immobilizer

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Bartek111
Posty: 2
Rejestracja: 11-05-2011 09:47

immobilizer

Postautor: Bartek111 » 11-05-2011 10:00

Czesc.
Jestem szczesliwym posiadaczem alfy romeo 156 z grudnia 1997 roku.
Mam pytanie odnosnie kluczykow, otoz czy w tym modelu kluczykow byl zamontowany immobilizer??
http://www.forum.alfaholicy.org/forum_o ... zykow.html

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 11-05-2011 11:50

Tak był, zresztą we wszystkich AR156 był
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004
AR156 1.6TS 2000

Bartek111
Posty: 2
Rejestracja: 11-05-2011 09:47

Postautor: Bartek111 » 11-05-2011 17:46

Nie jestem pewny czy tak wlasnie jest, bo kluczyk nie ma zadnych sróbek i zadnych zapadek. Nie jest to model scyzoryka tylko zamkniety w plastikowym "jajeczku" klucz. Dokladny obraz w zalaczniku http://www.forum.alfaholicy.org/attachm ... ki_180.jpg

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 11-05-2011 22:40

No to jest akurat stary typ kluczyka.

Jeśli masz na myśli nowy model to musisz podważyć znaczek i śrubka będzie pod znaczkiem. Dodatkowo niektóre kluczyki był jeszcze zgrzewane, więc jeśli będziesz chciał otworzyć kluczyk to czeka Ciebie rozcinanie ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
aquarius01
Posty: 129
Rejestracja: 03-10-2005 16:59
Lokalizacja: Dolnośląskie - Trzebnica
Kontaktowanie:

Postautor: aquarius01 » 13-05-2011 16:26

Bartek111 pisze:Nie jestem pewny czy tak wlasnie jest, bo kluczyk nie ma zadnych sróbek i zadnych zapadek. Nie jest to model scyzoryka tylko zamkniety w plastikowym "jajeczku" klucz. Dokladny obraz w zalaczniku http://www.forum.alfaholicy.org/attachm ... ki_180.jpg


Jak wspomniał Michał jest to stary kluczyk tzw. "czerwony" bez sterowania centralnym zamkiem i jak najbardziej ma wbudowany transponder od immo, który notabene nie potrzebuje zasilania w postaci baterii - a tego właśnie kolega szuka - zasilany jest indukcyjnie z antenki immo w stacyjce. AR 156 z tego rocznika posiada system FIAT/ALFA CODE I i oprócz dwóch kluczy "czerwonych" - jak na zdjęciu - powinieneś posiadać jeszcze jeden klucz "bordowy", służący do wczytywania do ECU nowych kluczy "czerwonych" oraz kartę kodową z kodem mechanicznym do wkładek i elektronicznym do awaryjnego uruchomienia samochodu w przypadku uszkodzenia immo. W dzisiejszych czasach system CODE I jest na tyle prosty, iż sens posiadania klucza bordowego przestał istnieć - klucze czerwone można szybko i skutecznie klonować. Karta kodowa jest przydatna jednak po jej zagubieniu w systemie o wersji CODE I nie można jej odtworzyć w ASO, jednak można ten kod odtworzyć sczytując zawartość pamięci sterownika wtrysku tzw. ECU - całość jest trochę zagmatwana ale jak się to przemyśli to ma to sens ;)
Zbyszek Pilip
AR 145 1.6 TS 1997 :)


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości