Wymiana sprzęgła

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Wymiana sprzęgła

Postautor: najbor.w » 20-12-2006 23:07

Witam:

Panowie mam pytanko, kiedy wymienić, sprzęgło, oczywiście chodzi o całość. Mam nabite 180kkm, sprzegło było wymienione przy 100kkm. Czyli prosto obliczyć :lol: jest 80kkm. Pytanie, czy mam się już martwić i mysleć o wymianie, szykaować kase, czy jeździć dokąd się da i czkac aż padnie, czy może lepiej przy takim przebiegu 80kkm lepiej wymienić od razu. PS nic nie wskazuje że trzeba wymieniać, tylko pytam bo nie chciałbym się kiedyś zdziwić w trasie jak padło mi sprzęgło. Bardzo prosze o radę, może macie jakieś przykłady i rekordy :P na jednym komplecie sprzegła. Z góry dzięki, pozdrawiam
Awatar użytkownika
najbor.w
 
Posty: 394
Rejestracja: 05-12-2004 20:53
Lokalizacja: Wadowice

Postautor: Maciek-156 » 21-12-2006 21:26

A co mu się stało, że przy 100tys km było wymieniane - powinno wytrzymać minimum 200tys. km bez żadnej wymiany (oczywiście jak się ktos należycie obchodzi z autem). Zrób sobie test: zaciągnij ręczny i spróbuj ruszyć, jak auto "ciągnie" jest O.K., a jak wzrastają obroty, a samochód stoi to jest do wymiany. Chyba że słyszysz wyraźną zmianę w dźwięku dobiegającym z silnika z naciśniętym i nie naciśniętym pedałem sprzęgła - wtedy łożysko wyciskowe do wymiany i warto od razu wymienić sprzęgło
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004
AR156 1.6TS 2000
Awatar użytkownika
Maciek-156
 
Posty: 921
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana sprzęgła

Postautor: rigobert » 22-12-2006 19:31

najbor.w pisze:PS nic nie wskazuje że trzeba wymieniać, tylko pytam


Waldek widze, że mocno wziąłeś sobie do serca maksymę, żeby w Alfie zapobiegać, a nie leczyć :D
Jest AlfaRomeo 166 Q2 2.5v6 napędzana elpidżi
Była Alfa Romeo 147 1.6TS '01 (2008-2013)
Jest Alfa Romeo 145 1.6TS '98
Był Fiat 126p '87 48kkm od 24.06.06 w samochodowym niebie
Awatar użytkownika
rigobert
 
Posty: 1106
Rejestracja: 10-11-2005 17:25
Lokalizacja: Warszawa Wesoła/Bielsko-Biała

Re: Wymiana sprzęgła

Postautor: najbor.w » 24-12-2006 10:04

rigobert pisze:
najbor.w pisze:PS nic nie wskazuje że trzeba wymieniać, tylko pytam


Waldek widze, że mocno wziąłeś sobie do serca maksymę, żeby w Alfie zapobiegać, a nie leczyć :D


Dokładnie Sławku :D Ale z tego co widze to nie mam sie co martwić, tylko śmigać dalej :P
Awatar użytkownika
najbor.w
 
Posty: 394
Rejestracja: 05-12-2004 20:53
Lokalizacja: Wadowice

Postautor: valdek » 27-12-2006 13:22

Maciek-156 pisze:A co mu się stało, że przy 100tys km było wymieniane - powinno wytrzymać minimum 200tys. km bez żadnej wymiany (oczywiście jak się ktos należycie obchodzi z autem).


Niekoniecznie.
Moja poprzednia V-ka miała 143 tys. km i niewymieniane sprzęgło (chociaż dożywało końca swych dni).
Moja obecna V-ka ma 96 tys. km i sprzęgło już się ślizga czyli jest do wymiany.
Sądziłem, że to kwestia podregulowania czegoś tam ale jak w trzech warsztatach (w tym w ASO Twardowski w W-wie) usłyszałem, że po tym przebiegu to się już wymienia kompletne sprzęgło to przyjąłem, że tak ma być (zwalam winę na Niemca, który połowę tego przebiegu zrobił przede mną w sobie tylko wiadomym stylu jazdy...).

Nowe sprzęgło w ASO do V-ki kosztuje 740 zł (komplet) a wymiana 600 zł.

Zastanawiam się nad sprzęgłem sportowym, dorabianym w W-wie.
W ogólnym rozrachunku wyszłoby taniej a ponoć jego żywotność jest dużo większa:

http://www.sprzegla-regeneracja.pl/


Pozdrawiam
AR 156 2.5V6 2000 r. (fl na model 2003; NERO)
Yamaha Virago 1000 1986r.
11 lat w 156V6 (przejechane 280 tys. km z tego 170 tys. km na LPG)
http://valdek.alfa156.w.interia.pl/
Awatar użytkownika
valdek
 
Posty: 1983
Rejestracja: 11-01-2005 13:34
Lokalizacja: Lublin, Nałęczów

Postautor: marekm » 27-12-2006 13:52

moje pierwsze sprzeglo wytrzymalo 60 kkm :D drugie ma niecale 40 i mam wrazenie ze zaczyna lekko poszarpywac :)
2 lata temu placilem za komplet niecale 700 zł + 300 wymiana (na saskiej)
Valdku - co do sportowego - moze i jest wytrzymalsze ale spada komfort jazdy - ruszasz mniej płynnie, sprzegło działa bardziej zero-jedynkowo. Ja bym sie nie zdecydowal do codziennego dupowozu na taki wynalazek :D
Awatar użytkownika
marekm
 
Posty: 1494
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Bedboys » 27-12-2006 14:29

Panowie piszecie o przebiegach w V-ce a jak wynika z opisu Najbor.W ma 1.4 ts - tam przbiegi sprzęgła będą sporo większe - oczywiście zakładając normalne używanie samochodu.
Pozdrawiam

Bedboys

Kiedyś :
AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---

Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
Bedboys
 
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn

Postautor: Michal » 27-12-2006 17:34

Tak czy owak, jeśli Ci zacznie ciężko chodzić pedał sprzęgła i w dodatku będzie "płytki" to czasnajwyższy zainteresować się wymianą. Przy zamawianiu części w serwisie zapytaj o części odnawialne -będziesz miał tniej a równie samo solidnie.
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
jest prowizorka i czekamy na Giulię.
Awatar użytkownika
Michal
 
Posty: 3893
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa

Postautor: valdek » 28-12-2006 16:02

marekm pisze: Valdku - co do sportowego - moze i jest wytrzymalsze ale spada komfort jazdy - ruszasz mniej płynnie, sprzegło działa bardziej zero-jedynkowo. Ja bym sie nie zdecydowal do codziennego dupowozu na taki wynalazek :D


Rezygnuję! :)
Widzę też że ASO Fiata w Lublinie przegina z kosztem wymiany...
Dzięki.


Michał napisał:
"Przy zamawianiu części w serwisie zapytaj o części odnawialne -będziesz miał tniej a równie samo solidnie"

W Lublinie twierdzą, że nie ma juz na sprzęgło programu części odnawialne.
Podobno wczesniej też nie było - dawali ponoć nowe sprzęgło (a nie regenerowane) ale był obowiązek zdania starego.
Teraz też daja nowe, w tej samej cenie co wcześniej, ale juz nie wymagają zdania starego.

Z mojego porównania cen wynika, że najtaniej byłoby dać tarczę i docisk do regeneracji (w Warszawie pod linkiem który zamieściłem kosztuje to 70 zł ! + koszty wysyłki zdemontowanych części w obie strony) a samemu dokupić nowe łożysko (230 zł w Lublinie w ASO Fiata).
Można jedynie zastanawiać się nad trwałością i solidnością takiej regeneracji (rodzaj uzytego materiału na okładziny).
Twierdzą, że stosuja najlepsze dostępne na rynku okładziny, praktycznie te co w oryginałach.
Ktoś to może praktykował, akieś sugestie, opinie?

Pozdrawiam
AR 156 2.5V6 2000 r. (fl na model 2003; NERO)
Yamaha Virago 1000 1986r.
11 lat w 156V6 (przejechane 280 tys. km z tego 170 tys. km na LPG)
http://valdek.alfa156.w.interia.pl/
Awatar użytkownika
valdek
 
Posty: 1983
Rejestracja: 11-01-2005 13:34
Lokalizacja: Lublin, Nałęczów

Postautor: Michal » 28-12-2006 16:52

wczoraj ten sam POSICZ POLMOZBYT Lublin chciał mi wcisnąć lampkę do tablicy rozdzielczej za 34 PLN. Kiedy powiedziałem, że to dziwne, bo ostatnio dwa lata temu kupowałem ją za 50 groszy to ekspedientka długo się nie zastanawaiła i obniżyła mi cenę do 20 PLN. Po 5 min. powiedziałem, że żarówka nie pasuje i oddałem ją. W sklepie, w centrum miasta kupiłem ją za 60 groszy :)
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
jest prowizorka i czekamy na Giulię.
Awatar użytkownika
Michal
 
Posty: 3893
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa

Postautor: amargro » 30-12-2006 11:35

valdek pisze:Z mojego porównania cen wynika, że najtaniej byłoby dać tarczę i docisk do regeneracji (w Warszawie pod linkiem który zamieściłem kosztuje to 70 zł ! + koszty wysyłki zdemontowanych części w obie strony) a samemu dokupić nowe łożysko (230 zł w Lublinie w ASO Fiata).


Spróbuj zapytać tu:
http://www.tarsprzeg.pl
- kupiłem u nich kompletne nowe sprzęgło Valeo (takie jak na pierwszy montaż) do mojej Alfy za... 220PLN :!: - pierwotnie myślałem o kupieniu sprzęgła odnowionego w ASO, bo miałem w pamięci, że cena jest rozsądna (ok. 360PLN), ale po sprawdzeniu nowej dużo wyższej ceny, znalazłem tą firmę.
Jedna wskazówka - przy szukaniu sprzęgła dobrze znać numery katalogowe Fiata, Valeo, ew. inne (w przypadku silnika 1.4 TS wg katalogów zamienników możliwe były dwa różne sprzęgła o różnych średnicach - nie wiem jak jest z V-ką).

Edit: ePER ver.20 podaje do V-ki zarówno sprzęgło nowe (71739492 - cena 1569PLN), jak i odnowione (71786144). W Carserwisie w W-wie jest dostępne właśnie to o numerze odnowionego za 739.81PLN
Awatar użytkownika
amargro
 
Posty: 1839
Rejestracja: 11-03-2005 15:15
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy

Postautor: amargro » 14-01-2007 11:51

amargro pisze:kompletne nowe sprzęgło Valeo (takie jak na pierwszy montaż) do mojej Alfy za... 220PLN :!:


Kupiłem to sprzęgło już w sierpniu, ale na starym dawało się jeszcze jeżdzić (w starym podejrzewałm, że sprężyna tarczy się wyłamała - i rzeczywiście) ale dopiero w ten piątek poszło do wymiany bo zaczęły się już naprawdę kłopoty z wrzucaniem biegów - marianoitaliano zrobił to sprawnie i fachowo, a nawet po znajomości auto zastępcze na czas wymiany dostałem (oczywiście Alfę), bo miałbym kłopoty komunikacyjne aby dotrzeć w krótkim czasie do Zielonki :!:
Awatar użytkownika
amargro
 
Posty: 1839
Rejestracja: 11-03-2005 15:15
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy


Wróć do Porozmawiajmy o Alfie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

cron