Strona 1 z 1

Dwa pytania

: 31-01-2010 16:34
autor: kozi_85
Witam Wszystkich

Mam parę pytań w sprawie mojego samochodu. Zanim rozpocząłem ten temat, przeszukałem troszkę forum ale niestety nie znalazłem odp. Dlatego zwracam się do Was.

1. Mam problem z temp. tzn. podczas jazdy z jakąkolwiek prędkością wskaźnik zatrzymuje sie przy 50 stopniach. Dopiero gdy stoję w korku wskaże mi 90. Jest to powodem CZUJNIKA termo. czy samego termostatu ? jak mogę to sprawdzić ?

2. Druga sprawa to kontrolka ABS. Raz sie pali a raz gaśnie. Podejrzewam ze bedzie to czujnik ABS przy tych warunkach pogodowych to chyba normalne. Zapala sie razem z kontrolka ręcznego jezeli dobrze wnioskuje chodzi o czujnik w tylnych kołach ? Można to jakoś zlokalizować nie używając kompa ?

: 31-01-2010 22:15
autor: Michal
w pierwszym pytaniu stawiam na sam termostat ... w drugim nie wiem ale pewnie koledzy Ci niedługo odpiszą w tym temacie ... :)

: 31-01-2010 22:56
autor: da_vinci
pytanie 1: to będzie termostat - można się podpiąć pod komputer i wybrać na wycieczkę jeśli temp spadnie poniżej prawidłowej pracy termostatu no to trzeba go wymienić jeśli nie to czujnik uwalony - pytanie czy włącza ci się wentylator za wcześnie?
pytanie 2: za mało płynu hamulcowego trzeba dolać jak się świeci kontrolka to trzeba wcisnąć czujnik aby sprawdzić czy gaśnie, a dlaczego ubywa to już może być kilka różnych możliwości

: 01-02-2010 09:33
autor: amargro
Ad 2. A może zawracasz na ręcznym :?: :D Warunki pogodowe zachęcają :wink:
Jeśli tak, to normalne że kontrolka ABS się zapala, po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu (a w zasadzie to chodzi o przekręcenie kluczyka do pozycji 0) kontrolka gaśnie.

Re: Dwa pytania

: 02-02-2010 02:32
autor: Andrzejsr
Ad 1 - to może być NIC. Wskaźnik w kabinie pokazuje inną temp niż ta, którą ma woda naprawdę . Podłączenie do examinera pokazuje te różnice.
Ja miałem przy chyba mniej niż 70stC na wskaźniku ponad 80scC w rzeczywistości odczytane z examinera. Więc sprawdź na komputerze w serwisie i będziesz wiedzieć.

: 02-02-2010 11:39
autor: Bedboys
Jeżeli chodzi o kontrolkę to niestety sól zrobiła swoje, nie zawsze jest to wina samego czujnika czasami gdzieś kabel lub wtyczka nadgnije i wystarczy poczyścić i zaizolować. Po podłączeniu do kompa spokojnie da się wykryć ze 100% dokładnością który to czujnik robi błąd. Pomysł z płynem nie trafiony - jak jest za mało płynu to zapala się kontrolka czerwona od hamulca ręcznego a nie pomarańczowa od ABS.