hamulce, pilne

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

gibs0n
Posty: 34
Rejestracja: 25-10-2006 12:24

hamulce, pilne

Postautor: gibs0n » 24-07-2007 14:50

Witam,

Mam dosc nagla i pilna sytuacje. W mojej AR 156, 1.8L koncza sie zarowno klocki jak i tarcze (przednia os), a jutro mam wazny, dluzszy wyjazd. Niechcac ryzykowac, ze aktualnie zamontowane hamulce "padna", szukam czegos co bede mogl jeszcze dzis kupic, podwiezc do warsztatu i poprosic o zalozenie.

Jezdze dosyc agresywnie, poza tym lubie miec swiadomosc, ze mam zalozony niezawodny sprzet z wysokiej lub chociaz sredniej polki, wiec na razie wybralem taka o to tarcze i klocki.

Brembo 09.4939.24 (nawiercana):
http://sklep.intercars.com.pl/result1.php?res=1&atg=10487926&art=545336&gen=82&gru=5110200&towkod=242853&zdj=1&km=0&typ=8809&wsk=O&lang_id=PL

Ferodo FDS1134:
http://sklep.intercars.com.pl/result1.php?res=1&atg=2362582&art=142568&gen=402&gru=5110100&towkod=9B235F&zdj=1&km=0&typ=8809&wsk=O&lang_id=PL

I teraz pytanie do Was, drodzy Forumowicze. Czy taka konfiguracja bedzie spisywala sie dobrze (mam na mysli zarowno osiagi jak rowniez komfort - piszczenie) ? Czy roznica pomiedzy klockami z serii FDS* a FDB* bedzie znaczaca ?

Ceny wyzej wymienonych sa niestety wysokie, ale sadze, ze na hamulcach nie powinno sie oszczedzac, szczegolnie jesli sa one poddawane ciezkim probom ;).

Uprzejmie prosze o szybkie i konkretne rady.

Pozdrawiam
moja Funia: srebrna 156 1.8 TS (2000r)
v6 pipe, de-coned air box

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Re: hamulce, pilne

Postautor: Maciej Loret » 24-07-2007 15:04

gibs0n pisze:Jezdze dosyc agresywnie[...]
Brembo 09.4939.24 (nawiercana):
[...]
Ferodo FDS1134:
[...]
Czy taka konfiguracja bedzie spisywala sie dobrze (mam na mysli zarowno osiagi jak rowniez komfort - piszczenie) ? Czy roznica pomiedzy klockami z serii FDS* a FDB* bedzie znaczaca ?

Ceny wyzej wymienonych sa niestety wysokie, ale sadze, ze na hamulcach nie powinno sie oszczedzac, szczegolnie jesli sa one poddawane ciezkim probom ;).


FDS, to chyba dawne DS-y, a FDB, to Premier\Premium. Te pierwsze są dla normalnych ludzi. Te drugie lepiej hamują porządnie rozgrzane, ale gorzej zanim je rozgrzejesz...
Ja bym został chyba przy FDB.

Ja mam zwykłe wentylowane Brembo oraz zwykłe Ferodo (kupowałem w Intercars - na rynku bywają/ły podróbki) - zamienniki serii. W każdym razie przez 2,5 roku oraz 25kkm nigdy nie zapiszczały, ani się nie pokrzywiły i wciąż jeszcze mają wystarczającą grubość - ale to już świadczy o sposobie jazdy (rzadko używam hamulców) ... :wink:

P.S. Znajdź kogoś, kto należy do jakiegoś klubu, który ma zniżkę (nawet 20-30%) tu:
http://www.hamulce.net/Katalog.htm

P.S.2 Te tarcze, do których podałeś link, nie są nawiercane, tylko normalne wentylowane.

gibs0n
Posty: 34
Rejestracja: 25-10-2006 12:24

Re: hamulce, pilne

Postautor: gibs0n » 24-07-2007 15:23

Maciej Loret pisze:FDS, to chyba dawne DS-y, a FDB, to Premier\Premium. Te pierwsze są dla normalnych ludzi. Te drugie lepiej hamują porządnie rozgrzane, ale gorzej zanim je rozgrzejesz...


A nie na odwrot ?

Maciej Loret pisze:P.S. znajdź kogoś, kto należy do jakiegoś klubu, który ma zniżkę (nawet 20-30%) tu:
http://www.hamulce.net/Katalog.htm


Jestem z Poznania i owe hamulce potrzebuje na dzis, wiec hamulce.net i inne "wysylkowe" sklepy niestety odpadaja :( .

Maciej Loret pisze:P.S.2 Te tarcze, do których podałeś link, nie są nawiercane, tylko normalne wentylowane.


Fakt, moje nie dopatrzenie. Dzieki.

Chyba jednak skusze sie na ten zestaw z pierwszego posta: FDS 1134 + Brembo WENTYLOWANE...
moja Funia: srebrna 156 1.8 TS (2000r)

v6 pipe, de-coned air box

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 24-07-2007 15:40

sprawdz tylko czy Twoje oryginalne tarcze są wentylowane bo 156 1.8 do któregoś tam roku (chyba 2001) miała tarcze NIEwentylowane. Jak kupisz wentylowane to Ci się nie zmieszczą w zacisk.

Niezgodzę się z tym ze zwykłe DSy hamują na zimno słabiej niz zwykłe klocki (a z 5-6 kompletów DS2000 i Performanców już zjeździłem) - dopiero na profi klockach takich jak DS2500 czy DS3000 jest to odczuwalne.

Piszczenie klocków w 95% zależy od poprawnego montażu.

gibs0n
Posty: 34
Rejestracja: 25-10-2006 12:24

Postautor: gibs0n » 24-07-2007 15:46

marekm pisze:sprawdz tylko czy Twoje oryginalne tarcze są wentylowane bo 156 1.8 do któregoś tam roku (chyba 2001) miała tarcze NIEwentylowane. Jak kupisz wentylowane to Ci się nie zmieszczą w zacisk.


Bardzo cenna uwaga, wielkie dzieki.
moja Funia: srebrna 156 1.8 TS (2000r)

v6 pipe, de-coned air box

mirhon
Posty: 221
Rejestracja: 02-02-2007 00:38
Lokalizacja: Bytom

Postautor: mirhon » 24-07-2007 16:16

marekm pisze:sprawdz tylko czy Twoje oryginalne tarcze są wentylowane bo 156 1.8 do któregoś tam roku (chyba 2001) miała tarcze NIEwentylowane. Jak kupisz wentylowane to Ci się nie zmieszczą w zacisk.
...


Ja mam AR 1.8 TS z 98r. i mam tarcze niewentylowane (felgi 15").
Czy ja już nie mam szans założyć jakiś dobrych tarcz wentylowanych bez zmiany felg? Jeśli są takie tarcze, które pasuję do mojej alfy to co jeszcze musiałbym zmienić aby je założyć?
Pozdrawiam
Mirek
Alfa Romeo 156 1.8 TS (98r)

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 24-07-2007 16:25

opcja w miare tania to kupno przednich zacisków z wersji 2.0 albo 2.5 i wtedy możesz założyc wentylowane tarcze o takiej samej wielkosci jak masz (czyli chyba 284 mm) - czyli felga 15" zostaje.

opcja droższa to zaciski do tarcz 305 mm z gta (felgi min 16")

opcja jeszcze droższa - zaciski 330 mm z gta - felgi min 17"

Nie musze jednak chyba przypominać ze wielkosc tarcz nie jest jedynym i najwazniejszym czynnikiem przy hamowaniu? :)

Awatar użytkownika
Jaromir
Posty: 305
Rejestracja: 30-08-2004 22:44
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontaktowanie:

Postautor: Jaromir » 24-07-2007 18:17

Zestaw u mnie założony to Brembo nr. 08.7354.10 i ferrodo FDB 1134. Drugi raz tych tarcz bym nie kupił i nie polecam innym. Tarcze strasznie się wykrzywiają.
Założyłem je w sierpniu 2005 roku, w sierpniu 2006 klocki do wymiany, a tarcze do toczenia, nie dało się hamować takie bicia mialy. Teraz mamy lipiec 2007 klocki jeszcze w dobrym stanie, ale tarcze :evil: :evil: :evil:
znowu trzeba toczyć bo się hamowac nie da.
Pozdrawiam :-)
Jarek

AR 156 1.8TS 99r.
Blue cosmo metalic
http://img274.imageshack.us/my.php?image=wakcji0ty.jpg

Advisor
Posty: 1334
Rejestracja: 23-02-2006 09:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Advisor » 24-07-2007 22:46

Ja w poprzedniej (2.0l) zakładałem Zimmermann'y 'zwykle' z przodu + klocki TRW. Brak pisków czy innych niedogodności. Niestety nie wiem jak na dłuższym czasie sprawują, bo Alfę sprzedałem. Teraz kupiłem znów Zimmermann'y na przód, ale w wersji 'sport'. Zobaczę jakie będą. Ogólne wrazenie z tych tarcz jest bardzo pozytywne.
*156 SportWagon 2.5l V6 '02 Distinctive, Grigio Sterling*
Alfista od 03/2006*
Obrazek

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 24-07-2007 23:03

ze świeżutkiego posta na liscie cuoresportivo.pl
niewiadomo po jakim przebiegu (ale w połowie grubości tzn nowe mają 22mm, minimalna grubość to 20,2 mm a te mają 21 mm) ale oba Zimmermanny z przodu wyglądają tak:
Obrazek

Advisor
Posty: 1334
Rejestracja: 23-02-2006 09:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Advisor » 24-07-2007 23:31

ałcz. Niemniej widać, że jezdzono na końcówce. O ile są jakieś inne opinie z doświadczenia własnego lub 'ze sprawdzonego źródła', to proszę uprzejmie :) Marek - czy wiadomo jest jak dana osoba użytkowała auto i jakimi klockami?
*156 SportWagon 2.5l V6 '02 Distinctive, Grigio Sterling*

Alfista od 03/2006*

Obrazek

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 25-07-2007 00:47

znam poprzedniego (który założył te tarcze) i obecnego właściciela, obaj mają wysoką kulturę techniczną. Klocki na 80% to ferodo ds performance.

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 25-07-2007 14:14

marekm pisze:ze świeżutkiego posta na liscie cuoresportivo.pl
niewiadomo po jakim przebiegu (ale w połowie grubości tzn nowe mają 22mm, minimalna grubość to 20,2 mm a te mają 21 mm) ale oba Zimmermanny z przodu wyglądają tak:
Obrazek


EEEEEE tam zanim dopęknie do końca to można jeszce pojeździć :D :lol: :D :lol: :D

Żarcik oczywiście ale aż dziwne że tak się popsuły w połowie użytkowania miałem o nich lepsze zdanie.
Ostatnio zmieniony 25-07-2007 17:48 przez Bedboys, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam

Bedboys

Kiedyś :
AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---

Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 25-07-2007 15:23

marekm pisze:opcja droższa to zaciski do tarcz 305 mm z gta (felgi min 16")

opcja jeszcze droższa - zaciski 330 mm z gta - felgi min 17"


Marek a jak to jest ze stalowymi "15-kami przy takich tarczach :?: Rozumiem ze juz ich raczej nie zaloze. :?:

przymierzam sie do jakichs zimowek pomimo faktu ze obecnie mieszkam w Londynie bo nawet w niedalekiej w przyszlosci moze sie zdarzyc tak, ze w koncu wroce do Polski :)
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 25-07-2007 17:28

Michal pisze:Marek a jak to jest ze stalowymi "15-kami przy takich tarczach :?: Rozumiem ze juz ich raczej nie zaloze. :?:


No to mnie załamałeś...
15", to jeszcze, choć w GTA, to chyba średni pomysł...
Ale stalowe??? Fuj...
Do 16" alufelg ile dołożysz? Kilkaset złotych, a przynajmniej jakoś (w porównaniu do 15" stalówek) będą wyglądały...

Awatar użytkownika
marcin_145
Posty: 2210
Rejestracja: 28-08-2004 12:26
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marcin_145 » 25-07-2007 21:31

A ja tak z inej beczki... zastanawiam sie czy kolego dobrze robi wymieniając hamulce przed dłuzszym wyjazdem... Jeśli jest dłuższy to pewnie będzie to trasa, mało hamowania. Nowe tarcze i kloci zanim się dotrą będą dość słabo działały i jest chyba ryzyko ze zeszklą sie przy ostrym depnięciu... moze lepiej wymienić je po powrocie ;)

pozdrawiam
Kiedyś:
Alfa Romeo 145 Junior 1,4 TS - 3 lata razem
http://img18.imageshack.us/my.php?image=p73100545ch.jpg
Teraz:
AR 156 SW 1,9 JTD 2001 124 kkm na karku :)
http://img61.imageshack.us/my.php?image=p1010055rn8.jpg

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 26-07-2007 00:37

Maciej Loret pisze:
Michal pisze:Marek a jak to jest ze stalowymi "15-kami przy takich tarczach :?: Rozumiem ze juz ich raczej nie zaloze. :?:


No to mnie załamałeś...
15", to jeszcze, choć w GTA, to chyba średni pomysł...
Ale stalowe??? Fuj...
Do 16" alufelg ile dołożysz? Kilkaset złotych, a przynajmniej jakoś (w porównaniu do 15" stalówek) będą wyglądały...


Maciek, zimowe ... zimowe :!: :) kiedys nawet na poczatku sprzedazy GTA w Polsce dokladali zimowki wlasnie na takich felgach
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 26-07-2007 10:15

Michal pisze:Maciek, zimowe ... zimowe :!: :) kiedys nawet na poczatku sprzedazy GTA w Polsce dokladali zimowki wlasnie na takich felgach


Znaczy, że latem auto ma wyglądać super, a w zimie gów...no ?

Awatar użytkownika
rodriguez
Posty: 367
Rejestracja: 11-10-2004 13:04
Kontaktowanie:

Postautor: rodriguez » 26-07-2007 12:09

a potem się dziwią, że:

cdm pisze:Toora obniżyła tegoroczną prognozę przychodów z 430 mln zł do 293 mln zł, czyli o 32 proc. Analitycy spodziewają się, że ta obniżka przychodów będzie już widoczna w wynikach za drugi kwartał, które, ich zdaniem, będą słabe.


;)
147 GTA Q2

ARt

Obrazek :twisted:

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 26-07-2007 12:36

Maciej Loret pisze:
Michal pisze:Maciek, zimowe ... zimowe :!: :) kiedys nawet na poczatku sprzedazy GTA w Polsce dokladali zimowki wlasnie na takich felgach


Znaczy, że latem auto ma wyglądać super, a w zimie gów...no ?


mmmmm ... sam nie wiem :? ... cos bede musial wymyslec
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości