kontrolka silnika

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

mezo
Posty: 11
Rejestracja: 13-02-2011 18:39

kontrolka silnika

Postautor: mezo » 19-02-2011 20:10

Witam-jestem posiadaczem alfy sportwagon 156 -2005 r.-o około dwoch tygodni świeci mi kontrolka silnika -ukazuje sie oczywiście ,,go to dealer...."-nie mam pomysłu gdzie szukać przyczyny-przeciścilem ostatnio egr,sprawdzałem przepustnice-wszystko jest ok-nadmienic musze że wyskakuje mi błąd-,,P1238-Air Quantity 2-niski sygnał" a także ,,P0704-Transmission/Gear Sys(5)-Nieprawidłowy sygnał''-może to bład jakiegos czujnika?Bardzo prosze o jakieś sugestie-gdzie szukac rozwiazania.Dziękuje Pzdr. Mezo

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 20-02-2011 09:24

Jak chcesz uzyskać poradę to wypadałoby napisać jaki masz silnik....
P1238 - oznacza awarię przepływomierza
P0704 - Bład czujnika pedału sprzęgła - trzeba go przesmarować bo się przycina
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004
AR156 1.6TS 2000

mezo
Posty: 11
Rejestracja: 13-02-2011 18:39

Postautor: mezo » 20-02-2011 16:19

Tak mój błąd-poprawiam się-1,9 JTD-140 KM.

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 20-02-2011 19:04

Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

mezo
Posty: 11
Rejestracja: 13-02-2011 18:39

Postautor: mezo » 21-02-2011 17:54

Zastanawia mnie tylko to że moje auto nie traci mocy-własciwie to sie nic nie dzieje podczas jazdy-błąd sie pojawia i denerwuje-i tak jak pisałem egr czyszczony-kolektor ssący jeszcze nie.

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 22-02-2011 10:16

No ale dalej masz przepływomierz do wymiany
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

mezo
Posty: 11
Rejestracja: 13-02-2011 18:39

Postautor: mezo » 01-03-2011 21:15

może ktoś wie czy te parametry mają związek właśnie z przepływomierzem---Desired Intake Air Quantity-292,1 mg/i oraz Intake Air Quantity-546,7 mg/i .Ewentualnie czy tu widać jkieś uchybienia.Dzieki.Mezo

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 06-03-2011 02:25

trudne jeśli pojawił się błąd a Ty nie czujesz żadnych dolegliwości. a więc to nie przepływomierz ani też nic z paliwem ani wtryskiem paliwa ani nie turbo jak jeżdzi Ci normalnie to normalne. Położenie wału jak nawet by złapał chwilowy błąd samo by zgasło choroba zmierzał bym w kierunku egru zamkniętego który jest sterowany elektromagnesem i tu byłby błąd sprawdził bym również mase na silniku a więc podłączył mase dodarkowaz akumulatora do silnika i zmierzał bym w kierunku sondy lambda. narazie tak bezstresowo potem do czujnika położenia wałka rozrządu. prócz tych rzeczy czyli 2 prostych i tej reszty czyli sondy i czujnika wałka rozrzadu przychodzi mi do głowy.

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 06-03-2011 11:11

filip13 pisze:...a więc to nie przepływomierz ...i zmierzał bym w kierunku sondy lambda. ....

Skoro jest permamentny bład przpływomierza to coś z nim jest nie tak i żadne odczucia nie mają tu nic do rzeczy. A sondy lambda w tym dieslu najzwyczajniej nie ma....
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 06-03-2011 14:24

no tak sondy nie ma ale jesli jest wsadzony zły przepływomierz a auto porusza sie normalnie to dziwne musi być lekko słabsze

mezo
Posty: 11
Rejestracja: 13-02-2011 18:39

Postautor: mezo » 07-03-2011 19:59

A może zawór sterowania turbiny? Ewentualnie coś z EGRem? Przepływomierz nie powoduje/nie powinien takich błędów-ktos mi juz sugerował-a i jeszcze że wygląda to trochę na przeładowanie-a i jeszcze że może jest coś nie tak z czujnikiem ciśnienia doładowania ?głupieje juz -przyznaje.

marek13
Posty: 2
Rejestracja: 04-10-2010 13:55

Postautor: marek13 » 08-03-2011 13:59

Mam ten sam silnik i kiedyś wyskakiwały te same błędy:
P1238 -
P0704 -
jesli chodzi o ten pierwszy też podejrzewałem przepływke lub EGR jedank po podmianie na nowe było to samo, błąd, go to dealer itp, U mnie jedank auto nie ciagneło poniżej 2,5 tyś obr. Mechanik naprwaił mi , sam nie wie coi dokładnie zrobił:) ale turbina ładowała już od 1,8 tys,obr, Od tamtej pory auto ciągnie i nie było komunikatu "go to dealer" i jest wszystko ok. Także nie wymieniaj bez potrzeby EGR, przepływki tylko daj auto dla kogoś kto moze odczytać parametry itp.Jeśli chodzi o P0704 itp to tak jak napisał Maciek -błąd czujnika pedału sprzęgła - trzeba go przesmarować bo się przycina. Z

mezo
Posty: 11
Rejestracja: 13-02-2011 18:39

Postautor: mezo » 08-03-2011 19:51

Przesmarowac sprzęgło?jak to uczynić?a może ktoś ma namiary na taki serwis w Wawie-gdzie podjechac i to sprawdzić(parametry) i będzie znał sie na tych odczytach.Dzieki Mezo.

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 09-03-2011 10:01

Przesmarować czujnik położenia pedału sprzęgła
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

mezo
Posty: 11
Rejestracja: 13-02-2011 18:39

Postautor: mezo » 10-03-2011 18:40

No i zlokalizowany błąd-cewka w EGR-czyściłem ale nie wymieniłem właśnie cewki.Dzieki za rady.Pzdr Mezo


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości