Rozrząd, blokady - GTA

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

lolersk8er
Posty: 7
Rejestracja: 09-01-2009 15:23

Rozrząd, blokady - GTA

Postautor: lolersk8er » 09-05-2011 19:17

Witam,
mam problem z ustawieniem rozrządu w mojej Alfie 156 GTA.
Mechanik ustawiał na oryginalnych blokadach o numerze 1870849000.
Jak sam mi mówił wcześniej rozrząd był przestawiony na wałkach ssących.
Jednak przed wymianą silnik chodził dobrze, a teraz lekko telepie na wolnych i nie wkręca się tak jak wcześniej.

Ponieważ na tym forum był już taki temat KLIK, stąd moje pytanie szczególnie do Michała i tomassa jak mechanicy w ASO w końcu doszli do tego jakie blokady etc. Czy to prawda, że były dwa rodzaje blokad do 3.2? Mój mechanik mi coś o tym wspominał.


PS Michał: GTA która nabyłem jest z twoich stron - od Irka jasno-zielone kombii ;)

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 09-05-2011 21:35

do GTA są tylko jedne blokady. Silnik 3,2 ma inny skok tłoka od 3,0V6 i 2,5V6.

u mnie mechanicy w końcu poszli po rozum do głowy i kupili blokady dedykowane do silnika busso 3,2V6 ... ot cała historia.

Nie jeździj na źle ustwionym rozrządzie, chyba wiesz, czym to sie może skończyć ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

lolersk8er
Posty: 7
Rejestracja: 09-01-2009 15:23

Postautor: lolersk8er » 10-05-2011 08:31

dzięki za info. Najlepsze jest to, że gość ustawiał na oryginalnych blokadach do 3.2 i mówił, że wcześniej był źle ustawiony, o kilka stopni na wałkach ssących - a auto chodziło dobrze.
Poprzednio rozrząd robiony był jeszcze w Szwajcarii. Czyli co mam jakieś inne wałki ssące, czy jak - sam już nie wiem :/

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 11-05-2011 17:26

Myślę, ze podobnie jak mi (na początku) nawijają Ci makaron na uszy, podczas gdy faktycznie ustawiali Ci na klockach do 2,5V6 ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
valdek
Posty: 1994
Rejestracja: 11-01-2005 13:34
Lokalizacja: Lublin-Nałęczów-Puławy
Kontaktowanie:

Postautor: valdek » 20-05-2011 14:45

lolersk8er pisze:dzięki za info. Najlepsze jest to, że gość ustawiał na oryginalnych blokadach do 3.2 i mówił, że wcześniej był źle ustawiony, o kilka stopni na wałkach ssących - a auto chodziło dobrze.
Poprzednio rozrząd robiony był jeszcze w Szwajcarii. Czyli co mam jakieś inne wałki ssące, czy jak - sam już nie wiem :/


Zmień mechanika. Ten nie budzi zaufania...

Pozdr.
AR 166 2.5V6 2000 r. - po latach powrót do Busso :D
AR 156 2.4 JTD 175 PS Ti 2004r.
Yamaha Virago 1000 1986r.
15 lat w AR156 (poprzednio 2x156V6), niezapomniane Busso poniżej:
http://valdek.alfa156.w.interia.pl/

lolersk8er
Posty: 7
Rejestracja: 09-01-2009 15:23

Postautor: lolersk8er » 24-05-2011 12:37

w piątek jadę ustawiać jeszcze raz.
mechanik jest ogólnie polecany na śląsku i też nie wypiera się, że wszystko jest ok i żebym spadał na drzewo, bo on zrobił dobrze.
sam chce rozwiązać tą zagwozdkę ;)

zdam relację z wizyty po.

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 24-05-2011 12:56

:!: :!: :!:

miej 100% pewności, że używa klocków do silnika Busso 3,2V6 ... który się różni od Busso 3,0V6 i Busso 2,5V6 zatem kolcki też są inne

:!: :!: :!:
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

lolersk8er
Posty: 7
Rejestracja: 09-01-2009 15:23

Postautor: lolersk8er » 24-05-2011 21:11

Wiem, wiem. Mam numer tych blokad do 3.2 i do 3.0, 2.5. tak więc zerknę na nie przed ustawianiem.
Mam też numery wałków ssących do GTA - jestem przygotowany na każdą ewentualność 8)
Kolega Grzegorz z innego forum (też z Lublina) dał mi cynk, że na wałkach są graficzne znaki, po których można rozpoznać, czy się używa dobrych blokad. Na zagranicznym forum też czytałem o tym patencie.
Pochwalę, bądź pożalę się w piątek ;)

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 25-05-2011 08:18

Grzesiek lubuje się w v6, nie jeden silnik juz zrobił, zeswapował do swojej 156 2,5 silnik ze 166 3,0.
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

lolersk8er
Posty: 7
Rejestracja: 09-01-2009 15:23

Postautor: lolersk8er » 28-05-2011 11:41

no i sprawa się tylko komplikuje.
wczoraj byłem na ponownym ustawieniu rozrządu.
mechanik mówił, że ustawił na oryginalnych blokadach do gta o numerze 1870849000

ściągneliśmy pokrywy zaworów i przymierzamy.

najpierw gość miał blokady o numerze 1870896600 (do silnika 2.5, 3.0 pozmianowe) nie pasują na krzywki wałków ssących, ani kształt, ani czasy.
potem bierzemy blokady do starego 2.5 1825040000 - te również nie pasują.

gość dzwoni do centrum szkolenia fiata podaje numer VIN, facet tam mu mówi, że do tego silnika powinny być blokady o numerze 1870849000 - no to w auto i do bielska.
przykładamy je do krzywek no wszystko pasuje idealnie. czyli teraz pojawia się pytanie - czemu telepie na wolnych lekko silnikiem.
gość jedzie do aso fiata poczytać service newsy. tam dowiaduj się, że do września 2002 (auto jest z czerwca) rozrząd w 3.2 powinien być ustawiany na blokadach 1870896600, ale jak pisałem wcześniej te nie pasują zarówno kształtem, jak i czasami.
no to decyzja ustawiamy jeszcze raz na dedykowanych do GTA i niestety jest dalej to samo :/
już sam nie wiem co się dzieje - widziałem na własne oczy numery blokad, jak pasują wszystkie możliwe do v6 na krzywki etc. tak więc gość lipy mi nie wstawiał. GMP ustawiane na zegarze.

jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 28-05-2011 17:29

może wcale nie chodzi o rozrząd ... (tylko gdybam)
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

lolersk8er
Posty: 7
Rejestracja: 09-01-2009 15:23

Postautor: lolersk8er » 29-05-2011 14:35

też bym przyjął taką opcję, gdyby nie fakt, że za pierwszym razem mechanik wspominał, że rozrząd był przestawiony na wałkach ssących względem aktualnego ustawienia.

może szwajcarzy coś namieszali w programie etc.
skrobnę do nich maila, może odpiszą, co było robione, na jakich blokadach ustawiają z tego rocznika i takie tam.

lolersk8er
Posty: 7
Rejestracja: 09-01-2009 15:23

Postautor: lolersk8er » 22-06-2011 10:08

Ok, to pora zakończyć temat.
Nawiązałem kontakt ze Szwajcarią - oni ustawiają tylko na jednych blokadach do 3.2, nie ma żadnych historii ze starym i nowym silnikiem 3.2 Wszystkie mają te same blokady.
Ostatnie ustawienie rozrządu u mnie w aucie było właśnie na takich blokadach.
Ponieważ nigdy nie widziałem źle ustawionej vki, myślałem, że te mikro drgania są spowodowane właśnie złym ustawieniem.
Umówiłem się z ludźmi z Częstochowy, którzy już nie jedną vke robili, na ponowne ustawienie. Jak przyjechałem na miejsce dowiedziałem się, że to jeden z lepiej pracujących busso jakie widzieli. Dowiedziałem się, też że z vkami tak bywa, że zaraz po wymianie trochę "ostrzej" pracują - z czasem się uspokajają.

Reasumując to moje nadzwyczajne wyczulenie na "coś nie tak w aucie" było przyczyną całego zamieszania. No ale lepiej dmuchać na zimne :D


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości