Strona 1 z 1

: 18-01-2012 11:13
autor: Michal
czy ktoś kto wcześniej jeździł V6 ma jakieś doświadczenia z 1,75 tbi :?:

często się wspomina, że ten nowy silnik zachowuje się jak V-ka właśnie, ale ciekaw jestem jak to w rzeczywistości wygląda ...

: 20-01-2012 23:41
autor: Andrzejsr
Michal pisze:czy ktoś kto wcześniej jeździł V6 ma jakieś doświadczenia z 1,75 tbi :?:

często się wspomina, że ten nowy silnik zachowuje się jak V-ka właśnie, ale ciekaw jestem jak to w rzeczywistości wygląda ...



Ja tylko na jeździe próbnej w 159 z tym silnikiem, ale ani trochę do V6 (ze 156 i 166 - Busso ) nie wydawał mi się ten silnik podobny!

: 21-01-2012 01:41
autor: marekm
ja też miałem krótką styczność - momentu w cholerę, kopie po plecach, ale szybkości reakcji na gaz (czy to odpuszczenia czy dodania) czy cywilizowanego rozwijania mocy jak w V6 to ten silnik na pewno nie ma :) Zapewne można się przyzwyczaić i dobrze wykorzystać potencjał, ale dla mnie jednak do Busso to niestety 2 klasy różnicy :)

: 21-01-2012 12:57
autor: Michal
czyli dziurę jednak czuć nadal :?:

: 02-03-2012 12:46
autor: tomass
ma strasznie gwałtowny przyrost momentu...

: 19-03-2012 23:25
autor: pafka
Wprawdzie V6 nie jeździłem, ale 1.75 TBi na pewno bliżej do charakterystyki diesla niż V6.

Przede wszystkim TBi nie brzmi, to chyba największa różnica pomiędzy V6. TBi też nie lubi być kręcone pod czerwone pole, które zresztą zaczyna się niesamowicie szybko jak na silnik benzynowy - odcięcie już przy 5,8 obrotów.

Mi charakterystyka TBi bardzo odpowiada - brakuje mi tylko dźwięku. Co do turbodziury, to ja bym jednak tego szarpnięcia przy 2,5 tys obrotów nie nazwał turbodziurą. Są silniki które praktycznie w ogóle nie ciągną zanim turbina nie zacznie pompować, ale na pewno nie zaliczyłbym do tej grupy TBi.

: 20-03-2012 21:59
autor: lechtak
W Giulietta QV nie wyczuwam żadnej t.dziury, silnik kreci od 1900 ob i niesamowicie wciska w fotel.

: 02-04-2012 23:38
autor: Pajak-
Wszędzie gdzie jest stosunkowo mały silnik (w sensie poj.) i turbina, jest podobnie - czyli kopanie po plecach :) W całej grupie VW, szczególnie w starych silnikach 1,8t jest to samo. Jedyne znane mi silniki turbo, które płynnie rozwijają moc (podobnie do N/A V6 w Alfie) to 2,5t z Volvo S60R i 3,5t lub 4,4t z BMW. Tam są duże pojemności i stosunkowo małe turbinki.

: 10-04-2012 11:30
autor: tomass
do tego dodam 1,4tsi 122KM z grupy VW. Na ssaniu podczas manewrowania bez gazu potrafi kichać i ciągnie turbo od zera.

: 11-04-2012 11:13
autor: amargro
tomass pisze:do tego dodam 1,4tsi 122KM z grupy VW. Na ssaniu podczas manewrowania bez gazu potrafi kichać i ciągnie turbo od zera.


Od dołu (nie od zera :D ) chyba kompresor, a dopiero wyżej turbo.

: 11-04-2012 11:49
autor: marekm
amargro pisze:
tomass pisze:do tego dodam 1,4tsi 122KM z grupy VW. Na ssaniu podczas manewrowania bez gazu potrafi kichać i ciągnie turbo od zera.


Od dołu (nie od zera :D ) chyba kompresor, a dopiero wyżej turbo.


122 konie to jest tylko turbo, bez kompresora

: 12-04-2012 12:02
autor: amargro
marekm pisze:122 konie to jest tylko turbo, bez kompresora


Dlatego napisałem "chyba" bo sam jeździłem 1.4 TSI 170KM, które ma obydwa, ale same turbo w 122KM nawet jeśli zaczyna nisko to nie ciągnie przecież od obrotów biegu jałowego.

Re:

: 10-05-2012 14:21
autor: tomass
tomass pisze:do tego dodam 1,4tsi 122KM z grupy VW. Na ssaniu podczas manewrowania bez gazu potrafi kichać i ciągnie turbo od zera.

jest jak napisałem, na ssaniu turbo juz pracuje w sposób taki że bez gazu obciążając go sprzęgłem i następnie puszczając sprzęgło zawór już upuszcza doładowane powietrze. W porównaniu do fiatowskiego 1,4 120KM nie mówiąć już o 150 czy 170 m-a w giulietcie ma dużo lepszy dół.