Usterka selespeed'a

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Usterka selespeed'a

Postautor: AR Dave » 06-10-2007 13:14

Witam. Czy ktos miał może z użytkujących takie objawy jak znikniecie biegów, tzn ze żaden bieg nie wchodzi ani nawet jedynka.
Dwa razy mi sie to przytrafilo jak ponad godzine kwitlem w korku.
Stoje, stoje, stoje i po jakims czasie automat sam zrzuca na luz i dalej stoje wkoncu ruszam i niemoge jedynki wrzucic.
No to cyk i autko na pobocze i po jakichs 20min wszystko wraca do normy i z pełnym kopytem odjeżdzam.

Kotoś kiedyś pisał ze układ selespeed może sie przegżać, to prawda?

Pozdro.
Alfa 156 2,0 '99 selesped
AR Dave
 
Posty: 74
Rejestracja: 24-06-2007 12:02
Lokalizacja: Gorzow wlkp / Poznan

Postautor: Maciek-156 » 06-10-2007 13:15

A olej kiedy wymieniałeś? - powinno się go wymieniać co 30tys km lub 2 lata
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004
AR156 1.6TS 2000
Awatar użytkownika
Maciek-156
 
Posty: 921
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: AR Dave » 06-10-2007 16:57

O siet, ja juz przekulałem nia 40tyś a niewiem kiedy niemiec wymienial.
Dzieki Maciek:)
Alfa 156 2,0 '99 selesped
AR Dave
 
Posty: 74
Rejestracja: 24-06-2007 12:02
Lokalizacja: Gorzow wlkp / Poznan

Postautor: Maciej Loret » 06-10-2007 17:16

AR Dave pisze:O siet, ja juz przekulałem nia 40tyś a niewiem kiedy niemiec wymienial.


A poziom choć sprawdzałeś?
Bo u mnie lubił czasem wyrzucić trochę tą rurką odpowietrzającą i dolewałem jedną nakrętkę od butelki co pół roku.
Awatar użytkownika
Maciej Loret
 
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec

Postautor: AR Dave » 06-10-2007 22:12

Ostatnio mechanik mówił ze dolał... ale nic sprawdze to w poniedziałek. :)
Alfa 156 2,0 '99 selesped
AR Dave
 
Posty: 74
Rejestracja: 24-06-2007 12:02
Lokalizacja: Gorzow wlkp / Poznan

Postautor: moondee » 08-10-2007 00:49

U mnie wyrzuca już od pół roku, olej w stanie normalnym, pompa pompuje w tempie 40 razy na minutę!!!! Jak na razie nikt nie chce się podjąć poprawy pracy tej pompy :(( Może filip???
W twoim przypadku to pewnie brak oliwy. Sprawdź jeszcze czy przytrzymując 1-kę ruszysz.
U mnie tak tylko działa wyrzucając za każdym razem jak się zatrzymuję. ASO mówi: pompa sprawna, ciśnienie jest - tylko pytanie: dlaczego ona tak pracuje? Dodam, że nie świeci się żadna z kontrolek poza poduchą ;)
AR 156 2.0 Selespeed, urodzona w 2000r, silver, 224kkm, FL
Mini Cooper 2002r, silver, 82kkm
Awatar użytkownika
moondee
 
Posty: 215
Rejestracja: 04-09-2004 23:00
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Postautor: pitt24 » 09-10-2007 10:25

Witam kolegow.

zaczne od pytania.Czy w trakcie tych "zaników" biegów mruga kontrolka modułu selepeed? Czy w ogóle przy zapłonie się zaświeca? (powinna zgasnac zaraz po uruchimieniu silnika)
Jak pisali koledzy sugeruje sprawdzic olej w zbiorniczku modułu.
Zapytaj mechanika JAKI OLEJ DOLAL? (o ile pamietam powinien byc Tutela CS Speed) jesli wlal cos innego modul nie bedzie pracowal poprawnie - malo tego - bedzie on sukcesywnie wyrzucany odpływem.
Sprawdzales olej w skrzyni biegów? jest stan?
Znajomy mechanik z ASO opowiadal o historiach uszkodzenia modulu selespeed przez brak albo niski poziom oleju w skrzyni.(najzwyczajniej przelaczniki biegow pracuja pod zbyt wysokim obciazeniem)
Kolejna kwestia jest faktycznie przegrzanie oleju w module ( o tym tez slyszalem) choc obecnie nie panuja u nas temperatury dochodzace chocby do 30 st.
Kolega Maciek pisal o wymianie oleju co 30 - 40 tys km jesli dobrze pamietam.Nie wiem tylko czy mial na mysli olej do modulu selespeed czy skrzyniowy? Ja zrobilem juz na tym samym 50 tys i nic sie nie dzieje - choc profilaktyka pewnie jest tez wskazana a na pewno nie zaszkodzi.
Na Twoim miejscu podjechalbym do ASO przeprowadzil kalibracje skrzyni, byc moze warto uaktualnic soft.Niech zbadaja/wymienia olej w selespeedzie.Bedziesz wiedzial na czym stoisz.Sam cos takiego robilem i nie sa to powalajace koszty.
Na koniec co mi przychodzi do glowy to pompka ladowania.Ta niestety ma tez swoja okreslona zywotnosc.Problem z nia polega na tym, ze w momencie kiedy sie zaciera/konczy zywot potrafi skutecznie unieruchimic auto na jakis czas , po czym wszystko wraca samo do normy.Podlaczenie skrzyni do komputera nie wykrywa niestety awarii pompy - chyba, ze sama przestanie zupelnie pracowac.
Pitt24
Alfa 156 TS Selespeed 2.0 Distinctive
Awatar użytkownika
pitt24
 
Posty: 71
Rejestracja: 20-09-2006 11:21
Lokalizacja: Bielsko Biala/Kozy

Postautor: pitt24 » 09-10-2007 10:43

moondee pisze:U mnie wyrzuca już od pół roku, olej w stanie normalnym, pompa pompuje w tempie 40 razy na minutę!!!! Jak na razie nikt nie chce się podjąć poprawy pracy tej pompy :(( Może filip???
W twoim przypadku to pewnie brak oliwy. Sprawdź jeszcze czy przytrzymując 1-kę ruszysz.
U mnie tak tylko działa wyrzucając za każdym razem jak się zatrzymuję. ASO mówi: pompa sprawna, ciśnienie jest - tylko pytanie: dlaczego ona tak pracuje? Dodam, że nie świeci się żadna z kontrolek poza poduchą ;)



na moj gust (choc nie dalbym sobie reki uciac za to :) ) to pompa Ci sie konczy.Nie wytwarza juz takiego cisnienia w zwiazku z czym aby nadrobic braki pompuje caly czas.Zrob taki test, najlepiej rano.Otworz drzwi od strony kierowcy i policz sobie jak dlugo pompa bedzie pracowac.U mnie przed wymiana pompowala chyba okolo 30 sek.Z pompą jezdzilem do ASO ale zaden komputer nie wykrył, ze konczy ona zywot.
Sprawdz dlugosc ładowania - porownamy czasy pracy.
Pitt24
Alfa 156 TS Selespeed 2.0 Distinctive
Awatar użytkownika
pitt24
 
Posty: 71
Rejestracja: 20-09-2006 11:21
Lokalizacja: Bielsko Biala/Kozy

Postautor: AR Dave » 09-10-2007 17:46

Dzieki za sugestie, jutro odbieram belle to koncem tygodnia podjade do aso... wsumie to bezie moja pierwsza wizyta bo do tej pory to dawałem do gosci co robia lepsze furki i same 350 nissany stały i porshe cayenne i takie tam wynalazki.... ale moze stary mechanik z salonu fiata żuci nowe swiatło na sprawe.
Dzieki
Alfa 156 2,0 '99 selesped
AR Dave
 
Posty: 74
Rejestracja: 24-06-2007 12:02
Lokalizacja: Gorzow wlkp / Poznan

Postautor: moondee » 10-10-2007 20:26

pitt24 pisze:na moj gust (choc nie dalbym sobie reki uciac za to :) ) to pompa Ci sie konczy.Nie wytwarza juz takiego cisnienia w zwiazku z czym aby nadrobic braki pompuje caly czas.Zrob taki test, najlepiej rano.Otworz drzwi od strony kierowcy i policz sobie jak dlugo pompa bedzie pracowac.U mnie przed wymiana pompowala chyba okolo 30 sek.Z pompą jezdzilem do ASO ale zaden komputer nie wykrył, ze konczy ona zywot.
Sprawdz dlugosc ładowania - porownamy czasy pracy.


- czas zmierzony rano (6 stopni Celsiusza): poniżej 4 sekund
- pompa ma około roku, ponieważ już była wymieniana. Ciekawostką jest fakt, że jak napompuje na zimno, bez odpalania, to mogę wrzucać każdy bieg i nie zostaje on zrzucony na N. Po odpaleniu auta i przejechaniu 2,3 minut każdorazowe zatrzymanie = wyrzucenie na N. Jakieś pomysły?? Może jest tam jakiś czujnik temperatury?? Jak wszystko jest zimne bądź auto jest zgaszone biegi są trzymane cały czas.
AR 156 2.0 Selespeed, urodzona w 2000r, silver, 224kkm, FL
Mini Cooper 2002r, silver, 82kkm
Awatar użytkownika
moondee
 
Posty: 215
Rejestracja: 04-09-2004 23:00
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna


Wróć do Porozmawiajmy o Alfie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron