Cos nie tak z malo szlachetnie urodzonym makaronem

Wszystkie tematy, które nie do końca dotyczą Alfy Romeo.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
robalgis
Posty: 808
Rejestracja: 24-08-2005 21:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Cos nie tak z malo szlachetnie urodzonym makaronem

Postautor: robalgis » 11-09-2007 22:25

Z racji ze w mojej AR wszystko jest w nalezytym porzadku zwracam sie do Was z nastepujacym rodzinnym, zwiazanym z makaronem problemem (malo szlachetnie urodzonym - fakt).

W mojej mamy punto II 1.2 8V 2001 od czasu do czasu potrafi mrygnac kontrolka "check engine". Od czasu do czasu samochod byl humorzasty, nie chcial zbyt szybko zapalac. Tydzien temu mama musiala wrocic do domu autobusem, poniewaz fiacik przez 30 minut nie chcial odpalic. Po 2h odpalil bez problemu i pojechal do warsztatu.
Odwiedzilismy Carserwis, chlopaki podpieli examiner i wykazalo nastepujacy blad:

P0300 - brakujące zapłony (ogólne)

Troche podlamalo mnie podejscie mechaniorow, poniewaz stwierdzili ze to najpewniej szlak trafil cala jednoste sterujaca. Jakos nie wygladali zbyt wiarygodnie, nie wczuli sie w problem, skasowali 135zl wraz z bledem i tyle. Mam wrazenie, ze zbytnio nie wnikali w mozliwe uterki typu"jakas duperala, niekontakt" tylko od razu przyjeli najczarniejszy scenariusz z awaria glownej jednostki sterujacej. Dzisiaj ponownie mrygnela kontrolka, samochod nie chcial zapalic zbyt chetnie.

Co o tym sadzidzie? Czy warto zaczac wymieniac swiece (wymieniane 8tys temu, kable wys. napiecia), czy zatankowac samochod oddac chlopakom z carserwisu samochod na miesiac :) w celu wymieniania metoda prob i bledow wszystkich elementow. :) (rzucona byla taka mysl)
Pozdrawiam

Bartłomiej 'Robal'
AR 159 SW 1.9 16v JTD M-jet 2006
Fiat 126p 1988
Ducati Monster 695 2007
była:
AR 145 1.4 TS 1998 (2005-2010)

RIP IK@R #3437

manstil
Posty: 337
Rejestracja: 01-05-2005 13:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Cos nie tak z malo szlachetnie urodzonym makaronem

Postautor: manstil » 12-09-2007 01:00

zanim utopisz większe pieniądze w carserwisie proponuje zajrzeć na Jubilerską

ricambi
Posty: 1071
Rejestracja: 09-06-2005 14:50
Lokalizacja: wielkopolska

Postautor: ricambi » 12-09-2007 08:18

awaria jednostki sterującej w tym modelu objawiała się pracą na 2 cylindry . natomiast brakujące zapłony mogą wskazywać na wszystko . samochód ma instalację lpg ? czy sprawdzili świece , wtryski , sondę ? czujnik magnetoindukcyjny ? podejście centralnie rutyniarskie .nawet paliwo złej jakości moze zkodować taki błąd . tu potrzeba trochę posprawdzać .podejrzewam , że podszedł do tematu pierwszy z brzegu mechanik a do tego potrzebnu jest ktoś kto ma pojęcie o instalacji wtryskowej .
156 1,9 16 v M-JET SW

Awatar użytkownika
robalgis
Posty: 808
Rejestracja: 24-08-2005 21:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: robalgis » 12-09-2007 09:01

ricambi pisze:samochód ma instalację lpg ?


Nie ma instalacji

Masz racje, sprawialo to wrazenie jakby pierwszy lepszy mechanior podlaczyl kompa i zczytal kod bledu.
Pozdrawiam

Bartłomiej 'Robal'
AR 159 SW 1.9 16v JTD M-jet 2006
Fiat 126p 1988
Ducati Monster 695 2007
była:
AR 145 1.4 TS 1998 (2005-2010)

RIP IK@R #3437

ricambi
Posty: 1071
Rejestracja: 09-06-2005 14:50
Lokalizacja: wielkopolska

Postautor: ricambi » 12-09-2007 10:20

jakie świece założyłeś ? spr. paliwo nalej uszlachetniacza przy tankowaniu. może trzeba wykonać przyswojenie koła fonicznego od nowa ? czy w chwili gdy nie chce zapalić działa obrotomierz ?rozumię , że jak nie chce zapalić to pompę paliwa słychać ?
156 1,9 16 v M-JET SW

Awatar użytkownika
robalgis
Posty: 808
Rejestracja: 24-08-2005 21:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: robalgis » 12-09-2007 10:42

świece byly wymienione podczas przegladu w carsewrisie jakies 8 tys temu (krecilem sie podczas przegladu, wiec napewno zostaly zalozone nowe). Jakiej firmy, nie wiem. Obrotomierz wydaje mi sie, ze dziala. Kontrolka potrafily mignac juz od jakiegos czasu (z tego co mowi mama), a wiec przytrafialo sie to na roznych paliwach.
Czy slychac pompe? To moze byc trudne pytanie dla mamy, jutro bede musial sie przesiasc z 145 do punto :( i potestowac troszke. :?

ricambi pisze:może trzeba wykonać przyswojenie koła fonicznego od nowa ?


o rany? A co to takiego? :oops:
Pozdrawiam

Bartłomiej 'Robal'
AR 159 SW 1.9 16v JTD M-jet 2006
Fiat 126p 1988
Ducati Monster 695 2007
była:
AR 145 1.4 TS 1998 (2005-2010)

RIP IK@R #3437

Awatar użytkownika
Kombat
Posty: 29
Rejestracja: 18-05-2006 13:39
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Kombat » 12-09-2007 13:23

Podobną sytuacje miałem kiedyś w służbowym Scenicu. Był w trzech aso i nic nie znaleźli. Po czym co się okazało? Jedna z klem była lekko obruszona i komputer "głupiał".
AR 145 1.4 TS '97
CC 700 VAN '96 Sprzedany :(
CEZET 350 Sport '81


Wróć do „Hyde Park”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości

cron