Mróz...zrobi ci najlepszy przegląd JTD

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Mróz...zrobi ci najlepszy przegląd JTD

Postautor: Maciek-156 » 06-01-2009 09:42

Temperatury prawdziwie zimowe (-10C:-20C), więc pogoda najlepiej testuje stan techniczny diesli. Ja po wymianie akumulatora i świeczek odpalam praktycznie od dotknięcia, a jak się wasze autka sprawują?
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004
AR156 1.6TS 2000

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Re: Mróz...zrobi ci najlepszy przegląd JTD

Postautor: Maciej Loret » 06-01-2009 10:17

Maciek-156 pisze:Temperatury prawdziwie zimowe (-10C:-20C)


U mnie 3m nad gruntem o 5.50 było -18.

Maciek-156 pisze:Ja po wymianie akumulatora i świeczek odpalam praktycznie od dotknięcia, a jak się wasze autka sprawują?


Ja się do zimy przygotowałem.
Żona dostała skrobaczkę z rękawicą, płyn do oczyszczanie szyb i sprawdziłem, że akumulator kosztuje 320PLN.

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 06-01-2009 10:21

:D u mnie w garażu temperatura nie spada poniżej zera ... więc dzisiaj jadąc na przegląd po 120k km też odpaliłem z kluczyka :)

powtarzając za słowami diagnosty ode mnie z ASO "tak zadbanego samochodu nie widzi się często" :)
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

MaxiCaas
Posty: 149
Rejestracja: 25-07-2006 15:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postautor: MaxiCaas » 06-01-2009 22:40

Ja też trzymam w garażyku ale jak pracuje do 22 to pod firmą ostatnio było -14. Nic to jednak chociaż aku pewnie wiekowy (sam mam autko od 3 lat i nie wymieniałem) a i kontrolka spirali mi mryga - jednak mówiliscie że nie jest to sprawa na cito więc tak jeżdżę.

Dotychczas (mrozy do -17) nie mam żadnych problemów z zapaleniem. Własnie dzwoni żonka i mówi że jest -20 więc będzie sprawdzian.

Max
AR 156 2,4 JTD 00'
czarna piękność
na niespotykanej alfiastej feli...

sebszkud
Posty: 100
Rejestracja: 08-02-2007 00:42
Lokalizacja: Katowice

Postautor: sebszkud » 06-01-2009 22:53

No mnie już przegląd zrobił, i to tak skutecznie, że do dziś nie wiedzą co jest grane w warsztacie ;-)
Czarna 156 SW 2,4 JTD
15-to calowa stalowa zima

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 06-01-2009 23:59

a ja napisze coś o mojej benzynie Też sie chcem pochwalić A wiec akumulator zamarz i odpaliłem z kabli Co prawda nie słychac pompy wspomagania płyny mam nowiuśkie Przy pierwszym odpaleniu z kabli zapalił za pierwszym tchnieniem pierwsze 10 sekund było słychać wariator ale uwazam to za normnalne bo ma 3 miesiace od nowoiści i za kazdym następnym odpaleniem juz go wogóle nie słychać na dodatek tego nie było jak było ciepło. Tak to bez zarzutu. boje sie bardziej przy tych temperaturach o przepływke szkoda mi przepływki może na czas zimy zarzuce starą bo ta ma tydzień i mi szkoda takiej fajnej tej przepływeczki takiej takiej, na te temperatury. Tak naprawde alfka bez zarzutu. Zauważyłem tylko coś jeszcze że jak odpale i juz sobie chodzi to włączam nawiew i wszystkie 3 pokretła chodzą dużo cięzej jak tak zimno jest w srodku niż normalnie Trudniej je przekręcić albo mi sie wydaje Nie przeszkadza mi to ale byłem zdziwiony że aż tak cieżko sie nimi jak auto zimne kręci. Druga sprawa to jestem zadowolony bo podłoge mam wyświechtaną bitexem Tego nie rzałuje teraz widze jak na tym bitexie jest sól która nic mi nie zrobi :o zaraz na myjnie do kumpli pojade i umyje. Zabezpieczenie podwozia jest dobrą sprawą.

Awatar użytkownika
Andrzejsr
Posty: 622
Rejestracja: 23-01-2006 16:19
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Postautor: Andrzejsr » 07-01-2009 01:21

filip13 pisze:...odpaleniu z kabli zapalił za pierwszym tchnieniem pierwsze 10 sekund było słychać wariator ale uwazam to za normnalne bo ma 3 miesiace od nowoiści ...



zaraz, zaraz - to ma być normalne, że wariator słychać po 3 miesiącach od wymiany ? :shock:

(a w temacie zimy, to Bella poza tym, że brudna :oops: - to pali i radzi sobie b. ładnie)
--
156SW 1.6TS 2004, 156SW 2.5V6 2004, 166 3.2V6 2004 - dobry rocznik :)

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 07-01-2009 01:56

Andrzejsr pisze:
filip13 pisze:...odpaleniu z kabli zapalił za pierwszym tchnieniem pierwsze 10 sekund było słychać wariator ale uwazam to za normnalne bo ma 3 miesiace od nowoiści ...



zaraz, zaraz - to ma być normalne, że wariator słychać po 3 miesiącach od wymiany ? :shock:

(a w temacie zimy, to Bella poza tym, że brudna :oops: - to pali i radzi sobie b. ładnie)

musze zmienić olej odrazu nie ma sparowania na wariator i 10 sekund musi potrwać ale to tylko przy tych niskich mrozach. Napewno nie wariator nie jest zwalony tylko musi dopłynąć olej do niego teraz jest zimny odpalam i nic ale jak stoi całą noc to dopiero i przy -20 Spoko zmieniam olej.

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 07-01-2009 09:43

Wracając do diesla, to nie chcę tu robić niepotrzebnej reklamy, ale przetestowałem Supreme Arctic Diesel (-32C) ze Statoil. Bardzo dobrze sprawdza się przy niskich temperaturach, a co najważniejsze silnik szybciej się rozgrzewa niż np. na V-power Diesel Shella. Trzeba pamiętać jeszcze o jednym, aby w chłodne dni mieć raczej pełny zbiornik paliwa - zapobiega to kondensacji pary wodnej wewnątrz zbiornika.
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 07-01-2009 12:06

filip13 pisze: pierwsze 10 sekund było słychać wariator ale uwazam to za normnalne
filip, mój wariator ma pótora roku i 35 tys przebiegu, olej mobil 10w40 po zmianie 5 tys km, wczoraj wieczorem po 11 godzinach postoju przy temperaturze - 17 st na komputerze pokładowym, nic go nie słychać.
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 07-01-2009 14:29

wczoraj troche pojeżdziłem dziś odpaliłem bez kabli z pierwszego Moze 10 sekund to przesadziłem z wariatem ale z 4 , 5 sekund no musi dopłynąć do niego olej nie ma rady no to jak wszystki scieknie do miski po nocy Potem cisza jak makiem zasiał. i za kazdym odpaleniem nawet po 5 godzinach stania też Tylko po całej nocy. Wpadnij swoim zobaczymy jaki masz idealny egzemplarz Tomasie. Chętnie rzuce okiem na Twoją igłe. Brzytwe!

Awatar użytkownika
Andrzejsr
Posty: 622
Rejestracja: 23-01-2006 16:19
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Postautor: Andrzejsr » 07-01-2009 14:56

filip13 pisze:wczoraj troche pojeżdziłem dziś odpaliłem bez kabli z pierwszego Moze 10 sekund to przesadziłem z wariatem ale z 4 , 5 sekund no musi dopłynąć do niego olej nie ma rady no to jak wszystki scieknie do miski po nocy Potem cisza jak makiem zasiał. i za kazdym odpaleniem nawet po 5 godzinach stania też Tylko po całej nocy. Wpadnij swoim zobaczymy jaki masz idealny egzemplarz Tomasie. Chętnie rzuce okiem na Twoją igłe. Brzytwe!


Mój pierwszy zaczął klekotać ( ale nwet nie na 4-5 sek , krócej) ze 2-3 miesiące przed wymianą rozrządu (wymieniałem przy 50tys km) Była po drodze zima z większymi mrozami niż teraz i nie klekotał.
Teraz nowy ma ok 15tys przebiegu, od wiosny i również milczy.
Dlatego się zdziwiłem, że jako mechanik mówisz iż po 3 miesiącach już ma prawo klekotać, nawet przez chwilę. Musisz chyba złożyć reklamację w warsztacie, który to robił ;)
--

156SW 1.6TS 2004, 156SW 2.5V6 2004, 166 3.2V6 2004 - dobry rocznik :)

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 07-01-2009 15:29

filip13 pisze:... Wpadnij swoim zobaczymy jaki masz idealny egzemplarz Tomasie. Chętnie rzuce okiem na Twoją igłe. Brzytwe!
jeśli jesteś ciekawy stanu mojego samochodu to zapraszam do Lublina :D postawię przy tym kawę i jakieś ciacho napewno. Ja znam swój samochód więc do ciebie nie będe gonił, zresztą podobnie jak rok temu, przypomnij sobie z archiwum gg?? ... chyba że mój post odebrałeś jako złośliwość, to przepraszam ale nie miałem tego w zamierzeniu, nie martw się, jeśli zakładałeś wariator w ASO to uwzględnią ci reklamację ( np taki warunek ma avanti z allegro) :roll:
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

Awatar użytkownika
Maciek1972
Posty: 449
Rejestracja: 27-10-2005 20:27
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Mróz...zrobi ci najlepszy przegląd JTD

Postautor: Maciek1972 » 07-01-2009 16:07

Maciej Loret pisze:
Ja się do zimy przygotowałem.
Żona dostała skrobaczkę z rękawicą, płyn do oczyszczanie szyb i sprawdziłem, że akumulator kosztuje 320PLN.


bardzo dobre :D
Pozdrawiam
Maciek
AR 156 1.8 TS '99

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Re: Mróz...zrobi ci najlepszy przegląd JTD

Postautor: Maciej Loret » 07-01-2009 16:12

Maciek1972 pisze:
Maciej Loret pisze:
Ja się do zimy przygotowałem.
Żona dostała skrobaczkę z rękawicą, płyn do oczyszczanie szyb i sprawdziłem, że akumulator kosztuje 320PLN.


bardzo dobre :D


Nie ma lekko. Kto jeździ, ten skrobie...

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 07-01-2009 19:10

też mam gwarancje na swojego Robiłem sam Wkońmcu naprawiam ludziom samochody myslałem ze jesteś tego świadom. Chetnie wolnym czasem moge sie zgadać i wpaść to zaden problem dla mnie jak znalazł bym wolny czas a takiego rzadko Mam mnustwo aut do napraw i nie zgubi mnie Twoja głupia gadka i czepianie sie i przygadulstwo. Ani nie wpłynie to na nic co sobie tam naskrobiesz Uważam ze jesteś niemądry jeżdzac po aso i prując tyle hajsu Na moje rozrządy daje również gwarancje na 60tys albo 3 lata Cześci każdy może kupić sobie sam albo tez ja ale musze widziec co to sa za czę sci i jeśli ja je kupuje to na graty jest gwarancja jęśli nie to nie. Bo nie mam rachunków i nie mam jak zareklamować logiczne wtedy każdy dba o siebie. Mam nadzieje ze skończysz swoją gadke bo zrobiłem już mnustwo rozrządów i widze czesto że w niejednym samochodzie musze po kimś popraiać najcześciej właśnie po ASO

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 07-01-2009 21:19

filip13 pisze:też mam gwarancje na swojego Robiłem sam Wkońmcu naprawiam ludziom samochody

często kupując części warunkiem gwarancji jest jej montaż w autoryzowanym serwisie, np właśnie w przytoczonym przeze mnie sklepie AVANTI
filip13 pisze:Chetnie wolnym czasem moge sie zgadać i wpaść to zaden problem dla mnie jak znalazł bym wolny czas a takiego rzadko

zapraszam jeszcze raz serdecznie i rozumiem że cierpisz na brak czasu jak cała reszta naszego społeczeństwa
filip13 pisze:... i nie zgubi mnie Twoja głupia gadka i czepianie sie i przygadulstwo. Ani nie wpłynie to na nic co sobie tam naskrobiesz
weź sobie jakieś leki na uspokojenie i chyba dobrze też jeśli zarzyjesz antydepresyjne..
filip13 pisze:Uważam ze jesteś niemądry
twoje zdanie, twoja opinia
filip13 pisze:Uważam ze jesteś niemądry jeżdzac po aso i prując tyle hajsu

przypomnę ci że rok temu za remont silnika proponowałeś mi dwa razy większą kasę niż pracownicy ASO ( http://www.alfaromeo.pl/phpBB/viewtopic ... ght=silnik ). Z tego wywiązała się wielka dyskusja,i twoje prośby abym wycofał temat z forum, albo dopisał że to po koleżeńsku, bo jak inni się dowiedzą że u mnie w mieście w takiej cenie można to zrobić to popłyniesz i będziesz musiał zamknąć warsztat...
********
ten temat ma zupełnie inny cel, jak pokazanie ciebie jako wielce obrażonego i pokrzywdzonego. Źle odbierasz ludzkie intencje, a zwrócenie Tobie uwagi na pewien aspekt odbierasz jako atak na Twoją osobę- wyluzuj nie jesteś alfą i omegą. Wierzę że prowadzisz od lat warsztat i że podchodzisz do tematu profesjonalnie- chwała ci za to, nie obrażaj się 8) pocieszę cię że i moja alfa nie jest idealna, u mnie wariator nie klekocze ale zaczęły znowu po dwóch miesiacach skrzypieć poliuretany w przednich górnych wahaczach :oops: jakieś smarowanko sobie zafunduję
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 08-01-2009 02:22

ja jestem spokojny O nic sie nie boje ani nie trzeba mnie leków. Ja nic nie ukrywam. Chyba nie sądziłeś ze zrobbie remont za 450zl Caly silnik byle by nie zatarty bo trzeba wyciagnac wowczas wał i jest szlif. Koszt remontu robocizny 1300 Stali klienci maja taniej do 500zl ale tacy i Ci którzy sa dobrzy klienci. Tyle kosztuje Moi klienci mnie znają wiedzą i widzą co i jak robie Ze wszystko co mozliwie perfekcyjnie. Nie moge traktowac tak samo klienta co zawsze jest u mnie ze wszystkim co tylko napotka go tak samo z klientem który był u mnie raz albo 2 co najwazniejsze raz zrobił rozrząd i wahacze juz zmienia gdzie indziej tak samo jak stałego klienta. A remont za 450zl jak ktoś robi to niech robi, nie nazwał bym go wielkim. Ja za tyle nie robie i nikogo nie zmuszam by u mnie robił Po co mam oszukiwac Zawsze mowie cene.
Pozdrawiam

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 08-01-2009 02:51

do tego dodac należy cene gratów : rozrzadu kompletnego, wariatora jak kto woli wariator, zmieniam pompe wody uszczelke glowuicy pierscieni uszczelniacze zaworowe szlif glowicy, panewki nowe uszczelki na kolektor ssacy na wydechowy 2 razy olej musi pochodziśc potem zmienic jeszcze raz 2 razy filtr, płyn chłodzacy termostat czasem jak trzeba za ta cene ma wszystko co chce wymienić ale te graty tez kosztują Samo to ze rozrząd około 350 panewki 100 pierscienie 220 2 razy olej nie pamietam ale najmniej z 200 tak wale juz najtaniej filtr 2 razy po 20 uszczekla głowicy 100 szlifierze 150 uszczelniacze na wałki z 30 a wariator 380 płyn chlodzący z 50 Ja zmieniam to wszystko za 1300 robie co chce a jak stały ma taniej jak juz pisałem
Stary to tyle kosztuje. Tu w gratach już jest dużo ale i duzo gratów zaleznie co musze zmienic a co klient zyczy sobie zostawic bądz moge pozwolic by nie wynmieniał. Na graty daje wszystkie moje zniszki ni nie zarabiam złotółwki Mozna samemu sobie je kupować. Ale z konsultacja ze mna by nie było jakiejs lipy.

spark1.8
Posty: 218
Rejestracja: 20-01-2006 09:53

Postautor: spark1.8 » 08-01-2009 08:58

filip13 pisze: Moze 10 sekund to przesadziłem z wariatem ale z 4 , 5 sekund no musi dopłynąć do niego olej nie ma rady no to jak wszystki scieknie do miski po nocy


olej nie dopływa do wariata zaraz po odpaleniu. Elektrozawór otwiera dziurę z olejem dopiero po przekroczeniu 1900 obr. (o ile dobrze pamiętam). Trwa to do osiągnięcia 4500 obr, a powyżej znowu wariat jest pusty.
156 1.8 TS, Rosso Proteo


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości