona funkcja ECON - to wyłącza ona sprężarkę więc klima nie działa.
To ze nie działa wentylator nie znaczy że się spalił, najpierw należy sprawdzić bezpiecznik ( 30 A) który znajduje się na podszybiu - widać go po zdjęciu plastiku osłaniającego filtr kabinowy, zaraz za nim jest przekaźnik wentylatora też trzeba go sprawdzić zanim zacznie się dobierać do wentylatora.
Pozdrawiam

Bedboys

Kiedyś :
AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---

Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

trk1984
Posty: 39
Rejestracja: 19-04-2009 11:24

Postautor: trk1984 » 15-06-2009 22:31

aha, czyli ten przycisk ECON wyłacza klime?!? a ja myslalem ze wtedy jest wlaczona. :) sprzawdzalem wszystkie bezpieczniki i sa wporzadku. a przekaznika nie umiem sprzawdzic wiec go nie ruszalem, chyba zeby podmienic go na chwile z jakims innym zeby zobaczyc czy to jego wina. dzis bylem na komputezre, ale gosc nie mogl sie podlaczyc ani pod klime ani pod silnik i nie wiem czyja to wina, czy elektryki w samochodzie, czy ten jego komputer jest jakis trefny (przy mnie lutowal kable do akumulatora i po tym lutowaniu na chwile sie polaczyl a zaraz potem padlo wszystko). jutro podjade do innego elektryka i zobaczymy czy on sie polaczy.

trk1984
Posty: 39
Rejestracja: 19-04-2009 11:24

Postautor: trk1984 » 18-06-2009 20:08

bylem u elektryka i pol godziny zajelo mu dojscie gdzie jest wentylator. rozebral pol deski ze schowkiem i nic. wkoncu zajrzal od silnika i tam go znalazl. wypiol jakas wiazke przewdodow wpial spowrotem i cos tam glebiej ruszyl i zaczelo dzialac. powiedzial, ze cos tam sie przepala czy cos takiego i teraz dziala, ale moze za tydzien albo dluzej albo krocej znowu moze przestac dzialac. a zeby dostac sie do samego wentylatora i go wyjac trzeba spuscic freon bo nad wentylatorem sa przewody od klimy.
tak wiec temat wentylatora zostal zamkniety:)
mam inny, strasznie mi skrzypia szyby( tzn przy opuszczaniu i podnoszeniu szyb opcieraja o uszczelke i w ten sposob bardzo skrzypi. podczas deszczu wszystko jest Ok ale jak sa suche to bardo to slychac. i mam pytanie moze ktos wie czym mozna bylo by wysmarowac te uszczelki zeby bylo dobrze? bo jak wysmaruje byle jakims smarem czy czyms, to upaćka mi to cos szyby i co wtedy?!?:)

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 18-06-2009 21:11

trk1984 pisze:mam inny, strasznie mi skrzypia szyby( tzn przy opuszczaniu i podnoszeniu szyb opcieraja o uszczelke i w ten sposob bardzo skrzypi. podczas deszczu wszystko jest Ok ale jak sa suche to bardo to slychac. i mam pytanie moze ktos wie czym mozna bylo by wysmarowac te uszczelki zeby bylo dobrze? bo jak wysmaruje byle jakims smarem czy czyms, to upaćka mi to cos szyby i co wtedy?!?:)


Smarowanie nic nie daje trzeba rozebrać boczek i wyregulować szybę - regulacja jest na mocowaniu do drzwi.
Pozdrawiam



Bedboys



Kiedyś :

AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---



Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...

Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...

Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
lukpcn
Posty: 801
Rejestracja: 22-06-2005 23:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Postautor: lukpcn » 19-06-2009 09:17

Bedboys pisze:Smarowanie nic nie daje trzeba rozebrać boczek i wyregulować szybę - regulacja jest na mocowaniu do drzwi.


Myślisz Piotr, że w 145 jest podobna regulacja ? Mnie też piszczy latem jak jest sucho, ale w ASO powiedzieli że to trzeba wymienić te gumy przy szybie... bagatela 100 zł za gumkę :roll:
Jest: Mazda 6 2.0 147KM :)
Była: 145 1.4 TS 16V Blue Cosmo :)
Muzyka Royalty Free: www . RoyaltyFreeHeaven . com

Awatar użytkownika
demmonn
Posty: 216
Rejestracja: 31-10-2007 13:11

Postautor: demmonn » 19-06-2009 10:31

Witam :lol:

Mam ten sam problem, u mnie doszło do tego, że tylna lewa szyba nie chciała się zamykać, regulacja tylko pogorszy sprawę, gumki mi wycenili po 120 zeta za sztukę, więc znalazłem sposób ekonomiczny, teflon w spreju, i działa malinowo, nic nie skrzypi i działa bez oporów już prawie rok :D

Pozdrawiam. :twisted:
Kiedyś AR Spider 2.0 1987



Aktualnie: AR 166 2,4 JTD 2002

Awatar użytkownika
lukpcn
Posty: 801
Rejestracja: 22-06-2005 23:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Postautor: lukpcn » 19-06-2009 11:22

demmonn pisze: teflon w spreju, i działa malinowo, nic nie skrzypi i działa bez oporów już prawie rok :D


i gdzie to zaaplikowałeś ?? na te gumy od strony szyby czy gdzie ??
Jest: Mazda 6 2.0 147KM :)
Była: 145 1.4 TS 16V Blue Cosmo :)
Muzyka Royalty Free: www . RoyaltyFreeHeaven . com

trk1984
Posty: 39
Rejestracja: 19-04-2009 11:24

Postautor: trk1984 » 19-06-2009 20:50

a ten teflon to upacka szyb?! bo jak wysmaruje sie uszczelke, to przy opuszczaniu i zamykaniu moze zostawiac mazy na szybach. u mnie skrzypia najbardziej przednie szyby, tylna prawa nieco mniej a tylna lewa (za kierowca) tez nieco mniej tylko ze tez w pewnym momencie sie zacina i nie ma sily podjechac do gory. musze puscic guzik i znowu go wcisnac i wtedy idzie do konca.
nie pytalem w serwisie i te gumy, ale jak czytam Wasze wypowiedzi co do ceny, to nawet tam chyba nie bede sie kierowal:)

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 21-06-2009 19:16

lukpcn pisze:Myślisz Piotr, że w 145 jest podobna regulacja ? Mnie też piszczy latem jak jest sucho, ale w ASO powiedzieli że to trzeba wymienić te gumy przy szybie... bagatela 100 zł za gumkę :roll:


Jest na pewno bo w każdych jest, niestety nie zawsze jej zakres jest tak duży że da się te piski skutecznie zlikwidować - u mnie dało się znacznie zmniejszyć ale jednak pozostał. Ja popsikałem teflonem po górnej uszczelce i całą zimę było dobrze teraz znowu zaczęło.
Pozdrawiam



Bedboys



Kiedyś :

AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---



Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...

Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...

Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
demmonn
Posty: 216
Rejestracja: 31-10-2007 13:11

Postautor: demmonn » 25-06-2009 11:28

Szyb nie upaćka, aplikujesz tylko na uszczelkę, ma on tą zaletę, że nie jest tłusty i nie przykleja się do niego kurz.

Pozdrawiam. :twisted:
Kiedyś AR Spider 2.0 1987



Aktualnie: AR 166 2,4 JTD 2002

trk1984
Posty: 39
Rejestracja: 19-04-2009 11:24

Postautor: trk1984 » 26-06-2009 20:10

no wlasnie na uszczelke, ale chyba od strony szyby, czyli ten teflon mialby stycznosc z szyba i moglby ja brudzic?!?
jutro(sobota) biore sie za drobne naprawy mojej pieknosci, miedzy innymi zdejmuje linke od recznego, bo mi zablokowalo na prawym tylnim kole i piszczy i sie bardzo nagrzewa, postaram sie zdjac boczek z lewych tylnich drzwi i przesmarowac mechanizm opuszczania szyb bo tak jakby niemial sily podnosic szyby (trzeba mu pomagac rekami) i na koniec wymiana zarowki w oswietleniu tablicy rejestracyjnej. ciekawe ktore z zaplanowanych robot ukoncze z powodzeniem. :)

Awatar użytkownika
demmonn
Posty: 216
Rejestracja: 31-10-2007 13:11

Postautor: demmonn » 29-06-2009 12:59

Teflon jest bezbarwny, w drzwiach masz prowadnicę po której przesuwa się szyba, tam możesz dać troszkę smaru. Linki wymień, ja mam to za sobą, kolega Bedboys mi opisał jak je wymienić. Odkręcasz środkową konsole z podłokietnikiem, luzujesz długą tulejkę, która napina obie linki, następnie wypinasz linki z blaszki mocującej, zdejmujesz zabezpieczenia przed wysunięciem się linek i wyciągasz je od spodu z płyty podłogowej. Od zacisków sobie zdejmiesz bez problemu, jak masz podnośnik lub kanał, to bez zdejmowania koła. Jeżeli masz ksenony, to przy lewym tylnym wahaczu jest korektor wysokości, odkręć i przesmaruj dźwigienki (delikatnie rozkładaj by ich nie zniszczyć). Składanie w odwrotnej kolejności, najpierw do zacisków, potem w środku.

Pozdrawiam.

P.S. pod samochodem linki są mocowane na wieszakach w 2 miejscach + mocowanie do dolnego wahacza.

:twisted:
Kiedyś AR Spider 2.0 1987



Aktualnie: AR 166 2,4 JTD 2002

trk1984
Posty: 39
Rejestracja: 19-04-2009 11:24

Postautor: trk1984 » 29-06-2009 20:53

udalo mi sie wymienic zarowke w oswietleniu tablicy rejestracyjnej i to by blo na tyle. zdjalem kolo jedno i drugie. i bede musial sciagac zaciski i je wyczyscic i przesmarowac i rozruszac. przy prawym byla linka od recznego i pod tym katem przy nim grzebalem, ale po zaciagnieciu recznego i tak nie odbija do konca i tarcza slizga sie o klocki. natomiast po zdjeciu lewego kola okazlao sie, ze wogole niema do niego linki od recznego (zerwana jest) a po przesmarowaniu i wcisnieciu hamulca noznego tez klocki nie odbijaja do konca i slychac jak tra o tarcze.
drzwi nie rozbieralem bo balem sie ze nie zloze bo mialem wazny wyjazd. zreszta to moze byc skomplikowane bo widzalem tam tylko jedna srube, a boczek na jednej sie pwenie nie trzyma:)
a co do tego teflonu to kupie go i zobaczymy, ale mnie wydaje sie, ze skrzypi ta uszczelka pozioma (wzdloz szyby) a nie prowadnice.

Roni1988
Posty: 3
Rejestracja: 30-06-2009 19:44

Postautor: Roni1988 » 30-06-2009 19:46

Witam jestem nowy na tym forum czy do modelu 166 do GPS jest mapa polski ? A jak niema to co mam zrobić żeby mieć GPS z mapą polski ?


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości

cron