Wymiana sprzęgła AR 147 JTD 8v - kilka pytań

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Wymiana sprzęgła AR 147 JTD 8v - kilka pytań

Postautor: olejq1 » 13-01-2011 01:25

Witam, jak w temacie kilka pytań na temat wymiany sprzęgła...silnik dobrze znany 115 koni, rok 2003, założyłem taki temat na alternatywnym pomorskim forum ale odzew zerowy, a więc do rzeczy.

Auto z końcówki 2003 roku prawdziwy przebieg 225 tys, sprzęgło chodzi dobrze, poza tym, że trochę twardo ale to podobno normalne. Wymienić chciałbym (profilaktycznie - chyba już czas?) tarczę łożysko i docisk, do tego nowy olej Tutela wiadomo nie ma sensu wlewać starego. Boję się, że sprzęgło skończy mi się kiedyś na trasie, nie jest to miłe doświadczenie, w poprzednim aucie, Bravo HGT pewnego dnia poszedł ogień na dwójce i trójce za e46, padł docisk, stałem na środku drogi jak kołek....

Wracając do tematu:

1. Ile to roboty? Jaki stopień trudności? Lokalny mechanior wkręca mi, że alfa to włoski szajs i trzeba pół auta rozebrać, żeby się dostać do sprzęgła...proszę potwierdzić/zaprzeczyć. Osobiście nie chce mi się w to wierzyć. W Bravo wymieniałem sam z pomocnikiem i trochę się męczyłem z opuszczeniem skrzyni ale ogólnie nie było to nic hardkorowego...

2. Jaka jest szansa, że przy wymianie sprzęgła okaże się, że potrzebny będzie jeszcze nowy dwumas? Nie mam żadnych dziwnych objawów zużytego dwumasa. Moim zdaniem koło dwumasowe powinno wytrzymać drugie sprzęgło, czy się mylę? Auto nigdy nie było katowane szybką/pseudo-sportową zmianą biegów zarówno przeze mnie jak i przez poprzedniego właściciela. Proszę potwierdzić/zaprzeczyć jak to wygląda...

3. Jaka firma...ceny internetowe Valeo/Luk 600zł, Sachs 800zł różnica w cenie niewielka ale czy warto? Jestem pracownikiem Inter Carsu i na Sachsa mam dobre zniżki stąd pytanie.

4. Na jaki koszt robocizny powinienem się nastawić? Nie mówię o serwisie AR bo krzyczeli zawrotne sumy a wahacze trw, amorki bilsteina i hamulce ebc wyssały ze mnie ładnych parę złotych. Myślę że 500zł max, czy mało?

Nie potrzebuję zdjęć do każdej czynności, mam " jako takie" pojęcie i kilku zdolnych chłopaków w okolicy, wystarczy kilka zdań co i jak, na co uważać itp na pewno ktoś przerabiał temat, z góry dziękuję za odpowiedzi!!
olejq1
 
Posty: 9
Rejestracja: 03-01-2011 15:14

Postautor: boro.m » 15-01-2011 11:29

Zobacz kilka tematów poniżej. Co prawda rozprawiane jest odnośnie 166 i trochę 156, może coś wniesie. Ja właśnie też się szykuję do wymiany sprzęgła więc podpytuję. temat poniżej.

[url]Wymiana sprzęgła w 166 2,4 JTD[/url][/url]
AR 156 SW 1,9 JTD
Awatar użytkownika
boro.m
 
Posty: 25
Rejestracja: 14-06-2009 13:11
Lokalizacja: Oława

Postautor: olejq1 » 15-01-2011 17:45

Czytałem temat poniżej, ale chciałbym się dowiedzieć coś o 147.
olejq1
 
Posty: 9
Rejestracja: 03-01-2011 15:14

Postautor: pablo. » 21-01-2011 08:56

Witam.
1. Nie jeździj więcej do tego mechanika, ponieważ to gamoń. Wymiana sprzęgła w Twoim aucie jest prostsza niż w Oplu Vectra. Nie ma żadnych większych komplikacji.
2. Co do koła dwu masowego, to jego wytrzymałość to właśnie 200 - 250 kkm. W pewnej 156 z takim silnikem przy 260 kkm koło uszkodziło już skrzynię biegów. Zalecał bym wymianę.
3. Valeo - to samo jest w OE.
4. ja biorę za taką operację 250 - 300 pln.
Warto przy tej operacji wymienić jeszcze uszczelniacz wału korbowego.

To chyba tyle w temacie.

Pozdrawiam. :wink:
Alfa romeo 155 TS 8v/156 Cuore Trattore

www.pablogarage.pl - serwis, części nowe i używane do Alfa Romeo, FLOKOWANIE

http://pablogarage.pl/forum/index.php
Awatar użytkownika
pablo.
 
Posty: 61
Rejestracja: 31-08-2005 20:53
Lokalizacja: Mińsk Maz. - okolice


Wróć do Porozmawiajmy o Alfie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości