Strona 1 z 1

Regulator powietrza w AR159 2.4

: 09-07-2013 14:20
autor: a_wojdyla
czy ktoś doświadczył spadku mocy silnika z powodu zacinania się regulatora powietrza w pokrywie rozrządu.
Jeżeli tak, to proszę o poradę w tej sprawie.

Re: Regulator powietrza w AR159 2.4

: 27-07-2013 10:50
autor: filip13
:mrgreen: jakbyś to nie wymyślił to regulatorem powietrza pod pokrywą zaworów jest odma w silnikach jtd idzie ona za dolotem podpięta do bloku silnika widać ją obok rozrusznika od spodu. Gdy nie pracuje ona poprawnie tj.(nie szczelna zatkana odpięta), jesteśmy narażeni na nadmierne ciśnienie pod pokrywą zaworów a tym samym na wszelkiego rodzaju zapocenia spod pokrywy zaworów. Ten kto potrafi dbać o samochód jak o Lamborghini bo ceni sobie nieskazitelnie czysty silnik, to zadba o odmę. To niesamowite jak bardzo długo mógłbym o tym pisać. :mrgreen:

Re: Regulator powietrza w AR159 2.4

: 31-07-2013 19:48
autor: a_wojdyla
dzięki za ogólną informację o odmie. Niestety nie wyjaśnia mi to, dlaczego następuje nagły spadek mocy.
Kolejne pytanie jak to naprawić?? Czy może się to wiązać z jakimiś błędami w eksploatacji?
Z góry dziękuję za kontynuowanie dyskusji

Re: Regulator powietrza w AR159 2.4

: 01-08-2013 08:37
autor: sebaoo2
a_wojdyla pisze:dlaczego następuje nagły spadek mocy


A czy ten spadek następuje w całym zakresie obrotów?

Re: Regulator powietrza w AR159 2.4

: 06-08-2013 21:06
autor: a_wojdyla
spadek mocy pojawia się na 5 i 6. w całym zakresie obrotów.

Re: Regulator powietrza w AR159 2.4

: 11-09-2013 00:36
autor: filip13
w jtd 20 zaworowym jest zmienna też geometria dolotu co przy nawet słabym jej zablokowaniu musi spowodować spadek mocy. jakby to wyjaśnić, przez dolot przechodzi sztyca która jest regulowana w środku są klapki w każdym z dolotów do cylindra i one muszą lużno pracować kiedy się przycinają ze względu na zanieczyszczenie w środku a w dieslu z uwagi że to diesel jest to bardzo prawdopodobne, występuje spadek mocy. Rozbierałem to i wiem powodują spadek mocy gdyż są np. przymknięte przy pełnej pracy turbiny. Oprócz tej usterki mogą się blokować łopatki w twojej turbinie bądż masz uszkodzone turbo co należało by też tylko najpierw sprawdzić. Gdybyś potrzebował pomocy i się za to zabrać zadzwoń 667-215-637
Dodam do tego ciekawostke, zmienna geometria dolotu to żadna nowość była stosowana niegdyś w silnikach benzynowych turbo w lanci thema oraz delta integrale i dedra. W tej chwili w dieslach nie jest to wygodne co jakiś czas wymaga czyszczenia. Ople saaby robiłem czyszczenie już w kilku silnikach dieslowskich i zawsze pomagało a efekt jak najbardziej pozytywny.

Re: Regulator powietrza w AR159 2.4

: 22-03-2014 21:51
autor: Sleih
Pozwolę sobie podpiąć się pod temat.
W mojej alfie też zauważyłem spadek mocy ale pojawiło się też coś innego. Mianowicie w okolicach 2k obrotów słyszę komara...no nie da się tego lepiej opisać. Turbo mi gwiżdże i martwię się czy całkiem nie pada.
Chciał bym się za nie zabrać ale jakkolwiek umiem coś naprawić to umiem też uszkodzić jak nie rozumiem działania. czy rozkręcając tak "na pałę" mogę zepsuć jakieś wyważenie albo cokolwiek co całkowicie zmieni moją sprężarkę w złom? Jest może gdzieś jakiś poradnik do takiej czynności?
Za wszelkie podpowiedzi będę wdzięczny.