Mróz...zrobi ci najlepszy przegląd JTD

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 08-01-2009 09:27

wczoraj wieczorem przepsikałem smarem "w sprayu" tuleje górnych wahaczy kilka razy podnosząc i opuszczajac samochód - PU już nie skrzypią ;)
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 08-01-2009 10:07

W pozmianowych wariatorach jest zawrek zwrotny który u niemozliwia cofanie się ,a tym samym wypłynięcie z niego oleju - dlatego nie pracują one na sucho i są o wiele trwalsze
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004
AR156 1.6TS 2000

Awatar użytkownika
amargro
Posty: 1839
Rejestracja: 11-03-2005 15:15
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy

Postautor: amargro » 08-01-2009 16:09

Maciek-156 pisze:W pozmianowych wariatorach jest zawrek zwrotny który u niemozliwia cofanie się ,a tym samym wypłynięcie z niego oleju - dlatego nie pracują one na sucho i są o wiele trwalsze


A które to są te ostatecznie "pozmianowe" :?: Jaki mają nr katalogowy :?: Bo zmian wariatora było tyle, że mimo iż pod tym kątem ostro studiowałem ePER'a to sam się gubię. Jaki jest obecnie najnowszy :?:

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 08-01-2009 19:41

Zdaje się że od IX2000
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

Awatar użytkownika
amargro
Posty: 1839
Rejestracja: 11-03-2005 15:15
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy

Postautor: amargro » 08-01-2009 19:57

Maciek-156 pisze:Zdaje się że od IX2000


No ta ja Cię zapewniam, że zmiany były również później (przynajmniej nr katalogowych). Chyba od IV 2001 wprowadzono 60666199, ale później były 71738360 i 55202772 (który jak widzę jest nadal dostępny), a czy jest jeszcze nowszy to przestałem w pewnym momencie śledzić, i szczerze mówiąc miałem nadzieję, że Ty pisząc o "pozmianowym" masz świeższe info niż z 2000 roku :idea:

spark1.8
Posty: 218
Rejestracja: 20-01-2006 09:53

Postautor: spark1.8 » 09-01-2009 09:22

Maciek-156 pisze:W pozmianowych wariatorach jest zawrek zwrotny który u niemozliwia cofanie się ,a tym samym wypłynięcie z niego oleju - dlatego nie pracują one na sucho i są o wiele trwalsze


ale zaworki montowało się w głowicy :idea: :?:
Jesteś tego pewien, miałeś taki w łapie :?: Taki zaworek musiałby być zamontowany gdzieś przy gwincie wariata (olej wpływa do niego z przykręconego do niego wałka rozrządu, a wypływa przez dwie dziury w podstawie, więc je też należałoby zlikwidować), więc nie bardzo jest gdzie. Poza tym gdyby olej był w nim cały czas (pod ciśnieniem), to jaki byłby tego sens. Zaspawać go i spokój :)
156 1.8 TS, Rosso Proteo

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 09-01-2009 09:42

Tak na początku produkcji AR 156, kiedy pojawiły się problemy z wariatorami - ASO montowało na życz klienta w głowicy zawory zwrotne uniemożliwiające cofanie się oleju z wariatora, a później wprowadzono wariatory z zaworkami wbudowanymi. Zaworek zwrotny zawsze daje się na dolocie a nie na odpływie
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

spark1.8
Posty: 218
Rejestracja: 20-01-2006 09:53

Postautor: spark1.8 » 09-01-2009 10:57

Maciek-156 pisze:Tak na początku produkcji AR 156, kiedy pojawiły się problemy z wariatorami - ASO montowało na życz klienta w głowicy zawory zwrotne uniemożliwiające cofanie się oleju z wariatora,


to był taki pic na wodę. Olej i tak wyleciał otworami w podstawie wariata

Maciek-156 pisze: Zaworek zwrotny zawsze daje się na dolocie a nie na odpływie


no wiem, ale czy widziałeś taki na własne oczy. Gdzie jest ten zawór? W dolotowym otworze z gwintem? A co z dwoma otworami w podstawie? Przecież olej wyleci tamtędy?
156 1.8 TS, Rosso Proteo

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 09-01-2009 11:10

Zadaniem tego zaworu było aby olej się nie cofał po wyłączeniu silnika, czy spełniał swoją rolę trudno mi to ocenić. Jak miałem jeszcze TSa to przy ostatniej wymianie rozrządu (2005r) serwisant mówił mi że założył wariator pozmianowy właśnie z zaworkiem.
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 09-01-2009 11:41

inną ciekawostką jest fakt, że niektóre wariatory z pierwszych serii produkcyjnych nie padały w ogóle ... jednym z takich był w mojej 156 2,0
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 09-01-2009 11:47

Maciek-156 pisze:Tak na początku produkcji AR 156, kiedy pojawiły się problemy z wariatorami - ASO montowało na życz klienta w głowicy zawory zwrotne uniemożliwiające cofanie się oleju z wariatora


gwoli ścisłości, nie na początku produkcji, tylko od przełomu 2001/2002.

Awatar użytkownika
amargro
Posty: 1839
Rejestracja: 11-03-2005 15:15
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy

Postautor: amargro » 09-01-2009 12:18

IMHO cała ta "pozmianowość" to czysta propaganda, przepraszam teraz się mówi PR, a wariatory jak terkotały tak terkoczą :wink:

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 12-01-2009 12:16

w 156 1,6 `97 moich rodizców wariator poleciał dopiero w 2004 roku po przebiegu ok 90 tys km
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

Awatar użytkownika
nyknow
Posty: 862
Rejestracja: 20-07-2006 13:16
Lokalizacja: oklice St.Woli

Postautor: nyknow » 13-01-2009 12:38

sebszkud pisze:No mnie już przegląd zrobił, i to tak skutecznie, że do dziś nie wiedzą co jest grane w warsztacie ;-)


dobre ;)
u mnie motor control system failure - go to the dealer - tez podejrzewam ze mroz zrobil przeglad - niech teraz naprawi alfe jak taki mrozny ;)
posiadałem:
Alfa Romeo 156 1,9 MJet
08'2005 - 90k.km.
Toyota Corolla 1,6
02'2005 - 68k.km.

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 13-01-2009 14:38

nyknow pisze:
sebszkud pisze:No mnie już przegląd zrobił, i to tak skutecznie, że do dziś nie wiedzą co jest grane w warsztacie ;-)


dobre ;)
u mnie motor control system failure - go to the dealer - tez podejrzewam ze mroz zrobil przeglad - niech teraz naprawi alfe jak taki mrozny ;)


heh, miałem dokładnie to samo ... ale po zatrzymaniu samochodu i postoju około godziny wszystko przeszło. Ostatecznie nie pojechałem do serwisu ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

arturo23
Posty: 19
Rejestracja: 14-01-2009 16:31

Postautor: arturo23 » 14-01-2009 16:52

u mnie cos sie dzieje z terostatem ze jak jade to temperatura skacze od 90 do70 st. a powinien utrzymywac ciagle 90 st. tydzien temu wymienilem na nowy i jest malo lepiej.

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 14-01-2009 21:36

eeee chyba nie ;)
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

spark1.8
Posty: 218
Rejestracja: 20-01-2006 09:53

Postautor: spark1.8 » 15-01-2009 08:55

arturo23 pisze:u mnie cos sie dzieje z terostatem ze jak jade to temperatura skacze od 90 do70 st. .


to jest objaw prawidłowego działania termostatu w Alfie. ECU musi znać dokładną temp. silnika, a wskaźnik w kabinie odbiera ten sam sygnał.

arturo23 pisze:a powinien utrzymywac ciagle 90 st..


w golfach tak jest :)

arturo23 pisze: tydzien temu wymienilem na nowy i jest malo lepiej.


znaczy, że masz teraz dwa dobre
156 1.8 TS, Rosso Proteo

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 15-01-2009 10:40

spark1.8 pisze:to jest objaw prawidłowego działania termostatu w Alfie. ECU musi znać dokładną temp. silnika, a wskaźnik w kabinie odbiera ten sam sygnał.


Nie prawda :!: :!: :!: ECU ma zupełnie inny sygnał na początku produkcji były to dwa niezależne czujniki a później ( nie wiem od kiedy ) był to jeden czujnik tylko z dwoma pinami - jednym do kompa i jednym na wskaźnik co ciekawe wartości podawane przez poszczególne piny są często mocno rozbieżne.
Pozdrawiam

Bedboys

Kiedyś :
AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---

Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 15-01-2009 10:58

Pewnie z oszczędności jest teraz jeden czujnik z dwoma niezależnymi obwodami, jeden do ECU (precyzyjny), a drugi do wskaźnika kabinowego (jego precyzja pozostawia dużo do myslenia)
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości

cron