Motor do 159 SW

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
deste33
Posty: 293
Rejestracja: 15-10-2004 13:32
Lokalizacja: śląsk
Kontaktowanie:

Motor do 159 SW

Postautor: deste33 » 08-11-2010 12:31

Jaki silnik będzie optymalny do AR 159 SW?
Jazda 80% autostrada, reszta miasto (Niemcy)
Raczej benzyna...

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 08-11-2010 13:16

heh, miałem zaproponować 2,4 JTDM ale doczytałem końcówkę, w której piszesz o benzynie ... myślę, że 2,2 JTS powinna wystarczyć i nie spustoszyć Twojego portfela ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
deste33
Posty: 293
Rejestracja: 15-10-2004 13:32
Lokalizacja: śląsk
Kontaktowanie:

Postautor: deste33 » 08-11-2010 19:37

Może to dziwne ale jakoś "boję się" diesla (pewnie z racji tego,ze nigdy nie użytkowałem samochodu z takim silnikiem)
Alfa 2.0 TS QV

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 08-11-2010 19:46

no ale 2,4 to ponoć fantastyczny silnik ... choć ja też nigdy nie jeździłem dieslem ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

rafalk
Posty: 18
Rejestracja: 19-02-2010 00:46

Postautor: rafalk » 09-11-2010 01:31

Witam...myślę, że Michał ma rację, ale w pierwszej części zdania - 2,4 JTDM jest chyba stworzone właśnie do takiej jazdy, więc dla Ciebie optymalne. Jeśli nie libisz diesla - ja nie mam, ponieważ użytkuję auto głównie po mieście i miałbym z nim tylko problemy (filtr, turbina) polecam 1,8 TBi. 2,2 JTS (taki motor właśnie ja posiadam) nie daje aż takiego szerokiego uśmiechu :D ,poza tym, ma ten chol..ny łańcuch, który stanowi tylko problem dla komputera, no i czy jest oszczędny dla portfela - hmm Michale...(chyba, że mówimy o zakupie)
Nie piszesz jednak jakie to ma być 159, jeśli nowe, to praktycznie jesteś skazany min. na 1,8 Tbi jak chcesz się jako tako poruszać (2,2 już nie produkują dawno), jesli używany to już kwestia ceny, 2,2 JTS nie ma za wiele na rynku wtórnym, 1,9 chyba za słaby, a Tbi stosunkowo młody rocznikiem czyt. cenowo wyższy.
Ehhh reasumując... ku sobie 2,4 JTDM - będziesz zadowolony

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 09-11-2010 12:33

no ale 1.8TBI też ma turbinę i (nie orientuję się zbytnio) też może mieć problemy w mieście ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

rafalk
Posty: 18
Rejestracja: 19-02-2010 00:46

Postautor: rafalk » 09-11-2010 13:55

no ma, ma, ale myslę, że dla deste33 turbina nie stanowi problemu - nie chciał tylko diesla :) Mówiłem o sobie :) aczkolwiek, juz się zastanawiałem jak jest z tym start&go, czy jak to się tam nazywa - jak turbinka to znosi?

Awatar użytkownika
robalgis
Posty: 808
Rejestracja: 24-08-2005 21:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: robalgis » 09-11-2010 16:42

Ja miałem podobny problem. Nigdy nie przepadałem za klekotami, broniłem się rękoma i nogami żeby nie jeździć w zakresie obrotów 1700-4000 na minute. Niestety, po przeanalizowaniu wszelkich za i przeciw wybór padł na klekota fiatowskiego 1.9 150KM. Silnikom od GM podziękowałem i przeszedłem na "ciemną stronę mocy", jeżdżę turbodyszlem. Te 150 KM nie nadaje 159 żadnych cech sportowych, emocji brak (w zwykłym 1.4 w 145 cechy sportowe odnajdowałem, silnik sprawiał mi większą frajdę).
Pozdrawiam

Bartłomiej 'Robal'
AR 159 SW 1.9 16v JTD M-jet 2006
Fiat 126p 1988
Ducati Monster 695 2007
była:
AR 145 1.4 TS 1998 (2005-2010)

RIP IK@R #3437

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Motor do 159 SW

Postautor: Maciek-156 » 09-11-2010 19:31

deste33 pisze:Jaki silnik będzie optymalny do AR 159 SW?
Jazda 80% autostrada, reszta miasto (Niemcy)
Raczej benzyna...

Raczej diesel bedzie optymalny. Jeśli tylko ma się toczyć to 1,9 150KM (można chipować do 180), a jak chcesz pojeździc to 2,4 200KM
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004
AR156 1.6TS 2000

Awatar użytkownika
deste33
Posty: 293
Rejestracja: 15-10-2004 13:32
Lokalizacja: śląsk
Kontaktowanie:

Postautor: deste33 » 13-11-2010 14:14

Dzięki za wszelkie spostrzeżenia.
Trzeba się z tym przespac a potem...nie trafic tylko na felerny egzemplarz.
Alfa 2.0 TS QV

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 13-11-2010 16:07

Kontrola auta przed kupnem kosztuje w ASO 300zł, więc warto to zrobic
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

Awatar użytkownika
Andrzejsr
Posty: 622
Rejestracja: 23-01-2006 16:19
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Postautor: Andrzejsr » 15-11-2010 01:43

rafalk pisze:...2,2 JTS (taki motor właśnie ja posiadam) nie daje aż takiego szerokiego uśmiechu :D ,poza tym, ma ten chol..ny łańcuch, który stanowi tylko problem dla komputera, ...


A o co chodzi z tym łańcuchem - przeważnie wymieniany jest jako zaleta w porównaniu do paska rozrządu ?
--
156SW 1.6TS 2004, 156SW 2.5V6 2004, 166 3.2V6 2004 - dobry rocznik :)

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 15-11-2010 09:36

Ale nie w tym przypadku - łąńcuch miał byc dożywotni, a trzeba go wymieniać bo się rozciąga....
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 15-11-2010 10:39

Maciek-156 pisze:Ale nie w tym przypadku - łąńcuch miał byc dożywotni, a trzeba go wymieniać bo się rozciąga....


co :?: :shock: poważnie :?:
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
Andrzejsr
Posty: 622
Rejestracja: 23-01-2006 16:19
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Postautor: Andrzejsr » 15-11-2010 11:13

Maciek-156 pisze:Ale nie w tym przypadku - łąńcuch miał byc dożywotni, a trzeba go wymieniać bo się rozciąga....


No właśnie, wydawało mi się, że łańcuch = trwałość...
A co ile tysięcy takie wymiany i jaki to koszt w przybliżeniu ?
--

156SW 1.6TS 2004, 156SW 2.5V6 2004, 166 3.2V6 2004 - dobry rocznik :)

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 15-11-2010 13:46

w pandach 1,3 łańcuchy wymieniane są już nawet przy 70 tys km
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

MARCINS737
Posty: 1168
Rejestracja: 27-12-2006 20:06

Postautor: MARCINS737 » 17-11-2010 16:30

2,4JTDm

zapomnij o za słabym 2,2JTS

rafalk
Posty: 18
Rejestracja: 19-02-2010 00:46

Postautor: rafalk » 18-11-2010 14:21

Moja 159 ma przejechane prawie 60tys. Pierwszy raz łańcuch wymieniany był przy ok. 20 tys (na gwarancji). Obecnie znów świeci się kontrolka. W serwisie powiedzieli mi, że nie warto wymieniać! nie uwierzyłem, bo z rozrządem miałem już kłopot w innym aucie, więc jestem uczulony, zacząłem pytać, to tu to tam, u pozadealerowych znawców tematu - potwierdzili - nie warto, każdy zapewniał mnie, że nic się nie stanie, że to małe wyciągnięcie i genetalny problem w silnikach JTS produkcji GM.
Koszt: w ASO - w tysiącach, poza, nie u kowala - do tysiąca.


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości