AR 159 - słabe strony...?

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
mikelo
Posty: 272
Rejestracja: 21-02-2006 10:44
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój i okolice
Kontaktowanie:

AR 159 - słabe strony...?

Postautor: mikelo » 20-06-2009 14:10

Witam,

zadam pytanie jak żółtodziób ale...co mi tam:

Słuchajcie wiele wskazuję na to że zmienie 156 na 159.

Czy faktycznie jakość wykonania, niezawodność itp została o wiele bardziej poprawiona w 159?

Jak z typowymi bolączkami 156 - zawieszenie, spasowanie materiałów itp...

Prosze o jakieś refleksję użytkowników 159...

na 99% będzie nowa 159 SW 1.9 jtdm...
Michał - "mikelo"
AR 156 1.8TS II.2006 do X.2007
AR 156 1.9JTDm SW X.2007 do 7.2009
AR 159 1.9JTDm SW 7.2009 ....

------------------------------------------------------
w trakcie renowacji: FIAT ARGENTA 120 i.e.`84r

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 21-06-2009 12:27

niewątpliwie jest to bardziej dojrzała konstrukcja od 156, lepsza pod wieloma względami ... ale

- bagażnik otwiera się przyciskiem elektrycznym, mankamentem jednak jest to, że jest on zlokalizowany tuż przy świetle wewnętrznym (w podsufitce), które razi niemiłosiernie przy szukaniu przycisku
- panel sterowania klimą jest zlokalizowany za drążkiem zmiany biegów i mocno przeszkadza w ustawianiu
- kształt klaksonu przypomina ten w Nysie - zupełnie nieelegancki
- pojemnik na okulary z całą pewnością pomieści pęk kołków rozporowych fi 12 ... ale nic poza tym
- kiepskiej jakości (nieestetyczny) materiał deski rozdzielczej, wyglada to jak cerata stołowa rodem z lat 70-tych
- seryjna nawigacja do bani - można z niej nie korzystać kiedy tylko najdzie ochota
- oświetlenie deski rozdzielczej rodem z VW Golf
- nieergonomiczne manetki, szczególnie ta do tempomatu - jest za nisko i wchodzi w kolano
- wsteczny łatwo pomylić z jedynką
- masa samochodu jest duża i to się czuje, dostępne silniki są za słabe do tego modelu. Myślę, że tak w ostatecznym rozrachunku 159 GTA nie musiała by być koniecznie szybsza od M3 czy RS4, wystarczyłoby gdyby miała 6,1 do 6,3 do setki, miała bardzo dobre czasy wyrzedzania (czyi wysoki moment) i była trochę bardziej elegancko urządzona wewnątrz niż jest teraz
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
paolo1
Posty: 36
Rejestracja: 07-03-2008 19:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: paolo1 » 23-06-2009 18:26

Z kilkoma uwagami Michała się nie zgadzam :
-bagażnik ergonomiczniej jest otwierać przyciskiem w kluczyku
-wsteczny z jedynką ze względu na pierścień jest trudno pomylić
-materiały deski rozdzielczej są co najmniej przyzwoitej jakości
Piszę to z perspektywy 3 lat użytkowania tego modelu , a co mnie bolało najbardziej to awarie ,tak niestety było to przyczyną sprzedaży auta a więc po kolei :
- pompa wspomagania kierownicy
- wymiana całej kolumny kierowniczej
-pompa wspomagania kierownicy po raz drugi
-kolektor ssący
-spalony alternator
To wszystko od nowości do przebiegu 50 tys. km.
Zawieszenie akurat w tym modelu jest nadzwyczaj trwałe.Pzdr

Awatar użytkownika
mikelo
Posty: 272
Rejestracja: 21-02-2006 10:44
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój i okolice
Kontaktowanie:

Postautor: mikelo » 23-06-2009 19:26

Paolo 1 - jaki miałeś silnik i mam rozumieć że awarię te były usuwane w ramach gwarancji.

Przyznam że jeśli mam wydać dużo kasy na nowe auto to nie chciałbym miec takich przygód dlatego rozważałem możliwość rozstania się z marką i kupienia avensis, mazdy 6 lub subaru legacy.

Skusił mnie jednak upust bo z ceny 123500 zrobiło się 87700 (oczywiscie rocznik 2008)
Michał - "mikelo"

AR 156 1.8TS II.2006 do X.2007

AR 156 1.9JTDm SW X.2007 do 7.2009

AR 159 1.9JTDm SW 7.2009 ....



------------------------------------------------------

w trakcie renowacji: FIAT ARGENTA 120 i.e.`84r

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 24-06-2009 10:34

paolo1 pisze: Z kilkoma uwagami Michała się nie zgadzam :
-bagażnik ergonomiczniej jest otwierać przyciskiem w kluczyku


no dobrze, czy siedząć za kierownicą z kluczykiem w porcie, to go wyjmujesz i otwierasz pilotem :?:

paolo1 pisze:-wsteczny z jedynką ze względu na pierścień jest trudno pomylić


jeśli chcesz cofnąć i szybko przełączyć na jedynkę, to pierścień może nie odskoczyć. Ozcywiście jest ot kwestia starannego (lub nie) wyrzucenia biegu, ale to powinno być wyeliminowane

paolo1 pisze:-materiały deski rozdzielczej są co najmniej przyzwoitej jakości
(...)


jak na Alfę to za mało, w 156 GTA materiał deski rozdzielczej był o całe niebo lepszy
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
paolo1
Posty: 36
Rejestracja: 07-03-2008 19:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: paolo1 » 24-06-2009 10:44

mikelo pisze:Paolo 1 - jaki miałeś silnik i mam rozumieć że awarię te były usuwane w ramach gwarancji.

Przyznam że jeśli mam wydać dużo kasy na nowe auto to nie chciałbym miec takich przygód dlatego rozważałem możliwość rozstania się z marką i kupienia avensis, mazdy 6 lub subaru legacy.

Skusił mnie jednak upust bo z ceny 123500 zrobiło się 87700 (oczywiscie rocznik 2008)

Silnik był 1.9 JTDM 16 V 150 KM w Distinctivie .Pierwsze 3 awarie naprawiane były na gwarancji , 2 następne po , ale na zasadzie gestu handlowego z 70 % upustem na części i 20 % na robociznę ( wielkie ukłony dla Fiat Auto Poland i Carserwisu).
Cenę masz rewelacyjną , 2008 rok to już auto po drobnym lifcie wnętrza i jest szansa że makaroni po 3 latach od wprowadzenia modelu wreszcie nauczyli sie je składać i poprawili błędy. :wink:

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 24-06-2009 13:02

Słyszałem, że 159 2,4 JTD po zamianie czipa na sportowy ma całkiem rewelacyjne osiągi. Nie chce mi się w to wierzyć, ale usłyszałem opinię, że jest szybszy od 156 GTA :shock: ( :?: )

może ktoś z Was jest w stanie potwierdzić tą informację :?:
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
paolo1
Posty: 36
Rejestracja: 07-03-2008 19:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: paolo1 » 24-06-2009 13:15

Jeden z userów z alfaclubu.pl ma 159 2,4 JTDM podkręconą do 240 KM i 450 Nm ale czy dałby radę 156 GTA ???? Tylko próba równoległa dałaby odpowiedż na to pytanie. Może z napędem Q4 byłoby to bardziej prawdopodobne ale na jedną ośkę chyba jednak nie.

MARCINS737
Posty: 1168
Rejestracja: 27-12-2006 20:06

Postautor: MARCINS737 » 24-06-2009 14:35

jeździłem Brerą podkręconą do 240KM , sorry ale nie znalazłem przyjemności z jazdy... wg mnie GTA 156SW (bo tylko takim jeździłem) takową dawało - a czy było pół sekundy szybsze czy wolniejsze - nie wiem , nigdy się nad tym nie zastanawiałem

Obrazek



Obrazek

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 24-06-2009 15:03

Michal pisze:Słyszałem, że 159 2,4 JTD po zamianie czipa na sportowy ma całkiem rewelacyjne osiągi. Nie chce mi się w to wierzyć, ale usłyszałem opinię, że jest szybszy od 156 GTA :shock: ( :?: )

może ktoś z Was jest w stanie potwierdzić tą informację :?:
tutaj link tematu, który też już czytałeś :) 159 2,4 vs 156GTA
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 24-06-2009 15:11

nooo, w takim przypadku mowa nie o 0,5 sekundy ale o całe 2 ... nie wiem czy to w ogóle możliwe ...


swoją drogą przy okazji sprawdzania osiagów w podstawowej wersji 2,4 zauważyłem, że polska oferta 159 znacznie się zawęziła ....
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

pietrekj
Posty: 13
Rejestracja: 04-04-2007 15:49
Lokalizacja: Warszawa

Już niedługo 2 lata

Postautor: pietrekj » 30-06-2009 17:04

Większość z tego co napisał Michał nie postrzegam jako wad, a nawet w wyniku działania zjawiska zwanego przyzwyczajeniem, oczekuję tego samego wsiadając do innego samochodu. Ostatnio na ten przykład w nowiutkiej Fabce koleżanki, wpatrywałem się w podsufitkę jak sroka w gnat i macałem nawet (bagażnik otwiera przycisk w boczku drzwi - tylko przy włożonym kluczyku).
Ja nie mam nawigacji ani Blu&Me - bo jak przeczytałem, że dostawcą oprogramowania jest Microsoft -wymiękłem. Choć brak USB jest odczuwalny, alebowiem fabryczny odtwarzacz (mój bez MP3) ma przyciski do "6" i odtworzenie 9 pozycji z płyty wymaga poszukania. Do tego trzeba wozić płytotekę.
Pomyłka pierwszego biegu ze wstecznym jest trudna ale nie niemożliwa, teściowej się udało. Na szczęście bez konsekwencji. Trzeba uważać na prawidłowy chwyt manetki biegów.
Schowek (ten górny) na okulary, mieści wszystkie, które usiłowaliśmy tam włożyć, nie jestem płetwonurkiem.
Czerwone zegary już nie rażą, choć z początku było ciężko po zieloniutkich ze 145. Chyba diody klimatyczne sprawiły, że przywykłem i polubiłem.
Masa jest odczuwalna, tu nie ma lekkości bytu starych Alf, 150KM jednak wystarczająco zawija asfalt, by z dzieciaków wycisnąć śniadanko. Można małym nakładem kosztów zrobić więcej koni, bez utraty gwarancji nawet - może kiedyś.
Porównanie materiału deski do ceraty jest nie na miejscu. Jeden dziennikarz testując 159 napisał, że imitacja aluminium z konsoli jest tak udana, że przypomina prawdziwy metal. Ta sama bajka.
Awarii nie doświadczyłem, ale ja kościólkowy działkowicz jestem. Czytałem, że pierwszy rocznik miał kilka chorób, które udało się podobno wyeliminować.
Od siebie dołożę :
- dywaniki na zatrzaski to jest jakaś pomyłka, nieustannie się odpinają
- z tyłu spod siedzeń nie da się zablokować nawiewu, przy włączonej klimie i dolnym nawiewie można przeziębić dzieciom nóżki.
- brak koła zapasowego daje dodatkową pojemność w bagażniku, ale podłoga jest tak miękka, że konieczne jest stosowanie jakichś wzmocnień (po wyjęciu fabrycznego wypełnienia)
- wszyscy prowadzący ten samochód musieli się przyzwyczaić do sprzęgła, które ma długi skok i pomaga zgasić silnik (żadna tam turbodziura)
- gdzie ta symfonia chociażby z TSa, co prawda diesel i tak w miarę miło od środka mruczy, ale brak żywiołowych jednostek benzynowych to duża niedomoga oferty, podobno to ma się zmienić.
- ona nie gada po naszemu
+ Alfatex polecam
+ schowek w desce zmieści atlas i coś jeszcze
+ niczego nie musiałem dokręcić, wcisnąć i to dobrze wróży chyba
+ hamulce są rewelka
+ wolę manewrować 159SW niż np. Yarisem, ale czujniki parkowania bardzo w tym pomagają
+ nikt nie powie, że lusterka są za małe
+ co by nie gadać, fajnie tym się jeździ, 150KM wystarczy żeby to poczuć
Refleksja ostateczna jest taka, że kupując auto dziś, kupiłbym jeszcze raz to samo.
Alfa Romeo rosso 159 SW 1,9 JTDm, rocznik 2007
Relingom mówimy stanowcze NIE.

MARCINS737
Posty: 1168
Rejestracja: 27-12-2006 20:06

Postautor: MARCINS737 » 30-06-2009 19:48

różne rzeczy dziennikarze piszą - to że któryś dostał testówkę i parę gadżetów na szczęście nie oznacza że każdemu się musi toto podobać - dla mnie to koniec designu jakiego spodziewałbym się po AR ...pod maską w sumie podobnie

dywaniki na zatrzaski to nie pomyłka , moje się nie wypinają - po prostu zatrzaski w 159 to pomyłka hehe

nawiewy na tył - widać przeciętny posiadacz dzieci nie powinien wozić :lol:
...jak im będzie bardzo zimno to na pewno znajdą setkę przedmiotów do upchnięcia w nawiewach

to z tym wzmocnieniem to nie rozumiem - trzeba było nie wyjmować fabrycznego wzmocnienia i tyle

alfatex miałem przez moment w GT (czarny) i dla mnie to pomyłka... kobiet w futerkach nie nalezy na nim wozić...

podsumowując - premiera 156 wywarła (nie tylko na mie zdaje się) ogromne wrażenie , przełomowy design i piękne auto ...premiera 159 > kolejny sedan na rynku , są ciekawsze w tej grupie cenowej (np. sushi :D )

krzychuk
Posty: 1101
Rejestracja: 10-01-2005 20:36
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Postautor: krzychuk » 01-07-2009 07:36

Z sushi to sam nie wiem co by można wybrać jako alternatywę dla 159, wizualnei Mazda 6 ale jeździłem nią ostatnio u dealera (była rozwazana jako jakaś tam opcja zakupu) ale o ile design IMO rewelacyjny to podczas przejażdżki emocje jak na jagodach - mega nudne auto, inne sushi mimo wszystko designersko odstają jeszcze od w sumie troche leciwej 159, może poza Lexusem IS :wink:
2008 Fiat 500 1.2 Pop
2008 Subaru Legacy Kombi 2.0 Boxer Diesel

"Never worry about old troubles with your Alfa Romeo. Soon you will be facing new problems"

MARCINS737
Posty: 1168
Rejestracja: 27-12-2006 20:06

Postautor: MARCINS737 » 01-07-2009 08:40

masz rację , miałem na myśli wygląd Mazdy 6 - jest rewelacyjny w swojej klasie - nie wiem jak jeździ 6 ale wygląda lepiej - a że pisałem o designie to
dlatego sushi 8)

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 01-07-2009 10:46

marcins737 pisze:masz rację , miałem na myśli wygląd Mazdy 6 - jest rewelacyjny w swojej klasie - nie wiem jak jeździ 6 ale wygląda lepiej - a że pisałem o designie to
dlatego sushi 8)


Ale silnikowo jest o lata świetlne za Murzynami... Ciągle odkładają wersję MPS... W USA co prawda jest sprzedawana w wersji 3,7V6 ale tylko z automatem (zmożliwością ręcznej zmiany biegów).

krzychuk
Posty: 1101
Rejestracja: 10-01-2005 20:36
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Postautor: krzychuk » 01-07-2009 11:17

Maciej Loret pisze:
marcins737 pisze:masz rację , miałem na myśli wygląd Mazdy 6 - jest rewelacyjny w swojej klasie - nie wiem jak jeździ 6 ale wygląda lepiej - a że pisałem o designie to
dlatego sushi 8)


Ale silnikowo jest o lata świetlne za Murzynami... Ciągle odkładają wersję MPS... W USA co prawda jest sprzedawana w wersji 3,7V6 ale tylko z automatem (zmożliwością ręcznej zmiany biegów).


silnikowo faktycznie bez rewelacji, w zasadzie na polskim rynku jedynym sensownym motorem będzie 2.2 Diesel 185KM bo reszta poprostu nie jedzie
2008 Fiat 500 1.2 Pop

2008 Subaru Legacy Kombi 2.0 Boxer Diesel



"Never worry about old troubles with your Alfa Romeo. Soon you will be facing new problems"

Awatar użytkownika
szumarek
Posty: 102
Rejestracja: 26-10-2004 15:58
Lokalizacja: mazowieckie

Postautor: szumarek » 02-07-2009 16:49

marcins737 pisze:dywaniki na zatrzaski to nie pomyłka , moje się nie wypinają - po prostu zatrzaski w 159 to pomyłka hehe


Co mają zapięcia akcesoryjnych dywaników konkretnie wspólnego ze 159?

marcins737 pisze:nawiewy na tył - widać przeciętny posiadacz dzieci nie powinien wozić :lol:
...jak im będzie bardzo zimno to na pewno znajdą setkę przedmiotów do upchnięcia w nawiewach


Problem dotyczy nawiewów pod siedzeniami a nie kratek wiejących w twarz. Ale w którym samochodzie jest jakakolwiek regulacja przesłony nawiewów podłogowych?


marcins737 pisze:podsumowując - premiera 156 wywarła (nie tylko na mie zdaje się) ogromne wrażenie , przełomowy design i piękne auto ...premiera 159 > kolejny sedan na rynku , są ciekawsze w tej grupie cenowej (np. sushi :D )


156 to był przełom, ale 159 godnie go kontynuuje.
Czego nie mozna powiedzień np. o aktualnej linii wzorniczej Mercedesów.
CLS jest piękny, ale co miał na myśli autor nowej C-klasy?

Awatar użytkownika
paolo1
Posty: 36
Rejestracja: 07-03-2008 19:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: paolo1 » 02-07-2009 18:18

pietrekj napisał : ,,Porównanie materiału deski do ceraty jest nie na miejscu. Jeden dziennikarz testując 159 napisał, że imitacja aluminium z konsoli jest tak udana, że przypomina prawdziwy metal.''


Czytałem ten artykuł i popłakałem się prawie ze śmiechu ,bo ten dziennikarz dostał do testu wersję Distinctive w której standardzie wykończenia jest autentyczne ryflowane aluminium :lol:

MARCINS737
Posty: 1168
Rejestracja: 27-12-2006 20:06

Postautor: MARCINS737 » 02-07-2009 20:38

szumarek pisze:Co mają zapięcia akcesoryjnych dywaników konkretnie wspólnego ze 159?


a to że nie każdy producent daje radę z ich wykonaniem tak żeby się nie wypinały :)


szumarek pisze:Problem dotyczy nawiewów pod siedzeniami a nie kratek wiejących w twarz. Ale w którym samochodzie jest jakakolwiek regulacja przesłony nawiewów podłogowych?


chyba nie zakładasz że myślałem o upychaniu w kratki ?

szumarek pisze:156 to był przełom, ale 159 godnie go kontynuuje.


różne są na ten temat poglądy

szumarek pisze:Czego nie mozna powiedzień np. o aktualnej linii wzorniczej Mercedesów.
CLS jest piękny, ale co miał na myśli autor nowej C-klasy?


wolę się nad tym nie zastanawiać , Neu CLS już w 2011 ...C nie przypomina :)


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 37 gości