Schyłek Alfa Romeo ? ...

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 03-02-2010 15:22

wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 03-02-2010 15:53

Manfred Winterkom musiał się przejęzyczyć. Ludzka rzecz. Kowalewskiemu też się zdarzało (+18 ).

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 24-03-2010 16:21

w końcu jakieś konkrety ... 21-go kwietnia dowiemy się całej oficjalnej prawdy

http://www.alfanews.pl/2010/03/24/3-now ... ych-4-lat/
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 21-04-2010 19:38

Dziś Sergio Marchionne podał informacje, które są zawarte w biznes planie Fiat Group Automobiles na lata 2011-2014. W tym czasie zadebiutują 34 nowe modele oraz 17 obecnych zostanie poddanych restylingowi.

Marka Alfa Romeo w przyszłym roku wycofa ze sprzedaży modele: 147, GT, Brera i Spider. W 2012 roku zadebiutuje Giulia sedan i Sportwagon (następca 159) oraz kompaktowy SUV. Te trzy modele będą stanowiły ofertę Alfa Romeo w krajach NAFTA (USA, Meksyk, Kanada). Nowa Giulia będzie początkowo sprzedawana równolegle z Alfą 159, która zostanie wycofana w przeciągu 3 najbliższych lat.

W 2013 roku MiTo zostanie poddane restylingowi, w ofercie pojawi się wersja 5-drzwiowa. W tym samym roku zadebiutuje nowa Alfa Spider, który będzie częściowo produkowany za oceanem. Rok później pojawi się crossover segmentu D oraz restyling przejdzie model Giulietta.

Fiat oczekuje, że Alfa w 2014 roku osiągnie sprzedaż 500 tys. samochodów rocznie.

poniżej link do wizualizacji planu strategicznego do powyższego komentarza

http://www.alfanews.pl/wp-content/uploa ... ler_08.jpg

Panowie :!: :!: :!: :) ... i Panie :) będzie Giulia, czyli następca 159-ki :) jesteśmy uratowani :!: :!: :!:

choć jak widać planowana ekspansja na rynek amerykański nie będzie tak duża jak zapowiadano ... oraz wygląda na to, że na dobre zniknie kontynuacja linii 164 - 166 ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 21-04-2010 20:59

tak już na bardziej chłodno ... jeśli następca 159-ki będzie palił tyle co moja obecna krowa to się chyba wypiszę z tej marki :roll: ...

... po prostu wstyd żyć z poczuciem że Holden VXR8 Bathurst ma silnik dwukrotnie większy od mojego, przyspiesza do setki 2,5 sekundy krócej ... i przy tym wszystkim pali wyraźnie mniej od 159 3,2V6 :?

... albo go zagazują w standardzie albo poprawią spalanie ... coś z tym zrobić muszą ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 22-04-2010 08:54

przy takim silniku do gazu musiałbyś wozić cysternę za soba albo gęściej stacje musiałyby powstawać...
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 23-04-2010 10:14

Michał - odnośnie spalania twojej 159 to już rozmawialiśmy więc - nie przesadzaj i nie narzekaj - . A jeżeli następne modele będą podtrzymywały linię MiTo to nie widzę tych 500tyś sztuk rocznie - nie ma szans to coś może kupić albo zagorzały fanatyk marki albo niedowidzący - tylu rocznie nie znajdą.
Pozdrawiam

Bedboys

Kiedyś :
AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---

Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
amargro
Posty: 1839
Rejestracja: 11-03-2005 15:15
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy

Postautor: amargro » 23-04-2010 12:33

Bedboys pisze:to coś może kupić albo zagorzały fanatyk marki albo niedowidzący


Zgadzam się. A Giulietta też skierowana będzie chyba do tych grup.

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 15-06-2010 20:26

ostatnio w AR dzieją się rzeczy, których nie jestem w stanie do końca zrozumieć.

Może i słusznie zrezygnowano z benzynowego 3,2 który nijak się nie sprawdził - mają go zastąpić amerykańskim 3,3L (3,6L :?: ) PENTASTARem

... ale jak wytłumaczyć wycofanie się z 2,4JTDM :?: przecież to wspaniała jednostka i jeśli jeszcze dołożyliby drugą sprężarkę (tak jak w przypadku 1,9) to mielibyśmy świetnego konkurenta dla niemieckich 3,0 ... co to za polityka :?: i dokąd prowadzi :?:
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 15-06-2010 21:11

Michal pisze:Może i słusznie zrezygnowano z benzynowego 3,2 który nijak się nie sprawdził


Dlaczego się nie sprawdził?

Michal pisze:... ale jak wytłumaczyć wycofanie się z 2,4JTDM :?:


Próbą zachowania sportowego image'u?

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 15-06-2010 21:31

Maciej Loret pisze:
Michal pisze:Może i słusznie zrezygnowano z benzynowego 3,2 który nijak się nie sprawdził


Dlaczego się nie sprawdził?

Michal pisze:... ale jak wytłumaczyć wycofanie się z 2,4JTDM :?:


Próbą zachowania sportowego image'u?


3,2 od GM sie nie sprawdzil, bo sie okazal zbyt paliwozerny w porownaniu do swoich osiagow. Mysle ze minimalnie wieksza jednostka mialaby lepsze (wystarczajace) osiagi co oczywiste, ale tez nizsze spalanie. Ten motor robi wrazenie wysilonego, vide 1,6ts vs 1,8ts

Nie wiem co kierowalo szefami AR w sprawie 2,4jtdm. Nie sadze zeby to byla kwestia sportowego ducha. Niemcy montuja u siebie diesle goniace w 6 sekund do setki i jakos nie maja klopotow ze sprzedaza swoich samochodow
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 15-06-2010 22:08

Michal pisze:3,2 od GM sie nie sprawdzil, bo sie okazal zbyt paliwozerny w porownaniu do swoich osiagow.


A mi się wydaje, że ciężarna krowa nie jest dobrą kandydatką na sportowe auto. Niech w końcu urodzi coś ze 200kg lżejszego z takim samym lub podobnym silnikiem...

Michal pisze:Mysle ze minimalnie wieksza jednostka mialaby lepsze (wystarczajace) osiagi co oczywiste, ale tez nizsze spalanie.


Czy idąc za ciosem dwa razy mocniejszy silnik pozwoliłby na dwukrotne zmniejszenie zużycia paliwa?

Michal pisze:Niemcy montuja u siebie diesle goniace w 6 sekund do setki i jakos nie maja klopotow ze sprzedaza swoich samochodow


Ależ niech te Niemce sobie robią auta goniące w 0,6s do setki... Co to ma wspólnego ze sportowym duchem? Auto sportowe (bądź "sportowe") musi mieć pod maską silnik benzynowy...

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 16-06-2010 09:08

no i tu dotknąłeś czuły/słaby punkt 159ki z silnikiem 3,2, bo może dwukrotnie większy silnik nie zmniejszyłby spalania o połowę ale ...

weź na przykład Vauxhall'a VXR8 Bathurst, który mając dwukrotnie większy silnik i do tego kompresor pali wyraźnie mniej, o różnicy w osiągach nie wspominając ...

z całą pewnością odchudzenie sedana (czyli 159ki/Giulii) jest konieczne ale tak czy owak odnoszę wrażenie, że jest to dupowozowy silnik, bardziej pasujący do opli i fordów niż AR ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 16-06-2010 13:56

Michal pisze:weź na przykład Vauxhall'a VXR8 Bathurst, który mając dwukrotnie większy silnik i do tego kompresor pali wyraźnie mniej


Ale masz jakieś wsparcie?

Michal pisze:z całą pewnością odchudzenie sedana (czyli 159ki/Giulii) jest konieczne ale tak czy owak odnoszę wrażenie, że jest to dupowozowy silnik, bardziej pasujący do opli i fordów niż AR ...


Trudno powiedzieć, zależy z kim chce Alfa konkurować. Ja zawsze miałem auta małolitrażowe, ale mnie osobiście bardziej ciągnie do pojemności niż sprężarki/kompresora. Z mojego punktu widzenia taki 3,2 jest OK, choć gdyby nieco zwiększyć pojemność i nieco liczbę cylindrów... ;)

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 16-06-2010 14:25

Maciej Loret pisze:
Michal pisze:weź na przykład Vauxhall'a VXR8 Bathurst, który mając dwukrotnie większy silnik i do tego kompresor pali wyraźnie mniej


Ale masz jakieś wsparcie?


jasne :) strona internetowa Holdena (dane techniczne) oraz wypowiedzi użytkowników na forum Holedna ... nie wyssałem tego z palca
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 16-06-2010 14:32

Michal pisze:jasne :) strona internetowa Holdena (dane techniczne) oraz wypowiedzi użytkowników na forum Holedna ... nie wyssałem tego z palca


I jest tam napisane, że w podobnych warunkach jeździli AR159Q4 i zużycie paliwa wynosiło ... ?

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 16-06-2010 17:17

nie no ... tak to tam nie było napisane ... ale jeśli koleś pisze, że w mieście, specjalnie nie oszczędzał na jeździe a mimo to osiągał 16-17 litrów na 100km, to jest to i tak lepszy wynik od 159-ki o około 2 litry ...

a zerknij sobie na Youtube jak to jeździ ... uśmiech sam rośnie na buzi :)
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 16-06-2010 20:25

Michal pisze:ale jeśli koleś pisze, że w mieście, specjalnie nie oszczędzał na jeździe a mimo to osiągał 16-17 litrów na 100km, to jest to i tak lepszy wynik od 159-ki o około 2 litry ...


Na Forum Mazdy moje auto zużywa (w zależności od tego co kto pali) od 8 do 16l/100km. Komu wierzyć? Mi celem udowodnienia żonie, udało się zejść poniżej 11l/100km na naszej stałej trasie do pracy i z powrotem. Jej średnia, to 12,5l/100km i to pomimo, że jeździła beze mnie czyli dobre 90kg mniej.

Michal pisze:a zerknij sobie na Youtube jak to jeździ ... uśmiech sam rośnie na buzi :)


Nigdy żadnych takich popaprańców i innych amerykańców... Nawet gdyby kierownica była po normalnej stronie...

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 16-06-2010 20:37

nooo, w tym przypadku podawane wyniki są mniej więcej zgodnie ze spalaniem deklarowanym przez producenta ... użytkownicy mówią o spalaniu delikatnie mniejszym od katalogowego - około litra na 100km mniej ...

:) wiem że, to kangur i że kierownica po niewłaściwej stronie ... ale za to jak brzmi :D

szkoda, miała być 159GTA, na którą bym się pewnie pisał, ale nie wyszło bo jest kryzys ... w przeciwnym przypadku pewnie nie byłoby tej rozmowy ...

co do diesla - sprawa pozostaje dziwna ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 16-06-2010 21:34

Michal pisze:nooo, w tym przypadku podawane wyniki są mniej więcej zgodnie ze spalaniem deklarowanym przez producenta ... użytkownicy mówią o spalaniu delikatnie mniejszym od katalogowego - około litra na 100km mniej ...


Michał - daj spokój z tym spalaniem... Przy zbliżonej masie i silniku spalanie będzie podobne na tyle, że czy spala 16 czy 18 nie ma większego znaczenia tym bardziej, że zależnie od chęci i umiejętności jeźdźca będzie się wahało od 14 do 24l.

Michal pisze:co do diesla - sprawa pozostaje dziwna ...


O dieslach jak i o spalaniu rozmowy na tym Forum powinny być zakazane... ;)


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości