Schyłek Alfa Romeo ? ...

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 16-06-2010 21:56

Maciej, ale ja nie o spalaniu a o osiągach ... zwyczajnie błędem było wstawianie do tej krowy tak małego silnika ... mogli wstawić silnik od Holdena ze sprężarką i zabawa byłaby jak się patrzy :)
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 16-06-2010 22:56

Michal pisze:Maciej, ale ja nie o spalaniu a o osiągach ... zwyczajnie błędem było wstawianie do tej krowy tak małego silnika ... mogli wstawić silnik od Holdena ze sprężarką i zabawa byłaby jak się patrzy :)


Zapewne sprzedaż oscylowałaby w Polsce wokół liczb jednocyfrowych... I na pewno nie liczyłbym na eksponowanie tej chińszczyzny w folderach reklamowych... Nie prościej zmienić krowę w cielaczka?

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 17-06-2010 01:11

Michal pisze:... ale jak wytłumaczyć wycofanie się z 2,4JTDM :?: przecież to wspaniała jednostka i jeśli jeszcze dołożyliby drugą sprężarkę (tak jak w przypadku 1,9) to mielibyśmy świetnego konkurenta dla niemieckich 3,0 ... co to za polityka :?: i dokąd prowadzi :?:


a może to po prostu robienie miejsca pod nowe silniki? zupełnie nie znam planów AR, w dodatku literki JTD obchodzą mnie tyle co zeszłoroczny śnieg, ale:
- 2.4 jtd max miał chyba coś koło 200 koni? - podobnie ma 2.0 jtd w lancii (czyli zapewne w AR też będzie miał)
- czasami nie ma planów na zbudowanie 3.0 jtd?

Co do 159. AR nie ma teraz wysokopojemnościowych silników benzynowych, które też bardzo lubię, ale powiedzmy tak:
- 1750 tb zrobione na 230 KM
- mechaniczna szpera
- duży (powiedzmy 330mm) hamulec
- waga ~1300 kg
- jakiś fajny zawias (nie koniecznie hardkorowy)
- nie musiałaby mieć: skóry, nawigacji, VDC, 5 gwiazdek NCAP, czujników deszczu, uchwytów na kubki, trójstrefowej klimy, szklanego dachu i innych pierdół.

To bym pewnie takie auto kupił, jako auto codzienne i pewnie nie przeszkadzał by mi nawet na klapie znaczek gta :D

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 17-06-2010 10:21

... dopowiedzmy - wielkości i kształtu niegdysiejszej 146-ki

- strzał w setkę :?: :)
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 17-06-2010 11:34

nie, no właśnie kształt i wielkość 159 mi odpowiadają :)
W sumie to po zastanowieniu się z obecnej 159 1750:
- nówka za ~120 kpln
- zawias ~3kpln
- wydech + jakiś większy IC + program i będzie pewnie te 230 km =3-4 kpln
- szpera (nie wiem czy się da coś dobrać) ~2-3kpln
- hamulec (jeżeli trzeba poprawiać) ~2-3 kpln
- problem jest z odelżeniem do 1300 kg
- odłączenie systemów kontroli jazdy

i pewnie by było. Tylko trochę roboty i eksperymentowania.

edit: widzę że hamulec w serii jest przyzwoity :)

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 17-06-2010 13:20

wszystko do zrobienia/wymienienia - realne ... poza jednym szczegółem :arrow: zerżnięcie wagi z 1680kg do 1300kg
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 17-06-2010 22:30

1750 tb waży 1430. Tylko nie wiem z czego miałbym wycinać nawet to 130 kilo, żeby zachować pozory auta cywilnego (np. tylna kanapa i tapicerka obowiązkowa)

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 19-06-2010 08:16

Giulia ma już być robiona na nowej, znacznie lżejszej płycie podłogowej ... Mam tylko nadzieję, że będzie równie sztywna jak ta w 159 ...

... więc jeśli uda im się odciążyć auto bez uszczerbku na sztywności a do tego wstawią osławione już 3,3V6 Pentastar'a to może coś z tego będzie ...

taka waga, w porównaniu do poprzednich modeli 159 to brzmi jak skok technologiczny :) w grupie FIATa
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 03-08-2010 09:06

W końcu muszę w końcu napisać co myślę od dłuższego czasu o tym wszystkim. Alfa schodzi na psy. Mamy stulecie marki a oni robią to:

http://www.alfanews.pl/2010/08/01/alfa- ... /#comments

powiem szczerze, że spodziewałem się czegoś bardziej doniosłego/widowiskowego niż wypuszczenie na rynek z tej okazji mocno podstarzałego już modelu GT z kilkoma bajerkami i naklejkami.

Alfie brakuje przede wszystkim dobrych silników, lekkiej budy oraz odmiany sportowej w modelach flagowych.

Brakuje też marketingu. Widoczny jest całkowity brak koncepcji na zareklamowanie marki. To jest po prostu tragedia. Głupia rzecz a jak bardzo podchwycona przez ludzi mogła by być kwestia braku uchwytów na kubki. Dlaczego by z tego nie zrobić elementu charakterystycznego i na tym budować filozofii marki i zarazem strategii sprzedaży ... znalezienia/utworzenia niszy ludzi którzy chcą mieć Audi ale ze szczyptą stylu i elegancji. Jaki to problem :?:

Nie oszukujmy się. Alfa nigdy nie zastąpi Audi czy BMW, dlatego musi sobie znaleźć swoje miejsce na rynku i tam szukać klienta.
Ostatnio zmieniony 03-08-2010 10:59 przez Michal, łącznie zmieniany 1 raz.
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 03-08-2010 10:29

taka GT byłaby dobrym limitowanym produktem na 14 lutego i zamiast czterolistnej koniczynki zielone serduszko :lol: :lol: :lol:
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 03-08-2010 12:27

Michal pisze:Mamy stulecie marki a oni robią to


no ale to chyba jeden z elementów obchodów rocznicy, w dodatku tylko na rynek japoński, nie? Bo przecież była impreza. wyszła G, gdzieś mignęło "nowe" TZ3 itd. więc akuratnie z tego powodu to chyba nie ma co załamywać rąk :D

tomass pisze:zamiast czterolistnej koniczynki zielone serduszko


wersja Oro :) Złote serduszko :)

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 03-08-2010 12:44

marekm pisze:
Michal pisze:Mamy stulecie marki a oni robią to


no ale to chyba jeden z elementów obchodów rocznicy, w dodatku tylko na rynek japoński, nie? Bo przecież była impreza. wyszła G, gdzieś mignęło "nowe" TZ3 itd. więc akuratnie z tego powodu to chyba nie ma co załamywać rąk :D ...


Marek, nie oszukujmy się :) tak czy owak nie ma się czym chwalić ...

... na setną rocznicę marki wypuszcza się limitowaną wersję np. 159GTA z silnikiem Ferrari (a taka notabene była już prawie gotowa) ... która jak nie trudno się domyślić w samej Japonii rozeszłaby się jak ciepłe bułeczki ... nawet gdyby cena była 70k EUR
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

MARCINS737
Posty: 1168
Rejestracja: 27-12-2006 20:06

Postautor: MARCINS737 » 03-08-2010 20:39

dokładnie tym bardziej że to złotolistne GT z nowych rzeczy ma tylko kolor owych znaczków...

generalnie - jak zalega na regale 60 silników JTS to patent na nie - zrobić nową nalepkę i papa

na EU patent w sumie podobny - Last Edition nie różnicy się niczym od wcześniejszych

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 11-01-2011 10:36

wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 01-04-2011 15:55


Awatar użytkownika
valdek
Posty: 1994
Rejestracja: 11-01-2005 13:34
Lokalizacja: Lublin-Nałęczów-Puławy
Kontaktowanie:

Postautor: valdek » 05-04-2011 21:20

AR 166 2.5V6 2000 r. - po latach powrót do Busso :D
AR 156 2.4 JTD 175 PS Ti 2004r.
Yamaha Virago 1000 1986r.
15 lat w AR156 (poprzednio 2x156V6), niezapomniane Busso poniżej:
http://valdek.alfa156.w.interia.pl/

woyopol
Posty: 189
Rejestracja: 05-10-2006 00:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postautor: woyopol » 06-10-2011 23:13

Była AR 145 1,4 TS Junior 2000/01
Yellow Babe :-))
Jest AR 147 2,0 TS 2003
Black Babe

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 07-10-2011 10:09

muszę przyznać, ze do mnie nigdy nie przemawiały małe doładowane silniki. Zawsze byłem zwolennikiem V6 albo V8 ...

znacznie bardziej podobał mi się pomysł małego, 3-litrowego V8, którego moznaby w miarę potrzeb doładować turbosprężarką albo kompresorem ... ale ten pomysł chyba upadł wraz z światowym kryzysem i szalejącymi cenami benzyny :?
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 07-10-2011 10:57

Michal pisze:znacznie bardziej podobał mi się pomysł małego, 3-litrowego V8


A były tak małe V8? Kojarzę 3,5l w BMW serii 5 i 7, 3,5l w zabytkowych Roverach, 3,6l w Modenie oraz 3,2V8 w jakimś amerykańskim aucie...

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 07-10-2011 11:07

najmniejsze V8 było chyba w Ferrari - 2 litrówka w latach 70tych. W Alfie było w Montrealu - 2.6. Obecnie to nie wiem jakie są najmniejsze V8emki.


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości

cron