CZyżby przepływka?

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

mike824
Posty: 22
Rejestracja: 01-11-2009 17:57

CZyżby przepływka?

Postautor: mike824 » 26-03-2010 21:38

Witam drogich alfa braci!
moja alfa 156 ts o silniku 1,8 jest mulowata do 3tys. obrotow.czy to normalne?
powyzej tej granicy jakby troche lepiej jej idzie.mechanik ktory przejechal sie moja alfica stwierdzil ze auto ma raczej 100 koni niz 144!!!mi takze sie zawsze wydawalo ze jakas slaba ta moja bestyja!!!dla porownania to przy 3tys.obrotow na 5biegu auto jedzie nawet nie 100km na godz.
prosze o jakies rady

woyopol
Posty: 189
Rejestracja: 05-10-2006 00:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postautor: woyopol » 26-03-2010 21:52

Podpiąć pod komputer i wszystko będzie jasne.
Była AR 145 1,4 TS Junior 2000/01
Yellow Babe :-))
Jest AR 147 2,0 TS 2003
Black Babe

mike824
Posty: 22
Rejestracja: 01-11-2009 17:57

Postautor: mike824 » 27-03-2010 20:23

byl na kompie dwa razy i nic nie pokazuje ze przeplywka.mechanik powiedzial ze jak jest w pewnym stopniu nie sprawna to komp tego nie wykryje.ostatnio przeczyscili mi swiece i auto zaczelo strzelac z wydechu i dusic sie jakby mu ktos filtr powietrza zatkal!!!szarpie i chodzi jak traktor!Świece do wymiany?

Awatar użytkownika
amargro
Posty: 1839
Rejestracja: 11-03-2005 15:15
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy

Postautor: amargro » 27-03-2010 21:48

A jaki przebieg mają te świece? Jeśli grubo powyżej 100kkm to napewno do wymiany.
A jak oni czyścili te świece, może nie wiedzieli, że tam jest platyna i ją zczyścili :?: :wink:
Przepływka jeśli całkiem nie padła to na egzaminerze rzeczywiście może nie wyrzucać błędu... spróbuj ją odpiąć, przejechać się i zobaczyć czy jest różnica.

mike824
Posty: 22
Rejestracja: 01-11-2009 17:57

Postautor: mike824 » 27-03-2010 21:59

dzieki kolego.ale najpierw musze zajac sie swiecami a potem bedziemy sie martwic przeplywka bo z tymi swiecami to wogole auto nie jedzie!
warto kupywac swiece nie platynowe z ngk?i czy to normalne ze ts-y wciskaja w fotel dopiero powyzej 3 tys obrotow?

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 29-03-2010 08:06

przez świece mój nie palił na wszystkie cylindry jak był zimny, po chwili jednak wszystko było OK. Problemy o których piszesz to raczej przepływka. Przy włączonej klimatyzacji miałem wrażenie że ok 2800 dostawał kopyta, a bez to tej granicy raczej nie odczuwałem.
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

mike824
Posty: 22
Rejestracja: 01-11-2009 17:57

Postautor: mike824 » 29-03-2010 20:01

swiece juz zamowilem a jak nie bedzie poprawy to zajmniemy sie przeplywka!powiedz mi Kolego ile twoja bestia wyciaga przy 3 tys obrotow na poszczegolnym biegu bo mi ciagle brakuje konikow!mam wrazenie ze te 144 powinny wyrywac jak marzenie!Pozdrawiam!
Jeszcze jedno warto kupic przeplywke z zamiennika?firmy BREMFERO

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 30-03-2010 08:00

w 1,8 skrzynie były te same, mam gdzeiś wykres rozpędzeniowy, pamiętam, że było 42 sekundy do 200km/h, tyle ze miałem wersję 140KM, z trochę zmienionym wydechem :)
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

mike824
Posty: 22
Rejestracja: 01-11-2009 17:57

Postautor: mike824 » 01-04-2010 20:52

swiece wymienione!alficzka odrzyla!jak sie troche zagrzeje to nie strzela z rury ale na zimno dalej ja przydusza i daje salwa z rury jak z karabiny!co jest grane moi bracia pasjonaci?gosc na warsztacie oznajmil mi ze mam jakis defekt komputera ktory cos tam niby nie grzeje lambdy na cztery przewody tylko na dwa i dluzej trwa grzanie owej sondy!ma to sens?czy :) *** opowiada bo nie wie co jest nie tak?

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 02-04-2010 08:59

A może masz złą sondę lambda załozoną i to nie defekt komputera tylko mechanika
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004
AR156 1.6TS 2000

mike824
Posty: 22
Rejestracja: 01-11-2009 17:57

Postautor: mike824 » 02-04-2010 16:36

wczesniej nie bylo problemu z sada od czasu jak jestem posiadaczem kaprysnej pani.wczoraj jak zalozylem nowe swiece wydawalo mi sie ze jest lepiej.ale sie mylilem!dzis zrobilem jakies 30 km w wielkich meczarniach!auto ciagle szarpalo i ciagle bylo slychac wystrzaly z rury wydechowej a takze strzela do kolektora ssacego!mam wrazenia jakby auto sie wyrywalo do przodu a nagle cos go dusi!

mike824
Posty: 22
Rejestracja: 01-11-2009 17:57

Postautor: mike824 » 02-04-2010 16:59

czy to ze mam uszkodzona plecionke ma tu cos do znaczenia?

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 02-04-2010 17:09

Oczywiście że ma - po prostu sonda nie działa bo nie osiąga odpowiedniej temperatury
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

mike824
Posty: 22
Rejestracja: 01-11-2009 17:57

Postautor: mike824 » 02-04-2010 17:24

i co tyle problemow przez glupia dziure w laczniku?a te wystrzaly silnika?te szarpanie i nie rowna praca?jakby na trzech cylindrach tylko jechal?

mike824
Posty: 22
Rejestracja: 01-11-2009 17:57

Postautor: mike824 » 02-04-2010 17:26

podobno auto moze jechac nawet z wypieta sonda wiec ja tego nie rozumie....moze nigdy nie zrozumie.

mike824
Posty: 22
Rejestracja: 01-11-2009 17:57

Postautor: mike824 » 02-04-2010 19:01

a tak mi sie wspomnialo ze lambda w AR 156 jest przed plecionka wiec co to ma do mojej sytuacji?jestem pokonany!nie mam juz pomyslow!
Byl wymieniany czujnik obrotu walu na nowy boschowski czy to tez moze byc przyczyna?
czyzby nowy czujnik podawal zly sygnal do komputera?

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 03-04-2010 08:24

ok, to teraz zrób takie podstawowe rzeczy jak:

1. przeczyszczenie przepustnicy (nic nie kosztuje i trwa 5 min)
2. sprawdź szczelność dolotu powietrza do silnika (nawet drobna nieszczelność może powodować takie zachowanie samochodu)
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

mike824
Posty: 22
Rejestracja: 01-11-2009 17:57

Postautor: mike824 » 03-04-2010 17:55

wszystki te czynnosci o ktorych piszesz ,przyjacielu wszystkich alf,byly wykonywane.czujnik obrotu walo takze jest oryginal nowy bosch.wszystko wskazuje ze byc moze to przeplywka.auto idzie na trzech garach!swiece tez wymienialem.cewki daja prad.cos powoduje ze jednen cylinder nie dopala mieszanki.mieszanka paliwa jest ,jak to powiedzial zmazaniec na warsztacie,za bogata!tak mu komputer pokazal!

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 03-04-2010 20:12

ok, jeszcze dwie myśli:

- sprawdź baaardzo dokładnie dolot (i choć wątpię, żeby tam była jakakolwiek dziurka to to zrób)

- rozdzielacz i palec (choć mówisz, że prąd dochodzi do świec to może akurat jeszcze coś tam może być brudne)

a jeśli faktycznie pali na 3 garach, to by to było słychać (nierówna praca i dźwięk jak traktor) i trochę czuć (drgania pod maską) - jest tak :?:
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

mike824
Posty: 22
Rejestracja: 01-11-2009 17:57

Postautor: mike824 » 03-04-2010 20:16

oczywiscie ze tak jest.pisze o tym od poczatku.nie rowna praca silnika ,podczas jazdy furczy jak wrc, przerywa i dusi sie!oczywiscie strzela z rury i do kolektora


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości