przegrzewanie silnika 1.9 jtd

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

przegrzewanie silnika 1.9 jtd

Postautor: 1234567 » 19-07-2009 15:45

Do przegrzewania dochodzi wylacznie przy przyspieszaniu , jezdzie pod gore nawet zwyklym ruszaniu z pod swiatel. Temperatura wzrasta dosc szybko do 100Cmoze nawet 105 i zaczyna opadac. w korkach i spokojnej jezdzie jest ok zatrzymuje sie na 90 i troche opada ale znacznie mniej niz kiedys. Czy moze byc to awaria czujnika w chlodnicy? a moze termostat albo jeszcze cos innego np brudne lub zniszczone chlodnice .Wentylator zalacza zarowno 1. jak i 2.bieg.
1234567
 
Posty: 5
Rejestracja: 05-10-2004 16:26

Postautor: Maciek-156 » 19-07-2009 18:31

Przyczyn zasadniczo może być kilka:
-pompa wody (powinna być zmieniona razem z rozrządem), luzuje się wirnik na ośce i przy większych obrotach nie przepompowuje płynu
-skorodowana chłodnica (z wykruszonymi lamelkami)
-uszczelka pod głowicą uszkodzona
-zacięty termostat w pozycji "zamkniety" raczej mało prawdopodobne
Często też jeśli ktoś wymieniał termostat na zamiennik to ma wyższą temperaturę pracy silnika (żeby to sprawdzić trzeba podpiąc silnik pod komputer, bo wskaźnik może przekłamywać nawet 10 stopni)- zamienniki mają wyższa temperaturę otwarcia
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004
AR156 1.6TS 2000
Awatar użytkownika
Maciek-156
 
Posty: 922
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: marozzz » 20-07-2009 20:41

Mam prawie taki sam przypadek jak u kolegi i pisałem na bratnim forum. Dziś podłączyłem swójego Unidiaga (nie wiem czy w definicjach dobrze wyliczana jest temperatura ale chyba tak) i sprawdziłem jak nagrzewa się silniczek w garażu na biegu jałowym. Przy kabinowym wskaźniku na 90C, komputer pokazuje jakieś 92C. Na grubość wskazówki od 90C na wskaźniku włącza się wentylator a komputer podawał 98C. Po wyłączaniu wentylatora komputer pokazywał 92C.
W dotyczasowym miejscu gdzie zazwyczaj stoi wskazówka (czyli na oko jakieś 80C), komputer podawał około 87C.
Jutro zrobię test w czasie jazdy.
Czyli w moim przypadku w czasie jazdy w trasie jak wspominałem wcześniej przy 120 km/h bez jakiegoś nadmiernego obciążenia temperatura wynosiła około 100C, temperatura na zewnątrz 32C. Ogólnie przy temperaturze zewnetrznej powyżej 20C zdarza się bez jakichś ewidentnych powodów przekraczanie 90C, ale be reguły. Wcześniej tego nie obserwowałem. Chłodnica wygląda na w miarę nieuszkodzoną. Czyli zostaje pompa? Jak długo można ewentualnie jeździć wtakim przypadku, rozrząd wymieniany 30kkm temu. (nie wiem czy pompa).
marozzz
 
Posty: 1
Rejestracja: 07-04-2008 17:43

Postautor: Maciek-156 » 21-07-2009 09:05

Jeździc jak najktócej bo przegrzewanie nie jest zdrowe dla silnika
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004
AR156 1.6TS 2000
Awatar użytkownika
Maciek-156
 
Posty: 922
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: goodsmack » 21-07-2009 10:40

Jakis czas temu mialem ten sam problem z temperatura i tez pytalem forumowiczow . Wszystko dokladnie sptawdzilem i niestety w moim przypadku okazalo sie , ze jest to uszczelka pod glowica . Jak sie okazuje bardzo typowy objaw w tym autku szczegolnie jak lubisz dac w palnik. U mnie objaw byl podobny przy gwaltownym przyspieszaniu temperatura walila do samego konca po czym spadala do okolo 70 stopni . I tak w kolko . Sprawdz sobie i zrob szybko bo szkoda silnika
--------------------------------------------------------------------------------------
AR156 1.9 16v JTD M-JET
goodsmack
 
Posty: 8
Rejestracja: 28-10-2008 02:56

Postautor: amargro » 21-07-2009 21:33

goodsmack pisze:Jak sie okazuje bardzo typowy objaw w tym autku szczegolnie jak lubisz dac w palnik.


Czy chodzi o wszystkie silniki JTD, czy MJet, czy tylko 16V :?:
Awatar użytkownika
amargro
 
Posty: 1839
Rejestracja: 11-03-2005 15:15
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy

Postautor: 1234567 » 21-07-2009 21:50

amargro pisze:
goodsmack pisze:Jak sie okazuje bardzo typowy objaw w tym autku szczegolnie jak lubisz dac w palnik.


Czy chodzi o wszystkie silniki JTD, czy MJet, czy tylko 16V :?:

W moim przypadku jest to 1.9 jtd 8v
Wpierwszej kolejnosci zamierzam wymienic czujnik w chlodnicy, jesli nie pomoze to stawiam na pompe. O wynikach poinformuje wkrotce
1234567
 
Posty: 5
Rejestracja: 05-10-2004 16:26

Postautor: Maciek-156 » 22-07-2009 10:14

Jaki czujnik w chłodnicy???
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004
AR156 1.6TS 2000
Awatar użytkownika
Maciek-156
 
Posty: 922
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa


Wróć do Porozmawiajmy o Alfie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 1 gość