Brera 1.750 tbi vs Mito 1.4 QV

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
ratus1
Posty: 256
Rejestracja: 15-09-2004 15:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Brera 1.750 tbi vs Mito 1.4 QV

Postautor: ratus1 » 13-03-2010 15:51

Witam,
zastanawiam sie nad samochodem do codziennej jazdy po miescie, oczywiście żeby dawał chociaż odrobinę emocji i tak żeby od biedy weszło jeszcze dwoje bajbusów na tylne siedzenia.
Wiem że oczekiwannie odpowiedzi konkretnej i jasnej będzie idiotyczne ale żadnym z tych aut nie jeździłem na codzień wiec może ktoś pomoże kto jeździ jednym z tych modeli?
Wizualnie bardziej jestem za brerą (cena modeli z konkursu też jest zachętą) ale walory użytkowe (;) przemawiają za Mito.
pozdrawiam
adam
AdaS
Alfa Romeo 156 2.0 TS nero fucco
wyprodukowana kwiecień 2000
168 tyś przejechane (S P R Z E D A N A :( )
Lancia Ypsilon 1.3 MJet 2006 45 tys. przejechane (sprzedana)
Lancia Musa 1.4 Platino 07 cud miód
Alfa Romeo Gulietta 1.4 2010 :)

radosuaf
Posty: 7
Rejestracja: 06-09-2009 20:44

Postautor: radosuaf » 15-03-2010 12:49

Nie siedziałem w MiTo, ale Brera jest z tyłu bardzo ciasna i twarda (w sensie zawieszenia, ale te "kubełki" to też nie kanapy klubowe), no i cholernie ciężka - ten silnik robi wrażenie do 80km/h - potem wcale nie zwala z nóg, podejrzewam, że MiTo jest sporo żwawsze.

MARCINS737
Posty: 1168
Rejestracja: 27-12-2006 20:06

Postautor: MARCINS737 » 15-03-2010 16:55

Brera - oj ciasno... bagażnik...

MiTo - zawieszenie , wygłuszenie...

...kup sobie GT :)

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 15-03-2010 17:19

ostatnio w modzie jest GT w wersji 1,9JTD :)
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
ratus1
Posty: 256
Rejestracja: 15-09-2004 15:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ratus1 » 15-03-2010 19:58

dzięki wielkie. musze przemyśleć. oceny brery w pewnym sensie mnie utwierdziły. potrzebuje mały wózek na miasto z opcją przewiezienia awaryjnie dzieci.
może właśnie gt...?
AdaS

Alfa Romeo 156 2.0 TS nero fucco

wyprodukowana kwiecień 2000

168 tyś przejechane (S P R Z E D A N A :( )

Lancia Ypsilon 1.3 MJet 2006 45 tys. przejechane (sprzedana)

Lancia Musa 1.4 Platino 07 cud miód

Alfa Romeo Gulietta 1.4 2010 :)

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 15-03-2010 22:56

gt- ładne coupe ale dość stary samochód jak 156 i 147- w wersji 3,2l ma silnik alfy a nie gm.
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

MARCINS737
Posty: 1168
Rejestracja: 27-12-2006 20:06

Postautor: MARCINS737 » 16-03-2010 00:52

GT jest dłuższe od 156 więc nie aż takie małe , klapa bagażnika podnosi się wraz z szybą czyli da się coś włożyć przez otwór , do tego masz dzielone składane fotele z tyłu (w przeciwieństwie do np 156 sedan)

obejrzyj bagażniki MiTo , Brera i GT - dla mnie może nie jest to najistotniejszy argument

zrób też test wkładania nieletnich Alfistów na tylne siedzenie , w Brera koniecznie ustaw fotel kierowcy i sprawdź czy na miejscu za Tobą może siedzieć ktoś mający nogi

...stary ale jary , prawdę mówiąc wolę stylistykę GT niż Brery a i silniki wolę od AR a nie z GM

Michał przeciez wiesz że nie cierpię klekotów :/ kryzys to kryzys - cięcia kosztów itd , sam rozumiesz :/

MARCINS737
Posty: 1168
Rejestracja: 27-12-2006 20:06

Postautor: MARCINS737 » 16-03-2010 01:32

zapomniałem dodać - jeżdziłem każdym z w/w - Brerą 2.4 po mapie na 240KM , MiTo 155KM i wieloma GT w każdej wersji silnikowej oprócz 1.8TS

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 16-03-2010 10:30

MARCINS737 pisze:Michał przeciez wiesz że nie cierpię klekotów :/ kryzys to kryzys - cięcia kosztów itd , sam rozumiesz :/


nikt nie ma lekko ... takie czasy Panie ... całkowicie rozumiem sytuację i po części z tego samego powodu zaczynam się zastanawiać nad swoim samochodzikiem ... choć póki co jeżdżę ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
ratus1
Posty: 256
Rejestracja: 15-09-2004 15:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ratus1 » 16-03-2010 12:44

dzięki Panowie.
wolałbym zostać przy benzynie - może właśnie ostatni silnik 3.2?
chyba że jednak przekona mnie wersja qv w mito - jeżeli chodzi o parametry przestrzenne jest jak najbardziej w porzo na miasto - muszę parkować w różnych częściach centrum wawy a z miejscem na samochód jest olbrzymi problem - idealna była ypsilon ale troche mi sie znudziła;)
brera - ładna i cena atrakcyjna ale bez napinki,Wasze argumenty mnie przekonały plus ilość miejsca na tylnych siedzeniach, gt - to może być piękny klasyk za kilkanaście lat...
AdaS

Alfa Romeo 156 2.0 TS nero fucco

wyprodukowana kwiecień 2000

168 tyś przejechane (S P R Z E D A N A :( )

Lancia Ypsilon 1.3 MJet 2006 45 tys. przejechane (sprzedana)

Lancia Musa 1.4 Platino 07 cud miód

Alfa Romeo Gulietta 1.4 2010 :)

Awatar użytkownika
valdek
Posty: 1994
Rejestracja: 11-01-2005 13:34
Lokalizacja: Lublin-Nałęczów-Puławy
Kontaktowanie:

Postautor: valdek » 18-03-2010 11:19

ratus1 pisze: ... gt - to może być piękny klasyk za kilkanaście lat...


I będzie (ale nie z silnikami GM) :)
Jeżeli koszty paliwa nie są czyms co Cię przeraża to zdecydowanie polecam alfowski V6 czyli 3.2V6 240PS.
Ten motor to bajka.
W 156 2.5V6 przejechałem na jego starszym i mniejszym bracie prawie 200 tys.km (z tego 80 tkm na LPG) i nie w głowie mi inny motor jak V6 by AR :)

Pozdrawiam
AR 166 2.5V6 2000 r. - po latach powrót do Busso :D
AR 156 2.4 JTD 175 PS Ti 2004r.
Yamaha Virago 1000 1986r.
15 lat w AR156 (poprzednio 2x156V6), niezapomniane Busso poniżej:
http://valdek.alfa156.w.interia.pl/

Awatar użytkownika
Andrzejsr
Posty: 622
Rejestracja: 23-01-2006 16:19
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Postautor: Andrzejsr » 18-03-2010 18:30

valdek pisze:
ratus1 pisze: ... gt - to może być piękny klasyk za kilkanaście lat...


I będzie (ale nie z silnikami GM) :)
Jeżeli koszty paliwa nie są czyms co Cię przeraża to zdecydowanie polecam alfowski V6 czyli 3.2V6 240PS.
Ten motor to bajka.
W 156 2.5V6 przejechałem na jego starszym i mniejszym bracie prawie 200 tys.km (z tego 80 tkm na LPG) i nie w głowie mi inny motor jak V6 by AR :)

Pozdrawiam


To prawda, ja od niedawna mam szczęście (po długich poszukiwaniach) użytkować 156tkę z V6 2,5 i jest nieprawdopodobny ! Może to pierwsze wrażenie, emocje itd, ale chyba nie tylko.
A jest ogłaszana od jakiegoś czasu czarna GT z czerwonym wnętrzem z Poznania, wg opisu zadbana - z V6 3,2.
Mając taki dylemat i taką ofertę jak ta GT to ją bym brał bez zastanowienia. No chyba że byłaby jakaś 156 SW z V6 to oczywiście ją :)
--
156SW 1.6TS 2004, 156SW 2.5V6 2004, 166 3.2V6 2004 - dobry rocznik :)

Awatar użytkownika
ratus1
Posty: 256
Rejestracja: 15-09-2004 15:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ratus1 » 19-03-2010 12:19

:) zastanawiałem sie czy nie zadać pytania o tą GT z Poznania... może ktoś coś bliższego wie o samochodzie ? ;)
pozdr
AdaS

Alfa Romeo 156 2.0 TS nero fucco

wyprodukowana kwiecień 2000

168 tyś przejechane (S P R Z E D A N A :( )

Lancia Ypsilon 1.3 MJet 2006 45 tys. przejechane (sprzedana)

Lancia Musa 1.4 Platino 07 cud miód

Alfa Romeo Gulietta 1.4 2010 :)

Awatar użytkownika
Andrzejsr
Posty: 622
Rejestracja: 23-01-2006 16:19
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Postautor: Andrzejsr » 19-03-2010 12:28

ratus1 pisze::) zastanawiałem sie czy nie zadać pytania o tą GT z Poznania... może ktoś coś bliższego wie o samochodzie ? ;)
pozdr


No ja nie wiem, tylko tyle że była najpierw w ogłoszeniach na www.cuoresportivo.pl i zwróciła moją uwagę, pewnie ktoś z forum IKAR ją zna.
--

156SW 1.6TS 2004, 156SW 2.5V6 2004, 166 3.2V6 2004 - dobry rocznik :)

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 19-03-2010 12:32

jeżeli jest z Poznania i dodatkowo ma coś wspólnego z Ikarem to pytaj na forum Pyr: http://www.pyrateam.sylaba.pl/forum/index.php

dzonyvip
Posty: 1
Rejestracja: 15-03-2010 21:17

Brera

Postautor: dzonyvip » 31-03-2010 21:55

Brera to cudowny samochód zwłaszcza w wydaniu 3.2 ale spalanie przeraża zamierzam ją kupic w przyszłym miesiącu a jeśli chodzi o miejsce z tyłu to go nie ma jedynie tobebka się zmieści i ktoś kogo się bardzo nie lubi:) moja dziewczyna jechała z tyłu przez 10min a ma 175cm i nie uśmiechała się do mnie po tym:)

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Brera

Postautor: Michal » 01-04-2010 07:18

dzonyvip pisze:Brera to cudowny samochód zwłaszcza w wydaniu 3.2 ale spalanie przeraża ...


jeśli opierasz swój osąd na podstawie danych katalogowych, to poczekaj na prawdziwą eksploatację :) zdziwienie dopiero nadejdzie :? :)
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

kamil.trebunia
Posty: 1
Rejestracja: 15-03-2011 12:37

Postautor: kamil.trebunia » 15-03-2011 12:57

Posiadam Brerę (1.75 TBi, 200KM) i co do miejsca z tyłu to teksty o tym, że mieści się tam wyłącznie torebka kobieca można włożyć pomiędzy inne żartobliwe "barowe" porównania :) Ale oczywiście różowo też nie jest.

Wygląda to tak, że w praktyce jest tam więcej miejsca niż się wydaje pozornie - siedzenia są pod takim kątem itd., że jest tam wygodnie, łatwo się też wsiada - niewygodne jest wysiadanie.

Jeździłem w dość długie podróże z dwiema dziewczynami z tyłu (też powyżej 170cm wzrostu) i sam myśląc, że jest tam mega ciasno wiele razy dopytywałem ich o wygodę - zapewniały, że jest bardzo w porządku do tego stopnia, że sam musiałem tam wsiąść i sprawdzić - było ok, na pewno nie było dyskomfortu, skrępowanych nóg.

Przy czym ja mam 173cm wzrostu (ale lubię się rozsiąść wygodnie w fotelu kierowcy, więc nie jeżdżę przyklejony do kierownicy). Dodam, że jeśli jesteś bardzo wysoki, to tak czy inaczej Brera może nie być samochodem dla Ciebie - niezależnie od tego gdzie siedzisz i od tego jak wyregulujesz sobie fotel.

A bagażnik? 300 litrów + składane siedzenia. Zmieszczą się tam narty, snowboard, rower górski (ew. ze zdjętym przednim kołem), pełnowymiarowe elektryczne pianino, czy bagaż na 14-dniowy wypad na Korsykę.

Spalanie samochodu - duże. Gdybyś chciał nią jeździć tak jak pokazują znaki (50, 60, 90 itd.), to spali stosunkowo malutko - poniżej 8l, ale ja jeżdżąc dłuższe trasy, szybko (często po niemieckich autostradach, więc i w granicach 170-190), to na liczniku mam średnie spalanie 11.5 (za ostatnie kilka tysięcy kilometrów).

Jedna z największych zalet samochodu to fantastyczne hamulce, prowadzenie i przyśpieszenie też jest bardzo w porządku - 200KM to niby nie tak dużo, ale w praktyce na drogach bardzo rzadko trafiają się samochody szybsze, a komfort wyprzedzania itp. jest ogromny. Dodam, że w samochodzie do 180km/h jest bardzo cicho. I taka rada - jeśli masz możliwość, to weź dla pasażera taki sam fotel jak ma kierowca w standardzie - z regulacją wszystkiego (moja dziewczyna uważa fotel kierowcy za bardzo wygodny, a pasażera za wygodny niezbyt... ja tam wiele po prawej stronie nie jeździłem, więc nie wiem :)).

Osobiście nie zamieniłbym na MiTo... mimo wszystko Brera to dość unikalny samochód i ozdoba dróg - MiTo będzie powszechnieć z każdym miesiącem i rokiem (choć uważam go za świetny, bardzo ładny samochód).

Awatar użytkownika
ratus1
Posty: 256
Rejestracja: 15-09-2004 15:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ratus1 » 24-03-2011 21:58

dzięki Panowie,
poczekałem troche i z Brera/Mito zrobiła sie Giulietta 1.4 170KM, fajny samochód, wykonanie takie sobie, miejscami brzydkie plastiki ale prowadzenie, hamulce w porządku.
gdyby nie te materiały to polecałbym baaardzo.
pozdrawiam
adam
AdaS

Alfa Romeo 156 2.0 TS nero fucco

wyprodukowana kwiecień 2000

168 tyś przejechane (S P R Z E D A N A :( )

Lancia Ypsilon 1.3 MJet 2006 45 tys. przejechane (sprzedana)

Lancia Musa 1.4 Platino 07 cud miód

Alfa Romeo Gulietta 1.4 2010 :)

Awatar użytkownika
ratus1
Posty: 256
Rejestracja: 15-09-2004 15:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ratus1 » 24-03-2011 21:58

dzięki Panowie,
poczekałem troche i z Brera/Mito zrobiła sie Giulietta 1.4 170KM, fajny samochód, wykonanie takie sobie, miejscami brzydkie plastiki ale prowadzenie, hamulce w porządku.
gdyby nie te materiały to polecałbym baaardzo.
pozdrawiam
adam
AdaS

Alfa Romeo 156 2.0 TS nero fucco

wyprodukowana kwiecień 2000

168 tyś przejechane (S P R Z E D A N A :( )

Lancia Ypsilon 1.3 MJet 2006 45 tys. przejechane (sprzedana)

Lancia Musa 1.4 Platino 07 cud miód

Alfa Romeo Gulietta 1.4 2010 :)


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości