Chłodzenie pleców i.. siedzenia

Wszystkie tematy, które nie do końca dotyczą Alfy Romeo.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Andrzejsr
Posty: 622
Rejestracja: 23-01-2006 16:19
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Chłodzenie pleców i.. siedzenia

Postautor: Andrzejsr » 20-07-2007 21:35

Nie znoszę upałów :evil:
Do tego stopnia, że pierwszy raz zdecydowałem się popsuć świadomie wygląd wnętrza Alfuni za zwiększenie komfortu:
http://www.waeco.com/en/300_650.php?PHP ... cbad8a9256
Na allegro 190zł
Znalazłem tylko czarną ( a miałem piękne jasne wnętrze :( ) ale trudno, przez te najgorsze dni będzie bo naprawdę fajnie w plecy! Zdaje mi się że tylko delikatnie dmucha powietrzem zaczerpniętym wiatraczkiem (cichy) z dołu siedzenia, ale wrażenie chłodu jest - jakby było lekko schłodzone - jechałem kawałek bez klimy z dmuchawą na max - pot na czole a plecy suche :) No i działa od razu.
W jakimś sklepie wysyłkowym w USA znalazłem jasno-beżowe, pisali w opisie też, że z regulacją siły chłodzenia (ta waeco ma 2 stopnie dmuchawy) ale kucze koszt wysyłki i czekanie byłoby zbyt długie, może na przyszłe lato gdzieś na spokojnie uda się znaleźć. Aha i dodatkowa wada - podwyższa i tak już wysokie stosunkowo siedzisko Alfy .
Swoją drogą to bez sensu że ogrzewane fotele są tak powszechne, a chłodzone nie (w 159 chyba nie ma takiej opcji?) W mondeo i S-max'ie widziałem jako opcję.

To Waeco ma trochę fajnych akcesoriów - m.in tempomat do dodatkowego montażu (także do 147/156/GT) - ok 1200zł wychodzi, tylko chyba na nie-autostradach nie jest zbyt często używany ? no i kto by to zamontował...

Pozdrawiam
Andrzej
--
156SW 1.6TS 2004, 156SW 2.5V6 2004, 166 3.2V6 2004 - dobry rocznik :)

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Chłodzenie pleców i.. siedzenia

Postautor: Michal » 20-07-2007 22:32

Andrzejsr pisze:To Waeco ma trochę fajnych akcesoriów - m.in tempomat do dodatkowego montażu (także do 147/156/GT) - ok 1200zł wychodzi, tylko chyba na nie-autostradach nie jest zbyt często używany ? no i kto by to zamontował...


Po pierwsze z tym chłodzeniem to trzeba uważać na nerki i korzonki - mozna się nieźle załatwić

z doświadczenia wiem, że tempomat nie sprawdza się także i na autostradach :? ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
Andrzejsr
Posty: 622
Rejestracja: 23-01-2006 16:19
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Chłodzenie pleców i.. siedzenia

Postautor: Andrzejsr » 20-07-2007 23:28

Michal pisze:
Andrzejsr pisze:...Po pierwsze z tym chłodzeniem to trzeba uważać na nerki i korzonki - mozna się nieźle załatwić

z doświadczenia wiem, że tempomat nie sprawdza się także i na autostradach :? ...


Można wyłączyć, zresztą ma 2 biegi i I jest b delikatny tworzy tak jakby warstwę powietrza między koszulą a matą. No i nie przesadzałbym z narażeniem ok. lędźwiowej, może gdy ktoś ma skłonności, lub aktualny ostry stan zapalny itd , no to tak, ale nie przesadzajmy :) gorąc to zło!

A co do tempomatu, to czy jest tak że się 'dezaktywuje' po każdym nawet lekkim przychamowaniu czy po prostu nawet po hamowaniu sam przyspiesza do zadanej prędkości ?

Pozdrawiam
Andrzej
--

156SW 1.6TS 2004, 156SW 2.5V6 2004, 166 3.2V6 2004 - dobry rocznik :)

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Re: Chłodzenie pleców i.. siedzenia

Postautor: Maciej Loret » 20-07-2007 23:31

Andrzejsr pisze:A co do tempomatu, to czy jest tak że się 'dezaktywuje' po każdym nawet lekkim przychamowaniu czy po prostu nawet po hamowaniu sam przyspiesza do zadanej prędkości ?


Dezaktywuje się...
Nie bardzo sobie chyba wyobrażasz hamowanie, puszczenie hamulca i w tym momencie... auto przyspiesza ? :lol:

Awatar użytkownika
Andrzejsr
Posty: 622
Rejestracja: 23-01-2006 16:19
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Chłodzenie pleców i.. siedzenia

Postautor: Andrzejsr » 21-07-2007 00:05

Maciej Loret pisze:
Andrzejsr pisze:A co do tempomatu, to czy jest tak że się 'dezaktywuje' po każdym nawet lekkim przychamowaniu czy po prostu nawet po hamowaniu sam przyspiesza do zadanej prędkości ?


Dezaktywuje się...
Nie bardzo sobie chyba wyobrażasz hamowanie, puszczenie hamulca i w tym momencie... auto przyspiesza ? :lol:


Wyobrażam - delikatnie, po delikatnym przychamowaniu ? ponowna automatyczna aktywacja po dodaniu gazu po hamowaniu ? jest kilka możliwości dla wyobraźni.
Jakies MB czy volvo mają coś takiego chyba, jeszcze bardziej rozbudowane o samodzielne hamowanie przed samochodem poprzedzającym, a gdy ten się oddali - przyspiesza znów. Nie jestem informatykiem , ale chyba to nie takie trudne do zrobienia? Ja jestem ciekaw jak to w Alfach działa ?

Pozdrawiam
Andrzej
--

156SW 1.6TS 2004, 156SW 2.5V6 2004, 166 3.2V6 2004 - dobry rocznik :)

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Chłodzenie pleców i.. siedzenia

Postautor: Michal » 21-07-2007 00:21

Andrzejsr pisze:
Maciej Loret pisze:
Andrzejsr pisze:A co do tempomatu, to czy jest tak że się 'dezaktywuje' po każdym nawet lekkim przychamowaniu czy po prostu nawet po hamowaniu sam przyspiesza do zadanej prędkości ?


Dezaktywuje się...
Nie bardzo sobie chyba wyobrażasz hamowanie, puszczenie hamulca i w tym momencie... auto przyspiesza ? :lol:


Wyobrażam - delikatnie, po delikatnym przychamowaniu ? ponowna automatyczna aktywacja po dodaniu gazu po hamowaniu ? jest kilka możliwości dla wyobraźni.
Jakies MB czy volvo mają coś takiego chyba, jeszcze bardziej rozbudowane o samodzielne hamowanie przed samochodem poprzedzającym, a gdy ten się oddali - przyspiesza znów. Nie jestem informatykiem , ale chyba to nie takie trudne do zrobienia? Ja jestem ciekaw jak to w Alfach działa ?

Pozdrawiam
Andrzej


trudne to to nie jest do zrobienia ale ... Mercedes miał z tym problemy, gdzieś w necie wisiał filmik z demonstracji nowego Mercedesa własnie z zamontowanym systemem. Filmik kończy się dużym bum w samochód z przodu :D ... później tłumaczono, że kierowca wyłączył system tuż przed demonstracją :arrow: taaaa ... a ja jestem perski dywan :D
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Re: Chłodzenie pleców i.. siedzenia

Postautor: Maciej Loret » 21-07-2007 09:19

Andrzejsr pisze:Wyobrażam - delikatnie, po delikatnym przychamowaniu ? ponowna automatyczna aktywacja po dodaniu gazu po hamowaniu ? jest kilka możliwości dla wyobraźni.

Andrzejsr pisze:Jakies MB czy volvo mają coś takiego chyba, jeszcze bardziej rozbudowane o samodzielne hamowanie przed samochodem poprzedzającym, a gdy ten się oddali - przyspiesza znów.



Aktywny tempomat. Dostępny również w np. w BMW.

Andrzejsr pisze:Nie jestem informatykiem , ale chyba to nie takie trudne do zrobienia? Ja jestem ciekaw jak to w Alfach działa ?


Tak jak we wszystkich innych autach. Zobacz do jakiejś dowolnej instrukcji obsługi. Jak nie masz w swoim aucie, to można takowe znaleźć w sieci.

Awatar użytkownika
Andrzejsr
Posty: 622
Rejestracja: 23-01-2006 16:19
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Chłodzenie pleców i.. siedzenia

Postautor: Andrzejsr » 21-07-2007 13:04

Maciej Loret pisze:Aktywny tempomat. Dostępny również w np. w BMW.



i Fordach razem z chłodzonymi fotelami :)

Maciej Loret pisze: Zobacz do jakiejś dowolnej instrukcji obsługi. Jak nie masz w swoim aucie, to można takowe znaleźć w sieci.


Wg instrukcji obsługi rozrząd mam wymieniać co 120tys km, olej co 20, a wg katalogów dwustrefowa klima i komp pokładowy są rzekomo b. przydatne, ciekaw byłem rzeczywistych wrażeń użytkowników jak np Michała, poczytać wiem że mogę i czytałem.

Pozdrawiam
Andrzej
--

156SW 1.6TS 2004, 156SW 2.5V6 2004, 166 3.2V6 2004 - dobry rocznik :)

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Re: Chłodzenie pleców i.. siedzenia

Postautor: Maciej Loret » 21-07-2007 13:14

Andrzejsr pisze:i Fordach razem z chłodzonymi fotelami :)


OIDP, to wentylowane przednie fotel w Mondeo pojawiły się w 2002r.

Andrzejsr pisze:Wg instrukcji obsługi rozrząd mam wymieniać co 120tys km, olej co 20, a wg katalogów dwustrefowa klima i komp pokładowy są rzekomo b. przydatne,


Rozumiem więc, że czytając instrukcję robisz zawsze odwrotnie niż w niej pisze?
Nie wydaje Ci się śmieszne porównanie problemów Alfy z rozrządem i prostego opisu obsługi tempomatu?
A za dwustrefową (a jeszcze lepiej wielostrefową) automatyczną klimatyzację ja bym chętnie dopłacił (o ile nie są to kosmiczne pieniądze)
Podobnie za komputer pokładowy (o ile nie pokazuje bzdur)

Awatar użytkownika
Andrzejsr
Posty: 622
Rejestracja: 23-01-2006 16:19
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Chłodzenie pleców i.. siedzenia

Postautor: Andrzejsr » 21-07-2007 13:29

Maciej Loret pisze:Rozumiem więc, że czytając instrukcję robisz zawsze odwrotnie niż w niej pisze?
Nie wydaje Ci się śmieszne porównanie problemów Alfy z rozrządem i prostego opisu obsługi tempomatu?
A za dwustrefową (a jeszcze lepiej wielostrefową) automatyczną klimatyzację ja bym chętnie dopłacił (o ile nie są to kosmiczne pieniądze)
Podobnie za komputer pokładowy (o ile nie pokazuje bzdur)


Co do instrukcji, wydaje mi się, że rozumiesz dobrze o co mi chodziło (patrz wspomiany komp.), ale pass...
Co do strefowej - tył/przod owszem taki podział byłby przydatny, nie ma w 156, a lewo/prawo przez pond rok używania z przeciętną ilością pasażerow obok : _ani raz_ nie było potrzeby jej zastosowania.
Komputer pokazuje bzdury, dobrze o tym wiesz m.in. z tego forum (instrukcja o tym nie wspomina , tak BTW ;) ) i do tego ma pare innych mankamentów.

Dobra, spadam na chłodzony i brzydki chwilowo fotel :)

Pozdrawiam
Andrzej
--

156SW 1.6TS 2004, 156SW 2.5V6 2004, 166 3.2V6 2004 - dobry rocznik :)

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Re: Chłodzenie pleców i.. siedzenia

Postautor: Maciej Loret » 21-07-2007 13:40

Andrzejsr pisze:Co do instrukcji, wydaje mi się, że rozumiesz dobrze o co mi chodziło (patrz wspomiany komp.), ale pass...


Chyba jednak nie rozumiem. Napisałem wcześniej, że skoro nie wiesz jak działa tempomat i być może nie masz instrukcji do swojego auta, to zawsze możesz popatrzeć do instrukcji innego auta, które posiada tempomat. Instrukcje do różnych aut są w Sieci - mozna poczytać jak toto działa.

Andrzejsr pisze:Co do strefowej - tył/przod owszem taki podział byłby przydatny, nie ma w 156, a lewo/prawo przez pond rok używania z przeciętną ilością pasażerow obok : _ani raz_ nie było potrzeby jej zastosowania.


Dla mnie lewo-prawo by było lepsze niż przód tył.
Ale najlepsze oczywiście byłoby, gdyby każde siedzenie było regulowane oddzielnie.
To, że nie było używane o niczym nie świadczy.
Chyba, że siedzący obok byli świadomi, że mogą mieć wpływ na temp powietrza wokół siebie...

Andrzejsr pisze:Komputer pokazuje bzdury, dobrze o tym wiesz m.in. z tego forum (instrukcja o tym nie wspomina , tak BTW ;) ) i do tego ma pare innych mankamentów.


Tak, czytałem o komputerze pokładowym.
O czym nie wspomina instrukcja?
O mankamentach nie pamiętam - było coś pisane?

Awatar użytkownika
Andrzejsr
Posty: 622
Rejestracja: 23-01-2006 16:19
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Chłodzenie pleców i.. siedzenia

Postautor: Andrzejsr » 21-07-2007 17:23

Maciej Loret pisze:Dla mnie lewo-prawo by było lepsze niż przód tył.
Ale najlepsze oczywiście byłoby, gdyby każde siedzenie było regulowane oddzielnie.
To, że nie było używane o niczym nie świadczy.
Chyba, że siedzący obok byli świadomi, że mogą mieć wpływ na temp powietrza wokół siebie...


No oczywiście że byli, właśnie takie rzeczy wychodzą w praktyce, czytając rzeczoną instrukcję na początku sądziłem że będzie inaczej, ale nie...

Maciej Loret pisze:O czym nie wspomina instrukcja?
O mankamentach nie pamiętam - było coś pisane?


o zaniżaniu spalania 0,5-1,5 litra, co przy Twoich skłonnościach do dokładnosci matematyczno-apekarskiej chyba już wystarczający powód ;), o braku prawdziwego chwilowego wskazania spalania, o wąskim zakreise regulacji jasności wyświetlacza, o niedopasowaniu stylistycznym do reszty deski.

Pozdrawiam
Andrzej
--

156SW 1.6TS 2004, 156SW 2.5V6 2004, 166 3.2V6 2004 - dobry rocznik :)

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Re: Chłodzenie pleców i.. siedzenia

Postautor: Maciej Loret » 21-07-2007 18:03

Andrzejsr pisze:No oczywiście że byli, właśnie takie rzeczy wychodzą w praktyce, czytając rzeczoną instrukcję na początku sądziłem że będzie inaczej, ale nie...


Oprócz fragmentu do pierwszego przecinka, niczego nie rozumiem... :oops:

Andrzejsr pisze:o zaniżaniu spalania 0,5-1,5 litra, co przy Twoich skłonnościach do dokładnosci matematyczno-apekarskiej chyba już wystarczający powód ;),


Powód do nie kupowania komputera pokładowego?
Dla mnie nie, o ile wystarczy odjąć tę wartość w pamięci (to zwykle potrafi prawie każdy).

Andrzejsr pisze: o braku prawdziwego chwilowego wskazania spalania, o wąskim zakreise regulacji jasności wyświetlacza, o niedopasowaniu stylistycznym do reszty deski.


Chwilowe wskazanie dla mnie nie jest tak istotne (ale mi nie przeszkadza jego istnienie) - ciekawsza chyba jest informacja na ile kilometrów wystarczy paliwo pozostające w zbiorniku.
W wersji przed fl można 3-stopniowo regulować jasność wyświetlacza - parę razy się pobawiłem i więcej tego nie ruszałem - dla mnie bajer.
Niedopasowanie stylistyczne - możliwe, nigdy się temu nie przyglądałem.

Awatar użytkownika
Andrzejsr
Posty: 622
Rejestracja: 23-01-2006 16:19
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Chłodzenie pleców i.. siedzenia

Postautor: Andrzejsr » 21-07-2007 22:52

Maciej Loret pisze:Oprócz fragmentu do pierwszego przecinka, niczego nie rozumiem... :oops:


Nie no, prawdziwy hyde park :) byli użtkownicy świadomi istnienia pokrętła zmiany temp po ich stronie. Okazało się w praktyce ponad rocznegu użytkowania (a więc zima i lato), że jej nie używają. Zdawało mi się, że będą używali gdy kupowałem auto, wiedziałem wtedy z instrukcji jak się to obsługuje i czemu służy. W _praktyce codziennej_ jednak okazało się, że nie ma potrzeby stosowania. Być może podobnie jest z tempomatem nie wiem bo nie miałem. Wydawać się może przydatny ale np w opinii Michała nie jest. Sformułowanie "ale nie..." użyłem za jednym z kabaretów, który lubię, choć wcale nie trzeba znać tego skeczu aby je zrozumieć.


Maciej Loret pisze:Powód do nie kupowania komputera pokładowego?
Dla mnie nie, o ile wystarczy odjąć tę wartość w pamięci (to zwykle potrafi prawie każdy).


Nie da się "nie kupić" komp pokładowego w tym modelu (156 po Fl wnętrza i dalej) . W pamięci trzeba nie odjąć, tylko dodać. Tylko że nigdy nie wiadomo ile? - raz 0,5 , raz 1,5, raz 0,7 albo jeszcze inaczej - może wróżka jeżdżąca 156 by wiedziała ile. Kto jak kto, ale Ty tak dokładny, liczący spalanie od początku użytkowania samochodu mógłby być z tego przynajmniej niezadowolony, nie ? :) A instrukcja nie wspomina o potrzebie dodawania.


Maciej Loret pisze:Chwilowe wskazanie dla mnie nie jest tak istotne (ale mi nie przeszkadza jego istnienie) - ciekawsza chyba jest informacja na ile kilometrów wystarczy paliwo pozostające w zbiorniku.


ona też się zmienia tak jak to pseuo-chwilowe spalanie i przecież na podstawie tych samych niedokładnych wyliczeń, więc tak średnio bym jej ufał, zwłaszcza przy niskim poziomie benzyny, a wtedy to jest najistoniejsze.

Maciej Loret pisze:W wersji przed fl można 3-stopniowo regulować jasność wyświetlacza - parę razy się pobawiłem i więcej tego nie ruszałem - dla mnie bajer.
Niedopasowanie stylistyczne - możliwe, nigdy się temu nie przyglądałem.


jasność wyświetlaczy zegarów owszem b. ładnie można mocno przyciemnić w wystarczającym stopniu, ale budka komputera ma oddzielne sterowanie i daje po oczach mocniej niż zegary, nawet przy swym najniższym poziomie jasności. W nocy to przeszkadza. I nie można kupić tej Alfy bez komp.

Pozdrawiam
Andrzej
--

156SW 1.6TS 2004, 156SW 2.5V6 2004, 166 3.2V6 2004 - dobry rocznik :)

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Re: Chłodzenie pleców i.. siedzenia

Postautor: Maciej Loret » 21-07-2007 23:34

Andrzejsr pisze:[...]byli użtkownicy świadomi istnienia pokrętła zmiany temp po ich stronie. Okazało się w praktyce ponad rocznegu użytkowania (a więc zima i lato), że jej nie używają. Zdawało mi się, że będą używali gdy kupowałem auto, wiedziałem wtedy z instrukcji jak się to obsługuje i czemu służy. W _praktyce codziennej_ jednak okazało się, że nie ma potrzeby stosowania.


OK. Dla Ciebie (bądź Twoich współpasażerów) dwustrefowa klimatyzacja nie ma sensu... Podobnie jest z wieloma innymi wynalazkami, np. elektryczne sterowane lusterka... Niektórzy jednak korzystają z nich (przynajmniej od czasu do czasu)... Dlatego masowo produkowane auta będą miały takich mniej lub bardziej potrzebnych wynalazków coraz więcej...

Andrzejsr pisze:Być może podobnie jest z tempomatem nie wiem bo nie miałem. Wydawać się może przydatny ale np w opinii Michała nie jest.


A jakby było, to by coś zmieniło?

Andrzejsr pisze:Sformułowanie "ale nie..." użyłem za jednym z kabaretów, który lubię, choć wcale nie trzeba znać tego skeczu aby je zrozumieć.


Dalej nie rozumiem niczego po pierwszym przecinku... :oops:

Andrzejsr pisze:Nie da się "nie kupić" komp pokładowego w tym modelu (156 po Fl wnętrza i dalej).


I dobrze. Gorzej jeśli rzeczywiście jest on do doopy...

Andrzejsr pisze:W pamięci trzeba nie odjąć, tylko dodać.


Ale to chyba nie jest większy problem? :wink:

Andrzejsr pisze:Tylko że nigdy nie wiadomo ile? - raz 0,5 , raz 1,5, raz 0,7 albo jeszcze inaczej - może wróżka jeżdżąca 156 by wiedziała ile. Kto jak kto, ale Ty tak dokładny, liczący spalanie od początku użytkowania samochodu mógłby być z tego przynajmniej niezadowolony, nie ? :)


Oczywiście, że to problem. Można jednakowoż z niego wybrnąć odejmując/dodając maksymalną dotąd zarejestrowaną wartość.

Andrzejsr pisze: A instrukcja nie wspomina o potrzebie dodawania.


A wspomina o tym, że nie wolno suszyć auta w mikrofalówce?

Andrzejsr pisze:ona też się zmienia tak jak to pseuo-chwilowe spalanie i przecież na podstawie tych samych niedokładnych wyliczeń, więc tak średnio bym jej ufał, zwłaszcza przy niskim poziomie benzyny, a wtedy to jest najistoniejsze.


To już wyjaśniłem wyżej...

Andrzejsr pisze:[...] ale budka komputera ma oddzielne sterowanie i daje po oczach mocniej niż zegary, nawet przy swym najniższym poziomie jasności. W nocy to przeszkadza. I nie można kupić tej Alfy bez komp.


Nie czepiałbym się, że nie mozna kupić bez kompa, tylko że komp jest niedopracowany...

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Re: Chłodzenie pleców i.. siedzenia

Postautor: Maciej Loret » 22-07-2007 09:25

Andrzejsr pisze:[...]ciekaw byłem rzeczywistych wrażeń użytkowników jak np Michała, poczytać wiem że mogę i czytałem.


Wczorajszy post z pewnej grupy dyskusyjnej:

"Dziś postanowiłem to sprawdzić, ale zauważyłem to już jakiś czas temu. Na drodze dwupasmówce z Płońska do Warszawy jakiś czas temu poustawiane były, to tu to tam, ograniczenia do 70. Oczywiście najczęściej zaraz obok stały misiaki z suszarkami. Dziś przejeżdżając tamtędy sprawdziłem ostatecznie i informuję, że znikły. Nie ma. I chwała Bogu - mogłem pobawić się troszkę moim tempomatem - niech Pan Bóg ma w swojej opiece wynalazce tego wspaniałego urządzenia."

IMHO na tak zatłoczonej drodze (chyba, że się mylę?) tempomatu może używać chyba tylko ktoś, kto wczoraj po raz pierwszy kupił auto z tempomatem... :lol:

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Chłodzenie pleców i.. siedzenia

Postautor: Michal » 22-07-2007 09:45

Andrzejsr pisze:[...]ciekaw byłem rzeczywistych wrażeń użytkowników jak np Michała, poczytać wiem że mogę i czytałem.


No to ja mówię: droga po której jedziesz nie musi być tak bardzo zatłoczona żeby uprzykrzyć używanie tempomatu. Ja akurat sprawdzałem to na średnio luźnej M4 (odcinki zachdniej części tej autostrady już pod Walią są całkiem przejezdne) no i ... niby fajnie bo prawa stopa się nie męczy ale po 20 - 30 minutach kiedy za każdym razem ustawiasz na nowo tempomat masz dość :? ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Re: Chłodzenie pleców i.. siedzenia

Postautor: Maciej Loret » 22-07-2007 09:56

Michal pisze:[...]no i ... niby fajnie bo prawa stopa się nie męczy ale po 20 - 30 minutach kiedy za każdym razem ustawiasz na nowo tempomat masz dość :? ...


Czy to "ustawienie" nie ogranicza się przypadkiem do naciśnięcia jednego guzika lub przełącznika?
Jeśli tak, to chyba trochę przesadziłeś z "mam dość"...

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Chłodzenie pleców i.. siedzenia

Postautor: Michal » 22-07-2007 12:14

Maciej Loret pisze:
Michal pisze:[...]no i ... niby fajnie bo prawa stopa się nie męczy ale po 20 - 30 minutach kiedy za każdym razem ustawiasz na nowo tempomat masz dość :? ...


Czy to "ustawienie" nie ogranicza się przypadkiem do naciśnięcia jednego guzika lub przełącznika?
Jeśli tak, to chyba trochę przesadziłeś z "mam dość"...


zgadza się - jeden guzik ale w praktyce to nie takie łatwe, bo trzeba "wyrównac" samochód i dostosować prędkość do poprzedzającego ... moze w Merach jest to juz sprzężone z przednim radarem ale w Cytrynie C5 (mój służbowy) tak jeszcze nie ma :?
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

freeco
Posty: 564
Rejestracja: 20-01-2005 15:38
Lokalizacja: Wieś koło stolicy
Kontaktowanie:

Re: Chłodzenie pleców i.. siedzenia

Postautor: freeco » 22-07-2007 18:40

Michal pisze:zgadza się - jeden guzik ale w praktyce to nie takie łatwe, bo trzeba "wyrównac" samochód i dostosować prędkość do poprzedzającego ... moze w Merach jest to juz sprzężone z przednim radarem ale w Cytrynie C5 (mój służbowy) tak jeszcze nie ma :?


W mojeje GT też jest CC i czasem nawet działa :lol:

Używam go codziennie !! Nie mam problemu z ustalaniem prędkosci .
Wystarczy że jade powyżej 60 i odrazu go odpalam potem
zwiekszam prędkosć lub zmniejszam nie programując ponownie.
Nie wiem jak w C5 , ale u mnie jest bardzo prosty i łatwy w obsłudze nawet na polskich drogach .
Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

ItalianGaraz.pl - części i akcesoria do Alfa Romeo


Wróć do „Hyde Park”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości

cron