Ulepszanie BOSE ?

Wszystkie tematy, które nie do końca dotyczą Alfy Romeo.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Ulepszanie BOSE ?

Postautor: Maciej Loret » 10-05-2008 10:12

Witam.

Tak trochę z nudów...
Tragedii nie ma, ale może pojawi się w drugiej połowie roku jakaś wolna gotówka.

Mam u siebie standardowe BOSE.
Jednostka centralna wbudowana na stałe w panel środkowy, wzmacniacz 4-kanałowy (2 kanały na przód i 2 na tył) z "przelotką" do wzmacniacza w bagażniku, który współpracuje z subem...
Zastanawiałem się nad wydaniem 2kPLNów.
Koncepcja jest taka.
Jednostka centralna musi zostać. Można to zrobić, ale nie chcę rzeźbić a zrobienie tego ładnie i dobrze wraz z zostawieniem sterowania w kierownicy jest dosyć drogie.
Czy już w tym miejscu powienienem sobie temat odpuścić, bo jednostka BOSE jest do doopy i nic nie da władowanie pieniążków w wygłuszenie przodu, wzmacniacz i głośniki z przodu?
Wg Amerykanów jednostka ta jest całkiem przyzwoita (jak jest w Alfach - nie wiem czy graty są te same?):
http://www.mazdas247.com/forum/showthre ... =123668624
To samo twierdzi Kolega z Forum Mazdy. Odsłuchiwał tę jednostkę na studyjnych Genelec 1029...
Inny z kolei mówi, że zostawienie jednostki BOSE, to spory błąd, bo jest słaba...

Gdyby był sens zostawić, to plan był taki.
Za około 600-700PLNów można bez problemu kupić Audisona 209. Ma tylko dwa kanały, które by zasilały nowe DLSy UP6, które bym przywiózł z USA (kwestia podróbek, bo one tam kosztują 600PLNów, ale to sobie spróbuje wyjaśnić).
Głośniki wysokotonowe zostałyby w miejscach mocowania lusterek - nie chcę ładować w słupki, bo chcę by wszystkie przeróbki były niewiedoczne dla osób postronnych.
Do tego porządne kable sygnałowe, zasilające oraz porządne wygłuszenie. Powienienem się zamknąć w 2kPLNach przy dobrych wiatrach.

Co Wy na taką kombinację?
I jeszcze jedno. Wygłuszenie drzwi spowoduje problem z ewentualymi naprawami elektryki kabelków w drzwiach ?

MARCINS737
Posty: 1168
Rejestracja: 27-12-2006 20:06

Postautor: MARCINS737 » 10-05-2008 16:09

głośniki tak , wzmacniacz tak

wygłuszenie - kabelki jak kabelki ale wzrost wagi może wpłynąć na zywotnośc zawiasów drzwi

wygłuszeniem zająłbym się w ostateczności (przypuszczam iż w aucie tej klasy jest już całkiem niezła akustyka podobnie jak w 156 gdzie wygłuszanie przy odpowiedniej konfiguracji wcale nie jest konieczne)

do tego dołożyłbym zewnętrzny procesor dźwięku który o niebo poprawi to co wychodzi z oryginalnej jednostki , procek można schować gdziekolwiek , panel sterujący to czołówka + uchwyt na kablu - jak się nie chce komuś bawić w zabudowę pod sufitem czy gdziekolwiek indziej - po prostu w schowku , procesor raz ustawisz i tyle , bawić się nim nie trzeba

nie wiem jaki jest fabryczny sub w 6 ale jeśli Bose to mogę się domyślać - w nieokreślonej przyszłości dołożyłbym skrzynkę i wzmak do niej (z uwagą iż wzmak powinien mieć filtr dolnoprzepustowy regulowany do 320Hz)


proponowany przykładowy prcesor - panel + puszka po prawej stronie (puszka po lewo to inne urządzenie) > Pioneer DEQ7500 , model z high-endowej serii Pioneera , może współpracować z każdym radiem mającym wyjście cinch , sygnał wchodzi jedną parą wejść , wyjścia osobno na przód tył i suba , możliwość innych ustawień dla przodu i dla tyłu ...niełatwo go zdobyć ale jest to możliwe - sam czekam na dostawę takiego czegoś z UK , wygrany na aukcji za 77 funciaków nowy nigdy nie uzywany , inny nowy egzemplarz był kilka dni temu do kupienia w Turcji za ok 500 zł , jeden używany egzemplarz jest do sprzedania w Łodzi

Obrazek

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 10-05-2008 17:04

MARCINS737 pisze:wygłuszeniem zająłbym się w ostateczności (przypuszczam iż w aucie tej klasy jest już całkiem niezła akustyka podobnie jak w 156 gdzie wygłuszanie przy odpowiedniej konfiguracji wcale nie jest konieczne)


Ponoć w wersji BOSE jest jakieś wygłuszenie, ale większość ludzi twierdzi, że to jedna z ważniejszych rzeczy do zrobienia.

MARCINS737 pisze:do tego dołożyłbym zewnętrzny procesor dźwięku


Nie chcę żadnych procesorów...

MARCINS737 pisze:nie wiem jaki jest fabryczny sub w 6 ale jeśli Bose to mogę się domyślać - w nieokreślonej przyszłości dołożyłbym skrzynkę i wzmak do niej (z uwagą iż wzmak powinien mieć filtr dolnoprzepustowy regulowany do 320Hz)


To bodaj 9" głośniczek w kole zapasowym. Wymiana możliwa tylko w terminie późniejszym i to tylko, jeśli wejdzie tam coś większego. Zabudowa w bagażniku raczej nie wchodzi w grę...

A jak jednostka BOSE w Alfach? Jest wystarczająca czy raczej słabiutka?

MARCINS737
Posty: 1168
Rejestracja: 27-12-2006 20:06

Postautor: MARCINS737 » 10-05-2008 17:26

w AR system Bose to tylko głośniki i wzmak do tzw "suba" , jednostka centralna Blaupunkt , baaaaardzo słabiutka (dotyczy 147/156/GT) - w sklepach odpowiednik jakościowy to przedział 299-399 zł

bez procka wiele więcej z fabrycznego Bose nie wydusisz choć oczywiście wymiana głośników i tak poprawi dźwięk

wygłuszenie - mając procesor jesteś w stanie tak ustawić poszczególne częstotliwości żeby nic nie zniekształcało przy dowolnej głośności , jak dotąd nigdy nie wygłuszałem swoich samochodów (tyle że od parunastu lat uzywam decków z wbudowanym procesorem)

głośnik w kole - jesli zmieścisz tam dobry 25cm to nie trzeba nic więcej , nie miałem na myśli zabudowy stałej tylko zwykłą łatwo wyjmowalną skrzynkę

...chyba kolega Freeco słuchał mojego audio , może jako osoba postronna
się wypowiedzieć czy da się zrobić audio bez wygłuszeń :wink: ...i co daje dobrze ustawiony procesor dźwięku

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 10-05-2008 22:04

MARCINS737 pisze:w AR system Bose to tylko głośniki i wzmak do tzw "suba" , jednostka centralna Blaupunkt , baaaaardzo słabiutka (dotyczy 147/156/GT) - w sklepach odpowiednik jakościowy to przedział 299-399 zł


Czyli na przednie głośniki brak osobnego wzmacniacza?

MARCINS737 pisze:bez procka wiele więcej z fabrycznego Bose nie wydusisz choć oczywiście wymiana głośników i tak poprawi dźwięk


Po diabła ten procek? Co konkretnie on robi?

MARCINS737 pisze:wygłuszenie - mając procesor jesteś w stanie tak ustawić poszczególne częstotliwości żeby nic nie zniekształcało przy dowolnej głośności , jak dotąd nigdy nie wygłuszałem swoich samochodów (tyle że od parunastu lat uzywam decków z wbudowanym procesorem)


Nie rozumiem. Przecież w drzwiach są głosniki odtwarzające niskie tony. Bez wytłumienia nie będzie wszystko w nich rzęziło i brzęczało?

MARCINS737 pisze:głośnik w kole - jesli zmieścisz tam dobry 25cm to nie trzeba nic więcej , nie miałem na myśli zabudowy stałej tylko zwykłą łatwo wyjmowalną skrzynkę


Spróbuję coś poszukać czy wejdzie 10", ale bagażnik mnie mniej interesuje niż przód.

MARCINS737
Posty: 1168
Rejestracja: 27-12-2006 20:06

Postautor: MARCINS737 » 10-05-2008 22:53

brak , przód w AR idzie z radia a jedyny wzmak a raczej wzmacniaczyk zasila tzw. woofer w bagażniku ... z prawdziwym wooferem nie ma on wiele wspólnego (a już szczytem żenady w systemie Bose w AR jest zaślepka zamiast tweetera z przodu dumnie ukryta pod siateczką z logo producenta... na dole siedzą głośniki pełnopasmowe co oczywiście jest najgorszym z możliwych rozwiązań)

procesor dzięki m.in funkcji korektora parametrycznego (osobno dla przodu i tyłu) pozwala na takie ustawienie częstotliwości granicznych głośników midbasowych (tweeterów oczywiście też ale to mniej istotne w kwestii "brzęczenia") aby można było bez obaw o zniekształcony dźwięk mocno odkręcić , dzięki procesorowi masz wpływ na opóźnienia czasowe , możesz skorygować parametry dźwięku z uwzględnieniem długości i szerokości auta (scena!!) i oczywiście własnych preferencji

jeszcze o "brzęczeniu" - bas nie jest częstotliwością kierunkową , osobiscie wolę nieco korygować niskie częstotliwości idące do głośników w drzwiach (procesor i/lub filtr HP (high pass) we wzmacniaczu) , dzięki wzmakowi zasilającemu skrzynkę w bagażniku mającemu dość wysoki górny poziom odcięcia (na 320Hz) i tak całe auto mam wypełnione dobrym jak ja to określam "domowym" basem nie mającym nic wspólnego z nawalaniem jakie czasami słychać z kilkuset metrów zanim w zasięgu wzroku pojawi się furex pooklejany spojlerami - do testów basu uzywam takich numerów jak Money For Nothing czy Black Or White pana M.J. za którym nie przepadam ale ze względu na jakość realizacji dźwięku
(wydanego dodatkowo na złotym nośniku) - te numery powiedzą wszystko o tym jak gra dane auto - w każdym razie - nic nie brzęczy a na pytania ile poszło wygłuszenia odpowiadam od lat "zero gram"

DLS z przodu to bardzo dobry pomysł jednak cały czas namawiam na uzupełnienie systemu nawet w czasie późniejszym o 10" w bagażniku

aha , przy DLS z przodu i Bose z tyłu radzę ten tył po prostu odłączyć na faderze - różnica w brzmieniu będzie co najmniej kolosalna

Freeco - do roboty , spróbuj przekonać kolegę co daje dobrze ustawiony procek :wink:

MARCINS737
Posty: 1168
Rejestracja: 27-12-2006 20:06

Postautor: MARCINS737 » 10-05-2008 23:00

jeszcze odnośnie procków - od `94 uzywam radii z wbudowanymi procesorami (pioneer kex-m900rds + 6cd , clarion drx960rz + 6cd) , dla systemów fabrycznych których nie chcemy wywalać z uwagi na wygląd wnętrza czy złodziei - zewnętrzny ukryty procek jest najprostszym rozwiązaniem

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 11-05-2008 01:41

MARCINS737 pisze:... (a już szczytem żenady w systemie Bose w AR jest zaślepka zamiast tweetera z przodu dumnie ukryta pod siateczką z logo producenta... na dole siedzą głośniki pełnopasmowe co oczywiście jest najgorszym z możliwych rozwiązań)


poważnie :?: ... musze przyznać, ze ja się dałem nabrać :?

przypomina mi się tan kawał "... proszę pani ale to 50zł jest podrobione. Na prawdę? Ojej zostałam zgwałcona :!:"
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

MARCINS737
Posty: 1168
Rejestracja: 27-12-2006 20:06

Postautor: MARCINS737 » 11-05-2008 03:37

przynajmniej w 147/GT tak to wygląda niestety...

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 11-05-2008 15:49

MARCINS737 pisze:procesor dzięki m.in funkcji korektora parametrycznego (osobno dla przodu i tyłu) pozwala na takie ustawienie częstotliwości granicznych głośników midbasowych (tweeterów oczywiście też ale to mniej istotne w kwestii "brzęczenia") aby można było bez obaw o zniekształcony dźwięk mocno odkręcić , dzięki procesorowi masz wpływ na opóźnienia czasowe , możesz skorygować parametry dźwięku z uwzględnieniem długości i szerokości auta (scena!!) i oczywiście własnych preferencji


No toś mi namieszał z tym procesorem... :D
Jedyne co mam na swoją obronę, to to, że nie słyszałem o takich spsobach na muzykę w aucie, tj. procesor i obcięcie od dołu pasma przenoszenia przednich głośników zamiast wytłumienia. To może być nawet tańsze i nie trzeba grzebać w drzwiach.

MARCINS737 pisze:DLS z przodu to bardzo dobry pomysł jednak cały czas namawiam na uzupełnienie systemu nawet w czasie późniejszym o 10" w bagażniku


Chyba tylko gdyby się zmieścił w miejsce tego BOSE. Ewentualna zabudowa w bagażniku lub jego wnękach najchętniej bym odpuścił albo przełożył na zdecydowanie później. Tylko czy nie będzie brakowało basu...

MARCINS737 pisze:aha , przy DLS z przodu i Bose z tyłu radzę ten tył po prostu odłączyć na faderze - różnica w brzmieniu będzie co najmniej kolosalna


Czasami jak chcę z żoną pogadać, to puszczam córce tylko tył, więc wolałbym go zachować ale to potrzebny by był dodatkowy wzmacniacz albo od razu z większą liczbą kanałów.

Z innej beczki.
Kupno przedmiotu wyprodukowanego w Europie (mówię o elektronice generalnie) oznacza brak jakichkolwiek dodatkowych opłat tj. cło, akcyza cz VAT - płaci się tylko tyle ile kosztuje przedmiot plus wysyłka. Niezależnie od tego czy przedmiot nowy czy używany a także sklep czy aukcja. Zgadza się?
A co jeśli kupię te nieszczęsne DLSy w USA. Jeśli są produkowane w Szwecji (na stronie DLS nie znalazłem informacji o miejscach produkcji ich zestawów głośnikowych), to też nie będzie żadnych opłat?

MARCINS737
Posty: 1168
Rejestracja: 27-12-2006 20:06

Postautor: MARCINS737 » 11-05-2008 16:31

tył oczywiście zostaw , choćby fabryczne głosniki z radia , delektując się dźwiękiem przednich DLSów dasz fader max na front a jak włączysz coś córce dasz na tył i po kłopocie

procesor czy radio z procesorem ma pewną zaletę - da się zabierać do kolejnego samochodu w przeciwieństwie do wygłuszenia :wink:

co do basu - jak się zmieści to bardzo dobrze
...jesli nie - polecam chocby coś takiego - w zupełności wystarczające do fajnego odsłuchu (ewentualne wyjęcie takiej skrzynki to moment , odpinasz 2 przewody i już , aby nie latała po bagażniku wystarczy do jej spodu przykleić "rzepy") >

http://www.allegro.pl/item350973784_skr ... s_w_wa.htm

oczywiście nie polecam tub np JBL zajmujących pół bagaznika i nie będących w stanie nawet zblizyć się jakością do maleństwa od MB Q

co do cła - obawiam się że przedmiot wyprodukowany w EU i sprzedany pierwotnie w USA przy wysyłce do EU zostanie normalnie oclony

przedmioty kupione w EU oczywiście nie - czasami kupuję na ebay.de czy ebay.co.uk i nie ma żadnych opłat celnych za elektronikę


jeszcze o obcinaniu pasma z dołu - głośnik 16cm ma fizycznie ograniczone możliwości , katowanie go pasmem np 20Hz mija się z celem , właśnie dlatego we wzmakach są filtry HP ...no i są też procki :wink:

samo porównanie powierzchni membrany takiego głośnika z powierzchnią
np 10" daje już pewien obraz sytuacji (i przypominam że powierzchnia jest większa niż 2PIr - membrana ma skos do wewnętrznej) - jak najbardziej jestem za subami - z jedną uwagą - mają być tak wysterowane aby uzupełnić dźwięk o ładny bas a nie zalać wnętrze (i okolice przy okazji :lol: ) łupaniem dominującym nad całą resztą dźwięku

jakby co zapraszam na odsłuch , pod koniec przyszłego tygodnia powinienem już mieć auto z powrotem , 18V planowo wybieram się do Wawy na zlot w dawnej fabryce Norblina

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 11-05-2008 20:08

MARCINS737 pisze:procesor czy radio z procesorem ma pewną zaletę - da się zabierać do kolejnego samochodu w przeciwieństwie do wygłuszenia :wink:


Też prawda.

MARCINS737 pisze:polecam chocby coś takiego - w zupełności wystarczające do fajnego odsłuchu


Link nie działa, ale domyślam się, że to skrzynka z subem?

MARCINS737 pisze:co do cła - obawiam się że przedmiot wyprodukowany w EU i sprzedany pierwotnie w USA przy wysyłce do EU zostanie normalnie oclony


Czyli walizka...

MARCINS737 pisze:przedmioty kupione w EU oczywiście nie - czasami kupuję na ebay.de czy ebay.co.uk i nie ma żadnych opłat celnych za elektronikę


Super. A jak płacisz - PayPal? Bo miałbym pytanko...

MARCINS737 pisze:jeszcze o obcinaniu pasma z dołu - głośnik 16cm ma fizycznie ograniczone możliwości , katowanie go pasmem np 20Hz mija się z celem , właśnie dlatego we wzmakach są filtry HP ...no i są też procki :wink:


A zwrotnica nie wystarczy?

MARCINS737 pisze:jakby co zapraszam na odsłuch , pod koniec przyszłego tygodnia powinienem już mieć auto z powrotem , 18V planowo wybieram się do Wawy na zlot w dawnej fabryce Norblina


Dzięki, ale nie da rady. W tym roku nawet zloty nie wchodzą w grę... :oops:

MARCINS737
Posty: 1168
Rejestracja: 27-12-2006 20:06

Postautor: MARCINS737 » 11-05-2008 20:47

Paypal nie mam , wiem że to nieco drożej ale płacę przelewami zagranicznymi (opłata za przelew 25 zł) lub proszę o pomoc kolegów z zagranicy

tak , w linku był głosnik w oryginalnej skrzynce

zwrotnica nie wystarczy - zwrotnica dzieli sygnał i owszem tyle tylko że odcina górę pasma głośnikowi mid-basowemu i dół pasma tweeterowi (i odpowiednio dół i górę w przypadku zestawów trójdrożnych)

chyba że zwrotnica aktywna ale to już zupełnie coś innego ...a i tak jestem zdania że procek może więcej

ten link powinien działać :

http://www.allegro.pl/item342518670_skr ... _w_wa.html

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 11-05-2008 21:42

MARCINS737 pisze:[...]


Dzięki za wszystkie informacje.
Największą niewiadomą jest wciąż jednostka centralna BOSE. Niby lepsza niż w Alfie, bo to deck, ale jak jest w rzeczywistości?
Zebym w coś nie wdepnął jak zdecyduję się na poprawienie audio w autku...[/quote]

Awatar użytkownika
valdek
Posty: 1995
Rejestracja: 11-01-2005 13:34
Lokalizacja: Lublin-Nałęczów-Puławy
Kontaktowanie:

Re: Ulepszanie BOSE ?

Postautor: valdek » 12-05-2008 22:19

Maciej Loret pisze:...Do tego porządne kable sygnałowe, zasilające oraz porządne wygłuszenie. Powienienem się zamknąć w 2kPLNach przy dobrych wiatrach.
Co Wy na taką kombinację?


A co Maćku z kablami głośnikowymi?
Zostawiasz fabryczne? Dorzuc parę groszy zmień na coś lepszego np. kable DLS-a.
Wbrew pozorom mają duże znaczenie jeśli chodzi o jakość dżwięku.

Ja też jestem akurat w przemodelowaniu mojego car hi-fi...
Niestety, mój zawalisty (jesli chodzi o jakość dżwięku) deck Alpine 7906R odmówił posłuszeństwa (zużycie lasera) i po próbach z Nakamichi CD400 i Beckerem (oba klocki to już nie to samo co wspomniany deck) wróciłem do Alpine serii 79... Tym razem Alpine CDA 7944R (oczywiśćie starszawe bo z 2000 r. ale z wyjściem na zmieniarkę i magistralą światłowodową więc w rezerwie - na wypadek gdyby znów padł laser-pozostanie ewentualny montaż zmieniarki).
Zmieniam też tweetery na DLS UP1C.
A wszystko po to by ładnie "brzęczało".
No to poleci Smugljanka... :lol: :wink:

Pozdrawiam
AR 166 2.5V6 2000 r. - po latach powrót do Busso :D
AR 156 2.4 JTD 175 PS Ti 2004r.
Yamaha Virago 1000 1986r.
15 lat w AR156 (poprzednio 2x156V6), niezapomniane Busso poniżej:
http://valdek.alfa156.w.interia.pl/

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Re: Ulepszanie BOSE ?

Postautor: Maciej Loret » 13-05-2008 14:51

valdek pisze:
Maciej Loret pisze:...Do tego porządne kable sygnałowe, zasilające oraz porządne wygłuszenie. Powienienem się zamknąć w 2kPLNach przy dobrych wiatrach.
Co Wy na taką kombinację?


A co Maćku z kablami głośnikowymi?
Zostawiasz fabryczne? Dorzuc parę groszy zmień na coś lepszego np. kable DLS-a.


Nie. Wrzuciłem kable głośnikowe do jednego worka z sygnałowymi, stąd napisałem jak napisałem.

Awatar użytkownika
tatanka156
Posty: 626
Rejestracja: 03-09-2004 11:13
Lokalizacja: Puławy

Postautor: tatanka156 » 14-05-2008 23:11

[quote="MARCINS737"]w AR system Bose to tylko głośniki i wzmak do tzw "suba"

niestety kolego marcinie nie masz racji bo wzmacniacz BOSE w AR to jednostka 5 kanałowa zasilająca wszystkie głośniki. ( 2 krotnia miałem przyjemność demontować to chucherko) . Największym problemem tego systemu jest beznadziejny subwoofer, ale czego można oczekiwać jeśli ten wzmacniacz produkuje pewnie po 20 wat na kanał.
No i słabiutkie oczywiście radio blaupunkt ale ono nie ma nic wspólnego z BOSE
2,5 V6; 1999 - Ale to było auto.....
2,4 JTD; 2002
2,4 JTD SW; 2002
1,9 MJet SW; 2004
156 V6 Ti 2004 - teraz

MARCINS737
Posty: 1168
Rejestracja: 27-12-2006 20:06

Postautor: MARCINS737 » 09-08-2008 16:04

a to zwracam honor

przyznaję że nigdy nie wymontowywałem tego badziewia a jedynie go słuchałem (oglądałem tylko wymontowane głośniki - patrząc na nie po prostu nie wpadłbym na to że są one zasilane przez zewnętrzny wzmak :wink: )

co do miernoty samego Bose widzę że zdanie masz podobne :D


Wróć do „Hyde Park”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości