brak mocy, mulenie, TS przepływomierz - objawy cd.

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
blokbart
Posty: 121
Rejestracja: 17-03-2005 23:43
Lokalizacja: RZESZÓW
Kontaktowanie:

brak mocy, mulenie, TS przepływomierz - objawy cd.

Postautor: blokbart » 25-05-2009 22:34

WItam po dłuższej przerwie. Zakupiłem ostatnio AR 145 1,4 TS 99' i mam z nią małe problemy, ale do rzeczy:
Ulvhedin napisał:
Jako że dosyć często przytrafiają się powyższe (z tematu) objawy użytkownikom AR z silnikami TS, postanowiłem podzielić się swoim przypadkiem z forumowiczami.

Temat starałem się sformuować tak, aby dawał sie łatwo znależć przez wyszukiwarkę.

Problemy zaczęły się na zimnym silniku. Po odpaleniu, na zimnym sliniku, samochód nie miał mocy do 3 tyś obrotów. Wyglądało to tak jakby nagle dostawał skrzydeł po przekroczeniu tych 3tys, gdy poniżej wyprzedzał mnie każdy maluch. Na początku nie było to regułą, tzn zdarzało sie powiedzmy co drugie odpalenie. Po około 4 minutach jazdy problem znikał.
Ogólnie sytuacja nasilała się wraz z biegiem czasu i kilometrów, by wkońcu występować po każdym odpaleniu na zimno.

Apogeum miało jednak jeszcze nastąpić. Otoż pewnego razu samochodzik stracił moc nawet na ciepłym silniku. I to nie tylko poniżej 3 tys obrotów. Podczas przyspieszania silnik nie chciał sie krecić do okolo 3 tyś, aby dostać kopa do około 4 tys. I w tym miejscu poprostu tagedia. Obroty nagle "stawały". Bardzo wolno przechodziły do, powiedzmy, 4500 obrotów na minute, zeby znowu zacząć jakoś sensownie rosnąć. Jednak do ideału było daleko. Wrażenie bardzo kiepskie, jakbym ciągnał jakis czołg na holu.

Pare dni temu wymieniłem przepływomierz. Wszystkie powyższe "dołki" mocy znikneły. Wrażenie bardzo pozytywne, znów silnik kreci się tak jak powininen.

Jednak musze napisać jeszcze, że wrażenie było pozytywne tylko na początku. Otóz po przejechaniu dłuższej trasy, dosyć szybko i dynamicznie zauważyłem, że nie moge "odskoczyć" teoretycznie słabszym pojazdom. Wiec mam teorie, nie wiem czy słuszną- zepsuty przepływomierz wpłyną niepozytywnie na sondę lambda :/ . Czytałem ze jest to bardzo prawdopodobne. Tak wiec w jakims nieodległym czasie zamierzam wybrać sie do serwisu i podpiąć pod examiner.

Pozdrawiam i mam nadzieje, że ten post pomoże wszystkiem użytkownikom zamulonych TS ' ów

U mnie problem jest dokładnie taki sam. Zmulenie do 3000 obr gdy jest zimny. Jak już złapie temperaturę albo pow. 3000 obrto jedzie normalnie
Ulvhedin wymienił przepływke jednakże nie uzdrowiło to jego alfy. Szykował się na wymianę sondy lambda ale w końcu nie wiem czy to zrobił bo niestety postu nie skończył.

U mnie examiner pokazał dwA błędy
1. Sonda lambda Obwód otwarty - Wyszło napiecie sondy lambda - STAŁE 463 mW - powinno być zmienne od 200 do 800 mW
2. Parametr samodopasow FRA Powyżej górnego limitu - to chyba efekt uszkodzonej lambdy.
Teraz moje pytanie:
1.Czy uszkodzona sonda może powodować takie zmulenie?
2. Czy możecie polecić jakiś dobry zamiennik BOSCHA - myślałem o delphi.?
AR 145 1.4 TS 99'

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 26-05-2009 09:26

Od razu sobie odpuść wszelkie zamienniki do TSa i od razu kupuj Boscha, bo będziesz dwa razy kupował....
http://www.bosch.onyx.pl/czesci_samochodowe/
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004
AR156 1.6TS 2000

spark1.8
Posty: 218
Rejestracja: 20-01-2006 09:53

Re: brak mocy, mulenie, TS przepływomierz - objawy cd.

Postautor: spark1.8 » 26-05-2009 10:31

blokbart pisze:
U mnie examiner pokazał dwA błędy
1. Sonda lambda Obwód otwarty - Wyszło napiecie sondy lambda - STAŁE 463 mW - powinno być zmienne od 200 do 800 mW

jeżeli silnik jest zimny (obwód otwarty), to tak ma być. Jeżeli silnik zagrzany, to dziura w wydechu. Sprawdź łącznik elastyczny
blokbart pisze:2. Parametr samodopasow FRA Powyżej górnego limitu - to chyba efekt uszkodzonej lambdy.
Teraz moje pytanie:
1.Czy uszkodzona sonda może powodować takie zmulenie?

podczas gwałtownego przyspieszania ECU w ogóle nie czyta sondy, nawet na ciepłym silniku, więc zmulenie to nie od sondy.
FRA jest parametrem krótkookresowym (obecnym, aktualnym) związanym z przyspieszaniem. Jeżeli jest powyżej limitu (jeżeli nie pali się marchewa to jeszcze jest OK), to coś (np. lewe powietrze) wprowadza ECU w błąd.
blokbart pisze:2. Czy możecie polecić jakiś dobry zamiennik BOSCHA - myślałem o delphi.?

niestety nie :?
156 1.8 TS, Rosso Proteo

Awatar użytkownika
blokbart
Posty: 121
Rejestracja: 17-03-2005 23:43
Lokalizacja: RZESZÓW
Kontaktowanie:

Postautor: blokbart » 26-05-2009 19:05

jeżeli silnik jest zimny (obwód otwarty), to tak ma być. Jeżeli silnik zagrzany, to dziura w wydechu. Sprawdź łącznik elastyczny
Silnik był zagrzany. Gdzie szukać tej dziury.

Faktycznie marchewa się nie pali - na desce rozdzielczej nie ma żadnych komunikatów.
Żle by było gdyby powymieniać sonde i przzepływkę a zjawisko pozostanie. Z drugiej strony układ wydechowy jest lekko mówiąc w nie najlepszym stanie.[/b]
AR 145 1.4 TS 99'

Awatar użytkownika
blokbart
Posty: 121
Rejestracja: 17-03-2005 23:43
Lokalizacja: RZESZÓW
Kontaktowanie:

Postautor: blokbart » 26-05-2009 19:57

A co myślicie o usunięciu katalizatora. Samochód ma 105 tyś km i był używany na krótkich trasach. Może się zapchał i to on jest winowajca problemu.
AR 145 1.4 TS 99'

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 26-05-2009 20:42

Jak chcesz mieć większe kłopoty z silnikiem (a potem kupowac) to usuwaj
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 27-05-2009 11:10

nieprofesjonalne usunięcie katalizatora i zastąpienie go zwykłą rurą może zakończyć się nawet utratą mocy ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 27-05-2009 22:58

Michal pisze:nieprofesjonalne usunięcie katalizatora i zastąpienie go zwykłą rurą może zakończyć się nawet utratą mocy ...
często gęsto zwykła rura lepsze daje efekty jak inne w to miejsce "patenty".
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 30-05-2009 13:11

ale też może równie dobrze schrzanić wszystko i dodatkowo obciążyć silnik ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

zawijas83
Posty: 15
Rejestracja: 07-10-2006 16:18

Proszę o pomoc

Postautor: zawijas83 » 02-07-2009 20:21

Witam ,
aby nie zasmiecać forum podłączę się do tematu , a mam do Was prośbę związaną właśnie z przepływomierzem.
Autko ogólnie muli i postanowiłem rozpocząć od wymiany tego urządzenia , wsadziłem łeb pod maskę i zczytałem taki oto numer z przepływomierza który mam zamontowany (bosch) 0289217192.
Niestety nie mogę nigdzie znaleźć takiego cuda po tym numerze.
Może jest ktoś w stanie podać mi jakiś inny numer?
Nr nadwozia ZAR93000002170619
1,4 TS , 1998 rok produkcji
Gwoli wyjaśnienia pytam bo w sklepie sprzedawca poinformował mnie , że zapłacę 600zł z hakiem a może znajdę taniej.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
**********************************************************
Już sobie poradziłem , ale problem pozostał , problem z ceną to jest nadal kwota oscylująca w okolicach 600pln
Czy orientuje się ktoś gdzie można nabyć taniej?
a prawidłowy kod to 0280217102

1122marcin
Posty: 2
Rejestracja: 20-10-2009 20:27

Przepływka

Postautor: 1122marcin » 20-10-2009 20:41

Taką przepływke możesz kupić w sklepie @ bear kielce napisz do nich bo w spisie może nie być znają się na żeczy koszt to ok 175 pln sondę też u nich znajdziesz sam kupowałem i jest ok

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 21-10-2009 08:53

Kolego spróbuj tutaj to hurtownia Boscha
http://www.bosch.onyx.pl/czesci_samochodowe/index.asp
lub tutaj:
http://ekatalog.intercars.com.pl/
Kolego wydaje mi się jednak że powinieneś mieć założony przepływomierz o innym numerze niz podałeś - katalog przewiduje przepływomierz 0 280 217 102 (do I 1998) lub 0 280 218 001 (od II 1998)
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

Awatar użytkownika
robalgis
Posty: 808
Rejestracja: 24-08-2005 21:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: robalgis » 21-10-2009 10:06

Właśnie poczytałem o zaobserwowanych przez kolegów objawach mulenia TS-a, z przykrością muszę stwierdzić iż problem zaczyna chyba powoli dotykać mojego autka.
U mnie parę dni temu podczas przymulania na zimnym silniku po gwałtowniejszym wciśnięciu pedału przyśpieszenia, nastąpił wystrzał w silniku (wybuch mieszanki wystąpił raczej nie tam gdzie powinien). Może być to spowodowane starzejącą się przepływką, czy raczej kończącymi się świecami (100250 km) ? Świece na pewno w najbliższym czasie i tak wymienie.
Czy może przyczyna może być jeszcze inna ?
Pozdrawiam

Bartłomiej 'Robal'
AR 159 SW 1.9 16v JTD M-jet 2006
Fiat 126p 1988
Ducati Monster 695 2007
była:
AR 145 1.4 TS 1998 (2005-2010)

RIP IK@R #3437

1122marcin
Posty: 2
Rejestracja: 20-10-2009 20:27

Postautor: 1122marcin » 21-10-2009 16:05

Przepływomierz z końcowym nr 102 jest 4-ro pinowy a z końcówką 001 ma juz 5 pinów bo ma wbudowany termistor a 102 nie ma wbudowanego tylko jest oddzielnie założony przed przepływką i o dziwo ten 5-cio pinowy tańszy troszkę

DeQuincey
Posty: 3
Rejestracja: 08-09-2006 00:24

Postautor: DeQuincey » 18-02-2010 23:23

Jeśli wymiana przepływomierza nic nie daje, to sprawdźcie gumową odmę pomiędzy przepływomierzem a silnikiem. Nawet niewielka szczelina w gumie fałszuje wskazania przepływomierza i powoduje, że silnik "muli". Dlaczego przy większych obrotach nagle dostaje kopa? Podciśnienie wytwarzane przez silnik jest tak duże, że ściska gumę i zatyka szczelinę. U mnie tak było i nikt nie móg dojść czym to jest spowodowane :)
Niestety odma nie jest produkowana i trzeba szukać używanej.

wiki191
Posty: 15
Rejestracja: 18-02-2010 19:43

Problem

Postautor: wiki191 » 19-02-2010 11:17

A więc ja mam taki problem sprowadziłam z zagranicy Alfa Romeo 146 no i wcześniej był z nim taki problem, że jeżeli się nagrzewał to przerywał. Więc zaprowadzono go do warsztatu i wymieniono przepływomierz. Ale to nic nie pomogło bo po kilku dniach problem znowu wrócił. I świeci się ta cholerna czerwona kontrolka od wtrysków. Po zapoznaniu się z tematami forum myślę że to może byc ta sonda lambda. Nie mogę znaleźc jej na necie więc napiszcie jakie są mnie więcej ceny. A może macie inne sugestie?

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 19-02-2010 20:18

To że świeci się kontrolka wtrysku to na pewno nie wina sondy, ona nie ma możliwości jej zapalenia. Poza tym sonde łatwo sprawdzić nawet zwykłym mulitimetrem - każdy mechanik to powinien umieć. Ja bym bardziej przyjrzał się czujnikom położenia wału i wałka rozrządu.
Pozdrawiam

Bedboys

Kiedyś :
AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---

Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

woyopol
Posty: 189
Rejestracja: 05-10-2006 00:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postautor: woyopol » 19-02-2010 21:25

Stawiam na któryś z tych czujników wymienionych przez Bedboysa. Ja miałem awarię czujnika położenia wału i świeciła się, choć z drugiej strony samochód ciągle gasł. No ale prawdopodobnie moje objawy były po prostu mocniejsze. Sprawdź te czujniki
Była AR 145 1,4 TS Junior 2000/01
Yellow Babe :-))
Jest AR 147 2,0 TS 2003
Black Babe

woyopol
Posty: 189
Rejestracja: 05-10-2006 00:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postautor: woyopol » 19-02-2010 21:28

DeQuincey pisze:Niestety odma nie jest produkowana i trzeba szukać używanej.



To prawda z tą odmą. Często robią się tam pęknięcia. Ja musiałem zaklejać je super glue i obwijałem taśmą izolującą, bo niestety nigdzie już w Europie jej nie produkują, więc tylko używka.
Była AR 145 1,4 TS Junior 2000/01

Yellow Babe :-))

Jest AR 147 2,0 TS 2003

Black Babe

wiki191
Posty: 15
Rejestracja: 18-02-2010 19:43

Postautor: wiki191 » 19-02-2010 22:05

No spoko piszecie tylko dlaczego mechanik wymienił przepływomierz i zdarł 1000 za taką wymianę kurde a pewnie stary był dobry. Eh ...


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości

cron