1,75tbi w AR Giulietta

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 18-01-2012 11:13

czy ktoś kto wcześniej jeździł V6 ma jakieś doświadczenia z 1,75 tbi :?:

często się wspomina, że ten nowy silnik zachowuje się jak V-ka właśnie, ale ciekaw jestem jak to w rzeczywistości wygląda ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
Andrzejsr
Posty: 622
Rejestracja: 23-01-2006 16:19
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Postautor: Andrzejsr » 20-01-2012 23:41

Michal pisze:czy ktoś kto wcześniej jeździł V6 ma jakieś doświadczenia z 1,75 tbi :?:

często się wspomina, że ten nowy silnik zachowuje się jak V-ka właśnie, ale ciekaw jestem jak to w rzeczywistości wygląda ...



Ja tylko na jeździe próbnej w 159 z tym silnikiem, ale ani trochę do V6 (ze 156 i 166 - Busso ) nie wydawał mi się ten silnik podobny!
--
156SW 1.6TS 2004, 156SW 2.5V6 2004, 166 3.2V6 2004 - dobry rocznik :)

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 21-01-2012 01:41

ja też miałem krótką styczność - momentu w cholerę, kopie po plecach, ale szybkości reakcji na gaz (czy to odpuszczenia czy dodania) czy cywilizowanego rozwijania mocy jak w V6 to ten silnik na pewno nie ma :) Zapewne można się przyzwyczaić i dobrze wykorzystać potencjał, ale dla mnie jednak do Busso to niestety 2 klasy różnicy :)

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 21-01-2012 12:57

czyli dziurę jednak czuć nadal :?:
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 02-03-2012 12:46

ma strasznie gwałtowny przyrost momentu...
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

Awatar użytkownika
pafka
Posty: 2
Rejestracja: 07-04-2010 21:14
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: pafka » 19-03-2012 23:25

Wprawdzie V6 nie jeździłem, ale 1.75 TBi na pewno bliżej do charakterystyki diesla niż V6.

Przede wszystkim TBi nie brzmi, to chyba największa różnica pomiędzy V6. TBi też nie lubi być kręcone pod czerwone pole, które zresztą zaczyna się niesamowicie szybko jak na silnik benzynowy - odcięcie już przy 5,8 obrotów.

Mi charakterystyka TBi bardzo odpowiada - brakuje mi tylko dźwięku. Co do turbodziury, to ja bym jednak tego szarpnięcia przy 2,5 tys obrotów nie nazwał turbodziurą. Są silniki które praktycznie w ogóle nie ciągną zanim turbina nie zacznie pompować, ale na pewno nie zaliczyłbym do tej grupy TBi.

lechtak
Posty: 6
Rejestracja: 22-08-2010 14:03

Postautor: lechtak » 20-03-2012 21:59

W Giulietta QV nie wyczuwam żadnej t.dziury, silnik kreci od 1900 ob i niesamowicie wciska w fotel.

Pajak-
Posty: 13
Rejestracja: 14-09-2009 16:59
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Pajak- » 02-04-2012 23:38

Wszędzie gdzie jest stosunkowo mały silnik (w sensie poj.) i turbina, jest podobnie - czyli kopanie po plecach :) W całej grupie VW, szczególnie w starych silnikach 1,8t jest to samo. Jedyne znane mi silniki turbo, które płynnie rozwijają moc (podobnie do N/A V6 w Alfie) to 2,5t z Volvo S60R i 3,5t lub 4,4t z BMW. Tam są duże pojemności i stosunkowo małe turbinki.
Pozdrawiam!
Pająk

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 10-04-2012 11:30

do tego dodam 1,4tsi 122KM z grupy VW. Na ssaniu podczas manewrowania bez gazu potrafi kichać i ciągnie turbo od zera.
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

Awatar użytkownika
amargro
Posty: 1839
Rejestracja: 11-03-2005 15:15
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy

Postautor: amargro » 11-04-2012 11:13

tomass pisze:do tego dodam 1,4tsi 122KM z grupy VW. Na ssaniu podczas manewrowania bez gazu potrafi kichać i ciągnie turbo od zera.


Od dołu (nie od zera :D ) chyba kompresor, a dopiero wyżej turbo.

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 11-04-2012 11:49

amargro pisze:
tomass pisze:do tego dodam 1,4tsi 122KM z grupy VW. Na ssaniu podczas manewrowania bez gazu potrafi kichać i ciągnie turbo od zera.


Od dołu (nie od zera :D ) chyba kompresor, a dopiero wyżej turbo.


122 konie to jest tylko turbo, bez kompresora

Awatar użytkownika
amargro
Posty: 1839
Rejestracja: 11-03-2005 15:15
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy

Postautor: amargro » 12-04-2012 12:02

marekm pisze:122 konie to jest tylko turbo, bez kompresora


Dlatego napisałem "chyba" bo sam jeździłem 1.4 TSI 170KM, które ma obydwa, ale same turbo w 122KM nawet jeśli zaczyna nisko to nie ciągnie przecież od obrotów biegu jałowego.

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re:

Postautor: tomass » 10-05-2012 14:21

tomass pisze:do tego dodam 1,4tsi 122KM z grupy VW. Na ssaniu podczas manewrowania bez gazu potrafi kichać i ciągnie turbo od zera.

jest jak napisałem, na ssaniu turbo juz pracuje w sposób taki że bez gazu obciążając go sprzęgłem i następnie puszczając sprzęgło zawór już upuszcza doładowane powietrze. W porównaniu do fiatowskiego 1,4 120KM nie mówiąć już o 150 czy 170 m-a w giulietcie ma dużo lepszy dół.
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości