Car audio w Alfie Romeo 156

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Car audio w Alfie Romeo 156

Postautor: waldek » 04-11-2004 10:49

Od razu odpowiem na głosy zdziwienia:
Też uważam że w AR radia może nie być (V-ka naprawdę gra świetnie...).
Ale czasami lubię posłuchać radia na postoju :wink: .
I tu pojawia się mój problem. Wyjaśnię, że jestem totalnym laikiem w sprawach car audio i nigdy dotąd nie zwracałem uwagi na sprzęt grający w aucie (ale podobno na wszystko przychodzi pora :) ).
W mojej 156 z 1998 r. mam jakiś tam kasetowiec Kenwooda i fabryczne głośniki.
Mam możliwość zakupu radioodtwarzacza CD uznanej w kręgu audiofilów marki Nakamichi w dobrej cenie (50% ceny sklepowej).
Ale słyszę że aby wydobyć pełny efekt dźwięku, powinienen również wymienić głośniki na lepsze (podobno żadne fabryczne nie są dobre).
No i zaczyna się zabawa i pieniądze...
Na pewno niektórzy z Was "siedzą" w temacie i może coś mi podpowiedzą.
Może wiecie kto jest dostawcą głośników do AR 156 z 1998 r. i czy faktycznie są one niewiele warte, np. przy polecanych mi JBL?
Może ktoś zna rozmiary głośników w tej Alfie (jak to w ogóle się mierzy na drzwiach?), mogę np. kupić używane Bose z Merca "okulara" ale nie wiem czy pasują i nie mam pewności czy nie zamienę lepszych (albo nie gorszych) na takie same.
A może znacie jakiś kompetenty zakład car audio, gdzie mogę zasięgnąć informacji?
Pozdr.
waldek

Postautor: marlon » 04-11-2004 13:43

Faktycznie, dzwiek V-ki jest przyjemniejszy niz brzdakanie jakichs szarpidrutow :wink: ale niestey przy zamknietych szlabanach kolejowych, albo w korku pojawia sie problem.

Od razu zaznacze, ze nie jestem zadnym specjalista w tej dziedzinie, wiec napisze tyle co wiem.
Jezeli chodzi o wymiane glosnikow, to napewno przy zmianie radia na lepsze i checi uzyskania zadowalajacych efektow dzwiekowych, trzeba zmienic glosniki.
Jakis czas temu zmienilem fabrycznego Kenwooda na VDO Dayton z CD oczywiscie.