SYF W ODMACH

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

ricambi
Posty: 1071
Rejestracja: 09-06-2005 14:50
Lokalizacja: wielkopolska

SYF W ODMACH

Postautor: ricambi » 21-02-2012 14:13

Czy ma ktoś patent na tą wspaniałą maź która osadza się w odmach w 1.9 mjet ? Auto jeździ na bardzo krótkich odcinkach i jest notorycznie niedogrzane , myśałem o grzałce na odmę od ducato / tam zamarzały / ale może ma ktoś jakiś lepszy pomysł ?
156 1,9 16 v M-JET SW

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 22-02-2012 10:33

Na razie odme i odstojnik par oleju wymyj benzyną, a na przyszłość jeździć z obrotami powyżej 2000obr/min i praktycznie nie używać ogrzewania dopóki się silnik nie zagrzeje. No i oczywiści dobre paliwo. Termostat w jakim masz stanie? Samochód z dieslem to nie jest auto na krótkie trasy
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004
AR156 1.6TS 2000

ricambi
Posty: 1071
Rejestracja: 09-06-2005 14:50
Lokalizacja: wielkopolska

Postautor: ricambi » 22-02-2012 18:18

wiem ,że diesel nie jest na krótkie trasy .poprzedni właściciel też walczył z tym.termostat wymienił 3 krotnie przez 100 tys .odstojnik oleju mam do wymiany gubi szczelność .diesla kupiłem jako zło konieczne bo jts to tragedia a i o ts nie mam dobrego zdania .został tylko diesel .spróbuję z tą grzałką .jednocześnie przestrzegam ja już kupiłem takie auto więc mogłem tylko naprawić po poprzedniku .z tego co wiem to poprzedni właściciel jeżdził po miescie dużo korków , niskie obroty i efekt był taki że 112 tys przegrzanie 1 łożyska - wilgoć i uszkodzone koło kompresji - drobinki lodu .... no geometria wyrobiona z urzędu ...Na razie jest to pierwsze kopniecie prosto w jaj ka mojej cudnej włoszki ale wiedziałem na co się piszę , kupiłem z premedytacją poza tym mam dziwny sentyment do 156 a gość z fap u namówił mnie na fl a bo podobno jest mocno poprawiona w stosunku do poprzedniej wersji i potwierdzam moja 156 z 98 roku w ts kopała bardzo mocno nie było miesiąca bez problemu ....
156 1,9 16 v M-JET SW

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 24-02-2012 10:03

W M-jetach 1,9 16v montowanych w AR156 ze względu na przypadki zamarzającej odmy (zarastającej masłem =olej+ para wodna) wprowadzono w I2006 termostaty o wyższej temperaturze otwarcia które utrzymują wyższą temperaturę silnika. Nyslę że jak ją porządnie wymyjesz to nie bedziesz miał problemu. Co najwyżej dodatkowa grzałka elektryczna na przewody nagrzewnicy (jest takie coś dedykowane do AR156) i/lub kocyk ocieplacz również dedykowany:
Obrazek
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

ricambi
Posty: 1071
Rejestracja: 09-06-2005 14:50
Lokalizacja: wielkopolska

Postautor: ricambi » 25-02-2012 09:51

wielkie dzięki za pomoc.trochę mi rozjaśniłeś .wczoraj do "słoneczka " założyliśmy turbo po regeneracji .nie ma tych wrednych "czeków " i go to dealer .... podczas jazdy próbnej do tyłka dobrała mi się bejka 3 nowa ale nie dał rady oznacza to , że turbina jest ok.....zastanawiam się co jest z alfą , że najwięcej zaczepiają ją bmki i toyoty ? no bmw to jeszcze rozumię ale koleśi w toyotach to już nie....
156 1,9 16 v M-JET SW

Awatar użytkownika
DominikWrc
Posty: 13
Rejestracja: 23-07-2011 20:06

Postautor: DominikWrc » 28-02-2012 21:37

Może chcą udowodnić że Alfy są gorsze i się psują i myślą że podczas ściganka się alfa popsuje :lol:


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości

cron