Alfa 159

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

ChceAuto.pl
Posty: 2
Rejestracja: 03-09-2013 17:34
Lokalizacja: Kraków

Alfa 159

Postautor: ChceAuto.pl » 21-10-2013 11:23

Kilka naszych spostrzeżeń dotyczących "dziewiątki"
http://www.chceauto.pl/uzywane-alfa-rom ... a1116.html
jeżeli mielibyście jakieś uwagi - proszę o taką informację - tu albo w komentarzach pod artykułem

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Alfa 159

Postautor: Michal » 21-10-2013 14:32

Artykuł dobry, może wypadałoby tylko dodać jeszcze dwie rzeczy:

1. Koszty serwisowania i napraw, pomimo faktu że wyższe od tych w Fiacie, to nadal niższe od Niemieckich i japońskich.

2. Na początku myślałem, że projektanci Alfa Romeo popełnili błąd projektując nieco przyciężki samochód, ale faktycznie chodziło o większe silniki z większą mocą.W tym wątku napisałem taki post odnośnie tego:

viewtopic.php?f=4&t=6390&p=69324&sid=de84924e7658fd3468c19369bffe867f#p69324

... i coś w tym pewnie jest. Dla mnie 159GTA, czy teraz może Giulia GTA wcale nie musiałaby dorównywać Audi RS4 czy Mercedesowi AMG - to bez sensu, bo teraz każdy potrafi zrobić samochód przyśpieszający w 4,5 sekundy do setki. Zresztą na drodze zawsze się znajdzie jakiś koleś który będzie szybszy.

Ja bym wolał mieć ładne autko, dobrze trzymające się drogi i trochę większy silnik, z około 300kM pod maską - czyli jakieś 3,2V6 z niewielkim kompresorem. To by dawało przyspieszenie na poziomie 5,8-6,0s do setki i tyle by wystarczyło. Do tego dobrze zestrojony silnik i kompresor, żeby ładnie brzmiało (vide wspomniane VXR8 Bathurst) i by była fura jak się patrzy ...

... a skoro tak, to dziwię się teraz dlaczego Fiat nie poszedł tym tropem tylko ambitnie kombinowali z 4,2V8 od Ferrari albo 3,2V6 z podwójnym kompresorem a problemy przy tym się tylko piętrzyły - koszty, opłacalność, wytrzymałość konstrukcji, możliwości spasowania podzespołów ...


... tym bardziej, że skrzynia i transmisja w wersjach 3,2 mogły przenieść moc z jeszcze większych silników.
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

ChceAuto.pl
Posty: 2
Rejestracja: 03-09-2013 17:34
Lokalizacja: Kraków

Re: Alfa 159

Postautor: ChceAuto.pl » 23-10-2013 14:49

Dzięki Michał za uwagi :)

1. Koszt jest średni. Oczywiście, nie jest aż tak drogo jak w BMW czy Audi, ale już np drożej niż w poprzedniku - 156.

2. Piszemy o praktyce, a nie o pobożnych życzeniach na gwiazdkę :) A tak prywatnie - nawet silnik z Maserati nie zmieniłby tego, że to auto jest jednak o te 100-150 kg za ciężkie (bo przecież wiadomo, że nie chodzi nam "zakorzenionym" w Giuliach, GTVkach czy Spiderach) o samo katapultowanie auta ze świateł)

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Alfa 159

Postautor: Michal » 23-10-2013 14:57

Prawda, ale gdyby już na samym początku była opcja 1,75TBI oraz 3,2 z kompresorem to gama dostępnych silników wyglądałaby zupełnie inaczej i sprzedaż mogła by też być inna.
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości