gaśnie 2.0 TS

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

gaśnie 2.0 TS

Postautor: tatanka156 » 17-02-2008 23:02

Młody człowiek u mnie w mieście ma kłopot z teesem 2.0 98 rok. Jest to egzemplarz trochę zdezelowany ale jak do tej pory dolewał tylko oleju i paliwa i jeździł. Auto potrafi zgasnąć na wolnych obrotach , np przy dojeździe do świateł ( i dotąd byłoby to normalne) i nie chce ponownie zapalić. Trochę tylko ostygnie , wskazówka pokazuje lekko poniżej 70 stopni i zapala. Po podłączeniu examinera pokazuje 2 różne błędy sondy( ewidentna duża dziura gdzieś przy kolektorze bo głośno pracuje) , błąd czujnika obrotów i błąd czujnika fazy. błędy dają się skasować ale usterka cały czas obecna. Od czego zacząć?

Podczas pracy nawet w dzisiejszych temperaturach o dziwo wskazówka pokazuje 90 stopni i examiner również podobną. Co więcej gdy silnik gaśnie lampka awarii układu wtrysku wcale się nie zapala, oczywiście zapala się podczas próby zapłonu ale to normalne. Jakby nie sygnalizuje błędu, jakby wykryte błędy były niskiego kalibru albo cały układ kontroli jest również zwalony.

koledzy z teesów - mieliście coś takiego?
2,5 V6; 1999 - Ale to było auto.....
2,4 JTD; 2002
2,4 JTD SW; 2002
1,9 MJet SW; 2004
156 V6 Ti 2004 - teraz
Awatar użytkownika
tatanka156
 
Posty: 626
Rejestracja: 03-09-2004 11:13
Lokalizacja: Puławy

Postautor: Szef22 » 17-02-2008 23:20

Czujnik polozenia walu
.... Chyba :)
Tzn gdzies o tym czytalem Objawy byly identyczne
Renault Laguna Powered by 1.6 16v Morskie Oko
Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. DISTINCTIVE Grigio Sterling V6pipe
Obrazek
Awatar użytkownika
Szef22
 
Posty: 266
Rejestracja: 22-08-2006 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Re: gaśnie 2.0 TS

Postautor: spark1.8 » 18-02-2008 08:49

tatanka156 pisze: Po podłączeniu examinera pokazuje 2 różne błędy sondy( ewidentna duża dziura gdzieś przy kolektorze bo głośno pracuje) ,


na 99% uszczelka pod kolektorem
156 1.8 TS, Rosso Proteo
spark1.8
 
Posty: 218
Rejestracja: 20-01-2006 09:53

Postautor: tomass » 18-02-2008 22:29

u mnie to był czujnik położenia wału, sprawdzałem też czujnik fazy ale to tylko położenia wału był. Czujnik fazy wtedy będzie gdy naprawde do minimum ostygnie i wtedy zapali. A samo gaśnięcie to moze być przypadek padniętej sondy lambda.
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)
tomass
 
Posty: 606
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin


Wróć do Porozmawiajmy o Alfie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości